2001 auto ja tosiaan mitä kovempi pakkanen, sen hitaammin pedaali nousee takaisin ylös. Hetken ajon jälkeen toimii.
Onko kytkin nesteet huonot vai työsylinteri? Vai mikä? Kannattaako nesteitä vaihtaa pelkästään? Kytkinpoljin tuntuisi muuten toimivan ihan hyvin, ei luista jne.
Haulla en löytänyt apuja tähänkään vikaan.
W210 220CDI kytkinpoljin nousee hitaasti
Re: W210 220CDI kytkinpoljin nousee hitaasti
Sama vika rahikaisella. 5 min ajon jälkeen toimii normaalisti. Jäykistymisen havaitsee heti kun lämpötila laskee nollan alapuolelle.
Itse ajattelin että on kondessia kertynyt työsylinteriin (tai johonkin).
Itse ajattelin että on kondessia kertynyt työsylinteriin (tai johonkin).
Re: W210 220CDI kytkinpoljin nousee hitaasti
vettä kytkimen nesteissä. siis yhtä kuin jarruneste ja varmaan samasta säiliöstä ottaa. kannattaa vaihtaa, jos tahmaa jo selkeesti pikkupakkasilla. muuten tulee korroosio ilmiötä ja happanee sylinterit ja putket ja voi kovemmilla pakkasilla jämähtää koko kytkin poljin pohjaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W210 220CDI kytkinpoljin nousee hitaasti
jarrunesteet juuri vaihdatettu. Täytyy kattoa kun auton luo pääsen, onko siellä eri säiliö kuitenkin kytkimellle.
Re: W210 220CDI kytkinpoljin nousee hitaasti
varmaan siellä lootan päässä on työsylinterissä ilmausroppu. sieltä vähän liruttelee pois, niin tulee putkeenkin vaihdettua ne nesteet. siis jos on pitkät putket säiliöltä sylinterille.
toisaalta jos on 40 pakkasta, niin se poljinhan voi olla jo luonnostaankin vähän semmonen tahmean olonen.
toisaalta jos on 40 pakkasta, niin se poljinhan voi olla jo luonnostaankin vähän semmonen tahmean olonen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W210 220CDI kytkinpoljin nousee hitaasti
ei oltu nesteitä laskettu kytkimen puolelta ollenkaaan. Täytyy viedä joku päivä takas pajalle. Tuo tahmaa jo selvästi kun on 10 astetta pakkasta. Ei ole ennen missään edellisissä autoissani noikn jäykkää ja hidasta kytkin poljinta eli tuskin mb voi olla noin erilainen vag tuotteisiin.