Syöttöpumpun vaihto 300TD
Syöttöpumpun vaihto 300TD
Eli pumppu pitäs vaihtaa tohon W124 300TD:hen.
Onko kuinka paha homma?
Nyt kun imusarjan ottaa pois niin mitä kaikkea tiivisteitä kannattais vaihrella samaan aikaan, imusarjan tiivisteen nyt ainakin kun on muutenkin vaihtolistalla.
Onko kuinka paha homma?
Nyt kun imusarjan ottaa pois niin mitä kaikkea tiivisteitä kannattais vaihrella samaan aikaan, imusarjan tiivisteen nyt ainakin kun on muutenkin vaihtolistalla.
W123 230 Coupe -79
Chevrolet Trans Sporttiin -99 perheen siirtoväline
Projektina MB 500 sec -85 alkamaton projekti
Chevrolet Trans Sporttiin -99 perheen siirtoväline
Projektina MB 500 sec -85 alkamaton projekti
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
aloita vaikka sillä, että pyöräytät koneen 13 astetta JYKK. ja ykköspytyn nokat ylöspäin, eli puristustahti menossa 1 pytyssä.
sitten alipainepumppu pois. helppo homma. kaikki pultit on siinä suht näkyvillä.
sitten syöttöpumpusta letkut ja putket pois, kaasuvivut pois, sähköt/alipaineletkut pois. helppo homma, kaikki on esillä ja näkyvillä.
sitten syöttöpumpun käyttöakselin rattaan pultti pois. vasenkätisellä kierteellä, siitä vaan vääntään auki, helppo homma.
sitten syöttöpumpun kiinnike pultit pois. kolmekappaletta alipainepumpun ympärillä ja yks siellä pumpun takaosassa. kaikki on enemmän, taikka vähemmän näkyvillä.
sitten vaan pumppu pois ja uus tilalle. hilut takas paikoilleen päinvastaisessa järjestyksessä.
ja se uus pumppu laitetaan sillain, että laitetaan se lukitus työkalu siihen pumppuun ja tökätään pumppu paikoilleen. sitten otetaan lukitus pois ja pyöräytetään konetta kampuralta 2 kierrosta normaaliin käyntisuuntaan ja tarkistetaan, että ruiskuennakko on edelleen se 13 astetta JYKK.
sitten hirvee sahaaminen ja ilmaminen, jotta lähtee käyntiin. kannattaa laittaa kaikki hilut ja putket ja mutterit ja muut paikoillee, mutta aukasta suuttimien päästä suutinputkia. sitten pyörittää startilla niin kauan, että tulee putkista naftaa. sitten suutinputket kiinni ja taas starttaan. pitäis hörähtää.
ja haulla löytyy paljon juttua pumppujen asennuksesta. kannattaa koittaa.
sitten alipainepumppu pois. helppo homma. kaikki pultit on siinä suht näkyvillä.
sitten syöttöpumpusta letkut ja putket pois, kaasuvivut pois, sähköt/alipaineletkut pois. helppo homma, kaikki on esillä ja näkyvillä.
sitten syöttöpumpun käyttöakselin rattaan pultti pois. vasenkätisellä kierteellä, siitä vaan vääntään auki, helppo homma.
sitten syöttöpumpun kiinnike pultit pois. kolmekappaletta alipainepumpun ympärillä ja yks siellä pumpun takaosassa. kaikki on enemmän, taikka vähemmän näkyvillä.
sitten vaan pumppu pois ja uus tilalle. hilut takas paikoilleen päinvastaisessa järjestyksessä.
ja se uus pumppu laitetaan sillain, että laitetaan se lukitus työkalu siihen pumppuun ja tökätään pumppu paikoilleen. sitten otetaan lukitus pois ja pyöräytetään konetta kampuralta 2 kierrosta normaaliin käyntisuuntaan ja tarkistetaan, että ruiskuennakko on edelleen se 13 astetta JYKK.
sitten hirvee sahaaminen ja ilmaminen, jotta lähtee käyntiin. kannattaa laittaa kaikki hilut ja putket ja mutterit ja muut paikoillee, mutta aukasta suuttimien päästä suutinputkia. sitten pyörittää startilla niin kauan, että tulee putkista naftaa. sitten suutinputket kiinni ja taas starttaan. pitäis hörähtää.
ja haulla löytyy paljon juttua pumppujen asennuksesta. kannattaa koittaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Re: Syöttöpumpun vaihto 300TD
Jostain olin lukevinani, että se syöttöpumpun ratas pitäisi jotenkin "tukea" näissä OM60X-sarjan koneissa, ettei tipahda jakopäähän pumpun ollessa irti. Tämän ohjeistuksen perusteella lienee hölynpölyä tuo rattaan tipahtaminen?
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Re: Syöttöpumpun vaihto 300TD
Vaatii kyllä lähes ylivoimaista taitoa saada syöttöpumpun käyttöratas "tipahtamaan" tai ylipäätänsä sopimaan jakopään sekaan varsinkin nokkaketjun paikallaan ollessa. Onhan siellä kyllä ainakin alunperin sellainen peltinen tukivanne pitämässä ratasta paikallaan, mutta ei se välttämättä tarvitse sitäkään koska pumpun irroittamisen takia ei tarvitse katkaista nokkaketjua ja se kyllä pitää rattaan aisoissa jos nyt ei aivan vallattomasti sählää. Ketjun kiristinhän pitää tietysti löysätä.ThaBandit^ kirjoitti:Jostain olin lukevinani, että se syöttöpumpun ratas pitäisi jotenkin "tukea" näissä OM60X-sarjan koneissa, ettei tipahda jakopäähän pumpun ollessa irti. Tämän ohjeistuksen perusteella lienee hölynpölyä tuo rattaan tipahtaminen?
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Re: Syöttöpumpun vaihto 300TD
niin joo, se ketjun kiristin kannattaa löysätä. en muuten ole edes varma, että onko sitä pakko löysätä. muistelisin, että ainakin ennakkoa olen käännelly löysäämällä vaan pumpun pultteja. mutta ehkä se kannattaa varuiks ottaa löysälle.
ja se ketjupyörä. alkuunsa, kun räpläilin näitä koneita, niin aina huolehdin siitä, ettei ketjupyörä pääse tippuun. tungin jotakin meisseliä reikään samaan aikaan, ku vedin pumppua pois. sittemmin jossain kohtaa hoksasin, että turhaa hommaa. ei se vaan pääse tipahtaan siitä minnekkään. mutta toisaalta muistelen sellastakin, että joissain malleissa on ollu jotakin peltisiä lisähärpättimiä siellä pumpun ketjupyörän tykönä, mitkä ainakin estää, ettei pääse tipahtaan, vaikka yrittäiskin ja toisisssa malleissa sitten ei ole mitään. mutta ei ne muistaakseni niissäkään ole kovin herkästi sinne tipahtamassa, jos on ylipäätään mahdollista tipahtaa.
ja se ketjupyörä. alkuunsa, kun räpläilin näitä koneita, niin aina huolehdin siitä, ettei ketjupyörä pääse tippuun. tungin jotakin meisseliä reikään samaan aikaan, ku vedin pumppua pois. sittemmin jossain kohtaa hoksasin, että turhaa hommaa. ei se vaan pääse tipahtaan siitä minnekkään. mutta toisaalta muistelen sellastakin, että joissain malleissa on ollu jotakin peltisiä lisähärpättimiä siellä pumpun ketjupyörän tykönä, mitkä ainakin estää, ettei pääse tipahtaan, vaikka yrittäiskin ja toisisssa malleissa sitten ei ole mitään. mutta ei ne muistaakseni niissäkään ole kovin herkästi sinne tipahtamassa, jos on ylipäätään mahdollista tipahtaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E