W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Puakki
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 18.02.2011 14:58

W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta

Viesti Kirjoittaja Puakki »

Moro, mul ois tollanen 190 2 litranen ruisku ja haluisin viritellä sitä vaparina et toi turbo ei kauheesti lämmitä et osaaks kukaan kertoo tai neuvoo mistä vois löytyä kireempää nokkaa tollaseen ja tällästä pikku sälää ja et mitä muuta kannattais vaihtaa tollaseen jos nokan vaihtaa, tää bensa meset on viel vähä uus juttu ku dieselit alkaa olla jo aika tuttuja ni kokeillaan välillä jotain uutta :P
stoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 06.12.2010 20:15

Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta

Viesti Kirjoittaja stoni »

virtasen mauri tekee semmosen kärsän kun haluaa :D rallimiehet teettää paljolti nokkia sillä...olikohan firman nimi kylmäkosken moottorihiomo tai vast...
Puakki
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 18.02.2011 14:58

Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta

Viesti Kirjoittaja Puakki »

en löytäny netistä omasta mielestä mitään tollasta et jos löydät ni laittaisitko linkin tai numeron
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12774
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta

Viesti Kirjoittaja epk »

googlella heti toinen linkki tuotti tulosta...


http://www.metalliopas.com/tiedot/kylma ... ri-oy.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta

Viesti Kirjoittaja napa »

männät pitäis myös vaihtaa toisenlaisiin (pientä pattia), että saa myös ruttuja suuremmiksi, tuollainen virinokka muuten vakio koneessa on aika onneton yhdistelmä :wink: ja miksei myös kangetkin samalla kertaa uusiksi, ne mersun omat ei oikein vakuuta :roll:

taitaa oikeastaan se koko nokka olla viimeisin vaihtoa tarvitseva komponenetti koko koneessa, muilla osilla saa nopeammin hevosia... kansi on ihan ok pikkuvirityksiä ajatellen, ei mikään huippu, mutta asiallinen virtauksisltaan...

ke-jetti kiertoon ja megaa tai muuta säädettävää moottorinohjausta (myös sytkän säätö) tilalle... pikku vaivalla tuollaisesta 2.0 litraisesta kutittelee 150 heppaa vielä aika pienellä budjetilla :roll: 180 heppaa vois lähteä vielä alle tonnilla :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
stoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 06.12.2010 20:15

Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta

Viesti Kirjoittaja stoni »

en kyllä tarkottanu mitää älytöntä nokkaa siviili autoon :D maurille kun soittaa ja kertoo minkälaiseen käyttöön se menee ni osaa kyllä suositella oikeanlaista nokkaa....ja saa sen vakio ruiskunki toimimaan miedolla nokalla ihan hyvin kun vaa jaksaa ettiä säätöjä....velipoika vähä kaiveli serkkupojan 2,0 mesen kantta ja kehu kyllä kanavien muotoja...sais kuulemma kohtuu vaivalla hyvän hatun :)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta

Viesti Kirjoittaja napa »

"siviili auton" käytettävyys tahtoo usein mennä aina persiilleen, kun nokkaa ruvetaan viilaamaan... kierroksilla saa toki lisää voimaa, mutta käytännössä se vain tahtoo olla sen saman voiman siirtämistä normaalilta kierrosalueelta ylemmäs... tuntuuhan se toki tehokkaalta, kun vetoalue alkaa vasta +5000 rpm :P mutta mukavinta se vain on silti ajaa sellaisella, jossa voimaa on 2500-7000 rpm alueella tasaisesti... kaverin vapari sierra on juuri tuollainen "tasapaksu" (3 litran 24 venttiili kone toki, ettei nyt mikään 1.3/1.6 ohc...) siihen koneeseen ei muuta ole tehty, kuin vaihdettu mega alkuperäisen ECU:n tilalle...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Minäkin olen sitä mieltä että ensimmäisenä ke-jetti pois ja jotain sähköistä ruiskua tilalle, mega kustannustehokkaana ensimmäsenä tulee mieleen. Sen jälkeen saa siitä mahdollisesta virinokastakin jotain hyötä esille, kun ei ole ilmamäärämittari ahdistamassa ja saa seoksen ja sytkäennakotkin säädettyä nokalle sopivaksi.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

napa kirjoitti:"siviili auton" käytettävyys tahtoo usein mennä aina persiilleen, kun nokkaa ruvetaan viilaamaan... kierroksilla saa toki lisää voimaa, mutta käytännössä se vain tahtoo olla sen saman voiman siirtämistä normaalilta kierrosalueelta ylemmäs... tuntuuhan se toki tehokkaalta, kun vetoalue alkaa vasta +5000 rpm :P mutta mukavinta se vain on silti ajaa sellaisella, jossa voimaa on 2500-7000 rpm alueella tasaisesti... kaverin vapari sierra on juuri tuollainen "tasapaksu" (3 litran 24 venttiili kone toki, ettei nyt mikään 1.3/1.6 ohc...) siihen koneeseen ei muuta ole tehty, kuin vaihdettu mega alkuperäisen ECU:n tilalle...
ööö, aihetta sivuten mut eikös se ole 2.9?tosi tärkiää saivartelua :D
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta

Viesti Kirjoittaja napa »

Jani R-K kirjoitti:Minäkin olen sitä mieltä että ensimmäisenä ke-jetti pois ja jotain sähköistä ruiskua tilalle, mega kustannustehokkaana ensimmäsenä tulee mieleen. Sen jälkeen saa siitä mahdollisesta virinokastakin jotain hyötä esille, kun ei ole ilmamäärämittari ahdistamassa ja saa seoksen ja sytkäennakotkin säädettyä nokalle sopivaksi.
se pelkkä ke-jetin lautanen taitaa syödä n. 10% max. tehoa, ainakin jossain olen sellaisiin laskelmiin törmännyt... siihen lisäksi sytkän optimoinnilla saatavat n. 5-10 % lisäteho, niin ollaan jo n. 15-20 % lisätehoissa alkuperäiseen verrattuna, useimmiten vielä poltoaineen kulutus pienenee siinä samalla normaali ajossa, joten kaikki on kotiin päin...

tdt leka: 3 litraa kuulostaa paljon paremmalta ja on lisäksi helpompi kirjoittaa :D ja eihän se 300E mersun konekkaan ole kuin 2962 cc oikeasti, mutta sitä sanotaan 3 litraiseksi :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

nii mä arvelinki :D
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Puakki
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 18.02.2011 14:58

Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta

Viesti Kirjoittaja Puakki »

kuullostaa hyvältä, mistä noita viriosia esim se ke-jetin korvaajaa löytää ja mitä lautasta meinasit? Yritin netistä kattoa kuvia mutta omasta mielestä mikään ei näyttänyt samalta ku omassa konehuoneessa että onkohan mulla sittenkään siinä ke-jettiä, ? Ja mistä niitä sytkiä ja kaikkia löytää?
Vastaa Viestiin