Liikennekamerat
Re: Liikennekamerat
Minulla on Navigonin keskihintaluokan navi (6310), joka kyllä varottelee ylinopeudesta ja myös liikennekameroista, ilman mitään erillisiä lisälaitteita. Talvinopeuksista ja muuttuvista rajoituksista se ei tietysti ymmärrä mitään, mutta tuskin nuo erilliset vehkeetkään. Kahden vuoden ilmaiset päivitykset tuli kaupan päälle.
Tekeekö nuo snooperit ja vastaavat jotain viksumpaa?
Samat ominaisuudet kun saisi vielä tuohon mersun omaan naviin.
Tekeekö nuo snooperit ja vastaavat jotain viksumpaa?
Samat ominaisuudet kun saisi vielä tuohon mersun omaan naviin.
Re: Liikennekamerat
Idea on, että en halua ikkunaan mitään laatikon kokoista näyttöä, vaan pelkän ääni hälytyksen kameroista.
Autossani on kiinteä navikointi "Command".
Panterassa näkyy olevan erikseen kesä- ja talvirajoitukset?
Panteran ajattelin laittaa, niin piiloon kuin pystyy siten että se vielä pystyy lukemaan satelliitteja.
Autossani on kiinteä navikointi "Command".
Panterassa näkyy olevan erikseen kesä- ja talvirajoitukset?
Panteran ajattelin laittaa, niin piiloon kuin pystyy siten että se vielä pystyy lukemaan satelliitteja.
Re: Liikennekamerat
Kun saat tuon snooperisi, niin kerro sitten käyttökokemuksia, esim:
- tunnistaako kesä/talvinopeusrajoitukset
- kuinka helppo päivittää
- pitääkö päivityksistä maksaa erikseen (kuinka paljon)
- kuinka nopsasti uudet tolpat tulevat tietokantaan
- tunnistaako tolppien suunnan oikein
- voiko ylinopeushälytysrajan säätää kuinka helposti
jne
e: ja voiko päivittää myös Macillä, vai pitääkö olla Wintoosa.
- tunnistaako kesä/talvinopeusrajoitukset
- kuinka helppo päivittää
- pitääkö päivityksistä maksaa erikseen (kuinka paljon)
- kuinka nopsasti uudet tolpat tulevat tietokantaan
- tunnistaako tolppien suunnan oikein
- voiko ylinopeushälytysrajan säätää kuinka helposti
jne
e: ja voiko päivittää myös Macillä, vai pitääkö olla Wintoosa.
Re: Liikennekamerat
Joo, voin laittaa infoa.tj86430 kirjoitti:Kun saat tuon snooperisi, niin kerro sitten käyttökokemuksia, esim:
- tunnistaako kesä/talvinopeusrajoitukset
- kuinka helppo päivittää
- pitääkö päivityksistä maksaa erikseen (kuinka paljon)
- kuinka nopsasti uudet tolpat tulevat tietokantaan
- tunnistaako tolppien suunnan oikein
- voiko ylinopeushälytysrajan säätää kuinka helposti
jne
e: ja voiko päivittää myös Macillä, vai pitääkö olla Wintoosa.
Tosin minulle riittää kun on pieni ja piipittää

Talvinopeudet näemmä päivitetään. Hyvää palvelua. Oma TomTom ei osaa talvirajoituksia
http://www.snooper.fi/fi/spdlmts" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Liikennekamerat
Olen myös suunnitellut tämmöstä pelkkää kameravaroitinta ja otin selvää tästä snooperista ja
siihen käy vain oma Aura tietokannan lataulset,tiedä häntä sitten kuinka niitä päivitetään.
Sitten on esim. tällainen http://www.pixmania.com/fi/fi/5523547/a ... in-k2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mutta tästä en tiedä mitkä POI tiedostot tähän käyvät.
Paras olisi mielestäni sellainen johon saa täältä http://www.gps-waypoints.net/forum/inde ... a3835a59b4" onclick="window.open(this.href);return false;
ladattua kamerat.
siihen käy vain oma Aura tietokannan lataulset,tiedä häntä sitten kuinka niitä päivitetään.
Sitten on esim. tällainen http://www.pixmania.com/fi/fi/5523547/a ... in-k2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mutta tästä en tiedä mitkä POI tiedostot tähän käyvät.
Paras olisi mielestäni sellainen johon saa täältä http://www.gps-waypoints.net/forum/inde ... a3835a59b4" onclick="window.open(this.href);return false;
ladattua kamerat.
R 170 -99
W 204 -08
W 204 -08
Re: Liikennekamerat
Snooper Pantera saapui.
Kojelaudalle ja virrat päälle. (Virrat voi olla päällä, niin laite lähtee päälle kun starttaa)
5 sekuntia ja satelliitit haettu.
Näyttää kamerat ajosuuntaan. matkan ja äänet saa säädettyä.
Ei hälyytä jos ajat alle sallitun nopeuden
Laitteessa oli valmiiksi talvinopeudet.
Pienikokoinen ja ottaa satelliitit vaikka keksikonsolissa. (Vaihdekeppi ohjauspyörässä)
Kojelaudalle ja virrat päälle. (Virrat voi olla päällä, niin laite lähtee päälle kun starttaa)
5 sekuntia ja satelliitit haettu.
Näyttää kamerat ajosuuntaan. matkan ja äänet saa säädettyä.
Ei hälyytä jos ajat alle sallitun nopeuden
Laitteessa oli valmiiksi talvinopeudet.
Pienikokoinen ja ottaa satelliitit vaikka keksikonsolissa. (Vaihdekeppi ohjauspyörässä)
Re: Liikennekamerat
Mitäs kun poliisi on tutkan kanssa puskassa? Luulis vituttavan ottaa se tutkasta saatu sakkolappu käteen, kun autossa on kamera varoitin...
Re: Liikennekamerat
Kai tuossa on ylinopeusvaroitin myös silloin kun kameraa ei ole lähistöllä? (eihän siitä muuten kovin suurta iloa ole)
Re: Liikennekamerat
Melkoisen räikeä rahastuspaikka on Tiellä Nro 148 (Kulloontie, Tuusulan Hyrylästä Sipoon kautta Porvoon Kilpilahteen).
Pönttö on pykätty Kulloontien ja tien 170 risteykseen hieman sen länsipuolelle. Paikassa 80 muuttuu 60:ksi ja pönttö on 60 merkin ja STOP-merkin välissä!
60 merkin ja risteyksen välissä en ole vielä toistaiseksi nähnyt päiväkotia, koulua tmv. suojeltavaa kohdetta. Pitäisi melkein piruuttaan hallintoalamaisen ominaisuudessa kysyä vastaavalta taholta suoraan, että onko tuolla kameralla joku jalo liikenneturvallisuuden aspekti, jota typerä alamainen ei vain valistuneisuuden ja vastuuntunnon puutteessaan kykene ymmärtämään vai onko kysymyksessä ainoastaan tyylipuhdas rahnankeruu ja kansanomaisesti ilmaistuna xxxtuilu? -jarrutit liian myöhään, maksa koira!
Ja ei, en ole ottanut tikettiä tuosta ja muutenkin toistaisessa elämässäni yhden maksullisen drive-in-passikuvan ja kourallisen virkamiehen kirjoittamia nopeussertifikaatteja keskiarvolla 1/4,2v. Olenpahan vain sitä mieltä, että tuommoinen rahastus on jo härskiä. Kuin myös joidenkin tahojen suuri into virittää noita joka paikka täyteen ja saada keskinopeusvalvonta aikaan. Sitten vielä kaikille ajoneuvoille pakolliset GPS- transponderit, niin saadaan samalla kovasti hingutut ruuhkamaksutkin rahastettua. Seuraavaksi voidaankin valmistautua tavoittelemaan lainmuutosta viimeistään 2025, jossa seuraamus henkilöauton hallussapidosta on 4-6 vuotta vankeutta...
Nyt unohtui tilittäessäni lähde jatkomurmutukseen, mutta tänään satuin lukaisemaan, että monissa muissa EU-maissa onnettomuustutkinnassa itsemurhiksi osoittautuneita kuolonkolareita ei tilastoida liikennekuolemiin, vaan itsemurhiin. Jos nämä siivottaisiin meilläkin pois, niin voisi saldo lipsahtaa selkeästi alemmas. Tämähän ei holhoussatraappien etuja tietenkään palvele, koska saisi keppihevonen nilkkaansa (olipa ontuva kielikuva
). Ei voisikaan ajaa kaikkea holhousta läpi turva-aspektilla. Mielestäni Suomen liikenneturvallisuus on nykyään hämmästyttävän hyvällä tasolla, kun huomioidaan se, missä olosuhteissa ja miten vanhalla kalustolla täällä Länsi-Siperian taigalla operoidaan. Tottakai jokainen liikennekuolema on erittäin traaginen asia, mutta mielestäni nollavisio on toistaisella kalustolla operoitaessa totaalista haihattelua ja sitä kohti (nimellisesti) pyrkiminen perinteisellä keppiä veronmaksajalle-linjalla täysin vastuutonta puuhastelua. Väitän, että kaluston keski-iän tipauttaminen puoleen laittaisi uhriluvut aivan eri lailla uuteen uskoon.
Loppukanoottina vielä kiteyttäisin, että flunssan lisäksi Wadea juilii nykymenossa otsalumpioon se, että tietty virkamies- ja poliitikkokunta puuhaa uutterasti kaikenlaisen lisäholhoamisen puolesta tulenkestävänä vakaumuksenaan, että suomalainen on typerä tsuhna, joka täytyy pitää kurissa ja herran nuhteessa lain ja esivallan toimesta. Yhtenä esimerkkinä tästä Trafistasin imagoviestintä, joka muistaa selkeästi tuoda sanktiot aina ensiksi esille. Eihän typerälle isolle lapselle voi vastuuta jättää enää mistään...
T; Wade
Pönttö on pykätty Kulloontien ja tien 170 risteykseen hieman sen länsipuolelle. Paikassa 80 muuttuu 60:ksi ja pönttö on 60 merkin ja STOP-merkin välissä!

Ja ei, en ole ottanut tikettiä tuosta ja muutenkin toistaisessa elämässäni yhden maksullisen drive-in-passikuvan ja kourallisen virkamiehen kirjoittamia nopeussertifikaatteja keskiarvolla 1/4,2v. Olenpahan vain sitä mieltä, että tuommoinen rahastus on jo härskiä. Kuin myös joidenkin tahojen suuri into virittää noita joka paikka täyteen ja saada keskinopeusvalvonta aikaan. Sitten vielä kaikille ajoneuvoille pakolliset GPS- transponderit, niin saadaan samalla kovasti hingutut ruuhkamaksutkin rahastettua. Seuraavaksi voidaankin valmistautua tavoittelemaan lainmuutosta viimeistään 2025, jossa seuraamus henkilöauton hallussapidosta on 4-6 vuotta vankeutta...
Nyt unohtui tilittäessäni lähde jatkomurmutukseen, mutta tänään satuin lukaisemaan, että monissa muissa EU-maissa onnettomuustutkinnassa itsemurhiksi osoittautuneita kuolonkolareita ei tilastoida liikennekuolemiin, vaan itsemurhiin. Jos nämä siivottaisiin meilläkin pois, niin voisi saldo lipsahtaa selkeästi alemmas. Tämähän ei holhoussatraappien etuja tietenkään palvele, koska saisi keppihevonen nilkkaansa (olipa ontuva kielikuva

Loppukanoottina vielä kiteyttäisin, että flunssan lisäksi Wadea juilii nykymenossa otsalumpioon se, että tietty virkamies- ja poliitikkokunta puuhaa uutterasti kaikenlaisen lisäholhoamisen puolesta tulenkestävänä vakaumuksenaan, että suomalainen on typerä tsuhna, joka täytyy pitää kurissa ja herran nuhteessa lain ja esivallan toimesta. Yhtenä esimerkkinä tästä Trafistasin imagoviestintä, joka muistaa selkeästi tuoda sanktiot aina ensiksi esille. Eihän typerälle isolle lapselle voi vastuuta jättää enää mistään...
T; Wade
pera8x kirjoitti:sehän noissa onkin, kun ensin on esim. 100 rajotus, sitten tulee joku neste tai shell tien sivussa, niin nopeusrajotus tippuu 80km/h ja heti perään on telkänpönttö. joskus sitä voi vetää epähuomiossa sen sata lasissa siihen pönttöön ja sakkohan siitä tulee.
.
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Re: Liikennekamerat
Heh.. Tietääkseni tutkanpaljastin keksittiin aikoinaan juurikin tuon takia.Tomp kirjoitti:Mitäs kun poliisi on tutkan kanssa puskassa? Luulis vituttavan ottaa se tutkasta saatu sakkolappu käteen, kun autossa on kamera varoitin...
CL215
Re: Liikennekamerat
Samaa tietä kun jatkaa noin 2km Kilpilahteen päin, niin vastaantulijoille on kamera. Tolppa sijaitsee kylmäaseman kohdalla, loivassa mäessä juuri ennen moottoritein ramppeja (kilpilahdesta tullessa) Noin 200m ennen tolppaa nopeusrajoitus muuttuu 60 -> 50.Wade kirjoitti:Melkoisen räikeä rahastuspaikka on Tiellä Nro 148 (Kulloontie, Tuusulan Hyrylästä Sipoon kautta Porvoon Kilpilahteen).
Pönttö on pykätty Kulloontien ja tien 170 risteykseen hieman sen länsipuolelle. Paikassa 80 muuttuu 60:ksi ja pönttö on 60 merkin ja STOP-merkin välissä!60 merkin ja risteyksen välissä en ole vielä toistaiseksi nähnyt päiväkotia, koulua tmv. suojeltavaa kohdetta. Pitäisi melkein piruuttaan hallintoalamaisen ominaisuudessa kysyä vastaavalta taholta suoraan, että onko tuolla kameralla joku jalo liikenneturvallisuuden aspekti, jota typerä alamainen ei vain valistuneisuuden ja vastuuntunnon puutteessaan kykene ymmärtämään vai onko kysymyksessä ainoastaan tyylipuhdas rahnankeruu ja kansanomaisesti ilmaistuna xxxtuilu? -jarrutit liian myöhään, maksa koira!
Ennen teollisuus alueelta tulevat rekat. (esim. jalostamon polttoaine kuljetukset) ovat voineet rullata tuon viimeisen loivan mäen rampeille asti, mutta nykyään kameran takia joutuvat hiljentämään vauhtiaan kameralle, ja taas kiihdyttämään ramppiin.
Kyseisessä kohdassa ei ole siis mitään suojeltavaa. Vain kylmäasema, sekä erillinen kahvila jolle kulkureitti kulkee kylmäaseman pihan kautta.
Kulloon koulun tai päiväkodin kohdalla ei ole kameroita.
Silkkaa rahastusta nuo Kulloontie, Nesteentie, Öljytie kameratolpat. (sama tie, eri nimiä)
Itse olen saanut tuosta tolpasta kirjallisen huomautuksen kotiin. 53km/h 50-alueella.
Joku muukin "pitää" noista kameroista. Olen jo muutaman kerran nähnyt kun kamera on ollut huputettuna jätesäkillä tai linssi uretaania täynnä.
Tarkoitan tätä kohtaa
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Liikennekamerat
Luonnollisesti olet edelleen rajujen itsesyytösten vallassa tuon johdosta, sinä vastuuton kaaharibandiitti
Voi herraisä, 3 ylityksestä kuittia kotiin...

Voi herraisä, 3 ylityksestä kuittia kotiin...
JeremyH kirjoitti:Itse olen saanut tuosta tolpasta kirjallisen huomautuksen kotiin. 53km/h 50-alueella.
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Re: Liikennekamerat
Tänään tuli huomautus lappu, 83km/h 80-alueella 

-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: Liikennekamerat
Noita tolppien kuviahan ei ole pakko tunnustaa ja sakonkin voi jättää maksamatta.. Tolpan kuvat menevät sakotustarkoituksessa puolessa vuodessa vanhoiksi.
DuPu
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: Liikennekamerat
onko tosiaan noin? ettei käykkin niin, että kun aikansa vastustelee, niin lopulta on ulostotssa ja merkintä maksuhäiriöstä.. ja korkojen kera saa maksaa.DuPu kirjoitti:Noita tolppien kuviahan ei ole pakko tunnustaa ja sakonkin voi jättää maksamatta.. Tolpan kuvat menevät sakotustarkoituksessa puolessa vuodessa vanhoiksi.
DuPu
koskaan en ole tolpasta sakkoa saanu, mutta ärsyttäviä ne on silti. aina saa olla varuillaan ja jarrutella ja taas kiihdytellä. löpön tuhlausta sanon minä. kerran mulla räpsähti kuorma-auton ratissa, mutta siitä ei koskaan ole tullu mitään.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Liikennekamerat
On kyllä niin toiveajattelua kun vain olla voi!DuPu kirjoitti:Noita tolppien kuviahan ei ole pakko tunnustaa ja sakonkin voi jättää maksamatta.. Tolpan kuvat menevät sakotustarkoituksessa puolessa vuodessa vanhoiksi.
DuPu
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Re: Liikennekamerat
Yli neljäkymmentä vuotta autolla ajettuani ei ole koskaan tarvinnut murehtia liikennekameroista ja ja muustakaan liikennevalvonnasta kun olen pyrkinyt tietoisesti noudattamaan liikennesääntöjä. Eipä ole koskaan pysäytetty liikennerikkomusten tähden mutta puhallusratsioissa olen ollut kymmeniä kertoja johtuen liikkumiseni ajankohdista. Tämä ei tarkoita sitä etteikö minullekin olisi tullut virheitä ajellessani. Ei vaan sillä kertaa ole sattunut valvonta tapahtumaa olemaan sillä kohdalla. Liikenteen valvonta tienpäällä on senverran vähäistä että jos siellä sakkoja alkaa useampia saamaan niin silloin on jotain vikaa kuljettajan suhtautumisessa ja tapana ajaa virheellisesti. Liikennesäännöthän ovat meidän turvallisuuden vuoksi laadittu ja muunlaista käyttäytymistähän ei käsittääkseni voi pitää ennalta arvattavana.
Yli 25 vuotta mersuilua
Re: Liikennekamerat
Mistäs tämmönen tieto on tullut?DuPu kirjoitti:Noita tolppien kuviahan ei ole pakko tunnustaa ja sakonkin voi jättää maksamatta.. Tolpan kuvat menevät sakotustarkoituksessa puolessa vuodessa vanhoiksi.
DuPu
Suomen laki kertoo mm. seuraavaa:
Vanhentumisesta
1 § (11.4.2003/297)
Syyteoikeuden vanhentuminen
Syyteoikeus vanhentuu, jollei syytettä ole nostettu
4) kahdessa vuodessa, jos ankarin rangaistus on enintään vuosi vankeutta, sakkoa tai rikesakko.
Joku väyryne
Re: Liikennekamerat
Voi kun olisikin.RSU kirjoitti:Liikennesäännöthän ovat meidän turvallisuuden vuoksi laadittu ja muunlaista käyttäytymistähän ei käsittääkseni voi pitää ennalta arvattavana.
Mäntsäläntiellä oli ennen 100km/h rajoitus. Nuori kloppi ajoi 160km/h bemarilla pellolle, eikä myöntänyt ylinopeutta.
-> rajoitus 80km/h
Hyötyä?
Valvonnalla tuo olisi estetty, muttakun poliisien määrää vain vähennetään ja vähennetään. Telkän pönttöjä kyllä asennellaan rahastamaan. Mutta niillä ei turvallisuutta paranneta, niiden perusteella kun vähennetään lisää niitä oikeita poliiseja. Yksikään Telkänpönttö ei ole saanu kiinni yhtään rattijuoppoa. (rattijuopot ovat vaarallisempia liikenteessä kuin selvinpäin jatkuvasti ylinopeutta ajavat kuljettajat)
Kameratolpan vaikutusalue on hyvin lyhyt.
No muutaman vuoden päästä kun oikeita poliiseja ei liikenteestä enään löydy, niin voi ajaa ilman kilpiä ja vilkuttaa räpsyville kameroille

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Liikennekamerat
Olen JeremyH:n kanssa samaa mieltä siitä että valvonnassa ei ihmistä korvaa mikään. Sen kun ne tuolla ministeriöissä ja Arkadianmäellä ymmärtäisivät. Ei niitä rattijuoppoja, etsintäkuulutettuja, huumehörhöjä, ajo-oikeudettomia, muita vastaavia ja epäkuntoisia liikenteeseen kelpaamattomia autoja saada pois ottamalla valokuvia. Näiden etsimiseenhän jälkikäteen tuhlaantuu paljon työaikaa koska eiväthän ne vapaaehtoisesti ilmaannu paikalle asiaa selvittämään. Lähinnähän tämä valvonta kohdistuu normaaliin liikenteessä olevaan autoilijaan ja sitäkautta vaikuttaa yleiseen liikenneturvallisuuteen huomattavasti massavaikutuksen kautta. Kyllähän ylinopeuksilla on huomattava vaikutus onnettomuuksiin ja niiden seurauksiin. Tulostahan tälläisella valvonnalla saadaan työtuntia kohden huomattavasti automatisoinnin takia. Koneet hoitaa.
Harvapa onnettumuuteen juotunut voidaan lukea tuohon epäsosiaalisesti käyttäytyvään porukkaan. Tietysti onnettomuuden aiheuttaja voi hyvinkin olla.
Turvallisuushan liikenteessä lähtee itse meidän jokaisen käyttäytymisestä. Ihmisen asenteeseen vaikuttaminen on hyvin vaikeaa. Jos asenteet ovat jossain vaiheessa elämässä menneet pieleen niin niiden muuttamiseen eivät pysty menestyksellisesti edes korkeasti koulutetut lääkäritkään pitkäaikaisen hoidon avulla (todennäköisesti avohoidossa). Asiat tulisi ajatella etukäteen, jälkiviisaudella ei enää onnettomuuksia estetä. Anteeksipyyntö on laiha lohtu.
Nykyäänhän kaikessa ratkaisee RAHA. Mikään ei saisi maksaa mitään ja kaikki pitäisi olla ilmaista. Vieläpä niin että jos vain pystyisi hyötymään muiden kustannuksella mahdollisimman paljon.

Harvapa onnettumuuteen juotunut voidaan lukea tuohon epäsosiaalisesti käyttäytyvään porukkaan. Tietysti onnettomuuden aiheuttaja voi hyvinkin olla.
Turvallisuushan liikenteessä lähtee itse meidän jokaisen käyttäytymisestä. Ihmisen asenteeseen vaikuttaminen on hyvin vaikeaa. Jos asenteet ovat jossain vaiheessa elämässä menneet pieleen niin niiden muuttamiseen eivät pysty menestyksellisesti edes korkeasti koulutetut lääkäritkään pitkäaikaisen hoidon avulla (todennäköisesti avohoidossa). Asiat tulisi ajatella etukäteen, jälkiviisaudella ei enää onnettomuuksia estetä. Anteeksipyyntö on laiha lohtu.
Nykyäänhän kaikessa ratkaisee RAHA. Mikään ei saisi maksaa mitään ja kaikki pitäisi olla ilmaista. Vieläpä niin että jos vain pystyisi hyötymään muiden kustannuksella mahdollisimman paljon.

Yli 25 vuotta mersuilua
Re: Liikennekamerat
Itselläni räpsähti viikko sitten kamera-auto ja nyt tuli poliisilta lappu kotiin, että haluavat selvityksen kuka toimi kuljettajana. Eikö kuvasta saa selvää vai miksi haluavat selvityksen?
50 alueella ajoin 58km/h
Autossa oli myös kuukauden ajoaika voimassa ja lappuun merkitty, että katsastamattoman ajoneuvon käyttäminen liikenteessä.
Eivätkö poliisit näe tietoja koneelta silloin jos autossa on kuukauden ajoaika, ilman että näyttäisin autossa olevan ajoaika lapun?
50 alueella ajoin 58km/h
Autossa oli myös kuukauden ajoaika voimassa ja lappuun merkitty, että katsastamattoman ajoneuvon käyttäminen liikenteessä.
Eivätkö poliisit näe tietoja koneelta silloin jos autossa on kuukauden ajoaika, ilman että näyttäisin autossa olevan ajoaika lapun?
W638 CDI
Re: Liikennekamerat
Pantera toimii hyvin.
Hälyyttää äänellä liikennekamerat vain menosuuntaan ja vain jos ylinopeutta, jonka määrän voi säätää.
Säästää itsensä varmasti tulevana kesänä
Raportoin lisää miten kesärajoitusten päivitykset onnistuu.
Hälyyttää äänellä liikennekamerat vain menosuuntaan ja vain jos ylinopeutta, jonka määrän voi säätää.
Säästää itsensä varmasti tulevana kesänä

Raportoin lisää miten kesärajoitusten päivitykset onnistuu.
Re: Liikennekamerat
Vahvistatko vielä kun aiemmin jäi epäselväksi, että olihan siinä mahdollisuus ylinopeusvaroitukseen vaikkei kameroita olisi missään lähistöllä?CAi kirjoitti:Hälyyttää äänellä liikennekamerat vain menosuuntaan ja vain jos ylinopeutta, jonka määrän voi säätää.
e: ja osaahan se hälyyttää jos ajat 80km/h 80-alueella, ja kohta on tulossa 60 rajoitus ja heti perään kamera?
Re: Liikennekamerat
Miksi ihmeessä pitää hälyyttää ylinopeudesta jos ei kameroita lähettyvillä????tj86430 kirjoitti:Vahvistatko vielä kun aiemmin jäi epäselväksi, että olihan siinä mahdollisuus ylinopeusvaroitukseen vaikkei kameroita olisi missään lähistöllä?CAi kirjoitti:Hälyyttää äänellä liikennekamerat vain menosuuntaan ja vain jos ylinopeutta, jonka määrän voi säätää.
e: ja osaahan se hälyyttää jos ajat 80km/h 80-alueella, ja kohta on tulossa 60 rajoitus ja heti perään kamera?
Ja seuraavaan kysymykseen: Kyllä.
Re: Liikennekamerat
Koska ei huvita ajaa tutkaan ylinopeutta.CAi kirjoitti: Miksi ihmeessä pitää hälyyttää ylinopeudesta jos ei kameroita lähettyvillä????
Re: Liikennekamerat
Poliiseja on sen verran vähän liikkeellä nykyään, että tutkat on pieni pelko, jos ei nyt liikaa nautiskele mersun kyydistä
.
Kamerat tässä lähinnä autoilua haittaa.
Edit: niin juu siinä pystyy säätämään paljonko voi ajaa ylinopeutta kameran kohdalla ennenkuin piipittää! Esim 80km/h alueella oikeaa nopeutta 85km/h, jolloin - 3km/h mittaustapa vähennys ja ei tule edes huomautusta. Super juttu!

Kamerat tässä lähinnä autoilua haittaa.
Edit: niin juu siinä pystyy säätämään paljonko voi ajaa ylinopeutta kameran kohdalla ennenkuin piipittää! Esim 80km/h alueella oikeaa nopeutta 85km/h, jolloin - 3km/h mittaustapa vähennys ja ei tule edes huomautusta. Super juttu!
Re: Liikennekamerat
Niin no.. Toiset tunnustavat suoraan tekonsa ja maksavat, toiset taas eivät.. Minulle se on aivan sama mitä kukin tekee, itse en noista tilannekuvista enään maksa. Tämä käytäntö on tullut tutuksi työnsä lopettaneelta poliisilta, joka ei myöskään ole ainoatakaan tolpan ottamaa kuvaa tunnustanut/maksanut.tese kirjoitti:On kyllä niin toiveajattelua kun vain olla voi!DuPu kirjoitti:Noita tolppien kuviahan ei ole pakko tunnustaa ja sakonkin voi jättää maksamatta.. Tolpan kuvat menevät sakotustarkoituksessa puolessa vuodessa vanhoiksi.
DuPu
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: Liikennekamerat
Jokainen tavallaan. Kamerat toisaalta näkee silmilläänkin (jos ne on auki), ja se ainoa kerta kun olen saanut kamerasta sakon on ollut juuri sellainen, jossa olen nähnyt kameran, mutten huomannut nopeusrajoituksen tippumista 80->60. Tutkasta / perässä ajavasta tunnuksettomasta autosta sen sijaan sakkoja on tullut useampikin (ei tosin ihan viime vuosina). Itselleni kaikkein tärkein ominaisuus olisi juuri se, että vehkeessä olisi aina ajan tasalla olevat nopeusrajoitukset (milloin se on mahdollista), ja itse säädettävä hälytysraja rajoituksen ylityksestä. Kameravaroitus on sitten plussaa, voi kameran kohdalla tiputtaa sen verran, ettei tule edes sitä turhaa huomautusta.CAi kirjoitti:Poliiseja on sen verran vähän liikkeellä nykyään, että tutkat on pieni pelko, jos ei nyt liikaa nautiskele mersun kyydistä.
Kamerat tässä lähinnä autoilua haittaa.
Edit: niin juu siinä pystyy säätämään paljonko voi ajaa ylinopeutta kameran kohdalla ennenkuin piipittää! Esim 80km/h alueella oikeaa nopeutta 85km/h, jolloin - 3km/h mittaustapa vähennys ja ei tule edes huomautusta. Super juttu!
Re: Liikennekamerat
Nokia Maps ilmoittaa ylinopeuden ja samoin tolpat. Nyt en muista toimiko tuo ylinopeusilmoitus, jos ei reittiä ole suunniteltu. Tolpista se ainakin varoittaa.
Tuli vaan itselle mieleen tätä säiettä lukiessani, että josko tekisi vanhasta nokialaisesta tuommoisen varoittimen. Kuinkahan kauan puhelimen akku kestää gps päällä, jos sitä ladataan vain auton käydessä?
Tuli vaan itselle mieleen tätä säiettä lukiessani, että josko tekisi vanhasta nokialaisesta tuommoisen varoittimen. Kuinkahan kauan puhelimen akku kestää gps päällä, jos sitä ladataan vain auton käydessä?
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07