Onko kokemuksia kestävyydestä, entä olisiko jotain huolto-toimenpiteitä, joita kannattaisi tehdä aika-ajoin?
W202 250 TD -98 ahdin
W202 250 TD -98 ahdin
Moro. Minkähän valmistajan ahdin otsikossa mainitussa ajokissa mahtaa olla?
Onko kokemuksia kestävyydestä, entä olisiko jotain huolto-toimenpiteitä, joita kannattaisi tehdä aika-ajoin?
Onko kokemuksia kestävyydestä, entä olisiko jotain huolto-toimenpiteitä, joita kannattaisi tehdä aika-ajoin?
W115 220 D -75 (Man.)
W124 250 D -87 (Man.)
W202 250 TD -98 (Aut.)
W124 200 E- 92 (Aut.)
W124 250 D -87 (Man.)
W202 250 TD -98 (Aut.)
W124 200 E- 92 (Aut.)
Re: W202 250 TD -98 ahdin
Garretin GT20.
Eipä siellä ole normaalisti huoltoa vaativia osia. Oikeilla öljynvaihtoväleillä ja kunnon öljyillä kestää 500tkm helposti.
Välyksiä voi sormikopelolla kokeilla irrottamalla ilmansuodattimelta tulevan kumiputken ja kokeilla akselivälyksiä. Sivuttain saa tuntua välystä kuhan ei ota siivet kiinni pesiin. Pitkittäin ei saisi olla juurikaan välystä.
Samalla näkee imusiiven kunnon. Huonolla ilmansuodattimella imusiivet kuluu aika äkkiä pilalle.
Esimerkkikuva pilalla olevasta imusiivestä.
Siipien kärkien ja imupesän rako on kasvanut useaan milliin.
Kunnossa ollessa rako on noin 0.5mm ja siipien kärjet on terävät.

Eipä siellä ole normaalisti huoltoa vaativia osia. Oikeilla öljynvaihtoväleillä ja kunnon öljyillä kestää 500tkm helposti.
Välyksiä voi sormikopelolla kokeilla irrottamalla ilmansuodattimelta tulevan kumiputken ja kokeilla akselivälyksiä. Sivuttain saa tuntua välystä kuhan ei ota siivet kiinni pesiin. Pitkittäin ei saisi olla juurikaan välystä.
Samalla näkee imusiiven kunnon. Huonolla ilmansuodattimella imusiivet kuluu aika äkkiä pilalle.
Esimerkkikuva pilalla olevasta imusiivestä.
Siipien kärkien ja imupesän rako on kasvanut useaan milliin.
Kunnossa ollessa rako on noin 0.5mm ja siipien kärjet on terävät.

Re: W202 250 TD -98 ahdin
Kiitokset tiedoista. Turbo M-B uusi tuttavuus, aiemmat olleet vapareita.
Lähinnä mietitytti että muinoinen Saab 900 , Garretin 04 ahtimella näki loppunsa jo noin 200tuhannen kohdalla.
Mesessä mittarilukema 360000+ tuntuu toimivan erinomaisesti.
Ainakaan äänissä/tehoissa ei moitittavaa.
Turbo tuntuu tulevan peliin vasta aika korkeilla kierroksilla, tietoa ko. koneen luonteesta/ statistiikasta?
Lähinnä mietitytti että muinoinen Saab 900 , Garretin 04 ahtimella näki loppunsa jo noin 200tuhannen kohdalla.
Mesessä mittarilukema 360000+ tuntuu toimivan erinomaisesti.
Ainakaan äänissä/tehoissa ei moitittavaa.
Turbo tuntuu tulevan peliin vasta aika korkeilla kierroksilla, tietoa ko. koneen luonteesta/ statistiikasta?
W115 220 D -75 (Man.)
W124 250 D -87 (Man.)
W202 250 TD -98 (Aut.)
W124 200 E- 92 (Aut.)
W124 250 D -87 (Man.)
W202 250 TD -98 (Aut.)
W124 200 E- 92 (Aut.)
Re: W202 250 TD -98 ahdin
Kyllä se semmonen old school turbodiesel on, fööni saa tulta rattaisiin alkaen siinä 2500 kiekkaa, sen alla ei juur tapahdu mittään. Tämä OM605 motti on siis niitä viimesiä vanhan liiton motteja kuten mainitsin, pelaa kun sveitsiläinen kello. Tämän jälkeläisissä cdi:ssä onkin sitten jo kaikenlaista murhetta...
Öljyt kannattaa vaihtaa usein, se wanha turbokone tahtoo polttaa öljyt aika nopeasti, tulee semmonen pistävä palanu haju. Ilmeisesti männät on sovitettu niin väljästi, että se tahtoo puhaltaa nokea öljyihin tms. Ja toi ilmansuodatin vaihtaa usein. Mersun omassa huolto-ohjelmassa sen putsarin vaihtoväli on aivan älytön 100 tkm, siinä
vaiheessa se on kyllä aivan loppu.
Se kannattaa vilkasta, että egr on laipattu pois käytöstä...jollei ole niin kannattaa laipata ja samalla ottaa imusarja pois (se tiivisteet valskaa öljyä tod näk, o renkaat koppurat).
Noilla kilsoilla imusarja on aivan karstaa täynnä.
Öljyt kannattaa vaihtaa usein, se wanha turbokone tahtoo polttaa öljyt aika nopeasti, tulee semmonen pistävä palanu haju. Ilmeisesti männät on sovitettu niin väljästi, että se tahtoo puhaltaa nokea öljyihin tms. Ja toi ilmansuodatin vaihtaa usein. Mersun omassa huolto-ohjelmassa sen putsarin vaihtoväli on aivan älytön 100 tkm, siinä
vaiheessa se on kyllä aivan loppu.
Se kannattaa vilkasta, että egr on laipattu pois käytöstä...jollei ole niin kannattaa laipata ja samalla ottaa imusarja pois (se tiivisteet valskaa öljyä tod näk, o renkaat koppurat).
Noilla kilsoilla imusarja on aivan karstaa täynnä.
-
Turbo-eemeli
- Vakiokalustoa

- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: W202 250 TD -98 ahdin
Tarkistakaa turbon päittäisvälys, kun tuntuu, että kuluu liikaa noissa 250:sis
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Re: W202 250 TD -98 ahdin
Turbo-eemeli kirjoitti:Tarkistakaa turbon päittäisvälys, kun tuntuu, että kuluu liikaa noissa 250:sis
eemeli sai turpolähetyksen... eipä ollu mitää karretin kolomosia...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Tulevaisuuden Bussikuski
Re: W202 250 TD -98 ahdin
Stonehead kirjoitti:eipä ollu mitää karretin kolomosia...![]()
nehän onki niin vanahanaikasia ettei niistä innostu ko argeologit.




