250d 20v koneen kestävyys

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
vilkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 04.04.2010 21:42

250d 20v koneen kestävyys

Viesti Kirjoittaja vilkku »

Kertokaapas onko tuo moniventtiilikone miten kestävä?
Millasia remontteja tulee milläkin kilometreillä?
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 250d 20v koneen kestävyys

Viesti Kirjoittaja pera8x »

eikös se ole "kunkkukone". vaparina kestää sen, mitä pitääkin ja turbollisena kestää sen, mitä pitääkin. jos viritellä meinaa, niin sitten kannattaa valita se turbomalli. kestää hyvin kutittelua. aikalailla ylimitotetut osat vakio tehoihin nähden.

vähän sama homma, ku noissa vajaaventtiilisissäkin. kestää vakiotehoilla maailmantappiin saakka, jos vaan huoltaa hyvin, eikä laittele mitään halvimpia öljyjä jne. tietenkin kannattaa ottaa huomioon, että miljoona ajettu kone on jo miljoona ajettu. että jos sellasta ajattelee, niin varmaan vakiotehosena menee hyvin, mutta virittelyyn kannattaa kattella laakereita ja muutenkin tehdä kunnollinen tarkistus/huolto ohjelma. tai sitten antaa mennä vaan ja kattoo koska paukkuu.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17294
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 250d 20v koneen kestävyys

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kestävä on hyvin huollettuna, kenties jopa parempi kuin edeltäjänsä.
wiimax.fi
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Re: 250d 20v koneen kestävyys

Viesti Kirjoittaja petska »

kansi ei kyllä saa minulta kehuja... kapiakantinen on siltä osin parempi....kestävyydeltään....
Itse tein ja säästin
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: 250d 20v koneen kestävyys

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

petska kirjoitti:kansi ei kyllä saa minulta kehuja... kapiakantinen on siltä osin parempi....kestävyydeltään....

olen eri mieltä. kovaa käyttöä on saanut mulla pari turbo konetta eikä ole kannen keston kanssa ollu ongelmia. olen kyllä pitänyt huolen siitä että aivan kylmää konetta ei koskaan poljeta eikä sammoteta heti kengityksen jälkee ja jäähdytys on pidetty kunnossa.
vilkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 04.04.2010 21:42

Re: 250d 20v koneen kestävyys

Viesti Kirjoittaja vilkku »

Missä kilometreissä on tullut eteen kansiremontti? Entä jakoketjun vaihto?
Onko öljynkulutus alkanut kasvamaan näissä vielä alle 800tkm?

Tietty riippuu huolloista ja ettei päästä lämpenemään.
Tuo tyhjäkäyttäminen ennen ajoa ja ajon jälkeen turbottomissakin joidenkin mukaan
siirtänyt kansiremppaa 200-300tkm eteenpäin?
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 250d 20v koneen kestävyys

Viesti Kirjoittaja pera8x »

vilkku kirjoitti:Missä kilometreissä on tullut eteen kansiremontti? Entä jakoketjun vaihto?
Onko öljynkulutus alkanut kasvamaan näissä vielä alle 800tkm?

Tietty riippuu huolloista ja ettei päästä lämpenemään.
Tuo tyhjäkäyttäminen ennen ajoa ja ajon jälkeen turbottomissakin joidenkin mukaan
siirtänyt kansiremppaa 200-300tkm eteenpäin?
ei noista oikein ota selvää, kun harva ajaa samalla autolla yli puolta miljoonaa kilometriä. ja käytetyn auton kilometreistä ei ole mitään takeita, kun tuntuu, että ruuvvaavat niitä mittareita nykyään ihan järjestään noissa enemmän ajetuissa. mutta mutta.. olisko se kansitiivisteen vaihto jossakin puolen miljoonan korvilla. ja se koneen käyttö vaikuttaa siihen kansitiivisteen kestävyyteen aika paljon. toiset joutuu vaihtaan jo reilusti alta 500tkm ja toiset kertoo päässeen melkein miljoonan.. itse ainakin varautuisin siihen, että jos autolla ajettu jo vaikka 400tkm, niin kansitiiviste remonttia tiedossa lähiaikoina. eikä se nyt mikään mahdoton remontti ole, ettei sitä kannata niin pelätä. työtä se teettää, mutta osat ei ole kalliita. yläpään tiivistesarjalla, mahdollisesti kansipultit ja kannen oikasulla pärjää jo pitkälle. kustannukset jossakin 200€ korvilla. tietenkin sitten, jos kansi menee halki, niin tilanne on eri. työtä jonkun verran enemmän + uuden kannen kustannukset.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: 250d 20v koneen kestävyys

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kansiremppa tulee eteen siinä 500-600tkm kohdalla. Hydraulinostajissa on niin pieni säätövara.
Kun venttiilit "painuu" kanteen (seetit kuluu) niin venttlit jää raolleen kun nostajissa ei enää säätövarat riitä pitämään oikeaa "välystä"

Esikammioitakin noista hajoaa enemmän kuin kapeasta kannesta. Tuossa tapauksessa tulee yleensä männästä ja kannesta romua.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: 250d 20v koneen kestävyys

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Mika.T kirjoitti:Kansiremppa tulee eteen siinä 500-600tkm kohdalla. Hydraulinostajissa on niin pieni säätövara.
Kun venttiilit "painuu" kanteen (seetit kuluu) niin venttlit jää raolleen kun nostajissa ei enää säätövarat riitä pitämään oikeaa "välystä"

Esikammioitakin noista hajoaa enemmän kuin kapeasta kannesta. Tuossa tapauksessa tulee yleensä männästä ja kannesta romua.
Mitä pari omaa ja muutamaa muitten kantta ihimetelly nii seo venttiili painunu seetiin. Kammioita en ite oo saanu hajalle, en originaaleja enkä muokattuja, pienillä enkä suurilla ennakoilla. Amatööri :roll:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 250d 20v koneen kestävyys

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jeemu kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Kansiremppa tulee eteen siinä 500-600tkm kohdalla. Hydraulinostajissa on niin pieni säätövara.
Kun venttiilit "painuu" kanteen (seetit kuluu) niin venttlit jää raolleen kun nostajissa ei enää säätövarat riitä pitämään oikeaa "välystä"

Esikammioitakin noista hajoaa enemmän kuin kapeasta kannesta. Tuossa tapauksessa tulee yleensä männästä ja kannesta romua.
Mitä pari omaa ja muutamaa muitten kantta ihimetelly nii seo venttiili painunu seetiin. Kammioita en ite oo saanu hajalle, en originaaleja enkä muokattuja, pienillä enkä suurilla ennakoilla. Amatööri :roll:
kuluuko siinä venttiili, vai seeti, vai molemmat sitten niin paljon? vai painuuko se seeti sinne kanteen? ei kai sentään.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: 250d 20v koneen kestävyys

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Venttiilit kuluu
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Vastaa Viestiin