M 110 Moottori
M 110 Moottori
Olis semmonen tilanne että Setäni aikoo ottaa vaihdossa 79 280 E:n. W123 on kyllä tuttu mutta toi kone ei. Autoon on vaihdettu uudempi 185 hp 110. Olen kuullut että nokat paukuttaa ja rupeaa savuttaamaan suhteellisen herkästi ?.Millaisilla kilometreillä noin jo käy ?.Joskus 60-luvulla suunniteltu kone joten kulutus varmaan kova ?.Olen lukenut joskus jostain että tämä kone menettää kovasti väsyessään enemmän tehoa pois kuin esim 103 kutonen ?. Voikohan tuo olla totta ?. Mistä se voisi johtua ?.
Re: M 110 Moottori
Onhan sitä 60-luvulla jo suunniteltu, mutta markkinoille M110 tuli vuonna 1971. Eikä ne nokat paukuta, vaan nostajat.
Savuttamisesta en osaa sanoa, mutta ei tuo oma ainankaan ole pahemmin kärynnyt.
Kulutus on 11 litraa siistissä maantieajossa ja vähintään 14 kaupungissa. Sitten kun ruvetaan räppäilemään, niin vieläkin enemmän.
Tehojen putoamiseen en oikein itse usko.
Savuttamisesta en osaa sanoa, mutta ei tuo oma ainankaan ole pahemmin kärynnyt.
Kulutus on 11 litraa siistissä maantieajossa ja vähintään 14 kaupungissa. Sitten kun ruvetaan räppäilemään, niin vieläkin enemmän.
Tehojen putoamiseen en oikein itse usko.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: M 110 Moottori
kyllähän siitä tehojakin puttoo kun nokka-akselin nokat kuluu alas eikä venttiilit aukee enää riittävästi
tohon savuttamiseen sen verran että koneen venttiilikopan huohotin kun menee melekein tukkoon alakaa savuttaminen, edestä katottuna venttiilikopan oikeallapuolella mistä lähtee huohotin letku iliman putsariin karstottuu joskus ja lyhkästen matkojen aiheuttama möhnä tukkii kopan alla olevat "kanavat" niin pöllytys alakaa
se huohottimen pelti tais olla niiteillä kiinni siellä venttiilikopan sisällä kiinni
hommahan on putsattavissa kun ottaa venttiili kopan pois ja purkaa kannesta koko huohotus systeemin pois putsaa sen huolellisesti ja kassaa takasin ja koppa paikalleen
voihan se savutus johtua tietysti myös venttiilivarren tiivisteistäkin

tohon savuttamiseen sen verran että koneen venttiilikopan huohotin kun menee melekein tukkoon alakaa savuttaminen, edestä katottuna venttiilikopan oikeallapuolella mistä lähtee huohotin letku iliman putsariin karstottuu joskus ja lyhkästen matkojen aiheuttama möhnä tukkii kopan alla olevat "kanavat" niin pöllytys alakaa

se huohottimen pelti tais olla niiteillä kiinni siellä venttiilikopan sisällä kiinni

hommahan on putsattavissa kun ottaa venttiili kopan pois ja purkaa kannesta koko huohotus systeemin pois putsaa sen huolellisesti ja kassaa takasin ja koppa paikalleen

voihan se savutus johtua tietysti myös venttiilivarren tiivisteistäkin

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: M 110 Moottori
Sen sanon että jos vertaa muihin kuutosiin niin 110 kone on Sähköjen osalta ehkä varmempi. Uudempia 103 koneita vaivaa paljon yleisemmin käyntihäiriöt. Tuollaiset käyntihäiriöt sekä nykimiset ovat kierroksia toimiakseen vaativassa Bensiinimoottorissa todella hankalia ja raivostuttavia.Kunnossa oleva 110 on uskoakseni täysin ok moottori.
Julian kirjoitti:Olis semmonen tilanne että Setäni aikoo ottaa vaihdossa 79 280 E:n. W123 on kyllä tuttu mutta toi kone ei. Autoon on vaihdettu uudempi 185 hp 110. Olen kuullut että nokat paukuttaa ja rupeaa savuttaamaan suhteellisen herkästi ?.Millaisilla kilometreillä noin jo käy ?.Joskus 60-luvulla suunniteltu kone joten kulutus varmaan kova ?.Olen lukenut joskus jostain että tämä kone menettää kovasti väsyessään enemmän tehoa pois kuin esim 103 kutonen ?. Voikohan tuo olla totta ?. Mistä se voisi johtua ?.