Vakionopeudensäädin temppuilee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sisäänajossa

Vakionopeudensäädin temppuilee

Viesti Kirjoittaja Ville »

Eli vakionopeudensäädin ei pysy päällä nopeuksilla n.110 ja yli. Tasaisella ok mutta jos tulee mäki ja systeemi painaa lisää kaasua, se lähtee pois päältä. Kuinka herkkä systeemi on esim. renkaiden kuluneisuudesta. Ymmärtääkseni se haistelee nopeuseroja ABS-antureiden kautta ja voiko kitkarenkaat "joustaa" niin paljon, että järjestelmä luulee renkaiden lyövän tyhjää taikka olisko vaihteistossa jotain antureita, jotka pelaa yhteen säätimen kans? Kertokaa te, oi viisaat, jos tiedätte.

C200 -96 automaatti 5 vaihteinen "sähköloota"
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: Vakionopeudensäädin temppuilee

Viesti Kirjoittaja M.K »

Mahtaakos olla vaijeri välitteinen tempo? Oliskohan pieni säätö paikallaan, ts. ottaa turhat löysät pois :wink:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Sisäänajossa

Säädin on alkuperäisasenteinen WDO ja jos olen ymmärtänyt oikein niin "kaasuläppää" ohjaa se musta mötikkä kaasuläpän akselin päässä. Toisessa päässä on luonnollisesti kaasuvivusto. Olen myös voidellut kaasuvivuston nivelet, akselit ja vaijerin mikäli ne olis takerrellessaan aiheuttanut kyseisen ongelman. Seuraava... :-).
Petri A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

ei toimi

Viesti Kirjoittaja Petri A »

ittellä kanssa tökkii mutta vielä pahemmin. pitää välillä mutta nykii aina joten ei voi käyttää tai sitten hirttää tuo kiihdytys päälle. onneksi saanut aina pois päältä kuitenkn :P

pitää kuulemma Rollen tähtihuollon kautta vaihtaa koko osa tuosta järjestelmästä, mutta ajettelen kunhan kerkiän vielä käydä tarkistuttamassa weholla tuossa heidän sähkötesti järjestelmässä. oli meinaan sen verran suolainen osa hinnaltaan.

t.petri
junkkri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

mulla auttoi

Viesti Kirjoittaja junkkri »

100%:sti hieman erinlaiseen vikaan (ei ottanut "päälle" olenkaan tai välillä otti)kun putsasin kaikki liittimet.??!!
Sisäänajossa

Täytyy katsoa ne liittimet enstex ja jos se ei auta, niin sitten täytyy katsoa mitä se molikka on syöny. Siellä on varmaan joku servomoottorin tyyppinen laite sisällä ja kaikkea muuta kivaa sälää :) .
Sisäänajossa

Noniin tytöt ja pojat! Vakionopeudesäädin pelaa taas! Ja niin uskomaton homma. Vaihdoin vaan kesärenkaat kitkojen tilalle ja ongelmat katosi. Ihan vaan tiedoksi, ettei muiden tarvi vastaavassa tilanteessa tuskailla. Varsinaista selitystä ilmiölle minulla ei ole...
Vastaa Viestiin