ruutta projekti m103

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

eli aloin tekemään megasquirt projektia siinä toivossa että sais kulutusta pienemmäksi ja vikoja vähemmäksi. uusia osia en ala vanhaan järjestelmään enää hankkimaan jos niitä edes on enää saatavilla.
seoksen säätöyksikkö ei ota enää vastaan toivottuja säätöjä,auto käy rikkaalla imusarjan pohjalla purettuani oli ainakin 2-4desiä bensaa, vikalista voi olla yllättävän suuri jatkuvasuihkutteisissa laitteissa.
en sano projektia virittelyksi vaan modernisoimiseksi.
lisään kuvia ja infoa niin paljon kuin mahdollista! 8)

autona W126 300SE -89 380tkm
Kuva

Kuva
megasquirt 1 v3.0 extra koodilla,fuel only .
Kuva
Kellopiirin testausta kasausvaiheessa, oli aika helpottunut tunne kun tuon aikajanan sai juoksee tuntien työnjälkeen 8)
Kuva
polttoaineen paineensäädin.
Kuva
suuttimien sovittelua EV1 .muutamalla lisä O-renkaalla sain timmiksi.
Kuva

Kuva
polttoainekiskon tekoa. voi olla että teen alumiiniprofiilista uuden.
Kuva
liitospäät kierteillä, imusarja vielä irtonaisena kansi koneistamolla en vielä siis ole tarkastellut että mahtuuko pää termostaatin vierestä.
Kuva
tasaista pintaa suuttimien "päähelma" tiivisteille,tuohon vielä saada sopivat holkit joihin suuttimet sujahtaa. keskeneräinen
Viimeksi muokannut skye, Ti 19.07.2011 09:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

löytyiskö keltään M104 polttoainekiskoa hyllystä? 8) :lol:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja pera8x »

asiallinen projekti. lähinnä kiinnostaa kuinka käy kulutukselle ja auton suorituskyvylle. mulla oli joskus 500SEL. sille ainakin soppa maistui. kulutti aina vähintään 15l/100km, vaikka ajo kuinka rauhallista matka-ajoa. eikä ne tehotkaan muistuttanu ollenkaan sitä, mitä kirjanen antaa ymmärtää.

jos sitä joskus tulevaisuudessa vielä innostuis pensamersuistakin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

pera8x kirjoitti:asiallinen projekti. lähinnä kiinnostaa kuinka käy kulutukselle ja auton suorituskyvylle. mulla oli joskus 500SEL. sille ainakin soppa maistui. kulutti aina vähintään 15l/100km, vaikka ajo kuinka rauhallista matka-ajoa. eikä ne tehotkaan muistuttanu ollenkaan sitä, mitä kirjanen antaa ymmärtää.

jos sitä joskus tulevaisuudessa vielä innostuis pensamersuistakin.
joo se on kyllä ihan totta sitä itsekkin odotan, jospa se tippus nykysestä 20l/100km ainakin sinne 10-15litraan :P 8
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

napahan teki tämmösen muutoksen ja muistelen että kaikki ominaisuudet parani, tuli jopa se kaivattu alavääntöki.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mielenkiintoinen projekti ja odotellaan innolla tuloksia. Sytytyksen modernisoimisella oli vissiin aika merkittävä vaikutus koneen vetoihin.
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

itse suosin hukkakipinä järjestelmää jonka varmastikkin asennutan tähän jossain vaiheessa!
Viimeksi muokannut skye, Ti 17.01.2012 07:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ite ostin tota technoweldiä varuiks, kun ajattelin, että sille saattais olla joskus käyttöä. (itellä kun ei ole alumiinin hitsaus mahdollisuuksia.) mihinkään varsinaisesti en ole sitä technoweldiä vielä tarvinnu, mutta huvikseni tein sillä vähän harjotuksia ja testejä. hyvin se tarraa ja liitos tosiaankin on suunnilleen yhtä kovaa, kun että olis "yhtä puuta", mutta tota weldiä on paljon hankalampi laittaa, kun hitsata perinteisesti alumiinia. toihan on juottamista, mutta eroaa kyllä aikalailla muista perinteisistä juotostapahtumista. toi kun ei kapillaario ilmiöllä imeydy mihinkään rakoon, vaa jää vähän samaan tapaan, kun hitsatessakin. tosin sillä erolla, että tällä aineella ei pysty, taikka sitten en vaan osaa tehdä täytös"hitsausta". ja leveääkin railoa on hankala täyttää, kun aine kasaantuu, eikä imeydy rakosiin ja lopulta lorahtaa koko hoito. ja luulisin, ettei tällä pysyt oikein korjaan mitään vaihdelaatikon korvakkeita tms, kun vaatii lämpöä niin paljon ja suhteessa pitemmän aikaa, kun hitsatessa. sulaa koko laatikko, taikka ainakin menee tiivisteet ja rattaat ja kaikki liitokset pilalle. kun taas hitsatessa kuumenee vaan yhdestä kohtaa ja nopeesti, eikä lämpö siirry joka paikkaan.

mutta varmaan toimivaa tavaraa osaavissa käsissä ja oikeassa kohdassa. ja varmaan reenaamalla oppis enemmänkin tästä tavarasta. kaiken kaikkiaan hitsaaminen ainakin näin äkkiseltään on paljon helpompaa ja toimivampaa.

hopealla juottaminen on kans mielestäni varteenotettava vaihtoehto. toimii melkein missä vaan, tarraa hyvin kiinni useisiin metalleihin ja on aikas pitävää ja kestävää.
W201 250DT 20V
w201 190E
Timo T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: La 08.11.2003 10:57
Paikkakunta: Tampere

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja Timo T. »

Meneekö tuo M104-moottorin polttoainekisko M103-koneeseen ihan heittämällä kiinni?

Projektina tällainen megasquirt on todella mielenkiintoinen. Joskus kun tuo pikkumersu siirtyy päivittäisestä ajosta pois, voisi alkaa toteuttamaan siihen ruuttaamista.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

Timo T. kirjoitti:Meneekö tuo M104-moottorin polttoainekisko M103-koneeseen ihan heittämällä kiinni?

Projektina tällainen megasquirt on todella mielenkiintoinen. Joskus kun tuo pikkumersu siirtyy päivittäisestä ajosta pois, voisi alkaa toteuttamaan siihen ruuttaamista.
siinä on sama suutinjako kyllä ainakin noi päädyt pitää silpasta poies, sitte se tulis tuolla keskimmäisellä kiinnikkeellä kiinni imusarjan ainooseen pinnapulttiin joka on siinä keskellä,vähän sitä kiinnikettä joutuu taittelee että istuupi. 8)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja napa »

skye kirjoitti:
Timo T. kirjoitti:Meneekö tuo M104-moottorin polttoainekisko M103-koneeseen ihan heittämällä kiinni?

Projektina tällainen megasquirt on todella mielenkiintoinen. Joskus kun tuo pikkumersu siirtyy päivittäisestä ajosta pois, voisi alkaa toteuttamaan siihen ruuttaamista.
siinä on sama suutinjako kyllä ainakin noi päädyt pitää silpasta poies, sitte se tulis tuolla keskimmäisellä kiinnikkeellä kiinni imusarjan ainooseen pinnapulttiin joka on siinä keskellä,vähän sitä kiinnikettä joutuu taittelee että istuupi. 8)

no, on siitä ainakin helpompi lähteä työstämään sopivaa, kuin ihan nollasta aloittaa...

kuinkas TPS anturi, oletko jo tehnyt sen muutoksen, vai jätätkö ilman?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

napa kirjoitti:
skye kirjoitti:
Timo T. kirjoitti:Meneekö tuo M104-moottorin polttoainekisko M103-koneeseen ihan heittämällä kiinni?

no, on siitä ainakin helpompi lähteä työstämään sopivaa, kuin ihan nollasta aloittaa...

kuinkas TPS anturi, oletko jo tehnyt sen muutoksen, vai jätätkö ilman?
Ajattelin laittaa, tosin toi mun anturi on aika suuri ja se johtosarjan alumiinikiinnike on aika pahasti tiellä jää jokin 10mm tila sen ja kaasuläpän väliin,teetätinkin jo korokepalan kaasuläpälle koneistamolla että nyt sen pitäs mahtua, laitan siitä lisää kuvia kunhan saan sen asennettua! 8)
kaasuvivustokin tulee olemaan jonkimmoinen ongelma tuossa automaatissa(w126) kun se eka tanko(lähtee rintapellistä) ja sen tuki/kiinnitys "teline" tulee polttoainekiskon tielle aika pahasti,rinta pellissä tosin on pallonivel joka antaa tuota tankoa hieman käännellä.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja napa »

n. 50 mm korokepalalla olen myös suunnitellut asentavani mitsun kaasuläppä kotelon siihen mersun alkuperäisen tilalle :roll: mitsun siksi, että siinä on valmiina TPS kiinni ja se on hieman suurempi, kuin mersun oma ja lisäksi siinä on tyhjäkäynnin säätö toteutettu paremmin... esim. moottorin lämpöön perustuva mekaaninen tyhjäkäynnin korotus... pulttijako sattuu olla sama, kuin mersussa, että sinänsä ihan "bolt on" juttu...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

todella itsekkin kattelin muita vaihtoehtoja hetken mutten mitään sopivaa löytänyt ja kun haluisin jättää tuon mekaanisen vakionopeussäätimen käyttöön.
tosin voishan tuon TPS:n helposti jättää poiskin kun voi rikastuksia käyttää MAP pohjaisenakin.
yksi juttu vähän vielä mietityttää on se että osaakohan fidle toimia mersun oman ecun tahdittamana jetin purettuani, kytkentäkaavioita kattellu mutten kyllä ole huomannu että miksi ei. saishan senkin kyllä laitettua megasquirttiin mutta pitäs jostain löytää TIP120/121/122 trankku.. 8)
Tero.N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 19.03.2007 14:33

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja Tero.N »

Kyllähän noita transistoreita löytyy helposti: http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=3167" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

Tero.N kirjoitti:Kyllähän noita transistoreita löytyy helposti: http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=3167" onclick="window.open(this.href);return false;
se on kyllä ihan totta mutta olen yrittäny niitä löytää lähempää kun ei viittis 0.60€ trankusta maksaa hirveitä postimaksuja. :shock:
Viimeksi muokannut skye, Pe 25.03.2011 06:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

johdotukset ,releet ,sulakkeet koneenhuoneen puolella.
Kuva

pitää vielä tehdä kansi noille kytkennöille.
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

kesärenkulat autoki tippu samalla ainaki 10-20mm.. taas...., puskuri pitäs vielä saada maalattua että pääsis tekee tuplia!
Kuva
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

nyt alkas olla ilmanotto ja bensapuolikin melkein kunnossa, vielä pitäs jostain perkeleestä löytää millinen letkukara kokoa 8mm m14x1.5 kierteellä...
Kuva
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

Kuva

nyt se olis sitte kasattu, lähti ekalla jopa käymäänkin ja kävi tosi hyvin :shock: map arvotkin oli aika alhaisia tolla generatulla kartalla putkestastakin haisteltuna ihan Ok, huomenna aamulla kaasusondi perseeseen ja säätää vähän paremmin, toivottavasti kestää työpaikalle asti ei kovin kummosesti ole toi tukki kiinni "reikänauhalla" + toi imuputken sovitepala on tuosta alkuperäisestä ilman ottoaukosta ku oli pakko se jostain saada tähän hätään..
kiireellä tehty kaikki mutta huomisissa sitte korjailla johdotuksia sun muita!
suuttimista revin noi muovi päät helvettii ku joka toinen oli halki siinä taas turkulaiset möi ehjiä suuttimia! oisivat varmaan tippuneet sinne venttiilien päälle ei hyvä.
jostain hommata uudet jahka kerkeepi eihän ne muuta tee ku suojaavat sitä neulaa lialta sun muulta. :evil:
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

nälkä kasvaa syödessä :D
megasquirtille vähän parempi kytkentä alusta,EDIS6 hukkis, vastus ja moduuli. otin samaten kaasuläpänki pienempi on tosin kun mersun oe.
osat siis 2.5 v6 mondeo.
nyt pitäs vielä jostain saada 36-1 triggeri pyörä + tehdä HALL muutokset v3 levylle VR anturi jo löytyykin, toi moduuli muuttaa VR signaalin aktiiviseksi kantiksi.

Kuva
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

melko vaikeaksi osoittautui noi after start rikastukset kun ei tahdo millään saada niin että jäis käymään heti ekalla ja kun aikaa on aina niin rajallisesti säätää -.- kiihdytys rikastuksia kokeilin ja tuntuis toimivan MAP pohjalla aika hyvin kun ajossa niitä kokeili, ei tosin ole mitenkään kiva käännellä päätä ja aurinko paistaa mitään ei nää jne :D jotenkin vielä alkoi tosin tuntuu että kipuna alkaa loppumaan ilman puutetta se tuskin on, johonkin väliin tuntuu selvä droppi tehoissa kun pikkuhiljaa rikastuksia lisäilee.

pikaisesti väsätty kartta, pakokaasutesterillä tehty tyhjäkäynti 2 ruiskutusta yhtäaikaa pyörii siinä 800 lieppeillä suuttimien aukioloaika 2.1ms. Co arvot noin 0.400-0.500 hc alle 200 ,o2 1.7 aika korkeet putki vuotaa johtuu siitä . matkaajo 2500-2700 rpm samoissa lukemissa.
Teen vielä toisen kartan 1 ruiskauksella voi olla että sillä pääsee tuonne 650rpm tienoille. tosin täytös ei olis niin hyvä ja se taas tuntuu kierrosherkkyydessä tehossa väännössä jne.
kartassa on myös huomioitu vaihteen päälle laitto ettei sammu.

mersun tehdasarvoja KE jetille
Viritys ja päästöt
Sytytyksen ajoitus o = ilman alipainetta + = alipaineella: +
Sytytyksen ajoitus - perusenn. EYKK °Moottori/rpm: 6-11/650 Ei säädettävissäKuva
Sytytysennakon tarkistus °Moottori/rpm: 40-44/3200 c
Sytytysennakon tarkistus °Moottori/rpm: S=29±2/3200 b
Sytytysennakon tarkistus °Moottori/rpm: N=23±2/3200 b
Joutokäyntipyörintänopeus rpm: 650±50 Ei säädettävissä
Moottoriöljyn lämpötila CO-testissä °C: 60-80
CO-pit. joutokäynnillä - pakoputkesta Vol. % CO: 1,0±0,5 Kuva
HC-pit. joutokäynnillä ppm: 300
CO2-pit. joutokäynnillä Vol. % CO2: 13-16
O2-pit. joutokäynnillä Vol. % O2: 0,5-2,0

Kuva
Viimeksi muokannut skye, La 07.05.2011 09:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Miltä se moottori nyt tuntuu luonteeltaan vanhaan verrattuna?
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

aivan järkyttävän suuri ero varsinkin kun ajaa isolla vaihteella ja lähtee polettaa niin nyt jopa tapahtuukin jotain :D äänimaailma muuttunut, hieman kierrosherkkyyttä tullut lisää, laitan vielä varmaankin tämän päivän aikana videoo tuosta käynnistä.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja napa »

skye kirjoitti:aivan järkyttävän suuri ero varsinkin kun ajaa isolla vaihteella ja lähtee polettaa niin nyt jopa tapahtuukin jotain :D äänimaailma muuttunut, hieman kierrosherkkyyttä tullut lisää, laitan vielä varmaankin tämän päivän aikana videoo tuosta käynnistä.
sitä ei oikein tajuakkaan, ennen kuin itse kokee :o M103 koneessa ei tunnu olevan mitään vikaa, kaikki se "laiskuus" johtuu KE-jetistä + vakio sytkästä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

jep tuli eka suunnittelu virhekkin huomattua omissa letkuissa ,ei ole oikein hyvä tuollanen nesteletku tuonne tyhjäkäynti moottorin kupeeseen aikamoinen imu siellä on, vetää letkun ihan lyttyyn :D pitää ens viikolla hommata vähän kovempaa putkea. kylmäkäynnistyksen kanssa edelleen suuria ongelmia!.

tuos videossa toi kuulostaa ihan sika rumalta toi käynti ääni varmaan toi kamera tehny omiaan äänille tai jotain vastaavaa, kun tuntuu et noi kaikki kirkkaat äänet tulee tuolta lävitte ja pätkiikin hieman. :evil:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kIdqzKVtbb0[/youtube]
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

napa ei sulta löytyis rikastus pohjia mulle? afterstartit on aivan hakusessa, ei ota oikein selvää että saako liikaa vai liian vähän, tai sit jos on joku asetus sen verran persuksillaan. lähtee ku kuusen alta muttei pysy käynnissä.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja napa »

skye kirjoitti:napa ei sulta löytyis rikastus pohjia mulle? afterstartit on aivan hakusessa, ei ota oikein selvää että saako liikaa vai liian vähän, tai sit jos on joku asetus sen verran persuksillaan. lähtee ku kuusen alta muttei pysy käynnissä.
tuossa on jotain... nämä on tehty 312 cc/min suuttimille ja 1 ruiskutus/samanaikaiset asetuksilla muistaakseni...

Kuva
Kuva
Kuva

hieromista noissa varmasti vielä olis, mutta omassa koneessa nuo toimi 99.5% tyydyttävästi :roll: tuli testailtua taas niin paljon kaikkea muuta, että ei vieläkään saanut aikaiseksi näitä hieroa aivan kohdalleen, mutta vähän turhaakin se olis ollut, kun mulla on tarkoitus nakata seuraavaksi 780 cc/min suuttimet kiinni...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja skye »

noniin selvishän se ilmeisesti kun toi ASE:n aikaa lyhensi 10 seutuville ja fixedin myöskin suhteessa, meni ilmeisesti warmup ja ase päälleikkäin (jos ne edes voi mennä) :o :lol: niin että oli tukehtua bensaan huomasi siinä että kun yritti lisätä warmuppiin soppaa niin jotain muutosta alkoi vasta tapahtua tuolla 180% paikkeilla.

hmm tosta acc wizardista mikä sulla on huomasin et noi kpa arvot on aika suuria automaattiin tai itse en ainakaan saanu acc lediä palamaan missään vaiheessa noi kovilla arvoilla.
näissä huomaa hyvin mikä on liikaa :D jos meen yli 6 ms alkaa nuutumaan.

Kuva
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: ruutta projekti m103

Viesti Kirjoittaja napa »

skye kirjoitti:
hmm tosta acc wizardista mikä sulla on huomasin et noi kpa arvot on aika suuria automaattiin tai itse en ainakaan saanu acc lediä palamaan missään vaiheessa noi kovilla arvoilla.
näissä huomaa hyvin mikä on liikaa :D jos meen yli 6 ms alkaa nuutumaan.
huomaa, että sulla rikastus kestää 4x sen ajan mitä mulla :wink: tosin tuota en ymmärrä, kun olet blokannut rikastukset käytännössä pois tuolla 100 kpa/sek mapdot threshold arvolla :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin