Turbokatsatukset
kävin eilen koittamassa omaa mersua leimaan 124 250turbo 89vm kaikki meni hyvin siihen asti kun katsuri nosti nokka pellin ja luki turbon kyljestä scanian sen jälkeen äijä rupes hyppiin tasa jalkaa ja vaatiin penkki lappuja missä on ahtimesta merkintä kun ei kai oo vakio turbo yritin kyllä selvittää että kun coolerin takia oli penkitetty niin sama ahdin oli silloinkin mutta ei käynyt onko se viisain mennä penkille hakeen laput vai vaihtaa konttoria
Minkä vuosimallin kori on kyseessä ja millaiset varusteet? Onko autoa kevennetty?Mikko K kirjoitti:201 3,0 ...Etuakseli paino oli782kg ja taka 617kg...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
[OT]Onpas iso ero lavettiin verrattuna joka on yhden prosentin verran takapainoinen ajovarustuksessatomant kirjoitti:Minkä vuosimallin kori on kyseessä ja millaiset varusteet? Onko autoa kevennetty?Mikko K kirjoitti:201 3,0 ...Etuakseli paino oli782kg ja taka 617kg...

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
No sehän sinne pitäs merkata penkkilappu sanoo.h.hartikainen kirjoitti:no onkos kellään kokemusta sellaasesta että katsuri merkkaa otteeseen liikaa tehoja?meinaan jos alusta ei papereiden mukaan niille tehoille riitä mitä otteessa seisoo.. että tuleeko jälkipuheita..
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
niin mutta kun penkissä irtos 17heppaa "liikaa" alustaan nähden..?ei oikeen osannu lukea vertailu lappuja vissiin tämä katsastaja..jeemu kirjoitti:No sehän sinne pitäs merkata penkkilappu sanoo.h.hartikainen kirjoitti:no onkos kellään kokemusta sellaasesta että katsuri merkkaa otteeseen liikaa tehoja?meinaan jos alusta ei papereiden mukaan niille tehoille riitä mitä otteessa seisoo.. että tuleeko jälkipuheita..
Nii, eli vikahan ei oo katsastajan. Ei muutako uuestaa penkkii ja puottaa se 17hv pois. Sehän merkkaa otteesee sen mitä penkkilapus lukee.h.hartikainen kirjoitti:niin mutta kun penkissä irtos 17heppaa "liikaa" alustaan nähden..?ei oikeen osannu lukea vertailu lappuja vissiin tämä katsastaja..jeemu kirjoitti:No sehän sinne pitäs merkata penkkilappu sanoo.h.hartikainen kirjoitti:no onkos kellään kokemusta sellaasesta että katsuri merkkaa otteeseen liikaa tehoja?meinaan jos alusta ei papereiden mukaan niille tehoille riitä mitä otteessa seisoo.. että tuleeko jälkipuheita..
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Mitä kaikkea eroa on 24v 3.0l bensassa kun puhutaan s124 kopasta verrattuna 3.0l turbodieseliin. Itsellä siis tuo 3.0l turbodiesel farkku (124.193) ja mitä pitäis vaihtaa että vastais tuota 24v bensaa, jossa tehoa se 220hv? Takajarrut ainakin motonetin ja kl varaosien mukaan on samat ainakin levyjen osalta, joten tuskin satuloissakaan eroa on. Jostain vain kuullut että 24v bensassa olisi jäähdytetyt takana, mutta samaa levyä tosiaan motonet ja kl tarjoaa noihin. Edessähän on 24v isommat sekä 4 mäntäiset satulat.
Tai toinen vaihtoehto, minkä tehosta mallia tuo 300tdt vakioalusta vastaa korkeimmillaan?
Tai toinen vaihtoehto, minkä tehosta mallia tuo 300tdt vakioalusta vastaa korkeimmillaan?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
vastaaSultzi kirjoitti:Mitä kaikkea eroa on 24v 3.0l bensassa kun puhutaan s124 kopasta verrattuna 3.0l turbodieseliin. Itsellä siis tuo 3.0l turbodiesel farkku (124.193) ja mitä pitäis vaihtaa että vastais tuota 24v bensaa, jossa tehoa se 220hv? Takajarrut ainakin motonetin ja kl varaosien mukaan on samat ainakin levyjen osalta, joten tuskin satuloissakaan eroa on. Jostain vain kuullut että 24v bensassa olisi jäähdytetyt takana, mutta samaa levyä tosiaan motonet ja kl tarjoaa noihin. Edessähän on 24v isommat sekä 4 mäntäiset satulat.
Tai toinen vaihtoehto, minkä tehosta mallia tuo 300tdt vakioalusta vastaa korkeimmillaan?
300e 12v
porrasperä 190 hv
farmari 188 hv
- jokkeri-82
- Vakiokalustoa
- Viestit: 158
- Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
- Paikkakunta: Harjavalta
Re: Turbokatsatukset
Teholapusta? Mistähän päin satakuntaa kannattaa hakee penkkilappu? Itse majailen melkolailla keskellä.... olisko mahdollisesti porissa tai raumalla? tarvis 606+holsetti katsastaa 500 SEL:iin ...
Re: Turbokatsatukset
Raumalla http://www.prodynosystems.fi/
Noormarkussakin olisi penkki, mutta omistaja on.. Mitenkäs sen sanoisi.. Suolesta? Joten helpommalla pääsee kun ajelee suoraan raumalle...
DuPu
Noormarkussakin olisi penkki, mutta omistaja on.. Mitenkäs sen sanoisi.. Suolesta? Joten helpommalla pääsee kun ajelee suoraan raumalle...
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: Turbokatsatukset
terve, olen ostamassa w201 -91 3 litrasta pensa mersua, saako sen katsastettua 606 koneella ongelmitta? vai mitä kaikkea pitäis tehdä?
Re: Turbokatsatukset
soita akeen ja kysy että löytyykö merkintää vähäpäästöisyydestä jos ei niin sitten onnistuu eli 3 litrasen bensan tehot kun penkkilapussa lukee niin homma onnistuu prosentit koneen vaihdosta otteeseen ja sillä selvä mutta jos vähäpäästöinen unohda koko asia
Re: Turbokatsatukset
Onko auto muutoskatsastettu kolmelitraiselle koneelle? Perus W201-sarjan suurin kone on 2,6-litrainen suora kuutonen. Onko rekisteriotteessa merkintä moottorin tehosta?mese123 kirjoitti:terve, olen ostamassa w201 -91 3 litrasta pensa mersua, saako sen katsastettua 606 koneella ongelmitta? vai mitä kaikkea pitäis tehdä?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Turbokatsatukset
On ollut alunperin 2.6. Ostin sen virosta ja auto tulee suomeen sunnuntaina. tehoista, vähäpäästöisyydestä ym. jutuista ei mulla vielä mitään selvyyttä. Sunnuntaina selkiää 

Re: Turbokatsatukset
Onko rekisteriotteeseen merkitty koneeksi 3,0? Kelpaako muualla tehty muutos meidän katsastajillemme? Millä perusteella autovero määräytyy? Onnea hankkeeseen, ei sinulta ainakaan urheilumieltä puutu!mese123 kirjoitti:On ollut alunperin 2.6. Ostin sen virosta ja auto tulee suomeen sunnuntaina. tehoista, vähäpäästöisyydestä ym. jutuista ei mulla vielä mitään selvyyttä. Sunnuntaina selkiää
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Turbokatsatukset
Kertokaahan missäspäin kannattaa dieselimersu käydä penkittään täällä pk seudulla? Tarvii teholapun kun ahdin on vaihtunut suurempaan. Yhteen paikkaan soittelin, mutta oli todella nihkeänä siitä että jos tehot menee yli sallitun, että heillä ei saa ruuvata (kuristaa) tehoja pienemmälle että sallitut lukemat saa ulos
Eikös se dyno oo just säätämistä varten!
On meinaan vähän hankala persdynolla saada kohdalleen että penkissä näyttää heti oikeaa tulosta! Entäs konttorit sitten täällä päin, uskaltaakohan tuota käydä mihinkään tarjoamassa katsastukseen!
Pitääköhän vaan ajella joku viikonloppu pohjanmaalle mittaan tehot ja katsastaan!


Pitääköhän vaan ajella joku viikonloppu pohjanmaalle mittaan tehot ja katsastaan!
IG: @pyrytakkunen
Re: Turbokatsatukset
Jos ei lähempänä niin harisella valkeakoskella onnistuu kyllä katsastustehoihin säätö ja tietysti samalla niiden isompienkin suljetun alueen tehojen mittailu 

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: Turbokatsatukset
samat sanat. eikä ole edes kallista lystiä. ittekkin tarvi mennä taas käväseen tässä talven aikana.Sultzi kirjoitti:Jos ei lähempänä niin harisella valkeakoskella onnistuu kyllä katsastustehoihin säätö ja tietysti samalla niiden isompienkin suljetun alueen tehojen mittailu
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Turbokatsatukset
Käydäämpä sitten siellä pyöräyttään rullia!pera8x kirjoitti:samat sanat. eikä ole edes kallista lystiä. ittekkin tarvi mennä taas käväseen tässä talven aikana.Sultzi kirjoitti:Jos ei lähempänä niin harisella valkeakoskella onnistuu kyllä katsastustehoihin säätö ja tietysti samalla niiden isompienkin suljetun alueen tehojen mittailu
IG: @pyrytakkunen
Re: Turbokatsatukset
onko muuten kellään tietoa, että saako tuolta hariselta rengastehoja? ainakin viimeks kun mitattiin, niin lappusessa oli vaan arvioituja moottoritehoja. enemmän kiinnostais se teho, mikä sitä autoa liikuttaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Turbokatsatukset
Kyllä varmasti saa, kunhan itse tajuaa pyytää
Itellä makso joitakin kuukausia sitten ehkä 5vetoa oliko 80e? Alle 100e kumminkin.

Itellä makso joitakin kuukausia sitten ehkä 5vetoa oliko 80e? Alle 100e kumminkin.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: Turbokatsatukset
korihan on 91 bensa ja bensan vähäpäästöisyys raja oli 87 vai miten se sanotaan ja diiselin 92mese123 kirjoitti:terve, olen ostamassa w201 -91 3 litrasta pensa mersua, saako sen katsastettua 606 koneella ongelmitta? vai mitä kaikkea pitäis tehdä?
mutta kun kori taitaa olla vähäpäästöinen ni ei taida onnistuu 606 virityskäyttöön mutta muutenhan 606 kone on vähäpäästöinen kun kaikki rojut revitään väykyn keulilta ? että että ?


niin ja mallisarjan isoimmasta koneesta saa litratilavuutta kasvattaa olikos 20% ja siitä tehoa kasvattaa vielä 25% ja alusta pitää päivittää mallisarjan tehokkainta vastaavaksi eli jarrut jouset mitäniitä nyt on ? mutta riippuu ihan konttorista/tuurista mikä menee läpi millasilla palikoilla

Re: Turbokatsatukset
Kyllä tais bensan vähäpäästösyys raja tulla vasta 90-luvun alussa. Heinäkuu -87 ja eteenpäin (vähäpäästöseen asti) vaaditaan se katti putkeen jos ahdetaan, mutta päästörajat ei muutu, toisinsanoen tyhjät kuoret riittää. Tällä vissiin ohitetaan joku pykälä?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: Turbokatsatukset
Niin mitenkä ne vähäpäästöiset ny meni nois bensois? Ekat on vissii jo 87 mutta eikö niitä ollu katittomia malleja uudempiakin? Mielessä siintää 201:sen 2,6l turbotus 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Turbokatsatukset
Kysyin konttorilta asiasta ja sanoivat että joku lappu tarvii olla alkuperäsen ja 606 koneen painosta 

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ma 16.05.2011 19:32
Re: Turbokatsatukset
Saakos W-123 tai 124 kuinka helposti leimalle om606 koneella?
Re: Turbokatsatukset
Moi
Paljon löytyy tarinaa, mutta vielä tarkistaisin.
Oma 124 on vaparin papereilla ja nyt olisi tarkoitus muutoskatsastaa se turbolle
1. Onko mitään väliä antaako IC:n olla paikallaan katsastuksessa vai kannattaako ottaa pois?
2. Penkitys paperit tarvii hommata, oliko se alle 147 hv.
3. Tarviiko putkeen laittaa katin näköinen osa?
4. Miten esim. Motonetin tai KL:n sivuilta saa tehtyä sellaisen listan mistä näkee jarrujen ja jousien samanlaisuuden.
Kiitoksia etukäteen.
Edit: Alunperin 300D ja nyt siis turpotettu ja laitettu IC ym.
Paljon löytyy tarinaa, mutta vielä tarkistaisin.
Oma 124 on vaparin papereilla ja nyt olisi tarkoitus muutoskatsastaa se turbolle
1. Onko mitään väliä antaako IC:n olla paikallaan katsastuksessa vai kannattaako ottaa pois?
2. Penkitys paperit tarvii hommata, oliko se alle 147 hv.
3. Tarviiko putkeen laittaa katin näköinen osa?
4. Miten esim. Motonetin tai KL:n sivuilta saa tehtyä sellaisen listan mistä näkee jarrujen ja jousien samanlaisuuden.
Kiitoksia etukäteen.
Edit: Alunperin 300D ja nyt siis turpotettu ja laitettu IC ym.
Viimeksi muokannut pptalo, Ti 02.08.2011 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 124 220 TE -93
Mopareita
Mopareita
Re: Turbokatsatukset
1. anna olla jos auto ei kerran ole vähäpäästönen
2. Riippuen mikä lähtökohta.. Aina tarvii olla vastaavatehoisen / seuraavaksi tehokkaamman koneen alusta ja jarruhilut
3. ei tarvi laittaa, jos autossa ei sellasta ole ollut ja se ei ole vähäpäästönen
2. Riippuen mikä lähtökohta.. Aina tarvii olla vastaavatehoisen / seuraavaksi tehokkaamman koneen alusta ja jarruhilut
3. ei tarvi laittaa, jos autossa ei sellasta ole ollut ja se ei ole vähäpäästönen
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84