ASD:n öljy vuoto.
ASD:n öljy vuoto.
Moro,
tänään kotiin tultaessa parkkeerauksen jälkeen oli 230 E vuotanut parkkipaikalle ASD öljyä, jostakin bensapumpun kohilta. En ole vielä tarkemmin selvittänyt mistä. Kysymys kuuluukin nyt voiko autolla ajaa, kun ASD:n säiliö tyhjä? Pumppu (nokka-akselin päässä?) ilmeisesti pyörii koko ajan. Vaurioituuko se jos pyörii tyhjänä? Onko muilla vuotanut samasta paikkaa, ja jos on nii mikä silloin vuosi? Vuoto oli siis ihan reilu....
edittiä: Onko se ASD:n öljy muuten ihan normi hydrauliikka öljyä?
tänään kotiin tultaessa parkkeerauksen jälkeen oli 230 E vuotanut parkkipaikalle ASD öljyä, jostakin bensapumpun kohilta. En ole vielä tarkemmin selvittänyt mistä. Kysymys kuuluukin nyt voiko autolla ajaa, kun ASD:n säiliö tyhjä? Pumppu (nokka-akselin päässä?) ilmeisesti pyörii koko ajan. Vaurioituuko se jos pyörii tyhjänä? Onko muilla vuotanut samasta paikkaa, ja jos on nii mikä silloin vuosi? Vuoto oli siis ihan reilu....
edittiä: Onko se ASD:n öljy muuten ihan normi hydrauliikka öljyä?
230E vm. 91
Re: ASD:n öljy vuoto.
öljy on ihan omaansa, eli asd-peräöljyä, ei mitään tavallista hyd.öljyä
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Se pumppu ei kyllä kauan kestä kuivana pyöriä. Ota pumppu irti ja poista se vääntölevy mikä siirtää voiman nokka-akselilta pumpulle. Sitten voit pistää pumpun takaisin paikoilleen niin se ei pyöri eikä moottoriöljyt tule ulos.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Kiitoksia nopeista vastauksista.
Timo N:
Sillä ASD:n öljyllä tarkoitin sitä öljyä mikä on keulassa vasemman lokarin vieressä olevassa säiliössä, en itse perän sisäistä öljyä. Eivät kai ilmeisesti kuitenkaan ole samaa öljyä?
sompio:
Kiitti vinkistä!
Timo N:
Sillä ASD:n öljyllä tarkoitin sitä öljyä mikä on keulassa vasemman lokarin vieressä olevassa säiliössä, en itse perän sisäistä öljyä. Eivät kai ilmeisesti kuitenkaan ole samaa öljyä?
sompio:
Kiitti vinkistä!
230E vm. 91
Joo ei ole sama öljy. Siinä säiliössä oleva öljy on Mersun omaa olikohan merkinnältään Z-HM löytyy KL-varaosista ja Motonetista.
M-B 230 TEA -92 Pojalla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
jep ja perän sisällä olevaa öljyy tarkoitin
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Kiitti neuvoista.
Onko se pumppu kiinni muutakuin niillä kahdella 13mm kannalla olevilla pulteilla? Eihän pumppua tarvi aukaista irtiottamisessa? On niin kylymä ulkona ettei paljo tarkene ihmetellä...
Onko se pumppu kiinni muutakuin niillä kahdella 13mm kannalla olevilla pulteilla? Eihän pumppua tarvi aukaista irtiottamisessa? On niin kylymä ulkona ettei paljo tarkene ihmetellä...
230E vm. 91
Ei tartte aukaista. Muistaakseni niitä pultteja on kaksi.
M-B 230 TEA -92 Pojalla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Pumppu lähti irti kun otti niistä kuudesta kannen kuusiokolo pulteista neljä nurkista irti. Kansi jäi siis vielä kahdella kiinni. Pumpun laippa jäi kiinni kanteen niillä kahdella 13mm pulteilla.
230E vm. 91
Mulla ainaki on normaali 32 hydrauliikka öljyt tasonsäädös mistä pelaa myöski asd.sompio kirjoitti:Joo ei ole sama öljy. Siinä säiliössä oleva öljy on Mersun omaa olikohan merkinnältään Z-HM löytyy KL-varaosista ja Motonetista.