Moi.
Siis 190 -92 bensa ja automaatti. Ja mummolla mennyt avaimet hukkaa eikä löydä enään.
Autoa pitäis siirtää ja rattilukko ja automaatti lukko ovat "päällä" . Kone ei enään kunnossa niin käyntiin ei tarvi
saada. Eli jos otan lukkopesän irti sillä lanka konstilla, miten se automaatin lukko toimii?? Ja lähteekö rattilukitus
auki kun lukkopesä on pois....
Ei viitsis varaosaautoon tettää veholla kalliita avaimia...
Olisko muita vihjeitä ??
Mb rattilukko ja automaatti lukko.
Re: Mb rattilukko ja automaatti lukko.
Terve!
Valitettavasti mulla ei ole ratkaisua asiaan. Mutta virtalukkopatruunan poistaminen irrotustyökalulla (eli juuri niillä viistetyillä langoilla) ei onnistu ilman avainta. Tai siis ei onnistu rikkomatta jotakin. Eli ennen kuin saat ne irrotuslangat työnnettyä sisään virtalukkoon, sitä pesää pitää kääntää yhden pykälän verran. Ja siinä vaiheessa sekä automaatin valitsimen että ohjauksen lukko aukeavat jo muutenkin, joten ei ole tarpeen enää siinä vaiheessa irrottaa sitä patruunaa.
W124:n lukon rakenne on muuten tuollainen: http://www.w124performance.com/service/ ... 6-8010.pdf, kai vissiin aika samanlainen kuin W201:ssäkin. (Siinä muuten näkyy vaihteiston lukitusvaijeri; ehkä siihen perustuen voi keksiä jonkun tavan sen vapauttamiseen ilman lukon vääntämistä, mutta en tiedä, miten se käytännössä sijaitsee siellä kojelaudan sisällä, eli pääseekö siihen mitenkään järkevästi edes käsiksi.) Ratkaisuna siis joko löytää kadonnut avain, hankkia uusi tai sitten murtautua. Murtautumiseen mulla ei ole ohjetta eikä tietoa, eikä niitä varmaan olis kovin korrektia muutenkaan ihan hirveästi laittaa jakoon julkisella foorumilla...
Valitettavasti mulla ei ole ratkaisua asiaan. Mutta virtalukkopatruunan poistaminen irrotustyökalulla (eli juuri niillä viistetyillä langoilla) ei onnistu ilman avainta. Tai siis ei onnistu rikkomatta jotakin. Eli ennen kuin saat ne irrotuslangat työnnettyä sisään virtalukkoon, sitä pesää pitää kääntää yhden pykälän verran. Ja siinä vaiheessa sekä automaatin valitsimen että ohjauksen lukko aukeavat jo muutenkin, joten ei ole tarpeen enää siinä vaiheessa irrottaa sitä patruunaa.
W124:n lukon rakenne on muuten tuollainen: http://www.w124performance.com/service/ ... 6-8010.pdf, kai vissiin aika samanlainen kuin W201:ssäkin. (Siinä muuten näkyy vaihteiston lukitusvaijeri; ehkä siihen perustuen voi keksiä jonkun tavan sen vapauttamiseen ilman lukon vääntämistä, mutta en tiedä, miten se käytännössä sijaitsee siellä kojelaudan sisällä, eli pääseekö siihen mitenkään järkevästi edes käsiksi.) Ratkaisuna siis joko löytää kadonnut avain, hankkia uusi tai sitten murtautua. Murtautumiseen mulla ei ole ohjetta eikä tietoa, eikä niitä varmaan olis kovin korrektia muutenkaan ihan hirveästi laittaa jakoon julkisella foorumilla...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Justiin niinhän se oli että se lukko pitää avaimella liikauttaa 1 asentoon ennen kun sen voi ottaa pois,
tuon olin unohtanut.
Taitaa mennä poraus hommiksi jos ei muuta keinoa löydy.
tuon olin unohtanut.
Taitaa mennä poraus hommiksi jos ei muuta keinoa löydy.
lukon takana on jokin automaatti vaijeri mikä pitää irroittaa muuten samanlainen kun manuaalivaihteisessa. ainakin w201 (kirjasta katoin ei ole omakohtaista kokemusta)
Mikäs tähän nyt tuli? PRKL!
Talvella käytössä ja kesällä projektina:
W201 -90
Kesällä käytössä ja talvella projektina:
????
W201 -90
????
joko oot saannu toimimaan? mikä auto oli kyseessä?
W201 -90
????
W201 -90
????
En ole vielä hyökänny sen kimppuun kun on vähän lunta....Jufo89 kirjoitti:joko oot saannu toimimaan? mikä auto oli kyseessä?

Bensa 190 autom. -92
just just ymmärtäähän tuon
ei sinänsä paha homma toi.
otin omasta irti rattilukon ja lukko pesän.
periaatteessa jos et halua hakata sitä lukkopesää, niin ota mittaristo ja ratti+suojamuovit pois. sitten sieltä tulee koko paketti (lukko patruuna - rattilukko - virtalukonpohja).
paketti on kahdesta kohdasta kiinni ratin muovien alta löytyy lukitus nappi jota painetaan pohjaan ja siitä vähän eteenpäin klemmari joka pitää aukaista.
ite hakkasin ensin lukkopesän palasiks ja ajoin porukoille. mutta mun piti pitää sieltä patruunan sisältä rattilukkoa kokoajan pois päältä asennossa

ei sinänsä paha homma toi.
otin omasta irti rattilukon ja lukko pesän.
periaatteessa jos et halua hakata sitä lukkopesää, niin ota mittaristo ja ratti+suojamuovit pois. sitten sieltä tulee koko paketti (lukko patruuna - rattilukko - virtalukonpohja).
paketti on kahdesta kohdasta kiinni ratin muovien alta löytyy lukitus nappi jota painetaan pohjaan ja siitä vähän eteenpäin klemmari joka pitää aukaista.
ite hakkasin ensin lukkopesän palasiks ja ajoin porukoille. mutta mun piti pitää sieltä patruunan sisältä rattilukkoa kokoajan pois päältä asennossa

W201 -90
????
W201 -90
????