Joku sano joskus että jotkut sulakkeet joksikin aikaa irti niin vikatila vai mikä se oli
nollaantuu !
Oliko näin vai miten se oli .
No entäs jos akusta on kaapeli irti ? Kuinka kauan?
Vebaston vikakoodin nollaus
Re: Vebaston vikakoodin nollaus
Jos Webasto on lukittunut, ota 20A sulake irti(siis se keskimmäinen), odota kymmenen sekuntia, laita sulake takaisin, laita Webasto päälle kellosta, ota sama sulake irti ja laita se taas paikoilleen. Tällöin pitäisi Webaston käynnistyä. Uudessa Evo-versiossa ei kai välttämättä toimi tämä konsti, vaan lukitus joudutaan avamaan webaston omalla testerillä.
W123 300D 1984
W124 200D 1987
W210 220D 1997
S210 320CDI 2001
S123 300 TD Turbodiesel 1982
R129 SL 280 1997
S211 320CDI 4Matic 2007
W124 200D 1987
W210 220D 1997
S210 320CDI 2001
S123 300 TD Turbodiesel 1982
R129 SL 280 1997
S211 320CDI 4Matic 2007
Re: Vebaston vikakoodin nollaus
tämä kyllä yrittää käynnistyä kellolla ja ajastamalla muttei käy kuin moottori käydessä
Re: Vebaston vikakoodin nollaus
Mutta eikö se sitten pitäisi korjata eikä pelkästään vikakoodeja nollailla? Oletko tarkistanut kiertovesipumpun toiminnan? Tarkoitatko että webasto ei käynnisty ollenkaan ellei moottori ole käynnissä vai tarkoitatko että käynnistyy vain hetkeksi?Oula kirjoitti:tämä kyllä yrittää käynnistyä kellolla ja ajastamalla muttei käy kuin moottori käydessä
Re: Vebaston vikakoodin nollaus
Minulla teki samaa oireilua ,kun akussa ei riittänyt jänitte.Oula kirjoitti:tämä kyllä yrittää käynnistyä kellolla ja ajastamalla muttei käy kuin moottori käydessä
Akusta jännitteen pudotessa alle 12.15v Vebasto sammui,kun taas auton käydessä jännite ei pudonnut ja vebasto toimi aivan normaalisti.
Re: Vebaston vikakoodin nollaus
kyllä tämä käynnistyy ja käykin , minuutin jopa parikin ja sitten sammuu ja yrittää käynnistyä uudestaan
vesipumppu tärisee ja pyörii niin että veden lorina kuuluu ennen kuin vebasto starttaa
mielestäni ensin sammuu siirtopumppu ja sit vesipumppu ja sitte se jää pöhisemään kunnes taas yrittää käynnistyä.
jos laitan auton käyntiin kylmästä niin tänäänkin vebasto kävi 14 min ja auton lämpömittäri näytti 40-50 kun vebasto sammui kun lähtölämpö oli tallista noin nollassa
vesipumppu tärisee ja pyörii niin että veden lorina kuuluu ennen kuin vebasto starttaa
mielestäni ensin sammuu siirtopumppu ja sit vesipumppu ja sitte se jää pöhisemään kunnes taas yrittää käynnistyä.
jos laitan auton käyntiin kylmästä niin tänäänkin vebasto kävi 14 min ja auton lämpömittäri näytti 40-50 kun vebasto sammui kun lähtölämpö oli tallista noin nollassa