kaasuvivusto OM606&605 st

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

kaasuvivusto OM606&605 st

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

606 tulossa w124 pellinalle. mekaanisella pumpulla luonnollisesti. pistäkääs kuvia ja selitettä millaisia systeemejä ootte kehitellyt. itsellä yksi toimiva ajatus mielessä mutta jos sattuu oleen muita hyviä ajatuksia miten saa mekaanisen pumpun kaasuvivun skulaan 606:ssa ja 605:ssa

sunnuntaina pitäis päästä laittaan kone paikalleen joten kiirus olis saada vähän neuvoja ja kuvia.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: kaasuvivusto OM606&605 st

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Riippuu vivuston malli tarvitko kd vaijerille paikkaa vai et.
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: kaasuvivusto OM606&605 st

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

no eipä ainakaan toistaiseksi. pakkopykäliä on tullu käytettyä. kun ny saa pelittään eka ja saa ajoon ton. sit myöhemmin voi miettiä sitä kickdownia. mut kaikki kuvat on tarpeen ja jotain selitettä jos jaksaa vähän kirjotella
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1531
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: kaasuvivusto OM606&605 st

Viesti Kirjoittaja Timo N »

ite värkkäsin om603 turporieskan vivustoista aika pienellä vaivalla toimivan "keksinnön", jos semmosen hommaat niin se aukee ilman piirtelyä ja sepustelua
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: kaasuvivusto OM606&605 st

Viesti Kirjoittaja antti_k »

ihtelle tuli pumpun toiselle puolelle ku meinas ottaa aina hehkun liittimeen se orkkis vivusto kiinni. Tossa kuva josta ny ei oikee mitää selkoo saa :lol:
Vaijeri tuli jostai 300 24v bensasta muistaakseni. Alkuperänen kävi liika lyhkäseks
Kuva
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1531
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: kaasuvivusto OM606&605 st

Viesti Kirjoittaja Timo N »

toihan näyttää ihan toimivalta ja simppeliltä, ite piti laittaa noita orkkis vipuja kun piti saada toi tieto tonne lootallekin paineen tarpeesta ennen kuin pumpulta pyydetään jotain
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Re: kaasuvivusto OM606&605 st

Viesti Kirjoittaja apg »

tuo antin vivusto on hyvännäkönen, mutta tomaattiin se ei oikeen sovellu jos tai kun haluaa säilyttää alipainemodulaattorin

itellä orkkis 603tbo vivusto

Kuva

ja imusarjan päällä tommonen "pilkki"

Kuva

Tuo vivusto o helppo laittaa ku käyttää myös 603tbon suodatinjalkaa, sillon sopii myös orkkis öljynjäähytinletkut ja vakkarin boksi
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1531
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: kaasuvivusto OM606&605 st

Viesti Kirjoittaja Timo N »

onkos sulla apg tossa pumpussa miten pitkä ton vivun liikerata jos säädät syötöt maximiin, ite jouduin "venyttään" tota
s-mutkaa tossa kaasuvivustossa että sain max. syötöt pumpulta
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Re: kaasuvivusto OM606&605 st

Viesti Kirjoittaja apg »

kyllähän tuo kaasuvipu liikkuu huomattavasti enempi ku vakiossa, ja s-mutkaa myös venytetty.
Oliskoha ollu myös niin että pumpun kyljessä oleva kaasuvivun pallonivel siirretty myös sinne alempaan reikään liikeradan kasvattamiseksi
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1531
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: kaasuvivusto OM606&605 st

Viesti Kirjoittaja Timo N »

no se siirtohan sen tietysti tekee
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: kaasuvivusto OM606&605 st

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Joo ihtellä siinä mieles oli helppo ku manuaali mallia. Nyt voi olla että joutuu muokkaamaan kun kaasuvivuston liikerata kasvoi
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: kaasuvivusto OM606&605 st

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Niinpä, syötön säätö tällä nykyisellä tavalla = ikävä. Helpompi katsoa kaasupolkimen liike kerran kuntoon ja sitten siitä sammuttimesta säädellä, nyt tarvii polkimen / vipujen liikeratoja ihmetellä kun syöttöä säätelee, jos hommat ei oo valmiiks mietitty loppuun asti nii voi tulla kalliiks kun rupee niitä esim dyno ajalla rakenteleen
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: kaasuvivusto OM606&605 st

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

taidanpa tuon 603 kaasuvivuston suosiolla laittaa tuohon. ei tarvi leikkiä insinööriä. tiedän että moinen kötöstys ja vivustohelvetti on persiistä mutta se on ainakin toimiva ja kd:n saa futaan samalla.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Vastaa Viestiin