W124 300D Manuaali loota automaatin tilalle?
W124 300D Manuaali loota automaatin tilalle?
Onko kellään kokemuksia kuinka suuresta operaatiosta on kysymys? Mitä muita osia tarvii vaihtaa lootan lisäks? Onko ylipäänsä mitään järkee vai mitä maksaa automaatin kunnostus/ehjä laatikko?
Re: W124 300D Manuaali loota automaatin tilalle?
ei mitään mieltä... jos ei ole jotenkin kehittänyt riippuvuutta "bonanzaan" 
mikä laatikko sulla on? 722.4 on ainakin halpoja (itse olen muutaman saanut ilmaiseksi...), eikä 722.3 mitään maltaita maksa... ajosta otettu peruskuntoinen 722.3 lähtee yleensä alle 400 €... 722.4 saa keskimäärin 250 eurolla...
mikä sulla on siitä laatikosta rikki? tai mitkä oireet, jos vika ei ole vielä selvillä?

mikä laatikko sulla on? 722.4 on ainakin halpoja (itse olen muutaman saanut ilmaiseksi...), eikä 722.3 mitään maltaita maksa... ajosta otettu peruskuntoinen 722.3 lähtee yleensä alle 400 €... 722.4 saa keskimäärin 250 eurolla...
mikä sulla on siitä laatikosta rikki? tai mitkä oireet, jos vika ei ole vielä selvillä?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W124 300D Manuaali loota automaatin tilalle?
Jotenki vaan manuaali tuntuu järkevämmältä käteen
Mutta tosiaan se käyttäytyy hiukan oudosti, D asennolla kun lähtee paikaltaan ensimmäinen vaihto tapahtuu jossain n.70km/h kohdalla (jos kiihdyttää sillain normaalisti eli ei ihan kaasu pohjassa). Sitten kun on 3 tai 4 päällä tuntuu ku painaa kaasua et mitään ei tapahdu, koneen kierrokset nousee jonku verran. Ylämäkeen motarilla 100 lasissa vauhti vaan tippuu ja tippuu, enkä ny ihan äkkiä usko et olis laiskempi ku 200D mese
Yleisesti ottaen vaikuttas siltä et luistaa koko paska joka vaihteella ja kiihtyy todellakin laiskemmin ku aikasemmat 200D mersut (2 kpl).


Re: W124 300D Manuaali loota automaatin tilalle?
Kampiakselin päähän silmälaakeri. Erilainen jarrunestesäiliö. Sitten poljinkompleksi pitää vaihtaa. Vaihdekepin ympärillä oleva paneeli on erilainen. Kardaanin pituudesta en ole varma, mutta epäilempä, että nopeusmittarin vaijerin pituus saattaa heittää. Kaasuvivustossa ehkä poikkeamia. Vauhtipyörä vaihdettava.
Mutta kuten Napa tuossa kaiken virkkoi - noin nimesi. Remppaa se vanha aski, tai vaihda jostain toinen tilalle.
Ja manuaalissa ei ole mitään järkeä, kun automaattiin on tottunut.
Mutta kuten Napa tuossa kaiken virkkoi - noin nimesi. Remppaa se vanha aski, tai vaihda jostain toinen tilalle.
Ja manuaalissa ei ole mitään järkeä, kun automaattiin on tottunut.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: W124 300D Manuaali loota automaatin tilalle?
onko laatikkoon koska vaihdettu viimeksi öljyt? vaihtovälihän on se n. 60 000 km...
laatikon öljynvaihto (muista tyhjätä myös turbiini) + suodattimen vaihto vois olla remontti halvimmasta päästä, jos öljyjen kunnosta ei ole tarkempaa tietoa
ja öljyksi sitten sitä 220 ATF, ei sitä uudempaa 320 ATF (synteettistä), myös laatikon paineden tarkistus/nosto vois olla aiheellista...
näillä alle 100 €:n jutuilla laatikosta vois tulla vielä ihan ok. kuntoinen, jos sitä ei ole jo menty polttamaan pilalle
enempää tuohon ei oikein osaa sanoa, kun ei ole itse päässyt ajamaan... mitään tyyppillistä välitöntä remonttia vaativaa oiretta ei kuitenkaan tunnu olevan (pakki tai muut vaihteet hukassa...) mersun laatikko on siis säätöä/huoltoa kaipaavaa mallia ja jos sen jättää tekemättä liian pitkäksi aikaa, laatikko alkaa vanhemmiten luistamaan...
laatikon öljynvaihto (muista tyhjätä myös turbiini) + suodattimen vaihto vois olla remontti halvimmasta päästä, jos öljyjen kunnosta ei ole tarkempaa tietoa

näillä alle 100 €:n jutuilla laatikosta vois tulla vielä ihan ok. kuntoinen, jos sitä ei ole jo menty polttamaan pilalle

enempää tuohon ei oikein osaa sanoa, kun ei ole itse päässyt ajamaan... mitään tyyppillistä välitöntä remonttia vaativaa oiretta ei kuitenkaan tunnu olevan (pakki tai muut vaihteet hukassa...) mersun laatikko on siis säätöä/huoltoa kaipaavaa mallia ja jos sen jättää tekemättä liian pitkäksi aikaa, laatikko alkaa vanhemmiten luistamaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W124 300D Manuaali loota automaatin tilalle?
Mistähän mahtaa johtua et loota pitää semmosta kahinaa kun vauhdissa päästää kaasun ja mitä hiljasempi vauhti sitä selvemmin kahina kuuluu, jos vaihteen pistää vapaalle "N" kahina loppuu?
Re: W124 300D Manuaali loota automaatin tilalle?
nyt alkaa kyllä kuulostaa siltä, että ei taida ihan öljynvaihdolla enää tuota laatikkoa saada huollettuaJamppu_83 kirjoitti:Mistähän mahtaa johtua et loota pitää semmosta kahinaa kun vauhdissa päästää kaasun ja mitä hiljasempi vauhti sitä selvemmin kahina kuuluu, jos vaihteen pistää vapaalle "N" kahina loppuu?

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W124 300D Manuaali loota automaatin tilalle?
Esim. takakopan laakeri voi olla lopussa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: W124 300D Manuaali loota automaatin tilalle?
Joo..ostetaan uus tomaatti
Mistä mä tiedän kumpi siä on 722.4 vai 722.3?

Re: W124 300D Manuaali loota automaatin tilalle?
no jos sinne ei ole kukaan menny vaihtaan ennestään sitä lootaa, niin uskoisin, että siellä on 722.4. numero lukee lootan pohjassa/kyljessäkin, jos haluaa varmistua. en tiedä yhtään tapausta, että olis ollu vapari diiseli 601, 602, tai 603. ja 722.3 aski. kyllä se on toi pikkutomaatti noissa vähemmän voimakkaissa koneissa on lähes aina ollu.
eikä sen niin väliäkään kumpi siälä on, pitäis toimia molemmilla askeilla yhtälailla.
eikä sen niin väliäkään kumpi siälä on, pitäis toimia molemmilla askeilla yhtälailla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W124 300D Manuaali loota automaatin tilalle?
Olen vaihdellu noita muutaman ja helpoiten käy kun hommaa lahon varaosaauton josta manuualivehkeet on helppo ottaa.
Re: W124 300D Manuaali loota automaatin tilalle?
Siellä pitäis olla 722.415, jos on alkuperäinen 300D:n laatikko.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.