M103:n moniurahihnan irrotus?
-
- Mersumies
M103:n moniurahihnan irrotus?
Kerran aiemmin olen hihnan vaihtanut ja vaikein osa oli flektin irrotus.
10mm kuusioruuvi on tiukassa ja hihnapörä meinaa pyöriä mukana. Viimeksi saatiin se irti ottamalla lukkopihdeillä pyörän kehältä kiinnii ja se ei pyörinyt mukana... mutta pyörän kehälle jää ikävät jäljet työkalusta.
Onko siis olemassa mitään vippaskonstia pyörän lukitsemiseen?
Jos M03:een keskimäärin vaihdetaan hihna 5-7 kertaa eliniässä, niin luulis pyörässä olevan aika paljon jälkiä. Minulla viimeksi itse tehdyt jäljet olivat ensimmäiset, vaikka autolla oli menty jo 300tkm.
Kuinka siis hihna on aiemmin vaihdettu?
Kiitos!
10mm kuusioruuvi on tiukassa ja hihnapörä meinaa pyöriä mukana. Viimeksi saatiin se irti ottamalla lukkopihdeillä pyörän kehältä kiinnii ja se ei pyörinyt mukana... mutta pyörän kehälle jää ikävät jäljet työkalusta.
Onko siis olemassa mitään vippaskonstia pyörän lukitsemiseen?
Jos M03:een keskimäärin vaihdetaan hihna 5-7 kertaa eliniässä, niin luulis pyörässä olevan aika paljon jälkiä. Minulla viimeksi itse tehdyt jäljet olivat ensimmäiset, vaikka autolla oli menty jo 300tkm.
Kuinka siis hihna on aiemmin vaihdettu?
Kiitos!
- dieselflosse
- Valvoja
Ilmaa
Terve!
Olisikohan tuo hihna vaihdettu paineilmaräikän avituksella. Sillä saa pulttiin niin äkkisen startin, ettei hihnapyörä ehdi mukaan.
Olisikohan tuo hihna vaihdettu paineilmaräikän avituksella. Sillä saa pulttiin niin äkkisen startin, ettei hihnapyörä ehdi mukaan.
Terveisin
Tero
Tero
-
- Mersumies
Re: Ilmaa
Hyvä ideä, mutta tilaa on keulalla n. 5cm. Vai mahtuuko räikkä noin pienenn koloon? Jos syylärin irrottaa alta pois, niin sitten vaikka pulttipyssy. Onhan sekin vaihtoehto ja tässä tapauksessa ehkä kivuttominflosse kirjoitti:Terve!

Kiitti vinkistä....
PS. 200D M601:ssä hihnan vaihtaa n. 5minuutissa. Sitä vaihtelee melkein ihan ilokseen....jos siis tuulitunneli on edestä valmiiksi pois

Siihen on olemassa oikein oma työkalunsakin (103 589 00 40 00) , eiköhän tommosen tangonpätkän (1) vois jotenkin improvisoida...

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
-
- Mersumies
...Heh:)Pasi M. kirjoitti:Siihen on olemassa oikein oma työkalunsakin (103 589 00 40 00) , eiköhän tommosen tangonpätkän (1) vois jotenkin improvisoida...![]()
[ http://www.tpu.fi/~t0000897/Filut/MUH.jpg ]
just tällaista epäilinkin. Veholla käyttävät varmana tuota. Pitää etsiä tuo lukituskolo ja tehdä työkalu.
Kiitos miljoonasti!
..
Ihan näin OT:nä: Näkyy m103:ssa pyörivän tuuletin "väärin" päin. Tuo kannattaa huomioida, jos sattuu saamaan käsiinsä tuollaisen tuulettimen ja yrittää asentaa sitä esim. OM60X:ään.. Visko kun käy kiinni oikeinpäin pyörivän tilalle, muttei taida lukittua?..
w115,123,124,126,210 yms.
-
- Mersumies
Eiköhän tuo sama kiinnitys liene. Taas yksi vinkki lisää... kiitokset!Jani kirjoitti:Minä irroitin pelkät siivet siitä viskomötikästä.
Ensin tuulitunneli irti syylarista, niin mahtui juuri käsi väliin.
Oli kiinni 3 tai 4:llä pienellä kuusiokolo ruuvilla.
Lieneekö noita kiinnityksiä montaakin sorttia M103:ssa?