Noniin taas uutta kipua pukkaa purkkiin... elikkäs ny semmosta vikaa että kun starttaa käymään niin auto käy tyhjäkäyntiä huojuen eli nopeasti seilaa kierroksia, tämä loppuu kun painaa kaasua rauhallisesti noin 1000 rinkiin ja laskee tasaisesti tyhjäkäynnille, jos tämän jälkeen menee polkasee nopeesti kaasua niin tyhjäkäynnille laskiessa taas alkaa huojuu... mikähä tätä apinaa taas riivaa, paikallisessa mersuhuollos testeri ei ainaskaan antanu vikakoodeja
Kun kone on käyntilämmin niin tätä ilmiötä ei ole.
Viimeksi muokannut TTRa, Ti 22.02.2011 22:52. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
S211 280 CDI Aut -08
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
samaa ilmenee omassa w202 200cdi mallissa , moottorin päällä on pitkä polttoaineputki, josta lähtee suuttimille putket.. sen takapäässä on polttoaineen(rail) paine säädin jonka o-renkaat kannataa vaihtaa, tai sitten koko säädin ( n.150e)
Etenkin kylmällä säällä tuntuu oireet lisääntyvän ja hieman vaikuttaa polttoaineen laatu. ( kotimainen, venäläinen, ABC, Teboil, Neste) itellä ilmeni noita humppausoireita jo viime talvena, ja jatkui heti pakkasten alkaessa marraskuussa... ei oo oireet pahentunu, joten vaihdetaan o-renkaita kun keritääm ja seurataan tuloksia... =) tosin tämä on vain yksi mahdollinen syy, mutta kannattaa tarkistaa..
TTRa kirjoitti:Noniin taas uutta kipua pukkaa purkkiin... elikkäs ny semmosta vikaa että kun starttaa käymään niin auto käy tyhjäkäyntiä huojuen eli nopeasti seilaa kierroksia, tämä loppuu kun painaa kaasua rauhallisesti noin 1000 rinkiin ja laskee tasaisesti tyhjäkäynnille, jos tämän jälkeen menee polkasee nopeesti kaasua niin tyhjäkäynnille laskiessa taas alkaa huojuu... mikähä tätä apinaa taas riivaa, paikallisessa mersuhuollos testeri ei ainaskaan antanu vikakoodeja
Kun kone on käyntilämmin niin tätä ilmiötä ei ole.
mitäs se testeri näytti mittaus arvoissa/olosuhde tiedoissa kun tota tekee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
TTRa kirjoitti:Noniin taas uutta kipua pukkaa purkkiin... elikkäs ny semmosta vikaa että kun starttaa käymään niin auto käy tyhjäkäyntiä huojuen eli nopeasti seilaa kierroksia, tämä loppuu kun painaa kaasua rauhallisesti noin 1000 rinkiin ja laskee tasaisesti tyhjäkäynnille, jos tämän jälkeen menee polkasee nopeesti kaasua niin tyhjäkäynnille laskiessa taas alkaa huojuu... mikähä tätä apinaa taas riivaa, paikallisessa mersuhuollos testeri ei ainaskaan antanu vikakoodeja
Kun kone on käyntilämmin niin tätä ilmiötä ei ole.
mitäs se testeri näytti mittaus arvoissa/olosuhde tiedoissa kun tota tekee
Eivät tehneet muutakuin vikakoodien lukemisen/nollauksen.
S211 280 CDI Aut -08
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
Nyt tuli taas ronklattua autoo ja sitte ihan kokeilumieles vaihdoin tuon raili-paineensäätimen o-rengas sarjan ja eipä siitä niin pahemmin apua ollut...
Onko Pohjois-satakunnan alueella (porin) suunnalta kellään tätä kyseistä *ria jotta pääsis näkee auton arvoja.
S211 280 CDI Aut -08
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
Itselläni oli myös MB W210 270CDI 00-vuosimallia jossa sama vika . Paikallinen merkkiliike ihmetteli asiaa pari kertaa eikä siitä mitään löytäneet, kun testeri ei vikakoodia antanut. Syy oli kuitenkin tuo paineensäätöventtiiili ja sen vaihtamalla ongelma lähti pois. Muita oireita kuin tuo tyhjäkäynnin heiluminen ei ollut. Vian aiheuttaja selvisi heti, kun kävin Teuvan Norinkylässä sijaitsevassa korjaamossa "Auto ja Varaosa Vainionpää Harri". Isäntä itse sanoi, että 95% syynä noihin heilumisiin on tuo ventiilli. Katsottiin testerilllä kuinka paine heilui railissa ja ventiilli vaihdettin. Sinne se heiluminen jäi vanhan ventiillin kanssa romukoppaan. Ko. herra korjaa ja huoltaa vain Mersuja. Suosittelen.
4xMB kirjoitti:Itselläni oli myös MB W210 270CDI 00-vuosimallia jossa sama vika . Paikallinen merkkiliike ihmetteli asiaa pari kertaa eikä siitä mitään löytäneet, kun testeri ei vikakoodia antanut. Syy oli kuitenkin tuo paineensäätöventtiiili ja sen vaihtamalla ongelma lähti pois. Muita oireita kuin tuo tyhjäkäynnin heiluminen ei ollut. Vian aiheuttaja selvisi heti, kun kävin Teuvan Norinkylässä sijaitsevassa korjaamossa "Auto ja Varaosa Vainionpää Harri". Isäntä itse sanoi, että 95% syynä noihin heilumisiin on tuo ventiilli. Katsottiin testerilllä kuinka paine heilui railissa ja ventiilli vaihdettin. Sinne se heiluminen jäi vanhan ventiillin kanssa romukoppaan. Ko. herra korjaa ja huoltaa vain Mersuja. Suosittelen.
Juu tos kans yhden Bosch huoltomestarin kans höpistiin että aika varmasti on tuossa paineensäätimessä häikkää, täytyy ny vielä tehdä varmuuden vuoksi suuttimien ohivirtaus testikin niin saa paremman varmuudenkin asiaan vaikka toi kyllä lähtee ihan normaali starttauksella käymään, että en usko kovinkaan suuria ohivuotoja olevan, toki testeriin kun pääsis niin helpottais asiaa.
S211 280 CDI Aut -08
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
Noniin näyttää tää menevän yksin keskustelemiseks mutta...
Mitä arvon raati meinaa kun tein tässä tänään suuttimien ohivirtaus testin ja 1-2-4-5 pyttyjen suuttimista tuli saman verran ja 3 pytyn suuttimesta tuli puolet enemmän naftaa, eli voisko tämä tehdä kiusaa kylmänä tyhjäkäynnillä ? ja autohan kyllä lähtee normaali mittaisella starttauksella käymään.
S211 280 CDI Aut -08
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
TTRa kirjoitti:Noniin näyttää tää menevän yksin keskustelemiseks mutta...
Mitä arvon raati meinaa kun tein tässä tänään suuttimien ohivirtaus testin ja 1-2-4-5 pyttyjen suuttimista tuli saman verran ja 3 pytyn suuttimesta tuli puolet enemmän naftaa, eli voisko tämä tehdä kiusaa kylmänä tyhjäkäynnillä ? ja autohan kyllä lähtee normaali mittaisella starttauksella käymään.
Helposti menee yksin jutteluksi
(homman sopivaa kalustoa jos kovin pieneltä alueelta haeskelee,
lisäksi kun pitäis olla vielä sen antamien tietojen tulkinana halitseva käyttäjä)voi kestää hetkisen enne kuin mahdoliset lähialuella huomaa koko homma
minkäs moisia määriä sieltä tuli ja missä ajassa?
jos kovasti isoja ovat ei pysty enään käyntiä korjailemaan tasiseksi ja alkaa paineetkin heittelemään,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Katselin KL-Varaosista tuota rail paineensäädintä ja tarjoaa kahta eri vaihtoehtoa.. joko 6 tai 8mm tapilla.. noinkohan tuota miten näkis ulkoapäin, vai pitääkö purkaa se venttiili irti ja mitata?? kun on pakkastakin tuolla pihalla lähemmäs 30 astetta niin ei kehtais näppejä palelluttaa... s202 200cdi -99
Niksutin@ kirjoitti:Katselin KL-Varaosista tuota rail paineensäädintä ja tarjoaa kahta eri vaihtoehtoa.. joko 6 tai 8mm tapilla.. noinkohan tuota miten näkis ulkoapäin, vai pitääkö purkaa se venttiili irti ja mitata?? kun on pakkastakin tuolla pihalla lähemmäs 30 astetta niin ei kehtais näppejä palelluttaa... s202 200cdi -99
Kiinitys pultit näkee paikallan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
no niinpä tietenkin.. ei vaan käyny melessä että vois tarkoittaa ihan kiinnityspultin kokoa tuo mitta.. =) kiitoksia vinkistä.. täytyy lähteä irroittamaan koneen suojia niin siitähän sen jo sitten näkeekin.. =)
pakkasten jatkuessa omassani nuo humppaus oireet vaan pahenee.. riippuu selkeästi moottorin lämpötilasta..
tuhkakupissa on nappi joka vaikuttaa lisälämmittimen toimintaan.Kylmällä koneella huojuu 200-250 kier.
Painappa off,punainen valo päälle vaikuttaako minkä verran.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Dudii, kyllähän se vika tais olla tuossa polttoaineenpaineensäätimessä, kl:stä uus bosch:in säädin kehiin ja humppaaminen katos vanhan säätimen mukana metallikoppaan ... Toki tuolla ohivuotavalla suuttimellakin oli osuutta asiaan ainaskin pahentamalla humppaamista...
Kiitokset avustaneille vinkeistä.
S211 280 CDI Aut -08
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
Vaihdoin tänään tuon painesäätimen ja oireet hävisi minultakin.. =) samalla kurkkasin ilmamäärä anturia nopsasti ja puhdistuksen tarpeesa näytti olevan.. uskaltaako siihen suihkuttaa ihan raakasti brake cleaneria yms, rasvanpoistajaa vai millä kannattaisi putsata??
Samalla katselin carsoftalla vikakoodit ja suutintestin, muta tietenkään en saanu live dataa toimimaan , enkä siis päässy vertaamaan tuota raili paineen muuttumista eri säätimillä.. =(
Ilmamääräanturi taitaa olla niin halpa osa ettei kannata siinä säästää. Nuo putsaukset ei ole kovin kestäviä ratkaisuja.
Mielestäni kannattaa vaihtaa anturi vasta kun se ei toimi enää.