Koskapa foorumilla ei tunnetusti ole hakua, niin pitää kysellä.
Auto on -99 väyrynen, 200 cdi. Ajon jälkeen kun auton sammuttaa, niin avaimet taskussa auton ohi kävellessä voi ihailla pellin alta kuuluvaa pörinää.
Nopea kuuntelu kertoo äänen tulevan jostain ABS-pumpusta, eli jää päälle.
Miksi? Mitä sille voi tehdä? Vai paalata?
Pikkuhiljaa siellä niinkuin kierrokset laskee ja muutaman minuutin kuluttua se on täysin hiljaa.
Tietoa tarvitaan. Jos ei ole, niin valistuneet arvauksetkin otetaan huomioon. Jos ei ole, niin saa sitä höpistä ihan p*skaakin
W210 ABS-pumppu jää pyörimään
W210 ABS-pumppu jää pyörimään
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Re: W210 ABS-pumppu jää pyörimään
Älkää nyt viitsikö, isot miehet.
Kai nyt joku tästäkin asiasta jotain tietää?
Kyllähän minä olen m*lkku , jolle ei kannata mitään sanoa, mutta nyt olisi vaimon auto kyseessä
Kai nyt joku tästäkin asiasta jotain tietää?
Kyllähän minä olen m*lkku , jolle ei kannata mitään sanoa, mutta nyt olisi vaimon auto kyseessä
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Re: W210 ABS-pumppu jää pyörimään
Et sinä niin m***ku ole ettenkö auttaisi jos tietäisin, vaan kun en tiedä. Toivotaan että ne jotka tietävät myös kertovat. Eikös tämän saitin tarkoitus ole se että autetaan kaveria pulassa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W210 ABS-pumppu jää pyörimään
Tere!
Oma väyrynen tehnyt samaa ainakin sen viimeisen neljä vuotta, mitä auto mulla ollut.
Ääni todella hiljainen, kuuluu kun ajaa auton talliin.
Huollossa joskus otin puheeksi. Jäin käsitykseen, että taitaa olla ennemminkin ominaisuus.
Varsinkin, kun auto ei ole uusi.
Edit: Äänen alkuperää en edes ole selvitellyt, jostain konehuoneesta se tulee
Oma väyrynen tehnyt samaa ainakin sen viimeisen neljä vuotta, mitä auto mulla ollut.
Ääni todella hiljainen, kuuluu kun ajaa auton talliin.
Huollossa joskus otin puheeksi. Jäin käsitykseen, että taitaa olla ennemminkin ominaisuus.
Varsinkin, kun auto ei ole uusi.
Edit: Äänen alkuperää en edes ole selvitellyt, jostain konehuoneesta se tulee
Viimeksi muokannut Esa H., Su 13.02.2011 11:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: W210 ABS-pumppu jää pyörimään
Lämmityslaitteen kiertovesipumpun kuuluukin jäädä pyörimään vähäksi aikaa (muutama minuutti) sammutuksen jälkeen. On siinä hantin puolen etuvalon takana alhaalla, tunnustelkaapa/kuulostelkaa että tuleeko ääni siitä. Kyllä sen kädellä tuntee kun pumpussa virtaa ja korvallakin kuulee jos on hiljasta. Ei tossa kyllä tietääkseni mitään muuta jää pyörimään tai kuuluis jäädä. Ettette ois ny sekottanu sitä "ABS-pumppua" tähän lämppärin kiertovesipumppuun? PS. jos ei pumppu pyöri, niin on jumissa (tyypillisesti) ja kopautus jollain kovalla sen kylkeen saa sen toimimaan taas muutaman kuukauden...
Lisäys: ja comandin tuuletushan jää sitten ohjaamossa kans pyörimään lämpötilasta riippuen. Mutta ei tossa mikään muu päälle pitäis vissiinkään jäädä.
Lisäys: ja comandin tuuletushan jää sitten ohjaamossa kans pyörimään lämpötilasta riippuen. Mutta ei tossa mikään muu päälle pitäis vissiinkään jäädä.
Re: W210 ABS-pumppu jää pyörimään
Juu, kyllä minä tiedän kiertovesipumpun.
Ellei Mersu ole muuttanut systeemiä, kiertovesipumpulle menee paksummat letkut kuin tuohon pörisevään laatikkoon
Sen lisäksi sen lootan päällä lukee ABS
Ei kun ihan vakavasti puhuen, kyllä se on nimenomaan se ABS-murikka mikä siellä jää purputtelemaan. Ei se kova ääni ole, mutta ihan selkeä kyllä sitten kun avaa konepellin.
Sekin on tiedossa, ettei pitäis jäädä minkään päälle, mutta kun jää kuitenkin.
Ellei Mersu ole muuttanut systeemiä, kiertovesipumpulle menee paksummat letkut kuin tuohon pörisevään laatikkoon
Sen lisäksi sen lootan päällä lukee ABS
Ei kun ihan vakavasti puhuen, kyllä se on nimenomaan se ABS-murikka mikä siellä jää purputtelemaan. Ei se kova ääni ole, mutta ihan selkeä kyllä sitten kun avaa konepellin.
Sekin on tiedossa, ettei pitäis jäädä minkään päälle, mutta kun jää kuitenkin.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Re: W210 ABS-pumppu jää pyörimään
Ja kas. Kun ei tee mitään, ei tule virheitä.
Toissailtana piti töiden jälkeen tutkia tuota, niin arvatkaapa sainko vikaa enää esiin. No niin.
Palataanpa asiaan, jos uusiutuu
Toissailtana piti töiden jälkeen tutkia tuota, niin arvatkaapa sainko vikaa enää esiin. No niin.
Palataanpa asiaan, jos uusiutuu
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Re: W210 ABS-pumppu jää pyörimään
Itse veikkaisin niitä alipainelaitteita. Etenkin sitä mikä on siinä ABS-yksikön vieressä ja ohjaa imusarjan läppiä ja pakokaasujen takaisinkierrätystä. Järjestelmä "vuotaa" alipaineen hiljalleen pois mistä seuraa sellainen pörisevä ääni. Ääni kestää vähän aikaa. Kylmällä ilmalla vähemmän aikaa kuin lämpimällä. Myös turbon hukkaporttia ohjaava alipainemötikkä (ilmansuodatimen kotelon vieressä) pärisee, mutta se kuuluu usein vaimeampana. Näin siis täällä.
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989