
W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta
W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta
Moro, mul ois tollanen 190 2 litranen ruisku ja haluisin viritellä sitä vaparina et toi turbo ei kauheesti lämmitä et osaaks kukaan kertoo tai neuvoo mistä vois löytyä kireempää nokkaa tollaseen ja tällästä pikku sälää ja et mitä muuta kannattais vaihtaa tollaseen jos nokan vaihtaa, tää bensa meset on viel vähä uus juttu ku dieselit alkaa olla jo aika tuttuja ni kokeillaan välillä jotain uutta 

Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta
virtasen mauri tekee semmosen kärsän kun haluaa
rallimiehet teettää paljolti nokkia sillä...olikohan firman nimi kylmäkosken moottorihiomo tai vast...

Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta
en löytäny netistä omasta mielestä mitään tollasta et jos löydät ni laittaisitko linkin tai numeron
Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta
googlella heti toinen linkki tuotti tulosta...
http://www.metalliopas.com/tiedot/kylma ... ri-oy.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.metalliopas.com/tiedot/kylma ... ri-oy.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta
männät pitäis myös vaihtaa toisenlaisiin (pientä pattia), että saa myös ruttuja suuremmiksi, tuollainen virinokka muuten vakio koneessa on aika onneton yhdistelmä
ja miksei myös kangetkin samalla kertaa uusiksi, ne mersun omat ei oikein vakuuta
taitaa oikeastaan se koko nokka olla viimeisin vaihtoa tarvitseva komponenetti koko koneessa, muilla osilla saa nopeammin hevosia... kansi on ihan ok pikkuvirityksiä ajatellen, ei mikään huippu, mutta asiallinen virtauksisltaan...
ke-jetti kiertoon ja megaa tai muuta säädettävää moottorinohjausta (myös sytkän säätö) tilalle... pikku vaivalla tuollaisesta 2.0 litraisesta kutittelee 150 heppaa vielä aika pienellä budjetilla
180 heppaa vois lähteä vielä alle tonnilla 


taitaa oikeastaan se koko nokka olla viimeisin vaihtoa tarvitseva komponenetti koko koneessa, muilla osilla saa nopeammin hevosia... kansi on ihan ok pikkuvirityksiä ajatellen, ei mikään huippu, mutta asiallinen virtauksisltaan...
ke-jetti kiertoon ja megaa tai muuta säädettävää moottorinohjausta (myös sytkän säätö) tilalle... pikku vaivalla tuollaisesta 2.0 litraisesta kutittelee 150 heppaa vielä aika pienellä budjetilla


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta
en kyllä tarkottanu mitää älytöntä nokkaa siviili autoon
maurille kun soittaa ja kertoo minkälaiseen käyttöön se menee ni osaa kyllä suositella oikeanlaista nokkaa....ja saa sen vakio ruiskunki toimimaan miedolla nokalla ihan hyvin kun vaa jaksaa ettiä säätöjä....velipoika vähä kaiveli serkkupojan 2,0 mesen kantta ja kehu kyllä kanavien muotoja...sais kuulemma kohtuu vaivalla hyvän hatun 


Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta
"siviili auton" käytettävyys tahtoo usein mennä aina persiilleen, kun nokkaa ruvetaan viilaamaan... kierroksilla saa toki lisää voimaa, mutta käytännössä se vain tahtoo olla sen saman voiman siirtämistä normaalilta kierrosalueelta ylemmäs... tuntuuhan se toki tehokkaalta, kun vetoalue alkaa vasta +5000 rpm
mutta mukavinta se vain on silti ajaa sellaisella, jossa voimaa on 2500-7000 rpm alueella tasaisesti... kaverin vapari sierra on juuri tuollainen "tasapaksu" (3 litran 24 venttiili kone toki, ettei nyt mikään 1.3/1.6 ohc...) siihen koneeseen ei muuta ole tehty, kuin vaihdettu mega alkuperäisen ECU:n tilalle...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta
Minäkin olen sitä mieltä että ensimmäisenä ke-jetti pois ja jotain sähköistä ruiskua tilalle, mega kustannustehokkaana ensimmäsenä tulee mieleen. Sen jälkeen saa siitä mahdollisesta virinokastakin jotain hyötä esille, kun ei ole ilmamäärämittari ahdistamassa ja saa seoksen ja sytkäennakotkin säädettyä nokalle sopivaksi.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta
ööö, aihetta sivuten mut eikös se ole 2.9?tosi tärkiää saivarteluanapa kirjoitti:"siviili auton" käytettävyys tahtoo usein mennä aina persiilleen, kun nokkaa ruvetaan viilaamaan... kierroksilla saa toki lisää voimaa, mutta käytännössä se vain tahtoo olla sen saman voiman siirtämistä normaalilta kierrosalueelta ylemmäs... tuntuuhan se toki tehokkaalta, kun vetoalue alkaa vasta +5000 rpmmutta mukavinta se vain on silti ajaa sellaisella, jossa voimaa on 2500-7000 rpm alueella tasaisesti... kaverin vapari sierra on juuri tuollainen "tasapaksu" (3 litran 24 venttiili kone toki, ettei nyt mikään 1.3/1.6 ohc...) siihen koneeseen ei muuta ole tehty, kuin vaihdettu mega alkuperäisen ECU:n tilalle...

Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta
se pelkkä ke-jetin lautanen taitaa syödä n. 10% max. tehoa, ainakin jossain olen sellaisiin laskelmiin törmännyt... siihen lisäksi sytkän optimoinnilla saatavat n. 5-10 % lisäteho, niin ollaan jo n. 15-20 % lisätehoissa alkuperäiseen verrattuna, useimmiten vielä poltoaineen kulutus pienenee siinä samalla normaali ajossa, joten kaikki on kotiin päin...Jani R-K kirjoitti:Minäkin olen sitä mieltä että ensimmäisenä ke-jetti pois ja jotain sähköistä ruiskua tilalle, mega kustannustehokkaana ensimmäsenä tulee mieleen. Sen jälkeen saa siitä mahdollisesta virinokastakin jotain hyötä esille, kun ei ole ilmamäärämittari ahdistamassa ja saa seoksen ja sytkäennakotkin säädettyä nokalle sopivaksi.
tdt leka: 3 litraa kuulostaa paljon paremmalta ja on lisäksi helpompi kirjoittaa


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta
nii mä arvelinki 

Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Re: W201 2.0 - 87 Ruisku, virittäminen, ei turbotusta
kuullostaa hyvältä, mistä noita viriosia esim se ke-jetin korvaajaa löytää ja mitä lautasta meinasit? Yritin netistä kattoa kuvia mutta omasta mielestä mikään ei näyttänyt samalta ku omassa konehuoneessa että onkohan mulla sittenkään siinä ke-jettiä, ? Ja mistä niitä sytkiä ja kaikkia löytää?