Eli tarvitsisin hyviä neuvoja 2.5 litrasen ajotukseen. Nyt moottori jo käy, mutta ei vedä oikeastaan ollenkaan. Nokka-akseli on YKK asennossa, mutta kampiakseli tarjoaa 5'JYKK eli onkohan koskaan edes merkit täsmänneet

Vai onko tässä jokin ''hyvä tietää'' juttu? Mutta suurin ihmettelemisen ja pään raapimisen aihe on ollut ja on tälläkin hetkellä pumpun ajoitus, eli sehän pitäisi laittaa asentoon 15'JYKK ja silloin moottori piti pahaa yskinää ja kiersi juuri ja juuri 2000rpm. Nyt tällä hetkellä kun pumppua on laitettu aikasemmalle, pumppu on ~10'EYKK

ja nyt tosiaan kone käy, nakutta hieman, mutta ei mitään järjettömästi.
Itse olen tullut siihen tulokseen että kampiakselin ja nokka akselin ajoitus on toisiinsa nähden pielessä eli ne kuuluu laittaa asentoon x? tai sitten koneen kokoomisessa on tapahtunut jokin ''pikkuvirhe''.
Lähinnä haluaisin tietää, että kuuluuko nokka- ja kampiakseli olla kumpikin YKK asennossa kun ketju pistetään paikalleen?(tällä hetkellä on) Vai onko tässä joku esim. että kun ketju on kiristämättä niin merkkien pitäisi täsmätä?