Mersu taitaa olla kesäauto?
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
W 203 mallin kanssa söi lompakkoa auton pito.Aina oli jotain ongelmaa sen vuoden ajan mitä sillä ajoin.Möin tutulle sähkärille ja sillä mennyt vuoden ja 35 tkm.3 parkkivaloa on remonttisaldo.
Väykyissä ei juurikaan teknisiä ongelmia.Aikaisemmassa vantaan taksiväykyssä sielä täälä ruostehipsuja.Nykyisessä ostaessa 100 euron vika ja nyt menty 30tkm ilman mainittavaa.
Yht. laskettukm.määrä näillä 1.35 milj.
124:sen saldo vuoden aikana=kansi halki,suuttimet kusi ,vaihteisto luisti,Keulaa ei saanut säätöihin.moottorien tukikumit.ei mene näissä uudemmissa.Kaikkea muuta ja autolla oli aj. 420 tkm
Mutta nämä pakkaset.
Jos aamulla -30 astetta niin soitto siipalle,että tilaa taksi.En hae.
Taksi halvempi kuin jos omalla 20 kilsan lenkin ajaisi
Väykyissä ei juurikaan teknisiä ongelmia.Aikaisemmassa vantaan taksiväykyssä sielä täälä ruostehipsuja.Nykyisessä ostaessa 100 euron vika ja nyt menty 30tkm ilman mainittavaa.
Yht. laskettukm.määrä näillä 1.35 milj.
124:sen saldo vuoden aikana=kansi halki,suuttimet kusi ,vaihteisto luisti,Keulaa ei saanut säätöihin.moottorien tukikumit.ei mene näissä uudemmissa.Kaikkea muuta ja autolla oli aj. 420 tkm
Mutta nämä pakkaset.
Jos aamulla -30 astetta niin soitto siipalle,että tilaa taksi.En hae.
Taksi halvempi kuin jos omalla 20 kilsan lenkin ajaisi
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
kyllä lähtee vanhakin hyvin käyntiin jos pakkasta paljon , kaverilla -92 w201 2.5td niin ei ole lohkolämppäriä ja vaikka oli 2 viidestä hehkusta palanu niin kovimmillakin pakkasilla lähtee käyntiin, vaati jo kyllä sahaamista.
Viimeksi muokannut Messerschmitt, La 12.02.2011 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
Siihen ei enää yhden akkumyymälän akut riitäkkäänMesserschmitt kirjoitti:kyllä lähtee vanhakin hyvin käyntiin jos pakkasta paljon , kaverilla -92 w201 2.5td niin ei ole lohkolämppäriä ja vaikka oli 2 viidestä hehkusta palanu niin kovimmillakin pakkasilla läti käyntiin, vaati jo kyllä sahaamista.

-10 astetta ja siinä lepää kuin saunan lauteilla.

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
... ja kohtuu paljon pilottiaMesserschmitt kirjoitti:kyllä lähtee vanhakin hyvin käyntiin jos pakkasta paljon , kaverilla -92 w201 2.5td niin ei ole lohkolämppäriä ja vaikka oli 2 viidestä hehkusta palanu niin kovimmillakin pakkasilla lähtee käyntiin, vaati jo kyllä sahaamista.

W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
Ei kyllä lähtee kun on pakko, kaveri työttömänä ni ei ollu oikeen ylinmääräistä laittaa edes lohkolämppäriin, hehkut vaihdettiin kahdestaan pari viikkoa sitten 5 ja 3
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
kyllä meikäläisen auto ainakin lähtee ihan hyvin käyntiin. 27 pakkasta ja auto seissy pari päivää. hehkut, suuttimet, ajotukset ja kone muutenkin kunnossa, niin luulis lähtevän.
http://pera8x.kuvat.fi/kuvat/MERSU/-27+pakkasta..mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pera8x.kuvat.fi/kuvat/MERSU/-27+pakkasta..mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
Vähän repesinpera8x kirjoitti:kyllä meikäläisen auto ainakin lähtee ihan hyvin käyntiin. 27 pakkasta ja auto seissy pari päivää. hehkut, suuttimet, ajotukset ja kone muutenkin kunnossa, niin luulis lähtevän.
http://pera8x.kuvat.fi/kuvat/MERSU/-27+pakkasta..mp4" onclick="window.open(this.href);return false;


MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
ensiviikolla voi päästä osassa suomea taas testaamaan näitä talviominaisuuksia vähän paremmin
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Pakka ... 90910.html
ja olihan tuo pera8x:n auton käynnistyminen ihan kohtuullista... dieseliksi
bensakoneella tuo olis säälittävää...

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Pakka ... 90910.html
ja olihan tuo pera8x:n auton käynnistyminen ihan kohtuullista... dieseliksi

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
no joo. ei ne taida diiselit koskaan kovin räjähtämällä lähteä käyntiin kun on kunnolla pakkasta. saman lailla toi lähtee, vaikka olis kuinka pakkasta. starttaus ja moottorin kierrokset kiihtyy aina vaan hitaampaa, mitä enempi on kylmää. ei toi dieseli pala niin kauheen nopeesti, kun kaikki on kylmää ja öljyt kankeena vielä jarruttaa. mutta lähtee kuitenkin
pakkasin ton videon ja muutin resoo pienemmäks, niin kuvasuhteet meni pikkasen vituralleen. kakkosnelosesta tuli laakista ML..

pakkasin ton videon ja muutin resoo pienemmäks, niin kuvasuhteet meni pikkasen vituralleen. kakkosnelosesta tuli laakista ML..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
Omat käyttöautoni ovat olleet ajokortin saamisesta 2001 lähtien näitä "tonnin pommeja". Siitä lähtien on päähäni iskostunut seuraava lentävä lause: Mitä vähemmän sähkölaitteita, sitä vähemmän vikoja. Tai yleisestikin, mitä simppelimpi tekniikka, sitä toimintavarmempi. Hmm, no ehkä aika karkea yleistys, mutta edes jonnin verran paikkaansa pitävä. Kontraan tätä threadin aloittajan sanomaa faijani saksantuontiin W220.028 S400CDI jossa on ollut sitä sähkövikaa sun muuta. Airmatic-iskari 1700 eur kpl jne. Omat Meset on olleet ehkä rumia mutta kyllä ne on toimineet muutaman kymmenen euron investoinneilla.
Lähinnä se että tuollaisen huoltaminen on vaan niin h*lvetin kallista ja huollettavia/korjattavia kohteita niin paljon enemmän kuin jossain W123/W124 dieselissä.
Kunnossa oleva W124 on IMHO yhtähyvä ajaa kuin tuollainen W220.
Lähinnä se että tuollaisen huoltaminen on vaan niin h*lvetin kallista ja huollettavia/korjattavia kohteita niin paljon enemmän kuin jossain W123/W124 dieselissä.
Kunnossa oleva W124 on IMHO yhtähyvä ajaa kuin tuollainen W220.
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
Mun W124 200d oli seissyt viikon päivät tuolla pihan perällä. Ilman lohkaria tai mitään. Hehkut pelaa kyllä kaikki neljäBTriker kirjoitti:... ja kohtuu paljon pilottiaMesserschmitt kirjoitti:kyllä lähtee vanhakin hyvin käyntiin jos pakkasta paljon , kaverilla -92 w201 2.5td niin ei ole lohkolämppäriä ja vaikka oli 2 viidestä hehkusta palanu niin kovimmillakin pakkasilla lähtee käyntiin, vaati jo kyllä sahaamista.

Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
On se hyvä että Mersu pelaa edes kesällä. Viime viikko Rukalla reisaamassa S211 :lla ja joka yönseutu -25 pakkasta ja tänään -30...auto lämmin kuin helv.... ja kulki reissun ilman valosirkusta (yli 2500km). Täynnä tavaraa niin kontti kuin boxi ja 4 hlöä kyydissä, polttoainetta 7,5 l/100 ja nopeus 91 km koko matkalle. Lämmöt normaaliin alle 20 km:n ajolla! Autohan tosin on uusi (4v/162 tkm)! Ei ne kaikki ihan paskoja ole!
EQB 300 4-matic -23
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
Noinhan sen auton kuuluukin toimia, eli olet varmaankin mersuusi tyytyväinen. Tosin oma vanha naku on normilämmöissä jo alta kymmenen kilometrin matkallalkosso kirjoitti:On se hyvä että Mersu pelaa edes kesällä. Viime viikko Rukalla reisaamassa S211 :lla ja joka yönseutu -25 pakkasta ja tänään -30...auto lämmin kuin helv.... ja kulki reissun ilman valosirkusta (yli 2500km). Täynnä tavaraa niin kontti kuin boxi ja 4 hlöä kyydissä, polttoainetta 7,5 l/100 ja nopeus 91 km koko matkalle. Lämmöt normaaliin alle 20 km:n ajolla! Autohan tosin on uusi (4v/162 tkm)! Ei ne kaikki ihan paskoja ole!

W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
niin, mitä jos auto olis tuollakin reissulla ollut 3 kertaa starin piuhaa vailla, jättänyt 2 kertaa tielle jonnekin "jumala selän taakse" -30 C pakkasella, jonkun ihan käsittämättömän "vikatilan" takia... olisko vielä mielipide samaBTriker kirjoitti:Noinhan sen auton kuuluukin toimia, eli olet varmaankin mersuusi tyytyväinen. Tosin oma vanha naku on normilämmöissä jo alta kymmenen kilometrin matkallalkosso kirjoitti:On se hyvä että Mersu pelaa edes kesällä. Viime viikko Rukalla reisaamassa S211 :lla ja joka yönseutu -25 pakkasta ja tänään -30...auto lämmin kuin helv.... ja kulki reissun ilman valosirkusta (yli 2500km). Täynnä tavaraa niin kontti kuin boxi ja 4 hlöä kyydissä, polttoainetta 7,5 l/100 ja nopeus 91 km koko matkalle. Lämmöt normaaliin alle 20 km:n ajolla! Autohan tosin on uusi (4v/162 tkm)! Ei ne kaikki ihan paskoja ole!

200E tuntuu olevan normaali lämmöissä vasta n. 3 km kaupunki ajon jälkeen, eli on se vain huonompi, kuin 300E, se oli normaali lämmöissä jo 2 km ajolla

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
napa kirjoitti:niin, mitä jos auto olis tuollakin reissulla ollut 3 kertaa starin piuhaa vailla, jättänyt 2 kertaa tielle jonnekin "jumala selän taakse" -30 C pakkasella, jonkun ihan käsittämättömän "vikatilan" takia... olisko vielä mielipide samaBTriker kirjoitti:Noinhan sen auton kuuluukin toimia, eli olet varmaankin mersuusi tyytyväinen. Tosin oma vanha naku on normilämmöissä jo alta kymmenen kilometrin matkallalkosso kirjoitti:On se hyvä että Mersu pelaa edes kesällä. Viime viikko Rukalla reisaamassa S211 :lla ja joka yönseutu -25 pakkasta ja tänään -30...auto lämmin kuin helv.... ja kulki reissun ilman valosirkusta (yli 2500km). Täynnä tavaraa niin kontti kuin boxi ja 4 hlöä kyydissä, polttoainetta 7,5 l/100 ja nopeus 91 km koko matkalle. Lämmöt normaaliin alle 20 km:n ajolla! Autohan tosin on uusi (4v/162 tkm)! Ei ne kaikki ihan paskoja ole!
200E tuntuu olevan normaali lämmöissä vasta n. 3 km kaupunki ajon jälkeen, eli on se vain huonompi, kuin 300E, se oli normaali lämmöissä jo 2 km ajollamolemmat kyllä tuntuu puhaltavan yhtä kuumaa, jo tuossa n. +60 C moottorilämpöjen jälkeen, että sinänsä asia on ihan ok.
tähän asiaan oikeastaan haluaisinkin saada jotakin pientä vahvistusta. monet haukkuu diiseleitä yleisesti ottaen, ettei lämpene talvella ja pensakoneita kehutaan maasta taivaisiin, että on hetivalmis, kun vaan kääntää avaimesta ja hytissäkin on jo 40 lämmintä. no joo... joskus sillon, kun ostin ekan 200D:n oli iso yllätys, että kuinka hyvin se lämpes ja lähti käyntiin. oli pakkasta sitten kuinka paljon vaan, niin se lähti lähes aina käyntiin. ja lämpiäminen oli jotakin muutamamia minuutteja ja matka alle 5 kilsaa, niin koneessa oli lämpöjä jotakin 70-80 astetta ja hytissä yli 20 astetta. ainoa toinen automerkki, mitä olin ihmetelly lämpenemisen nopeudesta oli kaverin faijan volvo, mikähän se nyt sitten olikaan. joku 5 pyttynen pensa vitonen ja farmarimalli. olisko ollu jostakin 90 luvun lopulta? en muista. tämä volvo oli vieläkin nopeempi lämpeneen. sitä kyllä ihmettelin aina, kun volvolla jostakin lähdettiin pakkaspäivinä.
ajattelinkinkin, että vois oikein mitata kauanko ottaa aikaa ja kuinka kuumaks se kone/hytti sitten missäkin ajassa lämpenee. ja jos muitakin kiinnostaa, niin olis hyvä, sais sitten vertailla. jos ihmettelis vaikka moottorin lämpöjä ja aikaa ja matkaa. siinä olis varmaan riittävästi informaatiota. toki, jos on innostusta ja hyvä( =nopea) mittari, niin saa sitä sisäilmankin lämpöö mitata. mahtaakohan foorumilaisilta löytyä innostusta vertailuun?
nyt siä on kyllä niin kova pakkanen (-28), ettei viitti ilman roikkaa huvikseen kiusata autoa. muutenkin tulee noita kylmästartteja jonkun verran. mutta illalla tulee väkisinkin taas yks kylmästartti, niin siitä vois sitten ottaa aikaa. ja voihan sitä ottaa erilaisia arvojaki, kattoo mitä tulee, kun auto on ollu roikassa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
Jossitella voi aina! Varmaan joku päivä tulee vastaan ettei MB toimi kuten pitäisi, mutta silloin miettiä oliko vika todella auton ja se omistaja/huoltaja täysin osaton tapahtuneeseen. Ja normipakkasella (alle -20) lämpenee noin 10km:n matkalla 92 asteeseen. Ja koskaan en ole mersuistani lämpöjä täysille laittanut (ei edes lähtiessä tarvitse), eilenkin piti kokoajan vähentää (Kuusamo-Espoo) ja loppumetreillä ilmastoinnin namikat olivat 20 asteessa. Ja kun katseli autoja jotka joko ajelivat ohi tai olivat ohitettavia...varsin monessa joko kuljettaja ei osannut/viitsinyt säädellä ilmankiertoa, oli ikkunat aivan jäässä jo etuovienkin kohdalla. MB jaksoi kevyesti pitää ikkunat kirkkaina vaikka kontti täynnä kattoon asti ja puhallus ei vienyt hiuksia mennessään (vedoton tunne). Ja Staria käytetty vain ja ainoastaan huollon yhteydessä kaikissa peräti kolmessa MB:ssäni, toivotaan että sama tahti jatkuu. Ja nykyiseen huoltojen lisäksi olen vaihtanut/vaihdattanut hehkun, koiranluiden pallot (turhaan, koska vika kolinaan iskareissa), vasemman alapallon ja uudet etuiskarit (kolisivat 157 tkm kohdalla)...liekö sitten liikaa nekin, mulle ei ainakaan ja omalta kohdaltani olen ERITTÄIN tyytyväinen auton toimintaan, tiloihin, ajettavuuteen ts. kaikkeen!
EQB 300 4-matic -23
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
ei tämä asia mitään vahvistusta kaipaa... bensakoneen hyötysuhde nyt vain on heikompi, kuin dieselin, eli energiasta suurin osa muuttuu lämmöksi, kun dieselistä saadaan jopa 40 % polttoaineen energiasta tehona ulos kampiakselilta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
Aivan näin. Ja mitä janoisempi bensa kone, sitä nopeammin lämmin. (etenkin jos on pieni, mutta janoinen kone)napa kirjoitti:ei tämä asia mitään vahvistusta kaipaa... bensakoneen hyötysuhde nyt vain on heikompi, kuin dieselin, eli energiasta suurin osa muuttuu lämmöksi, kun dieselistä saadaan jopa 40 % polttoaineen energiasta tehona ulos kampiakselilta...
Joku -80 luvun saab 900 on täydellinen talviauto, jos ei vaadi muuta kuin lämmintä hyttiä.
Oli sitten ikkunat kuinka jäässä tahansa, niin auto lämmittämättä käyntiin, seisoskeli auton vieressä ja poltti tupakan-> liikkeelle kirkkain ikkunoin.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
teoriassa juurikin noin. mutta käytäntö on osoittanut toisinaan jotain ihan muuta. ei ne kaikki pensa autot ole automaattisesti lämpösiä, eikä kaikki diiselit automaattisesti kylmiä. joskus asiat menee paperilla hiukan erilailla, kun käytännössä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
Moro,
Meillä on olleet kesä- JA talviautoja mersut...
Eivät ole tielle jättäneet kovassakaan pakkasessa. W201 bensa varsinkin hymyilytti kun se lähti aina kuin "palmun alta". Ennakkoluuloistani huolimatta tuo 180CDI lähtee näköjään myös hyvin lämmitettynä tai lämmittämättä ainakin vielä -30C lämpötiloilla. Siihen asensin tosin viimasuojan. Lämmintä piisaa sisällä (kiitos sähkövastuksien), vaikkei moottori kovilla pakkasilla lämpene 80km/h nopeudella hissutellessa ihan normilämpöön.
Meillä on olleet kesä- JA talviautoja mersut...
Eivät ole tielle jättäneet kovassakaan pakkasessa. W201 bensa varsinkin hymyilytti kun se lähti aina kuin "palmun alta". Ennakkoluuloistani huolimatta tuo 180CDI lähtee näköjään myös hyvin lämmitettynä tai lämmittämättä ainakin vielä -30C lämpötiloilla. Siihen asensin tosin viimasuojan. Lämmintä piisaa sisällä (kiitos sähkövastuksien), vaikkei moottori kovilla pakkasilla lämpene 80km/h nopeudella hissutellessa ihan normilämpöön.
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
Olen ihan samaa mieltä.Mulla on väykky mahd.vähillä varusteille samoin rouvan a6..Ei oo ollu sähkövikoja.Tuo mersu on mulle vaan kulkuväline joka kuljettaa töihin ja takasin 102km/päivä.Jollekkin varmaan on tärkeetä että autosta löytyy hirveesti sähkö/muuita heebeleitä mut mulle riittää kääntyvät etupyörät ja sähköistetyt ajovalot...Juhana N kirjoitti:Omat käyttöautoni ovat olleet ajokortin saamisesta 2001 lähtien näitä "tonnin pommeja". Siitä lähtien on päähäni iskostunut seuraava lentävä lause: Mitä vähemmän sähkölaitteita, sitä vähemmän vikoja. Tai yleisestikin, mitä simppelimpi tekniikka, sitä toimintavarmempi. Hmm, no ehkä aika karkea yleistys, mutta edes jonnin verran paikkaansa pitävä. Kontraan tätä threadin aloittajan sanomaa faijani saksantuontiin W220.028 S400CDI jossa on ollut sitä sähkövikaa sun muuta. Airmatic-iskari 1700 eur kpl jne. Omat Meset on olleet ehkä rumia mutta kyllä ne on toimineet muutaman kymmenen euron investoinneilla.
Lähinnä se että tuollaisen huoltaminen on vaan niin h*lvetin kallista ja huollettavia/korjattavia kohteita niin paljon enemmän kuin jossain W123/W124 dieselissä.
Kunnossa oleva W124 on IMHO yhtähyvä ajaa kuin tuollainen W220.
keep it simple.
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
toki poikkeuksia aina on... tänään kun oli aamulla -32 C pakkasta, niin alkoi tuo 200E jo jäädä sekin vähän viileäksipera8x kirjoitti:teoriassa juurikin noin. mutta käytäntö on osoittanut toisinaan jotain ihan muuta. ei ne kaikki pensa autot ole automaattisesti lämpösiä, eikä kaikki diiselit automaattisesti kylmiä. joskus asiat menee paperilla hiukan erilailla, kun käytännössä.

mun vanha mitsu L300 paku taas oli sellainen positiivinen poikkeus dieseleiden joukossa, se oli lämmin ja koska ohjaamo suhteellisen pieni, siellä myös tarkeni

eikä sitä 200D automaattiakaan voinut kylmäksi moittia mikä mulla oli parivuotta sitten hetken ajossa, mutta silloin tais max. pakkaset olla jotain -20 C luokkaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
Aina on w 115 220 Diesel on lähtönyt käyntiin ilman lohkoa koko talven ulkoa. Siihen riittää että hehkut toimii, startti on kunnossa ja huollettu eli puhdistus ja rasvaus kerran vuodessa, akku hyvä 100a . Kone on kunnossa voi ajaa 5000km lisäämättä öljyä ralliformulaa 5w 50. Eilen meni kytkimen tiivisteet tänään ajelin koko päivän w 187 vm 1952 ja lasit pysyi kirkkaana ja lähtee käyntiin vaikka on 6 voltin sähköt. ja kutonen tuo lämpöä hyvin sisään , kun on vain liikkeellä.
RTO sai kytkimen osat edullisesti aten pää sylinteri uusi alle 30e ja pitäjän mäen vehosta muut 2 tunnin tilaus ajalla.
Se on palvelua ei taida saada riisikippoihin näin nopeasti.
RTO sai kytkimen osat edullisesti aten pää sylinteri uusi alle 30e ja pitäjän mäen vehosta muut 2 tunnin tilaus ajalla.
Se on palvelua ei taida saada riisikippoihin näin nopeasti.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
RTO:sta saa vielä jotain? Eiks se menny konkkaan? Pitää käydä kattomassa tarjontaa kun kerkee.
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
Pakko kompata tätä. Ainoa W201:stä nopeammin lämmennyt auto on nimenomaan 900 saab jolla tuli ajeltua yksi talvi aikanaan.JeremyH kirjoitti:Aivan näin. Ja mitä janoisempi bensa kone, sitä nopeammin lämmin. (etenkin jos on pieni, mutta janoinen kone)napa kirjoitti:ei tämä asia mitään vahvistusta kaipaa... bensakoneen hyötysuhde nyt vain on heikompi, kuin dieselin, eli energiasta suurin osa muuttuu lämmöksi, kun dieselistä saadaan jopa 40 % polttoaineen energiasta tehona ulos kampiakselilta...
Joku -80 luvun saab 900 on täydellinen talviauto, jos ei vaadi muuta kuin lämmintä hyttiä.
Oli sitten ikkunat kuinka jäässä tahansa, niin auto lämmittämättä käyntiin, seisoskeli auton vieressä ja poltti tupakan-> liikkeelle kirkkain ikkunoin.
Tuohon W211 on kesäauto -asiaan otan sen verran kantaa, että ainakin ne yksilöt mistä minä tiedän ovat liikkuneet talven ongelmitta.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
Vaimon tuijota jäi päiväkodin pihaan, mersulla 550km reissuu eilen... pakkasta 32-36 ja tarkeni hyvin autossa. Laitoin kyllä puolessa välin matkaa pahvin keulalle niin koneen lämpökin saavutti normaalin, muuten ei oikein pysynyt kuin juuri 80 yläpuolella jos ajeli alle 90km/h.
Ja käynnistyi kuin palmun alta, toki oli 3h lokilämmittimessä ennen lähtöä.
Selvästi on ehkä se sähköinen kiertovesipumppu rikki kun ei oikein tyhjäkäynnillä tule kuumaa lämmityslaitteesta?
Kun kierroksia koneessa niin kojelaudan päässä olevasta suuttimesta tulee näilläkin yli 30 asteen pakkasilla vielä puhalitmen 3 nopeudellakin sellaista ilmaa ettei kestä kättä pitää kauaa ilmavirrassa kun rupeaa polttelemaan (jos aivan kiinni suuttimessa pitää) mutta jos tyhjäkäynnillä niin 1 nopeudellakin menee jo selvästi viileäksi puhallusilma.
Säälittää se panna auto liikkeelle näissä keleissä mutta pakko se on. Kyllä on iskarit ja alusta yleensäkin jäykkänä pari ensimmäistä kilometriä. Myös ohjaustehostin lie aika kovilla reilusti yli kolmenkympim pakkasissa.
Ja käynnistyi kuin palmun alta, toki oli 3h lokilämmittimessä ennen lähtöä.
Selvästi on ehkä se sähköinen kiertovesipumppu rikki kun ei oikein tyhjäkäynnillä tule kuumaa lämmityslaitteesta?
Kun kierroksia koneessa niin kojelaudan päässä olevasta suuttimesta tulee näilläkin yli 30 asteen pakkasilla vielä puhalitmen 3 nopeudellakin sellaista ilmaa ettei kestä kättä pitää kauaa ilmavirrassa kun rupeaa polttelemaan (jos aivan kiinni suuttimessa pitää) mutta jos tyhjäkäynnillä niin 1 nopeudellakin menee jo selvästi viileäksi puhallusilma.
Säälittää se panna auto liikkeelle näissä keleissä mutta pakko se on. Kyllä on iskarit ja alusta yleensäkin jäykkänä pari ensimmäistä kilometriä. Myös ohjaustehostin lie aika kovilla reilusti yli kolmenkympim pakkasissa.
300td -91, manuaali.
- Ammendment
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: Su 20.12.2009 11:51
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
Pari talvea nyt W201:llä. Aina lähtenyt hyvin käyntiin, lämmennyt nopeasti, eikä ole jättänyt matkalle.
W201 2.6
W201 2.0
W201 2.0
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
-33,2 ja nyt tuli sitten ilmoitus "SRS restraint system defective".. Auto lähtee edelleen loistavasti käyntiin ilman lohkista, eikä mitään ongelmia esim. Airmaticin kanssa. Vikailmoituskin menee kuulemma kuittaamalla pois ensi perjantain huollon yhteydessä.Juza kirjoitti:Oma S211 320 CDI starttas tänään mainiosti aamulla. Pakkasta oli -30,6 ja ikävä kyllä ei Webastoa eikä lohkistakaan vielä..
GLS 580
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
oli auto mikä hyvänsä, niin kyllähän ehjän auton kuuluu lähtee -20 lämpötiloista käyntiin. jos auto ei lähde tommosista pakkasista käyntiin, niin siinä on jotakin vikaa. itselläni en kyllä käyttökoslana sellasta autoa pitäis, mikä olis epävarma käynnistyyn, kun on vähän enemmän pakkasta.
autojen lämpeneminen taas on enemmänkin mallikohtaista. ja voi olla ihan normaalia, että jotkut autot vaan ei lämpene. tuli tosta saabista mieleen, että voin kyllä kuvitella, että ne on lämpösiä autoja. aina kun jonkun vanhemman saabin perässä ajaa, niin karsee pensas katku. varmaan lämpiää, mutta varmaan kuluttaakin ihan sopivasti polttoainetta. ja luulis, että pohjoismainen auto on osattu tehdä pohjoisiin oloihin.
autojen lämpeneminen taas on enemmänkin mallikohtaista. ja voi olla ihan normaalia, että jotkut autot vaan ei lämpene. tuli tosta saabista mieleen, että voin kyllä kuvitella, että ne on lämpösiä autoja. aina kun jonkun vanhemman saabin perässä ajaa, niin karsee pensas katku. varmaan lämpiää, mutta varmaan kuluttaakin ihan sopivasti polttoainetta. ja luulis, että pohjoismainen auto on osattu tehdä pohjoisiin oloihin.

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Mersu taitaa olla kesäauto?
Minulla on tuollanen S211 E320 V6 niin ei näillä -20 ja -30 asteen pakkasilla ole ollu mitään ongelmia vielä. Hytissä on tarennu ilman webastoakin, vaikka se autosta löytyy niin ei ole ajossa tarvinnu. Eilen ajoin työnantajan touranilla niin en tiiä, että onko autossa vikaa mutta se lämpesi vasta sitten kun sillä oli ajanu sellaset 50 kilometriä.Huikko kirjoitti:Pakko kompata tätä. Ainoa W201:stä nopeammin lämmennyt auto on nimenomaan 900 saab jolla tuli ajeltua yksi talvi aikanaan.JeremyH kirjoitti:Aivan näin. Ja mitä janoisempi bensa kone, sitä nopeammin lämmin. (etenkin jos on pieni, mutta janoinen kone)napa kirjoitti:ei tämä asia mitään vahvistusta kaipaa... bensakoneen hyötysuhde nyt vain on heikompi, kuin dieselin, eli energiasta suurin osa muuttuu lämmöksi, kun dieselistä saadaan jopa 40 % polttoaineen energiasta tehona ulos kampiakselilta...
Joku -80 luvun saab 900 on täydellinen talviauto, jos ei vaadi muuta kuin lämmintä hyttiä.
Oli sitten ikkunat kuinka jäässä tahansa, niin auto lämmittämättä käyntiin, seisoskeli auton vieressä ja poltti tupakan-> liikkeelle kirkkain ikkunoin.
Tuohon W211 on kesäauto -asiaan otan sen verran kantaa, että ainakin ne yksilöt mistä minä tiedän ovat liikkuneet talven ongelmitta.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä