Rehellinen kulutus L/100km
Re: Rehellinen kulutus L/100km
S124 230TE automaatti -90, ympärivuoden -96 vuosikertaa olevilla saksankitkoilla. Perä 2.65. Keskinopeus yleensä rajoitusnopeuden mukainen.
Ympärivuotinen kulutus 11,82L/100km
mini- ja maksimikulutuksia
Kesällä matka 9,36 - 11,99
Kesällä kaupunki 11,84 - 13,6
Kesällä vaunun kanssa 16,77
Talvella matka 9,12 - 12,2
Talvella kaupunki 10,56 - 16,9
Ympärivuotinen kulutus 11,82L/100km
mini- ja maksimikulutuksia
Kesällä matka 9,36 - 11,99
Kesällä kaupunki 11,84 - 13,6
Kesällä vaunun kanssa 16,77
Talvella matka 9,12 - 12,2
Talvella kaupunki 10,56 - 16,9
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Re: Rehellinen kulutus L/100km
OT, mutta hieman aihetta sivuten: Kellään kokemuksia mihin lukemiin tuollaisen 320 CDI farkun kulutus nousee kun mennään vaikkapa tasaista 200km/h? Riittääkö 20l/100km?
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Mulla tuo allekirjoituksen cdi tomaattina vie 5.5-9l/100km haarukalla. 5.5 matkassa vaikka ohituksia tulee reilusti ja 9l on talviaikaan kaupunkikulutus ja webasto pöhisee melko paljon ja sillä on suuri merkitys.
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Kuplaanhan tulee helvetin kuumaa ilmaa, kun vaan poisto on kunnossa. Pulloon puhaltaminen kun ei auta.napa kirjoitti:mihin, siihen että ducato on kylmä, vai tuohon kulutukseenlaineracing kirjoitti:
no hohhoh,et taida itekkää uskoo noihi juttuihis? vai ookko vaaa hyvä valehtelee että uskot ainaki ite niiihinesim. kupla kuskien on turha valittaa, että kupla on kylmä talvella, jos ei ole ducatolla ajanut...
keskikulutushan tuossa laskee heti järjelliseksi, jos lähtee vähänkin pitempää siivua ajamaan, mutta tässä pätkä ajossa kulutus on tosiaan aika reilua...
Ihmettelen kyllä että vanhempi Ducato muka ei lämpiäisi, kun broidikin moisella ajelee ihan ok tyytyväisnä. Ei se mikään sauna ole mutta välttävä.
S124 300TD edelleen kuluttaa sen 6,9-7,6 l satkulla. Useimmin tulee 7,3 alkuisia lukemia.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Ei ole kokemusta, mutta S300TD:llä on joskus tullut ajettua tankillinen 170 km/h vauhdilla, kulutus 13 sataselle ja toisen kerran 1/3 matkasta 110 km/h ja 2/3 170 km/h 11.4 sataselle.tj86430 kirjoitti:Kellään kokemuksia mihin lukemiin tuollaisen 320 CDI farkun kulutus nousee kun mennään vaikkapa tasaista 200km/h? Riittääkö 20l/100km?
Tuolla perusteella veikkaisin että paremminkin 15 kun 20 l/100 km
Re: Rehellinen kulutus L/100km
W123 240D kuluttaa kaasupohjassa 12,5l/100km
Re: Rehellinen kulutus L/100km
nyt on muuten alkanut ducatossa vähän paremmin tarkenemaan, vaikka ei se vieläkään mitsu L300 veroinen ole (mun aikaisempi paku ja se oli "heti lämmin malli"), mutta parempi, kuin alkutalvesta... mitään en ole sille tehnyt, joten olisko lämppärin kenno putsaantunut itsestään tai jotain muuta... moottorin lämpöjä ei saa kuitenkaan yli 65 C vieläkään, vaikka ajasis 500 km lenkin... 1/2 tunnin "lämmityskäytön" se edelleen vaatii, että voi turvallisesti lähteä liikenteeseen, jos pakkasta -10C tai enemmän...Aku P kirjoitti:
Ihmettelen kyllä että vanhempi Ducato muka ei lämpiäisi, kun broidikin moisella ajelee ihan ok tyytyväisnä. Ei se mikään sauna ole mutta välttävä.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Joku vika siinä kyllä on, tuossa ducatossa jos noin huono! heikko se on muttei ihan noin huono kuitenkaan.
Oma kokemus siis matkailukorilla varustetusta missä lämmitettävää tilavuutta selvästi enemmän! Sielläkin kuitenkin tarkenaa vaikkei kuuma helposti tulekkaan. Se mikä hassua on juuri tuo jotta moottrin lämmöt ei nouse "normaaliin" juuri mitenkään.
Kärryn kanssa saa tuolla S124 300d+manuaali menemään heti lähes 9l/100km (iso kuomu kärry+kelkka)
Oma kokemus siis matkailukorilla varustetusta missä lämmitettävää tilavuutta selvästi enemmän! Sielläkin kuitenkin tarkenaa vaikkei kuuma helposti tulekkaan. Se mikä hassua on juuri tuo jotta moottrin lämmöt ei nouse "normaaliin" juuri mitenkään.
Kärryn kanssa saa tuolla S124 300d+manuaali menemään heti lähes 9l/100km (iso kuomu kärry+kelkka)
300td -91, manuaali.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Rehellinen kulutus L/100km
napa kirjoitti:nyt on muuten alkanut ducatossa vähän paremmin tarkenemaan, vaikka ei se vieläkään mitsu L300 veroinen ole (mun aikaisempi paku ja se oli "heti lämmin malli"), mutta parempi, kuin alkutalvesta... mitään en ole sille tehnyt, joten olisko lämppärin kenno putsaantunut itsestään tai jotain muuta... moottorin lämpöjä ei saa kuitenkaan yli 65 C vieläkään, vaikka ajasis 500 km lenkin... 1/2 tunnin "lämmityskäytön" se edelleen vaatii, että voi turvallisesti lähteä liikenteeseen, jos pakkasta -10C tai enemmän...Aku P kirjoitti:
Ihmettelen kyllä että vanhempi Ducato muka ei lämpiäisi, kun broidikin moisella ajelee ihan ok tyytyväisnä. Ei se mikään sauna ole mutta välttävä.
onhan tuosta jo kirjoiteltukin....mutta kyllä ehjä ducato lämpiää ihan saunan lämpöihin...tollasella digimittarilla +30 helposti.
mulla on ollut noita ollu muutama ja jokainen on lämmennyt ihan hyvin.
tuossa nykyisessä lämmöt koneessa nousee mittarin puoleen väliin (80-90?) (n.10km ajolla) kun viimasuojat on paikallaan ja ne pikkuluukut auki...pakkasta tuolloin -20.
lämmönsäätönappula ohjaamossa on sitten juuri tasan sen sinisen ja punaisen kentän keskellä eli ns." puolella teholla"....ja kabiinissa on T-paita kelit.....koskaan ei ole ducatolla pystynyt ajamaan millään kelillä (talvi) takki päällä.....tai sitten pitää laittaa jo ilmastointi päälle....

webastoa en ole koskaan ajaessa käyttänyt....joten kyllä se kone tuottaa ihan tarpeeksi lämpöä....kulutus on kesät talvet 10Litraa.....+/-1L...en ole kovin tarkkaan katsellut mutta yleensä ajettu 700-800km ja tankattu 68L (valo syttyy tässä).
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Espoo - Tammisaari 104km cruise päällä, vauhti 84km/h, ilma +1c, tietsikka näytti 6,9l/100km. W211 320T CDI -03. Pidän kohtuullisena noinkin isolle autolle. Eikö? Sekalainen ajo n,9,6-10,8l/km
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Rehellinen kulutus L/100km
1992 W201 2.0l / 4v aski / 3.07 perä
Kulutus heittelee 6.5-9l välillä maantieajossa, mutta kaupunkiajossa en tahdo talvellakaan saada kulumaan sitä mitä ohjekirja sanoo (11.2l/100km).
Tosin ajan nätisti kaupungissa yleensä.
Kone on tiptop, samoin laakerit, jarrut, rengaspaineet. Takaluukku on melkein aina typötyhjä ja ajan 99% ajosta yksin.
Ajotyyli vaikuttaa litran sataselle. Seoksia on säädetty bosch car servicessä ja ne ovat laihemmalla kuin tehtaan jäljiltä kautta kierroslukualueen.
Mutta ei näillä kulutuksilla kannata uudempaan vaihtaa.
Kulutus heittelee 6.5-9l välillä maantieajossa, mutta kaupunkiajossa en tahdo talvellakaan saada kulumaan sitä mitä ohjekirja sanoo (11.2l/100km).
Tosin ajan nätisti kaupungissa yleensä.
Kone on tiptop, samoin laakerit, jarrut, rengaspaineet. Takaluukku on melkein aina typötyhjä ja ajan 99% ajosta yksin.
Ajotyyli vaikuttaa litran sataselle. Seoksia on säädetty bosch car servicessä ja ne ovat laihemmalla kuin tehtaan jäljiltä kautta kierroslukualueen.
Mutta ei näillä kulutuksilla kannata uudempaan vaihtaa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Rehellinen kulutus L/100km
LopenUupunut kirjoitti:kulutus on kesät talvet 10Litraa.....+/-1L...en ole kovin tarkkaan katsellut mutta yleensä ajettu 700-800km ja tankattu 68L (valo syttyy tässä).




edit: tuli myös mieleen että me taatusti koetaan eri tavalla se, onko T-paita keli vai ei



Viimeksi muokannut napa, Ti 08.02.2011 00:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Rehellinen kulutus L/100km
bensakoneessa laiha seos ei aina ole se taloudellisin... huomasin tuon kesällä 300E:n säätöjä tehdessäni, lievästi rikas seos, niin kulutti vähiten ja kulki paljon liukkaammin... nykyään kun on tuota viinaakin mukana bensassa, niin seos on jo muutenkin aavistuksen laihalla, verrattuna siihen mitä tehdas on silloisella bensalla koneen suunnitellut toimivan...Huikko kirjoitti:Seoksia on säädetty bosch car servicessä ja ne ovat laihemmalla kuin tehtaan jäljiltä kautta kierroslukualueen.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Rehellinen kulutus L/100km
napa kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:kulutus on kesät talvet 10Litraa.....+/-1L...en ole kovin tarkkaan katsellut mutta yleensä ajettu 700-800km ja tankattu 68L (valo syttyy tässä).osaksi voi olla tässä se selitys, kun mulla kuluttaa matka ajossa sen 6 ltr/100 km... sekalaisessa saan menemään ehkä 8 ltr/100 km ja siinäkin alkaa olemaan jo tuota lämmityskäyttöä mukana aika paljon... ja ne viimasuojan räppänät on olleet kiinni jo syyskuusta asti
traileria vetäessä sentään alkaa lämmöt jo hipoa sitä 70 C viivaa
mutta sisällä tarkenee jo paremmin ajossa, koneen lämmöt haluaisin silti normaaliksi, kun tuo kylmänä käynti kuitenkin kuluttaa konetta erityyliin, kuin optimi lämpö... ja kyllä, olen optimoinut syöttöä omin päin
edit: tuli myös mieleen että me taatusti koetaan eri tavalla se, onko T-paita keli vai eimulla kun on kesälläkin pitkät kalsarit jalassa ja jos lämpötila laskee ulkona alle +25 C, niin mulla on talvitakki päällä aika äkkiä
no, on se tietysti välillä päällä, vaikka olis lämpimämpikin
alkutalvi on mulle yhtä helvettiä, kun on niin kylmä (alle +10 C siis lämmintä ulkona...) näin kevään lähestyessä mun elimistö alkaa sitten taas sopeutumaan hieman tähän arktiseen ilmastoon, mutta en minä ikinä enää varmaan talven lämpötiloista tule nauttimaan...
tiedäksä mitä, sulla taitaa olla "isolohko" (2.8 ?) tossa ducatossa?...mulla on toi surullisen kuuluisa 2.0JTD joka on välitetty kaupunkiin ja "pakettimatkustukseen"...kierrokset on 100kmh vauhdissa vitosella yli 3000rpm....ei se voi olla taloudellinen, ei....vaikka on lastutettu uudesta lähtien...
itseasiassa ducaton valinnassa aikanaan ainoa asia mikä jäi harmittamaan...olisi pitänyt ottaa se 2.3/16v kone....no seuraavaan...tai seuraava on itseasiassa vito.
no sen verran pitää varmaan jossain vaiheessa tuota kulutusta korjata että kun tuossa viimeviikonloppuna ulkoilutin ducatoa huomasin että takajarrut kanittaa, toinen on kanittanut uudesta lähtien ja takuuseen korjattu parikin kertaa....no nyt se kanitti ihan kunnolla ja purkasin sen sitten kunnolla ja heti huomasi että kadotetut 100hv löytyivät heti...kyllä kulku parani ihmeesti.
mitä noihin lämpöihin tulee...siis ruumiinlämpöihin...mä olen todella tämmöinen hylkeen näköinen ekobingviini...-30 kelillä ohuen pilkkihaalarin alla on vain stringit ja T-paita....ja hiki lentää rauhallisesti lumikenkäillessä silti...saunan jälkeen mun pitää vilvoitella 15min -20 kelissä ulkona että hiki laskee edes vähän....

ps. omistan yhdet pitkät kalsarit ja olen viimeksi käyttänyt 2007 talvella enduroa ajaessa....se oli virhe...kuumahan siinä tuli....

niin ja nautin talvesta erittäin paljon enemmän kuin kesästä...sen kertonee sekin että lomamatkat suuntautuu aina maihin joissa ei ole kuuma...+18 on paras lämpötila kesällä...sen verran näyttää mersussakin sisälämpö kesät talvet.
talvella pitää olla talvi eli vähintään -15 ja mielellään -30. siksi tämä talvi onkin ollut "paska" mutta onneksi alla on viime talvi joka oli ihan oikea talvi.....

Opel, "weird lieben autos"....
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Onkohan ihan normaalia ku 2.3 kompressori vie aina sen n. 10l/100km? Vaikka oon yrittäny erittäin taloudelillesti ajaa matkaa niin aina se kymppi. Eikö tehtaan mukaan tuon pitäisi kuitenkin siihen 7-8 litraan päästä?
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Helpostihan tuolla koneella saa 12 litraakin menemäänHuikko kirjoitti:1992 W201 2.0l / 4v aski / 3.07 perä
Kulutus heittelee 6.5-9l välillä maantieajossa, mutta kaupunkiajossa en tahdo talvellakaan saada kulumaan sitä mitä ohjekirja sanoo (11.2l/100km).
Tosin ajan nätisti kaupungissa yleensä.
Kone on tiptop, samoin laakerit, jarrut, rengaspaineet. Takaluukku on melkein aina typötyhjä ja ajan 99% ajosta yksin.
Ajotyyli vaikuttaa litran sataselle. Seoksia on säädetty bosch car servicessä ja ne ovat laihemmalla kuin tehtaan jäljiltä kautta kierroslukualueen.
Mutta ei näillä kulutuksilla kannata uudempaan vaihtaa.

Re: Rehellinen kulutus L/100km
Ei tule yleensä laskettua kulutusta mutta viimeisen vajaan 200 kilometrin aikana (kyllä, liian lyhyt mittausvälikin) CLK 320 vei 13,9 l/100km joka on tähänastinen selvä ennätys. Tuosta vieläpä 92% oli rauhallista maantie- ja moottoritieajoa, loput 8% kaupunkiajoa ja tyhjäkäyntiä. Ja mittauksen alussa ysikasia oli tankissa n. 80-85%. Pakkaset...
Pienin kulutus mitä olen joskus laskenut, oli n. 7,5 litraa tai jopa alle sen. Muutamalla sadalla maantiekilometrillä, talvinopeuksilla mutta syyskeleillä.
Pienin kulutus mitä olen joskus laskenut, oli n. 7,5 litraa tai jopa alle sen. Muutamalla sadalla maantiekilometrillä, talvinopeuksilla mutta syyskeleillä.
w208 CLK 320
Re: Rehellinen kulutus L/100km
300tdt 4-matic. Viikonloppuna 819,4 km ja dieseliä 62,71 l. Tekee 7,65 l/100km.
Talvirajoitukset, nopeutta 80-95 km/h lähes pelkästään maantiellä. Ja lämpöä riittää ilman Vebastoa, ei tarvi pitää edes puhallinta päällä (tiellä).
Talvirajoitukset, nopeutta 80-95 km/h lähes pelkästään maantiellä. Ja lämpöä riittää ilman Vebastoa, ei tarvi pitää edes puhallinta päällä (tiellä).
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Onko tuo rehellinen kulutus?Itsellä e300td satalankku farkku vie kyllä helposti sen kympin.Kesällä olen tuohon lukemaan päässyt ilmastointi päällä.Ilmastointi pois menee allekin.Täytyy tietysti muistaa,että talvella ei juuri matka-ajoa tule ajettua.Webasto on ollut aika ahkeraan päällä ja tuota talvilaatua tuntuu menevän vaan enemmän.Olis kiva kokeilla kesälaadulla,mikä olis kulutus sillä.Tuli joskus hieman ajeltuakin,mutta webasto sammui ja pakko oli vaihtaa talvilaatuun.
Oletko tehnyt pumpulle mitään?!
Oletko tehnyt pumpulle mitään?!
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Kyllä se näyttäs pitävän paikkana. Tarkastin tuon menomatkan 387 km Eniron sivuilta niin mittari näytti pari km enemmän, mutta käytiinhän siinä parilla huoltoasemallakin.Petromax kirjoitti:Onko tuo rehellinen kulutus?
.Olis kiva kokeilla kesälaadulla,mikä olis kulutus sillä.
Oletko tehnyt pumpulle mitään?!
Niin ja auto tosiaan 124.
Ei tuolle oo mun aikana pumppua huollettu eikä juuri muutakaan. Polttoaineen esilämmittinen jouduin juuri ennen matkaa ohittaan, mutta tuskin tuolla on merkitystä.
Kesälaadulla tosin mennään aina kun on alle 25 astetta pakkasta.
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Eli autona W210 E200 2002 sedan manuaali, ei webastoa vain lohkolämmitin. Näillä kovilla pakkasilla lyhyttä ajua tasan 7l/100km (ajot. näyttää 6.3) keskinopeus alle 40km/h.
Tänään aamulla tankkasin ja kävin 830km lenkin keskinopeus 79km/h. Lähinnä pienempiä valtateitä. Tankkiin sopi 39litraa, eli n. 4.7l/100km(ajotietokone näytti 4.0/100km.)
Tänään aamulla tankkasin ja kävin 830km lenkin keskinopeus 79km/h. Lähinnä pienempiä valtateitä. Tankkiin sopi 39litraa, eli n. 4.7l/100km(ajotietokone näytti 4.0/100km.)
Re: Rehellinen kulutus L/100km
E 200 kompressor 2004.
Turku-Tampere-Oulu väli talvikelillä ajotietokoneen mukaan 6.5l keskinopeus 92 km/H.
Eipä hoksannut tankista mitata.
Turku-Tampere-Oulu väli talvikelillä ajotietokoneen mukaan 6.5l keskinopeus 92 km/H.
Eipä hoksannut tankista mitata.
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Tuo kesälatu kyllä selittää asiaa aika paljon.Kaverikin sanoi pakettiautosta,että kesällä 8 ja talvella 12.
Vielä jos käyttää arktista laatua,niin menee vielä enemmän.
Vielä jos käyttää arktista laatua,niin menee vielä enemmän.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Pelkkää kaupunkiajoa tankillinen tenavalla raskaalla kaasujalalla 11.1.l/100km 95E10.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Voiko kukaan kertoa W220 S500 oikeaa kulutusta ??
Vai kiinnostaako tuollaisella ajelevia kulutus ollenkaan
Vai kiinnostaako tuollaisella ajelevia kulutus ollenkaan

Re: Rehellinen kulutus L/100km
itel on E300D 95- om 606 moottoril ja keppivaihteil perä 3,67 muistaakseni taikka sit se oli 3,69 no kumminki mynä säädetty pumppu
niin mitä nyt autol olen ajanu pian noin 8000 tuhatta niin tuntu ettei millään meinannu päästä alle 8 yleensä 8,5 - 9,5 sadalle vauhti on ollut kyllä reipasta tyhjäkäyntiä riitänyt ja ohituksia paljon
mut nyt ajettiin 400 km tasasta 85 km/h vauhtia niin sen jälkeen tankkaamaan ja keskikulutus alle 6 litraa ei paha
mitä teil on kierroksia koneis itel on
80 km/h 2000 rpm
100 2500
120 3000
kuinkahan paljon tippuis kierrokset jos laittai 3.07 taikka 3.27 perän
mennä jaksais kyllä hyvin jollain 1500 kierroksella
sit viel viitosvaihde tiputtaa kierroksia 600
niin mitä nyt autol olen ajanu pian noin 8000 tuhatta niin tuntu ettei millään meinannu päästä alle 8 yleensä 8,5 - 9,5 sadalle vauhti on ollut kyllä reipasta tyhjäkäyntiä riitänyt ja ohituksia paljon

mut nyt ajettiin 400 km tasasta 85 km/h vauhtia niin sen jälkeen tankkaamaan ja keskikulutus alle 6 litraa ei paha

mitä teil on kierroksia koneis itel on
80 km/h 2000 rpm
100 2500
120 3000
kuinkahan paljon tippuis kierrokset jos laittai 3.07 taikka 3.27 perän
mennä jaksais kyllä hyvin jollain 1500 kierroksella
sit viel viitosvaihde tiputtaa kierroksia 600
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Rehellinen kulutus L/100km
No niin,tuleehan sieltä sitä rehellistä kulutusta....Tuo 6 litraa on kyllä vähä...onko laskuvirhe.En ole kesälläkään päässyt ,kun johonkin 6.6 litran lukemiin,ilman ilmastointia.Lisääkö tuo sitten,kun on automaatti?
Tuota 6.6 litran kulutusta olen pitänyt jo melko hyvänä saavutuksena mielestäni.Ilmastointi päällä sitten lisää 0,8-1l lisää,kuinka nyt on päälläkin.Olen kyllä huomannut,että nopeudellakin säästää...mikäli mittarissa koko ajan 110 ja välillä hurjia ohituksia,niin mittari laskee ihan silmissä.
Tuota 6.6 litran kulutusta olen pitänyt jo melko hyvänä saavutuksena mielestäni.Ilmastointi päällä sitten lisää 0,8-1l lisää,kuinka nyt on päälläkin.Olen kyllä huomannut,että nopeudellakin säästää...mikäli mittarissa koko ajan 110 ja välillä hurjia ohituksia,niin mittari laskee ihan silmissä.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: Rehellinen kulutus L/100km
E 280cdi V6-06 Edellinen tankillinen 7,6L/100km. Pari viikkoa takaperin pakkasten ollessa -30c-35c 9,8L/100km. Ajo sekalaista maantiepainotteista, keskinopeus ehkä n. 50km/h.
Re: Rehellinen kulutus L/100km
W210 320CDi farkun ajotietokone näyttää viime tankkauksen jälkeen 6.0L/100km keskikulutusta kun on ajettu 480km. Ajo työmatka-ajoa eli pääasiassa maantietä ja osittain ruuhkassa lojumista. Todellisen kulutuksen näkee kunhan saa ajettua tankin tyhjemmäksi ja tankkaa.
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Petromax kirjoitti:No niin,tuleehan sieltä sitä rehellistä kulutusta....Tuo 6 litraa on kyllä vähä...onko laskuvirhe.En ole kesälläkään päässyt ,kun johonkin 6.6 litran lukemiin,ilman ilmastointia.Lisääkö tuo sitten,kun on automaatti?
Tuota 6.6 litran kulutusta olen pitänyt jo melko hyvänä saavutuksena mielestäni.Ilmastointi päällä sitten lisää 0,8-1l lisää,kuinka nyt on päälläkin.Olen kyllä huomannut,että nopeudellakin säästää...mikäli mittarissa koko ajan 110 ja välillä hurjia ohituksia,niin mittari laskee ihan silmissä.
kyllä sitä itseki ihmetelin ei siin isoa lasku virhettä voi tul jos vajaa 24l tankkaa ja ajaa 405km.
mut tosiaan siin ei ole mitään muuta kun ihan tasasta 82-86 km/h tuo kilometri määärä ei tyhjäkäyntiä ei yhtään kiihdytystä (niinku nopeaa) ja olin yksin eikä painoa autos

mut takasi päin tultii jarrullinen kärry peräs ja vauhtia 100- 120 kmh auto täynnä ja jonku verran ohituksia niin sitten meni jo 10l sadalle

Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST