
eipä liiku ei.
eipä liiku ei.
no nii kävi näi,300e -88. mootoritie 80kmh vauhtia kaasu pohjaan ja rekkaa ohittaan.mitä h..l.ve...ä kaasu pohjassa mut auto hyytyy.. ja kun aikani siinä kaasua liputtelin nii sit lähti menee ja kulki normaalisti. ja sen jälkee tehny vähä välii saman....ja tuntuu et ala vääntöö puuttuu aikasta roimasti....oiskos kokemusta...ei uskalla ajaa enää ees kilpaa ku pelottaa et häviää 

Itselläni 190E teki samaa, kun lähti vejättää, niin hyyty, pisti pedaalin lattiaan, niin sitten lähdetään, vika löyty tulpan johdoista!!! Kolmos pytyn piuha oli menossa poikki johdon ja hatun välistä, vaikka oli vuoden vanhat piuhat, merkki oli joku High Voltage tai jotai sinne päi, enää en sen merkkiksiä johtoja tarvitse! En tiedä olenko oikeilla jäljillä, mutta kannattaa tsekata!
Johtotähti, kaikilla teillä!!!!
190E -87
190E -87
Re: eipä liiku ei.
Mulla ainakin eemeli tekee tuota rampista kiihdytettäessä jos alkaa bensa olemaan tuossa varoitusvalon syttymismäärissä. Tässä tapauksessa taitaa vaan bensa pakata seinämälle ja pumppu imee ilmaa. Tuossa suoraan kiihdytyksessä ei taida kyllä päteä tuo..
olipahan selkeesti ilmaistu
olipahan selkeesti ilmaistu

ex Mercedes-Benz 300 E
nyk. Audi V8 Quattro
nyk. Audi V8 Quattro
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
kaasari koneessa
Moi,
Kaasarikoneessa hyytymistä aiheuttaa antidiesel solenoidi joka kytkeytyy
päälle ajon aikana ja katkaisee polttoaine syötön>>sillon biili hyytyy...
Vika löytyy silloin 90% virtalukon pohjasta ja jos lukon pohja ok, niin vikana
saattaa olla viivästyspiiri joka pitää solenoidia kytkettynä päällä kun virtaavain
on asetettu sammutus asentoon. Sitten kun lukonpohja hapettunut niin piiri
luulee että kone sammutetaan ja kytkee antidiesel solenoidin päälle ja
kone alkaa hyytyä koska bensan tulo katkeaa...
Kaasarikoneessa hyytymistä aiheuttaa antidiesel solenoidi joka kytkeytyy
päälle ajon aikana ja katkaisee polttoaine syötön>>sillon biili hyytyy...
Vika löytyy silloin 90% virtalukon pohjasta ja jos lukon pohja ok, niin vikana
saattaa olla viivästyspiiri joka pitää solenoidia kytkettynä päällä kun virtaavain
on asetettu sammutus asentoon. Sitten kun lukonpohja hapettunut niin piiri
luulee että kone sammutetaan ja kytkee antidiesel solenoidin päälle ja
kone alkaa hyytyä koska bensan tulo katkeaa...
Motonetissa:
Lambda-antureita:
200E/230E/260E/300E --92 3 johdolla. . . . . . . . . . . . 28-3414 65.00e
200E/230E/260E --89 ja 300E --92 Bosch-Lambda malli 1. . . 28-3480 104.50e
200E/230E/260E --89 ja 300E --92 Bosch-Lambda malli 2. . . 28-3484 134.21e
Lambda-antureita:
200E/230E/260E/300E --92 3 johdolla. . . . . . . . . . . . 28-3414 65.00e
200E/230E/260E --89 ja 300E --92 Bosch-Lambda malli 1. . . 28-3480 104.50e
200E/230E/260E --89 ja 300E --92 Bosch-Lambda malli 2. . . 28-3484 134.21e
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Ja onko se itse anturi muuten jossain ihan ufossa paikassa, vai onnistuuko vaihto myös meikäläisen ei-niin-kovin-siroilla käsillä?
Kysyy nimimerkki "mikäs nyt on, kun neljä päivää ilman voorumia meni ihan keskioluen voimin..."
Kysyy nimimerkki "mikäs nyt on, kun neljä päivää ilman voorumia meni ihan keskioluen voimin..."

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Taisipa olla pakoputken yläpinnalla, alakautta onnistunee ilman putken irroitusta.Aku P kirjoitti:Ja onko se itse anturi muuten jossain ihan ufossa paikassa, vai onnistuuko vaihto myös meikäläisen ei-niin-kovin-siroilla käsillä?
Kysyy nimimerkki "mikäs nyt on, kun neljä päivää ilman voorumia meni ihan keskioluen voimin..."
Kai sinne kohtuullisen kokoiset kädet sopii väliin

-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
lampata o vaihettu ja tuli 100 heppaa lisää
.heh. ei ollu ku 20 min ja baanalle 21mm listalla anturi irti vänkärin puolelta auton alta.ei ollu ahasta et ihan ilma verta,hikeä ja kyyneliä lähti irti ja johot sivareilla poikki, kuskin lattiasta liitin auki ja johto vedettiin pois.sit johto pohjan kautta takas lattiaan liitin kii matto paikalleen.auton alle ja anturi kii.huomaa kuluissa ja kulutuksissa.kaasu pohjassa 4päivää ja silti o enemmän nannaa tankisa ku ennen vaihtoo 2 päivän työ matkojen jälkeen,,,

Kyllä täälläkin taitaa vika paikallistua Lambdaan..
Otin lambdan johdot irti (löytyy sieltä vänkärin penkin edestä), niin johan tyhjäkäynti äänet tasaantui, eikä yhtä rajua kaasun puutumista ainakaan testilenkillä ilmaantunut, lambdan johdot takaisin ja heti alkoi meno hidastumaan.
Ilman lambdaa koneen arvot ei tietenkään ihan oikeat ole, mutta ero oli silti selkeä.
Otin lambdan johdot irti (löytyy sieltä vänkärin penkin edestä), niin johan tyhjäkäynti äänet tasaantui, eikä yhtä rajua kaasun puutumista ainakaan testilenkillä ilmaantunut, lambdan johdot takaisin ja heti alkoi meno hidastumaan.
Ilman lambdaa koneen arvot ei tietenkään ihan oikeat ole, mutta ero oli silti selkeä.

Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Eli autolla voi periaatteessa ajaa ihan OK arjen ajot, vaikka lambda olisikin kytketty pois pelistä?Kimmo S. kirjoitti:Kyllä täälläkin taitaa vika paikallistua Lambdaan..
Otin lambdan johdot irti (löytyy sieltä vänkärin penkin edestä), niin johan tyhjäkäynti äänet tasaantui, eikä yhtä rajua kaasun puutumista ainakaan testilenkillä ilmaantunut, lambdan johdot takaisin ja heti alkoi meno hidastumaan.
Ilman lambdaa koneen arvot ei tietenkään ihan oikeat ole, mutta ero oli silti selkeä.
Alkaa vaikuttaa aika mielenkiintoiselta. Itsellä tuo Lambda toimii kaiketi ihan OK, koskapa päästöt ovat hyvät ja mielestäni kulkupuolikin kohdillaan. Piruuttaan voisi kyllä sittenkin kokeilla ajella "unplugged".

Mistäs noi lambdan johdot tuntee, ettei vahingossa auo ihan vääriä liitinkejä?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Huomaat kyllä ne johdot (3 kpl), kun otat laittiamatot pois, ne tulevat sieltä vaihdekepin kohdalta sisään, yksi pyöreä ja yksi neliskulmainen liitin.Aku P kirjoitti:Eli autolla voi periaatteessa ajaa ihan OK arjen ajot, vaikka lambda olisikin kytketty pois pelistä?Kimmo S. kirjoitti:Kyllä täälläkin taitaa vika paikallistua Lambdaan..
Otin lambdan johdot irti (löytyy sieltä vänkärin penkin edestä), niin johan tyhjäkäynti äänet tasaantui, eikä yhtä rajua kaasun puutumista ainakaan testilenkillä ilmaantunut, lambdan johdot takaisin ja heti alkoi meno hidastumaan.
Ilman lambdaa koneen arvot ei tietenkään ihan oikeat ole, mutta ero oli silti selkeä.
Alkaa vaikuttaa aika mielenkiintoiselta. Itsellä tuo Lambda toimii kaiketi ihan OK, koskapa päästöt ovat hyvät ja mielestäni kulkupuolikin kohdillaan. Piruuttaan voisi kyllä sittenkin kokeilla ajella "unplugged".![]()
Mistäs noi lambdan johdot tuntee, ettei vahingossa auo ihan vääriä liitinkejä?
Päästöt olivat myös itsellä hyvät, mutta mittaus tehtiin juuri "hyvänä" päivänä. Eli ilmeisesti lambda toimii joskus ok, ja sitten joskus toimii miten sattuu sekoittaen ilm. kaikki moottorin säädöt. Ilman lambdaa boxilla on ilmeisesti käytössä jotkin tietyt perus säädöt..?
Löytyykö katti miesten mittaristoista happi anturi merkkivaloa?
Itsellä sellainen on reunimmaisena oikealla. Mikähän mahtaa sen tehtävä olla, palaa ok, kun virrat laittaa autoon päälle, ja kerran on palanut hetken kun meno taas "normaalisti" hyytyi isompaan mäkeen. Mutta ei pala sen ihmeemmin vaikka lambda on poissa...

Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Eli autolla voi periaatteessa ajaa ihan OK arjen ajot, vaikka lambda olisikin kytketty pois pelistä?
Alkaa vaikuttaa aika mielenkiintoiselta. Itsellä tuo Lambda toimii kaiketi ihan OK, koskapa päästöt ovat hyvät ja mielestäni kulkupuolikin kohdillaan. Piruuttaan voisi kyllä sittenkin kokeilla ajella "unplugged".
Mistäs noi lambdan johdot tuntee, ettei vahingossa auo ihan vääriä liitinkejä?[/quote]
kyllä voi ajaa, mutta KAT menee "tukkoon", koska moottori toimii "hätäkäytöllä" eli tehtaan asettamien ohjainlaitteissa sijaitsevien perusarvojen mukaan.
ei hyvä, ei ollenkaan hyvä.
suosittelisin laittamaan anturit kuntoon, ja ensinnäkin toteamaan että vika on todella happianturissa.
asensin tänään muuten "yleismallin" happianturin 190e (2.6 litrainen?) ihan ok toimi, mutta pulssisuhde piti säätää uudelleen tietenkin. ja semmosta pientä.
Alkaa vaikuttaa aika mielenkiintoiselta. Itsellä tuo Lambda toimii kaiketi ihan OK, koskapa päästöt ovat hyvät ja mielestäni kulkupuolikin kohdillaan. Piruuttaan voisi kyllä sittenkin kokeilla ajella "unplugged".

Mistäs noi lambdan johdot tuntee, ettei vahingossa auo ihan vääriä liitinkejä?[/quote]
kyllä voi ajaa, mutta KAT menee "tukkoon", koska moottori toimii "hätäkäytöllä" eli tehtaan asettamien ohjainlaitteissa sijaitsevien perusarvojen mukaan.
ei hyvä, ei ollenkaan hyvä.
suosittelisin laittamaan anturit kuntoon, ja ensinnäkin toteamaan että vika on todella happianturissa.
asensin tänään muuten "yleismallin" happianturin 190e (2.6 litrainen?) ihan ok toimi, mutta pulssisuhde piti säätää uudelleen tietenkin. ja semmosta pientä.
itse ajelen polkupyörällä :D
Joo, ei mulla ollut aikeena alkaa ajella ilman KATia noin suuremmassa määrin ollenkaan mutta pitihän tuota kysäistä.
Itse asiassa tämä meikäläisen M103 alkoi toimia kerrassaan kiltisti sen viimekertaisen huolellisen huollon ja muutamien osien uusimisen jälkeen. Ei tyhjäkäyntien vatkaamisia, ravistuksia tai muutakaan omituista.
Tai sitten se vaan huoahtaa ennen seuraavaa kolttostelua...
Itse asiassa tämä meikäläisen M103 alkoi toimia kerrassaan kiltisti sen viimekertaisen huolellisen huollon ja muutamien osien uusimisen jälkeen. Ei tyhjäkäyntien vatkaamisia, ravistuksia tai muutakaan omituista.
Tai sitten se vaan huoahtaa ennen seuraavaa kolttostelua...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97