W201 2.0E ikuisuusprojekti?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Tommiiii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 29.09.2010 02:00
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: W201 2.0E ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Tommiiii »

Sergey kirjoitti:mist sä sen kierroslukusignaalin otat?
Puolan - kokeilin ensin,mutta singaali on niin sekava,että kierrokset hyppii megassa.Sitten olen kokeillut sytytysboksin td paikasta johon tuli ihan hyvä kierrossingaali,mutta sen tulo loppui,kun auto lähti käyntiin.Nyt olen aloittanut laittamaan omaa hall-anturia kampiakselin hihnapyörälle lukemaan kierroslukua ja sillä pitäis alkaa toimimaan.
http://www.turunautohuolto.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W201 2.0E ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kuvia sitten värkistä ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Tommiiii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 29.09.2010 02:00
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: W201 2.0E ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Tommiiii »

Sergey kirjoitti:kuvia sitten värkistä ;)
Nyt on hall anturi kiinni.Hihanpyörällä on 180asteen välein m8 mutterit heftattuna kinni joiden reiissä on tehokkat magneetit.
Kuva
Nyt lukee kierroslukua hyvin eikä heittele lukemat enää yhtään.Lähti auto jopa käyntiin tänään ekaa kertaa pelkän megan avustuksella.Hall anturin johdot pitää vielä vetää uudestaan kunnolla noiden testipiuhojen tilalle.Huomenna voi päästä jo säätämään bensakarttoja :P
http://www.turunautohuolto.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Vee8
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 20.03.2010 17:07

Re: W201 2.0E ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Mitkä on noi ekoissa kuvissa näkyvät 5-puolaset vanteet?
Avatar
Tommiiii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 29.09.2010 02:00
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: W201 2.0E ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Tommiiii »

Vanteiden merkkiä en muista,mutta koko on 15"x7" ja et taitaa olla 35.
http://www.turunautohuolto.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Tommiiii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 29.09.2010 02:00
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: W201 2.0E ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Tommiiii »

Tein hall anturille vähän tukevamman kiinnikkeen.
Kuva
Loppupää pakoputkesta tuli myös uusiksi,kun vakio oli aivan umpiruosteessa.
Kuva
Kuva
http://www.turunautohuolto.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Tommiiii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 29.09.2010 02:00
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: W201 2.0E ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Tommiiii »

Tänään soittelin isoveljelle joka näiden megojen kanssa vähän enempi räpläilly ja nyt selvisi,että yksi asetus oli aivan päin kettua.No nyt auto siis käy jo aika hyvin ja kävin sillä pienen testilenkin ajamassa.Vaikka kartta on vielä aikalailla päin kettua niin huomasi heti,että tehoa kaasariin verrattuna on tullut tuntuvasti lisää ja muutenkin kierrosherkkyys ja käynti parempi.
Kuvasin sitten tuollaisen pienen käyttely videon.
Kuva
http://www.turunautohuolto.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Tommiiii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 29.09.2010 02:00
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: W201 2.0E ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Tommiiii »

Vähän on projekti venynyt inttiin menon takia,mutta nyt on auto sellaisessa kunnossa,että sillä on jo vähän ajettukkin.Eilen kävin ottamassa vähän logia ja sainkin auton käymään jo suhteellisen hyvin.Tänään pitäisi mennä lisää ajelemaan ja säätämään,jos vaikka saisi auton ihan päivittäiseen ajoon taas.
http://www.turunautohuolto.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Re: W201 2.0E ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Onko muuten noi FK:n penkit mimmoset istua.. Tavallaan aika kivan näköset ne on mut jos ei pitkää matkaa kestä persus nii aika turhat :D

Lähinnä siis sillä kyselen kun houkuttelee tommoset penkit kipillä.. Paljo muuten on korkeutta noilla :D (Tenttaus päällä)


Hårdi
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
Tommiiii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 29.09.2010 02:00
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: W201 2.0E ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Tommiiii »

Hårdi kirjoitti:Onko muuten noi FK:n penkit mimmoset istua.. Tavallaan aika kivan näköset ne on mut jos ei pitkää matkaa kestä persus nii aika turhat :D

Lähinnä siis sillä kyselen kun houkuttelee tommoset penkit kipillä.. Paljo muuten on korkeutta noilla :D (Tenttaus päällä)


Hårdi
Paremmat mun mielestä istua,kuin vakiot korkeutta en osaa just sanoa ja ei ne mitenkään liian kovat ole ja saa paremman ajotuntuman auton alustaan.Mun kautta saa myös tuollaisia uusia penkkejä sopivilla hinnoilla,jos enemmän kiinnostaa niin pistä yv.

Muuten projektiin sen verran,että nyt on auto ollut pari päivää ajossa ja kohtuu hyvin toimii jo.Pientä hieromista säädöissä on,mutta eiköhän ne vielä kuntoon saada.Vääntö ja teho tuntuu kasvaneen tuntuvasti.
http://www.turunautohuolto.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W201 2.0E ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja napa »

finsquirtin sivuilta tuon jo lueskelinkin... eikös muuten ole ihme vaikutus moottoriin, kun heittää megan ke-jetin tilalle, se kone on heti toisenlainen ajaa (omat kokemukset kylläkin M103 koneesta)

tänään niin laiskalla päällä, ettei jaksa etsiä tietoa oliko sulla myös sytkä muutettu megan ohjaamaksi, jos ei, niin sillä saa vielä tuntuvasti lisää terävyyttä koneeseen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Tommiiii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 29.09.2010 02:00
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: W201 2.0E ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Tommiiii »

napa kirjoitti:finsquirtin sivuilta tuon jo lueskelinkin... eikös muuten ole ihme vaikutus moottoriin, kun heittää megan ke-jetin tilalle, se kone on heti toisenlainen ajaa (omat kokemukset kylläkin M103 koneesta)

tänään niin laiskalla päällä, ettei jaksa etsiä tietoa oliko sulla myös sytkä muutettu megan ohjaamaksi, jos ei, niin sillä saa vielä tuntuvasti lisää terävyyttä koneeseen...
Ei oo sytkää muutettu vielä ja mega tuli kaasarin tilalle niin vielä suurempi vaikutus moottorin käytökseen.Kierrosherkkyys,vääntö kiihtyvyys ja kaikki tuntuu olevan ihan eri luokkaa.Ahdinta odotellessa :twisted:
http://www.turunautohuolto.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Tommiiii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 29.09.2010 02:00
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: W201 2.0E ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Tommiiii »

Projekti ei ole paljoa edennyt,mutta sain auton katsatettua ja muutoskatsastettua ruiskun,alustan ja vanteet otteeseen.
Auto nyt siinä kunnossa,että voi pitää päivittäisessä ajossa.
Pari kuvaa kesä lookista.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
http://www.turunautohuolto.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin