noniin. esikammiot jäi sinne varaosaromuun, en saanu ku yhden irti. senkin kanssa joutu tappeleen niin paljon, ettei mitään järkeä.
tämän "uuden" kannen kanssa ollu pikkasen pelleilyä. siitä oli vesiletkun paikalta kierteet rikki, korjasin ne. sitten läppäsin vanhat venttiilit siihen kanteen sopiviks ja laittelin venttiilit paikoilleen. se meni ihan putkeen ja venttiileistä tuli tiiviit. sitten oli enää ne esikammiot. aikani kattelin kantta ja mietin, että mitähän sitä tekis. siinä sitten huomasin pienen halkeeman alun 4 pytyn esikammion ja venttiilin välissä. halkeema oli enemmänkin sielä syvällä esikammion reijässä. no kattelin sitä ja ihmettelin, että mahtaakohan olla vesitilaan asti. sitten kehittelin siihen sellaset allasviritykset palotilaan ja laitoin naftaa palotilan täydeltä. sitten vaan ihmetteleen, että tuleeko nafta läpitte vesitilaan. no eihän se tullu. hyvä hyvä.
sitten kun niitä esikammioita ei tuntunu löytyvän, niin tein pikkasen koneistuksia. ensiks piti tehdä vähän mittauksia, sitten kun mitat oli selvät, niin wurthille hakeen sopivia työkaluja, eli oikeen kokonen poranterä. askartelin sopivan "jigin", mikä sitten laitettiin esikammion paikalle. jigin avulla pystyi sitten poraan esikammion paikat millin isommaks ja suoraan. no minähän sitten porasin. poraus meni hyvin ja reijästä tuli kuin tulikin oikeen kokonen ja meni vielä suoraan. kaikki oli siis hyvin. sitten alko taas ahdistaan mieltä se pieni halkeeman alku siinä kannessa ja päätin tehdä vielä kertaalleen nafta painetestin. tukin esikammion paikan palotilan vastapuolelta ja virittelin allas systeemin kanteen. ja naftat paikoilleen. annoin olla siinä riittävän kauan. lopputulos oli, että ei vuoda. hyvä hyvä!
sitten vaan esikammiot kanteen, VHT:n kupariliimat kansipahviin ja kansi kiinni. ja kaikki loput hilut paikoilleen. kaikki oli valmista, sitten suuttimia ilmaileen. sitten päräytin auton käyntiin ja testaan. sen mitä sillä kerkesin testaan, niin hyvin se veti ja kulki, mutta kovin paljoa sillä ei viittiny ajaa, kun teki painetta jäähdytysjärjestelmään. kanis oli siis sittenkin halki. en tidä kuinka halkeema sitten reagoi lämmön kanssa, että oliko vuoto niin pientä kylmällä kannella, ettei sitä pahemmin huomannu ja lämmetessään sitten avautuu ja päästää paineet vesitilaan.
eihän siinä sitten auttanu, kun ajaa auto takas sisiin ja alkaa ihmetellä, että mistähän sitä alottais. pari tuntia myöhemmin kansi oli taas pöydällä. nyt odotellaan, että Jiiteen kansi tulis matkahuoltoon, niin pääsis taas kasaileen.
pakosarja oli pikkasen käpristyny lisää viikon käytössä, vaikka olin senkin jo tekovaiheessa oikassu. eilen oikasin sen sitten uudestaan. oma hommansa siinäkin, kun asettelee sitä ja koittaa saada sen edes jotenkin kiinni. (pakosarjasta tulee niitä kuvia jahka muistan ja jaksan ottaa.)
pistetääs tähän väliin jotakin kuvatusta touhuista.
siinä venttiilit likasina
sitten putsattuina rivissä
esikammiot putsattuina
hapettunu vesiletkun nippa. se on semmosen tulpan päällä tossa kuvassa, ni näyttää vähän erikoiselta. jenkat sökönä.
uus vesiletkun nippa.
