W124 Takapyörät kuin kuplafolkkarissa. Mitä vaihtoon?
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
W124 Takapyörät kuin kuplafolkkarissa. Mitä vaihtoon?
Tuo W124:n takaripustus on minulle vielä suht. tuntematon paikka ja ajattelin kysästä jotain:
Vaihdoin talvella koiranluut, kun aiemmat olivat aivan p...na. Sillon pyörät suoristuivat hieman ja kitinä lakkasi. Renkaat ovat kuitenkin vielä reilusti kenollaan. Osaako joku sanoa nopeasti mikä tanko siellä pitää vaihtaa. Syksyllä käytiin läpi kaikkia tangot ja uutta osaa oli ja väljää ei missään.
Toinen asia:
Auto on alkanut käyttäytyä epävakaasti ja tuntuu, että koko perä heiluu, kun pummpailee kaasua, myös perinteistä nytkytystä pintakaasulla (täyskaasulla katoaa tehojen nousun myötä) on alkanut ilmetä yhtäkkiä. Kaasuvivuston iskarista se ei johdu.
KL myy takakelkan kumityynyjä, voiko niitten vaihto olla pelastus?
Kiitokset vinkeistä etukäteen!
Vaihdoin talvella koiranluut, kun aiemmat olivat aivan p...na. Sillon pyörät suoristuivat hieman ja kitinä lakkasi. Renkaat ovat kuitenkin vielä reilusti kenollaan. Osaako joku sanoa nopeasti mikä tanko siellä pitää vaihtaa. Syksyllä käytiin läpi kaikkia tangot ja uutta osaa oli ja väljää ei missään.
Toinen asia:
Auto on alkanut käyttäytyä epävakaasti ja tuntuu, että koko perä heiluu, kun pummpailee kaasua, myös perinteistä nytkytystä pintakaasulla (täyskaasulla katoaa tehojen nousun myötä) on alkanut ilmetä yhtäkkiä. Kaasuvivuston iskarista se ei johdu.
KL myy takakelkan kumityynyjä, voiko niitten vaihto olla pelastus?
Kiitokset vinkeistä etukäteen!
Olikos niissä alimmissa
"Koiranluissa" puslat. Muistelisin vaan että joskus vuosia sitten meikäläisen W201 mallissa oli aivan sama vika, kuulosti vaan niin tutulle. Vika korjaantui kun vaihdettiin alin "koiranluu" ja siinä luussa oleva pusla. Vaihdoitko kaikki koiranluut ja ne mustat kumit jotka on niiden päissä.
Toiselta puolelta perä repsotti kuin kuplassa, mutta luun ja puslan vaihdon jälkeen auraus oikeni.
Toiselta puolelta perä repsotti kuin kuplassa, mutta luun ja puslan vaihdon jälkeen auraus oikeni.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Olikos niissä alimmissa
Koiranluut, eli ne muoviset suht. ohuet sääriluun oloiset tangot jotka on pystyssä ja toinen pää on pyörän navassa ja toinenpää ohuessa kallistuksenvakaajatangon päässä kiinni on jo vaihdettu. Koiranluihin kuului kumipuslat mukaan ja olivat valmiiksi kiinni.Benzo kirjoitti:"Koiranluissa" puslat. Muistelisin vaan että joskus vuosia sitten meikäläisen W201 mallissa oli aivan sama vika, kuulosti vaan niin tutulle. Vika korjaantui kun vaihdettiin alin "koiranluu" ja siinä luussa oleva pusla. Vaihdoitko kaikki koiranluut ja ne mustat kumit jotka on niiden päissä.
Toiselta puolelta perä repsotti kuin kuplassa, mutta luun ja puslan vaihdon jälkeen auraus oikeni.
Tarkoitatko koiranluulla samaa? Koiranluitten vaihto ei kuitenkaan auttanut...kun vähän. Koiranluita on vain 2kpl/auto. Nimi juontaa juurensa ainakin W123 ajoilta, joissa ei muita tankoja perässä juuri ollutkaan

Muistelua
Eikös perärakenne ole aika sama W201 ja W124 mallissa?
Mulla meni oireiden takia vaihtoon kuskin puolelta takaa alempi vaaka-tasossa oleva tuki. Äkistään kokeilemalla siinä ei ollut väljää, mutta vika löytyi siitä. Mulla oli myös lonksahtelua, ja samoja oireita kun kuvailit.
Vaihdettiin samalla kardaanin etummainen rätti.
Ton rempan jälkeen tuntu että auto on kun uusi, hävis kaikki väljät kolahdukset ja repsotus, sekä ei kierrellyt eikä heitellyt peräpäästä.
Mulla meni oireiden takia vaihtoon kuskin puolelta takaa alempi vaaka-tasossa oleva tuki. Äkistään kokeilemalla siinä ei ollut väljää, mutta vika löytyi siitä. Mulla oli myös lonksahtelua, ja samoja oireita kun kuvailit.
Vaihdettiin samalla kardaanin etummainen rätti.
Ton rempan jälkeen tuntu että auto on kun uusi, hävis kaikki väljät kolahdukset ja repsotus, sekä ei kierrellyt eikä heitellyt peräpäästä.
Injektiopistokset on kyllä mielestäni aivan turhia, kun narina alkaa on se yleensä lopunalkua kuitenkin.Ponton kirjoitti:Etkös antanut joskus noille "narina" (alatukivarren uloimmille) heloille injektiopistoksen, vai muistanko väärin?
Voihan sillä vaseliinilla tietysti narinoita lykätä vähäksi aikaa mutta vaihtamalla katoaa äänet pitemmäksikin aikaa eikä synny lisävaurioita.
Tämä todettu muutamaan otteeseen alapallonivelten kanssa, mieluummin vaihdan uuden kuin liukastan loppuunkulunutta.
Katoaahan äänet tietysti joksikin aikaa mutta kyllä sieltä yleensä kuluminen on syyksi paljastunut kun joku alkaa ääniä päästellä.
Narina puslat
Narina puslat eli alimmaisen tukivarren päässä navassa olevat puslat kannnatta vaihtaa aikanaan ettei kulahda napaan asti ja napa mene pian vaihtoon ja välys tuntuu kun tunkkaa perän ilmaan ja vääntää rengasraudalla navan ja tukivarren välistä...kun rengas on irti...muut tukivarret maksaa jotain 200eur kaikki näkyisi kl-luettelossa olevan jotain 265eur sarjan myynnissä mutta saattaa saada jostain autotarvike liikkeestä tinkattua halvemmalla....