Vaihdekepin jäykkyys W201
Vaihdekepin jäykkyys W201
Oisko kellään tietoa mistä vois johtua vaihdekepin jäykkyys yli 10 asteen pakkasessa. Saa vetää pakkia ihan kaksin käsin että menee sama 1 ja 2 vaihteella 3 ja 4 pelaa nätisti ?
Re: Vaihdekepin jäykkyys W201
Raota sitä vaihekepin ympäryspuuta ja rasvaa se kepin juuri jollain notkealla öljyllä.
Puu lähti nostamalla 190:stä
Puu lähti nostamalla 190:stä
Re: Vaihdekepin jäykkyys W201
jos lootassa on jotain perinteistä vaihteistoöljyä, 75w90 tms, niin aika kohmeeseen menee vaihteet kovemmilla pakkasilla. pakki varsinkin menee huonosti päälle. ATF:t lootaan, niin auttaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Vaihdekepin jäykkyys W201
Joo tahmaahan nuo kylmällä, kuten tänään (-28) mutta notkistuu hyvin nopeasti. Samoin kytkin tahmaa kylmänä minulla myös.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Vaihdekepin jäykkyys W201
mulla oli aamulla ihan samaa vikaa, tosin oli tuo 200E jo oireillut tässä pakkasilla aikaisemminkin, mutta tänään loppui omat voimat saada pakki päälle kerrasta
ja penkistä kuitenkin nousee kolminumeroinen määrä painoja...
WD40 reilusti sinne kepin mekanismiin ja nyt pelaa taas kuin ajatus, kahdella sormella saa vaihteet päälle...
eli juuri kuten Mika.T tuossa aikaisemmin kertoi...
WD40 reilusti sinne kepin mekanismiin ja nyt pelaa taas kuin ajatus, kahdella sormella saa vaihteet päälle...
eli juuri kuten Mika.T tuossa aikaisemmin kertoi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Vaihdekepin jäykkyys W201
Vaihdekepin jäykkyys johtuu todennäköisesti kuluneista kumipuslista/holkeista vaihteensiirto vivustoissa, sen näkee alapuolelta, itsellä kävi 210 korisessa samoin, uudet puslat maksaa veholla n. 2.5 euroa kappale, kun kumi pusla "murenee" kokonaan jää pakki jumiin päälle, silloin on ihan sama kuinka paljon käsivoimaa käytät vaihteensiirrossa, kun vivuston pituus ei riitä!! Kokemusta ON..
Re: Vaihdekepin jäykkyys W201
Vaihdekepin juuressa on myös kaksi pientä puslaa, jotka hajottuaan jumittaa keppiä. Uudet maksavat muutaman euron.
- massikkamies
- Mersumies

- Viestit: 563
- Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
- Paikkakunta: Humppila
Re: Vaihdekepin jäykkyys W201
Joskus saattaa vaikuttaa sekin että on paljon ajetut öljyt laatikossa.
W123, W124, W201, W202 W210 ja Kaappi osia tarjolla! 045-8o46434
Re: Vaihdekepin jäykkyys W201
Laatikossa uudet öljyt ATF ja nivelet rasvattu mutta ei auta kun keppi ei liiku sivuittain mielestäni tarpeeksi kyseessä W201 190 1.8 sportline.
Mutta täytyy noita puslia tutkia jos niistä löytyy jotain.
Mutta täytyy noita puslia tutkia jos niistä löytyy jotain.
Re: Vaihdekepin jäykkyys W201
rasvaa siis se itse kepin mekanismi kunnolla, vai oletko sen jo tehnythomma kirjoitti:Laatikossa uudet öljyt ATF ja nivelet rasvattu mutta ei auta kun keppi ei liiku sivuittain mielestäni tarpeeksi kyseessä W201 190 1.8 sportline.
Mutta täytyy noita puslia tutkia jos niistä löytyy jotain.
1->2 ja 3->4 väli kuitenkin pelaa ihan normaalisti? mutta sivuliike on jäykkä, eli kaikki vika on silloin "sifterissä"...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Vaihdekepin jäykkyys W201
1<2 väli on myös pakkasella jäykkä 3<4 väli pelaa normaalisti ja täytyy koittaa rasvailla.
Re: Vaihdekepin jäykkyys W201
voisko siellä olla ne puslat vaihdekepin ja lootan välissä olevien tankojen päissä niin kulunu, ettei ole vaihdekeppi enää kohdillaan lootaan nähden? meinaan, jos on säädöt pielessä, niin sivuttaisliike kepissä juurikin tuottaa vaikeuksia.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Vaihdekepin jäykkyys W201
Ei varmaan kannata ainakaan kovin kauan väkisin niitä väännellä,voisin veikata että särkyy jotain muutaki kohta?
Merseedespents





