Jani Haataja kirjoitti:Tässähän on kohta pakko itsekkin ruuvata syöttöä lisää kun kaikki muutkin sitä harrastaa...
Miten tuon ajoituksen säätö mahtaisi onnistua omin käsin?
Pumppu pitää saada lukittua 0-asentoon jollain konstin. itse ostin alkuperäisen Mb-varaosan siihen tarkoitukseen KL:Stä. Maksoi 41€ tingittynä.
Pumpun kyljessä on 19mm kannalla iso pultti. Sen tilalle tulee se tuurna. Tuurna ei mene paikalleen, kun yhdessä asennossa ja se on pumpun 0-asento.
Kun pumppua laittaa paikalleen tuurna kolossa, niin kampiakselin pään pyörästä katsotaan asteikosta oikea asteluku. Etsi ensin OT-kohta ja sitten siitä pyörittelet 27mm hylsyllä kampiakselia oikeaan kohtaan....eli 13-16 (minkä haluat) astetta yli kuolokohdan. Jätä siihen ja iske pumppun paikoilleen. Pumpun ennakko on tällöin 13-16 astetta.
Muista tarkastaa, että 1-sylinterissä on puristukset päällä, sen näkee öljyntäyttöaukosta. Nokat pitää sojottaa yläviistoon tai sivulle.
En tiedä saitko selkoa tuosta, mutta on tuolla jossain selitetty asia tarkemminkin.
Minulla ennakko on 13 astetta hienosti kurahtaa polkaistessa.
Minun pumppuni säädettin PP-dieselissä, pelkkä irtopumpun säätö on noin 150€ ja tulee viimesen päälle. Minä lähetin irtopumpun ja samalla siihen vaihdettiin uutta osaa enemmänkin. Oli aika rikki sisältä.
Jos vie koko auton, niin pelkkä säätöhinta penkissä nousee yli 300€:n.
Nyt oma toimii kun kello, ei nyvi, tyhjäkäynti on tasaisen alhainen ja auto lähtee kun jänis makuulta. Savuttaa toki miehekkäästi, mutta se kuuluu asiaan.... olis siihen automaattisen savutuksen estonkin saanut, mutta olis maksanut se härpäke aika paljon uutena ja käytettynä on vaikea löytää. Katsastusta varten savutus on helppo poistaa ruuvimeisselillä pumpun päältä tai sitten modifoimalla auton sisälle "syöttöruuvi". lähes ilmaisia konsteja molemmat ja näin ollen hintansa väärtejä.