W126 260 SE käyntihäiriö
W126 260 SE käyntihäiriö
Moi.
Ongelmaa pukkaaa....... 1988 260 SE. lähtee hyvin kylmänä käyntiin ja lämpösenä putoo yks pytty pelistä pois. Vasta kunnolla huudattamalla herää 6 pyttykin käymään. Autoon vaihdettu Bremin tulpanjohdot sekä virranjakajan kansi sekä pyöriä. Vikaa oli jo ennen tuota ja silloin autossa oli mersun alkuperäiset osat.
Mikä voisi olla vikana ? vai onko vika tuo BREMI ?
Ongelmaa pukkaaa....... 1988 260 SE. lähtee hyvin kylmänä käyntiin ja lämpösenä putoo yks pytty pelistä pois. Vasta kunnolla huudattamalla herää 6 pyttykin käymään. Autoon vaihdettu Bremin tulpanjohdot sekä virranjakajan kansi sekä pyöriä. Vikaa oli jo ennen tuota ja silloin autossa oli mersun alkuperäiset osat.
Mikä voisi olla vikana ? vai onko vika tuo BREMI ?
Viimeksi muokannut Ville126, Ke 23.02.2011 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: W126 260 SE alkaa lämpösenä käymään 5 pytyllä
Oletko suuttimia tarkstanut?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: W126 260 SE alkaa lämpösenä käymään 5 pytyllä
En ole. Mielessä on myös käynny toi että jääkö vitos sylinterin suutin "vuotamaan" koska se tulppa on musta
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: W126 260 SE alkaa lämpösenä käymään 5 pytyllä
Puristuspaineen mittaus...
Re: W126 260 SE alkaa lämpösenä käymään 5 pytyllä
Meinaatko et ois kansipahvi menossa !Mika.T kirjoitti:Puristuspaineen mittaus...
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: W126 260 SE alkaa lämpösenä käymään 5 pytyllä
Paineilmalla saa hyvin testattua ja puhdistettua suuttimet että aukeaa oikealla paineella joka on muistaakseni luokkaa 4,2-4,5bar ja myös sen että ne sulkeutuu. Kompurasta vaan paineen säätäjästä säätelee oikeat paineet. Lasten lääkeruiskulla 10ml (mitataan lääke määrää) saa hyvin lykättyä bensaa suuttimeen kun suutin on irti. Lääkeruiskun pää sopii juuri siihen ruiskusuuttimen päähän. Ja sillä lääkeruiskulla saa sen verran painetta aikaiseksi että saa laitettua bensaa suuttimen läpi. Ehjästä suuttimesta tulee samantapainen ääni kuin sorsapillistä.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: W126 260 SE alkaa lämpösenä käymään 5 pytyllä
Lähinnä mieleen tuli männänrenkaat/sylinteri.Ville126 kirjoitti:Meinaatko et ois kansipahvi menossa !Mika.T kirjoitti:Puristuspaineen mittaus...
Re: W126 260 SE alkaa lämpösenä käymään 5 pytyllä
Puristus paineet mitattu kaikki ok. tasaset 11 tuli jokaisesta.Mika.T kirjoitti:Lähinnä mieleen tuli männänrenkaat/sylinteri.Ville126 kirjoitti:Meinaatko et ois kansipahvi menossa !Mika.T kirjoitti:Puristuspaineen mittaus...
Suuttimet tutkittu ei vikaa.
Nyt en enää ole varma käykö auto viidellä vai meinaako vain jotenkin tukehtua. Koska tänään otimme tulpat pois ja kaikki ok näköisiä. välillä tuntuu että auto saisi liikaa bensaa tai sitten ei ??.
Pakokaasumittauksessa auton co2 arvo oli 0,8. Säädimme sen tehtaan ilmoittamaan 1,5. Kun painaa kerran kaasua ja antaa auton käydä taas tyhjäkäyntiä nousee co2 arvo 3 tai jopa 8 .
Onko mitään vinkkejä. ?
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: W126 260 SE KÄYNTIHÄIRIÖÖÖÖ !
Siisti peli ! Kyllä tuolla kelpaisi ajella.
Re: W126 260 SE KÄYNTIHÄIRIÖÖÖÖ !
Oot jo vaihtanut siihen sähköjä mut et vissiin kaikkea ?. Tollanen kuutonen polttaa kyllä kaiken bensan mitä toi järjestelmä saa sinne tungettua , joten tuskin se bensaan tukehtuu. Vika on sähköissä. Oletko vaihtanut Sytytysyksikön ja Puolan ?. Vika on varmaan toisessa tai molemmissa ?.
Re: W126 260 SE KÄYNTIHÄIRIÖÖÖÖ !
Vilkaisepa vielä nokka-akselin kunto,ettei vaan ole nenät kadonnut.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ti 24.08.2010 13:58
Re: W126 260 SE KÄYNTIHÄIRIÖÖÖÖ !
Mulla on w124 260E ja opin kantapään kautta että tuohon autoon ei saa laittaa muuta kun takalaatikkoon bremin vehkeitä!!!
Vaihdoin joskus kannen ja pyöriän Bremi merkkisiin... aika pian alkoivat ongelmat... ei oikein vastanut kaasuun ja aina kun esim. risteyksestä lähti niin nyki ja oli voiman puutetta. Kunnes sitte yksi kaunis kerta sammui ja ei enää lähtenyt käyntiin. En heti osannut epäillä virranjakajan kantta kun olin juuri sen vaihtanut... mutta aikani kun tappelin laitin vanhan boschin takaisin ja siitä alkoi laakista peli toimia.
Moni on sanonut että nuo bremit toimii 4 pyttysissä mutta ei kutos koneissa.
En tiedä sanoa että mikä sulla on vikana jos ennekin pätkinyt... mutta epäilen tulpanjohtoa. Ja sitten kun olet bremit vaihtanut tilalle niin ei siitä tilanne välttämättä ole parantunut!!
Vaihdoin joskus kannen ja pyöriän Bremi merkkisiin... aika pian alkoivat ongelmat... ei oikein vastanut kaasuun ja aina kun esim. risteyksestä lähti niin nyki ja oli voiman puutetta. Kunnes sitte yksi kaunis kerta sammui ja ei enää lähtenyt käyntiin. En heti osannut epäillä virranjakajan kantta kun olin juuri sen vaihtanut... mutta aikani kun tappelin laitin vanhan boschin takaisin ja siitä alkoi laakista peli toimia.
Moni on sanonut että nuo bremit toimii 4 pyttysissä mutta ei kutos koneissa.
En tiedä sanoa että mikä sulla on vikana jos ennekin pätkinyt... mutta epäilen tulpanjohtoa. Ja sitten kun olet bremit vaihtanut tilalle niin ei siitä tilanne välttämättä ole parantunut!!

Re: W126 260 SE KÄYNTIHÄIRIÖÖÖÖ !
Täytyy mennä ostamaan Boschin osat niin toivottavasti alkaa toimimaan 

Dodge Charger 440 R/T 1969
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ti 24.08.2010 13:58
Re: W126 260 SE KÄYNTIHÄIRIÖÖÖÖ !
Ne mersun orggis tulpanjohdot on aika kestävät kyllä.... mulla vaidettu 1 joskus 250000km kohdalla ja loput on alkuperäsisiä. Mutta vika oli tosiaan juuri samanlainen silloin joskus että kylmänä pelas hetken ja heti kun lämpes niin alkoi nykimään.
Eikä kannata myöskään laittaa nippon denson tulppia... laita vaan bochin tulpat niin pelaa.
Mersuun varmaan myydään monenlaisia johtoja... mutta mulle se tehtiin alkuperäistä vastaava autosähkö pajalla.
Eikä kannata myöskään laittaa nippon denson tulppia... laita vaan bochin tulpat niin pelaa.
Mersuun varmaan myydään monenlaisia johtoja... mutta mulle se tehtiin alkuperäistä vastaava autosähkö pajalla.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: W126 260 SE KÄYNTIHÄIRIÖÖÖÖ !
No niin! Syyskuussa 2010 ostettu Bremi v.koppa ja pyörijä.Kestoikä: 5320km!
Oireilut alkoivat n.2viikkoa sitten:
-polttoaineen kulutus nousi
-kylmänä kaasuteltaessa kävi viidellä,"väkisin" piti herättää 6pytty peliin
-pitkä startti lämpimänä
-kone aaltoili hieman.
Vaihdoin yhden tulpanjohdon,säädin seokset,vaihdoin tulpat.Ei tullut mieleen
että 5300km ajettu koppa olisi kaput!! Otin tänään auki,ei ole koko keskihiiltä enää jäljellä..
Jopa se jousi oli jo puoliksi kulunut..Onneksi oli vanha koppa tallessa jossa on vielä ajovaraa,Bremi sekin.
Vein varaosaliikkeeseen kopan takaisin,lupasi kysyä toimittajalta olisiko takuuta kopalle.Maksoi 65e,Bosch olisi ollut 101e..säästin vika-asiassa.
Niin auto on 300sel M103.

Oireilut alkoivat n.2viikkoa sitten:
-polttoaineen kulutus nousi
-kylmänä kaasuteltaessa kävi viidellä,"väkisin" piti herättää 6pytty peliin
-pitkä startti lämpimänä
-kone aaltoili hieman.
Vaihdoin yhden tulpanjohdon,säädin seokset,vaihdoin tulpat.Ei tullut mieleen
että 5300km ajettu koppa olisi kaput!! Otin tänään auki,ei ole koko keskihiiltä enää jäljellä..

Jopa se jousi oli jo puoliksi kulunut..Onneksi oli vanha koppa tallessa jossa on vielä ajovaraa,Bremi sekin.
Vein varaosaliikkeeseen kopan takaisin,lupasi kysyä toimittajalta olisiko takuuta kopalle.Maksoi 65e,Bosch olisi ollut 101e..säästin vika-asiassa.
Niin auto on 300sel M103.