Jaahas, pitäis nykästä kesällä tuosta 300D:estä takaluukku irti ruostekorjauksia + maalausta varten. Ja nyt puhutaan farkusta. Katsoin, että neljällä pultilla olisi luukku kiinni, mutta mites nuo sähköpiuhat + alipaine? Onko haitarikumin luona jotain liitintä, mistä saisi nykästyä piuhat pois vai pistänkö poikki sivuleikkureilla ja kolvaan sitten myöhemmin
Mites takalasi lähtee irti? Se lista ensin pois ja sitten vaan pullautetaan lasi pois..?
Tuskimpa kannattaa sivuleikkurilla mennä katkomaan. Vasemman saranan haitarikumin sisällä on muistaakseni toistakymmentä johdinta jotka on riviliitinruuviliitoksella heti kattoverhoilun takareunan alla. Oikealla puolella on lukon alipaine- ja lasinpesurin letkut ja pari kolme johdinta, ja liitokset heti kattoverhoilun takareunan alla.
Pura takaosan takimmat muoviverhouspanelit irti ja irroita myös kattoverhoilun muovinen takapaneli sekä verhoilukangas takaosastaan venyttämällä sitä hieman taaksepäin jolloin se irtoaa koukuistaan. Liitokset ovat siellä nyt purettavissa ja kaapeliniput haitarikumeineen ulosvedettävissä. Teippaa johtimet ym uloslähtevä nipuksi niin helpottaa poistoa ja uudelleen asennusta. Vasta em. toimenpiteiden jälkeen irroita saranapultit.
Luukku on raskas joten kaveri ei ole luukun irroitus vaiheessa haitaksi. Saa sen kyllä yksinkin pois ja paikelleen mutta vaatii apuvälineiden käyttöä.
Nojuu, lähinnä vitsiksi mersumiehille tuo katkaisujuttu olikin suunnattu
Takalasin kun irroittaa luukku paikoillaan, niin varmasti luukustakin tulee kevyempi. Hyvä homma että tuolla on jotkut "liittimet" ja niiden irroitus kuvailemalla tavalla tuntuu olevan aika helppo homma. Kesällä sitten näkee, mitä on vastassa