250d 20v koneen kestävyys
250d 20v koneen kestävyys
Kertokaapas onko tuo moniventtiilikone miten kestävä?
Millasia remontteja tulee milläkin kilometreillä?
Millasia remontteja tulee milläkin kilometreillä?
Re: 250d 20v koneen kestävyys
eikös se ole "kunkkukone". vaparina kestää sen, mitä pitääkin ja turbollisena kestää sen, mitä pitääkin. jos viritellä meinaa, niin sitten kannattaa valita se turbomalli. kestää hyvin kutittelua. aikalailla ylimitotetut osat vakio tehoihin nähden.
vähän sama homma, ku noissa vajaaventtiilisissäkin. kestää vakiotehoilla maailmantappiin saakka, jos vaan huoltaa hyvin, eikä laittele mitään halvimpia öljyjä jne. tietenkin kannattaa ottaa huomioon, että miljoona ajettu kone on jo miljoona ajettu. että jos sellasta ajattelee, niin varmaan vakiotehosena menee hyvin, mutta virittelyyn kannattaa kattella laakereita ja muutenkin tehdä kunnollinen tarkistus/huolto ohjelma. tai sitten antaa mennä vaan ja kattoo koska paukkuu.
vähän sama homma, ku noissa vajaaventtiilisissäkin. kestää vakiotehoilla maailmantappiin saakka, jos vaan huoltaa hyvin, eikä laittele mitään halvimpia öljyjä jne. tietenkin kannattaa ottaa huomioon, että miljoona ajettu kone on jo miljoona ajettu. että jos sellasta ajattelee, niin varmaan vakiotehosena menee hyvin, mutta virittelyyn kannattaa kattella laakereita ja muutenkin tehdä kunnollinen tarkistus/huolto ohjelma. tai sitten antaa mennä vaan ja kattoo koska paukkuu.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 250d 20v koneen kestävyys
Kestävä on hyvin huollettuna, kenties jopa parempi kuin edeltäjänsä.
wiimax.fi
Re: 250d 20v koneen kestävyys
kansi ei kyllä saa minulta kehuja... kapiakantinen on siltä osin parempi....kestävyydeltään....
Itse tein ja säästin
Re: 250d 20v koneen kestävyys
petska kirjoitti:kansi ei kyllä saa minulta kehuja... kapiakantinen on siltä osin parempi....kestävyydeltään....
olen eri mieltä. kovaa käyttöä on saanut mulla pari turbo konetta eikä ole kannen keston kanssa ollu ongelmia. olen kyllä pitänyt huolen siitä että aivan kylmää konetta ei koskaan poljeta eikä sammoteta heti kengityksen jälkee ja jäähdytys on pidetty kunnossa.
Re: 250d 20v koneen kestävyys
Missä kilometreissä on tullut eteen kansiremontti? Entä jakoketjun vaihto?
Onko öljynkulutus alkanut kasvamaan näissä vielä alle 800tkm?
Tietty riippuu huolloista ja ettei päästä lämpenemään.
Tuo tyhjäkäyttäminen ennen ajoa ja ajon jälkeen turbottomissakin joidenkin mukaan
siirtänyt kansiremppaa 200-300tkm eteenpäin?
Onko öljynkulutus alkanut kasvamaan näissä vielä alle 800tkm?
Tietty riippuu huolloista ja ettei päästä lämpenemään.
Tuo tyhjäkäyttäminen ennen ajoa ja ajon jälkeen turbottomissakin joidenkin mukaan
siirtänyt kansiremppaa 200-300tkm eteenpäin?
Re: 250d 20v koneen kestävyys
ei noista oikein ota selvää, kun harva ajaa samalla autolla yli puolta miljoonaa kilometriä. ja käytetyn auton kilometreistä ei ole mitään takeita, kun tuntuu, että ruuvvaavat niitä mittareita nykyään ihan järjestään noissa enemmän ajetuissa. mutta mutta.. olisko se kansitiivisteen vaihto jossakin puolen miljoonan korvilla. ja se koneen käyttö vaikuttaa siihen kansitiivisteen kestävyyteen aika paljon. toiset joutuu vaihtaan jo reilusti alta 500tkm ja toiset kertoo päässeen melkein miljoonan.. itse ainakin varautuisin siihen, että jos autolla ajettu jo vaikka 400tkm, niin kansitiiviste remonttia tiedossa lähiaikoina. eikä se nyt mikään mahdoton remontti ole, ettei sitä kannata niin pelätä. työtä se teettää, mutta osat ei ole kalliita. yläpään tiivistesarjalla, mahdollisesti kansipultit ja kannen oikasulla pärjää jo pitkälle. kustannukset jossakin 200€ korvilla. tietenkin sitten, jos kansi menee halki, niin tilanne on eri. työtä jonkun verran enemmän + uuden kannen kustannukset.vilkku kirjoitti:Missä kilometreissä on tullut eteen kansiremontti? Entä jakoketjun vaihto?
Onko öljynkulutus alkanut kasvamaan näissä vielä alle 800tkm?
Tietty riippuu huolloista ja ettei päästä lämpenemään.
Tuo tyhjäkäyttäminen ennen ajoa ja ajon jälkeen turbottomissakin joidenkin mukaan
siirtänyt kansiremppaa 200-300tkm eteenpäin?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 250d 20v koneen kestävyys
Kansiremppa tulee eteen siinä 500-600tkm kohdalla. Hydraulinostajissa on niin pieni säätövara.
Kun venttiilit "painuu" kanteen (seetit kuluu) niin venttlit jää raolleen kun nostajissa ei enää säätövarat riitä pitämään oikeaa "välystä"
Esikammioitakin noista hajoaa enemmän kuin kapeasta kannesta. Tuossa tapauksessa tulee yleensä männästä ja kannesta romua.
Kun venttiilit "painuu" kanteen (seetit kuluu) niin venttlit jää raolleen kun nostajissa ei enää säätövarat riitä pitämään oikeaa "välystä"
Esikammioitakin noista hajoaa enemmän kuin kapeasta kannesta. Tuossa tapauksessa tulee yleensä männästä ja kannesta romua.
Re: 250d 20v koneen kestävyys
Mitä pari omaa ja muutamaa muitten kantta ihimetelly nii seo venttiili painunu seetiin. Kammioita en ite oo saanu hajalle, en originaaleja enkä muokattuja, pienillä enkä suurilla ennakoilla. AmatööriMika.T kirjoitti:Kansiremppa tulee eteen siinä 500-600tkm kohdalla. Hydraulinostajissa on niin pieni säätövara.
Kun venttiilit "painuu" kanteen (seetit kuluu) niin venttlit jää raolleen kun nostajissa ei enää säätövarat riitä pitämään oikeaa "välystä"
Esikammioitakin noista hajoaa enemmän kuin kapeasta kannesta. Tuossa tapauksessa tulee yleensä männästä ja kannesta romua.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: 250d 20v koneen kestävyys
kuluuko siinä venttiili, vai seeti, vai molemmat sitten niin paljon? vai painuuko se seeti sinne kanteen? ei kai sentään.jeemu kirjoitti:Mitä pari omaa ja muutamaa muitten kantta ihimetelly nii seo venttiili painunu seetiin. Kammioita en ite oo saanu hajalle, en originaaleja enkä muokattuja, pienillä enkä suurilla ennakoilla. AmatööriMika.T kirjoitti:Kansiremppa tulee eteen siinä 500-600tkm kohdalla. Hydraulinostajissa on niin pieni säätövara.
Kun venttiilit "painuu" kanteen (seetit kuluu) niin venttlit jää raolleen kun nostajissa ei enää säätövarat riitä pitämään oikeaa "välystä"
Esikammioitakin noista hajoaa enemmän kuin kapeasta kannesta. Tuossa tapauksessa tulee yleensä männästä ja kannesta romua.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 250d 20v koneen kestävyys
Venttiilit kuluu
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com