![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
220 D W115
220 D W115
Olisi kiva saada tietoa kyseisestä autosta. Olisin ostamassa kyseisen mallin. vuosimalli on -78. tyyppivikoja? kone kestää? suorituskyky? tiedän ettei se päätä huimaa mutta olisi kiva tietää
kaikki tieto kyseistä mallia kohden on tervetullutta
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
1978 ei enää tehty W115:sta. Joko kori- tai vuosimalli on väärä tai sitten kyseessä on jokin erikoinen käyttöönottovuosi. Sen verran osaan jo sanoa, että ennen se kori häviää kuin kone räjähtää - niin suorituskyvyllisesti kuin muutenkaan.
Ja tyyppivikana on se, ettei näitä saa tapettua millään kilometrimäärällä. ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Vuonna 1976.KentZu kirjoitti:Millos oli se vika vuosi jolloin noita kyhäiltiin viel tehtaan portista ulos??
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Ei oikein voi olla mikään pystylyhty jos on vuosimallia 1978 (jos ei ole silloin käyttöönotettu). W114/115 oli viimeinen pystylyhty ja W115 oli varmaankin ainoa pystylyhty jossa tuo 220D kone on voinut ollakaan. Jos auto on pystylyhty, niin se on vanhempaa kuin 1978-mallia tai sitten auto ei ole pystylyhty, vaan W123.wishy kirjoitti:kuulin vain että vuosimalli on -78 ja pystylyhty.. eli W115 ? vai ?
itellä ei ole pahemmin mersu tietoa eli siks kysyinki täältä...
Ei W115 ainoa pystylamppuinen Mersu ole, vaikka sitä tuolla pystylyhdyllä/lampulla yleensä tarkoitetaankin. Tai sitten pystylyhty voi naamioitua kuten esim. tuossa meikäläisen avatarissa vm. 1976 pystylampulle on käynyt.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Vuosimalli 78 on W123-sarjaa, varsinainen iki-Mersu, joka täällä forumillakin on runsaslukuisesti edustettuna.
Aika mukavan yleiskuvan eri mallien W-koodeista ja valmistusvuosista saa esim. tästä
http://www.ollihart.de/mercedes/pkw/index.html
Aika mukavan yleiskuvan eri mallien W-koodeista ja valmistusvuosista saa esim. tästä
http://www.ollihart.de/mercedes/pkw/index.html
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Itsekkin epäilisin tuota vuosimalli/korimalli yhdistelmää mutta joskus oli yhdellä tutulla W115 käyttöönottovuodelta -77, eli ei olisi aivan mahdoton ajatus että tuokin yksilö olisi otettu pari vuotta myöhemmin käyttöön. Suorituskyvystä ja kestävyydestä sen verran on tietoa kun itsellä oli W123 220D. 65hv eli potkua on vähän enemmän kuin 200D:ssä ja ei kovin paljoa vähempää kuin 240D:ssä, tosin ajossa huomaa eron molempiin ja koneen kestävyys taitaa olla normaalia mersuluokkaa, mun edellisessä oli reilu 700 tkm mittarissa ennen kuin koneremontti tuli ajankohtaiseksi, sekin vain sen takia kun alipainepumpun laakeri meni sököksi ja ampui haulet moottoriin.
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Ihan pakko vähän viilata: 220 D:t olivat 60 heppasilla koneilla. Mitään kovin kummoista eroa ei sen aikaseen 55 hv:n 200 D:n ollut "Laveampi vääntöalue"Jani Haataja kirjoitti:Itsekkin epäilisin tuota vuosimalli/korimalli yhdistelmää mutta joskus oli yhdellä tutulla W115 käyttöönottovuodelta -77, eli ei olisi aivan mahdoton ajatus että tuokin yksilö olisi otettu pari vuotta myöhemmin käyttöön. Suorituskyvystä ja kestävyydestä sen verran on tietoa kun itsellä oli W123 220D. 65hv eli potkua on vähän enemmän kuin 200D:ssä ja ei kovin paljoa vähempää kuin 240D:ssä, tosin ajossa huomaa eron molempiin ja koneen kestävyys taitaa olla normaalia mersuluokkaa, mun edellisessä oli reilu 700 tkm mittarissa ennen kuin koneremontti tuli ajankohtaiseksi, sekin vain sen takia kun alipainepumpun laakeri meni sököksi ja ampui haulet moottoriin.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
No, eipä tullut onneksi kuin 5 hepan heitto.Leka kirjoitti:Ihan pakko vähän viilata: 220 D:t olivat 60 heppasilla koneilla.
Tuosta 220D:n ominaisuuksista vielä sen verran että polttoainetta meni ainakin W123:ssa aika tarkkaan 10 ennen ja jälkeen koneremonttia.
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Pieniähän nuo 200D:n ja 220D:n erot olivat, vain yhden osan vaihtamalla teki 200D:stä 220D:n. Mutta osa ei ollutkaan mikään teholastu kuten uudemissa vaan piti vaihtaa kampiakseli. 220D:n "laveampi vääntöalue" selittyy juuri tuolla pidemmällä iskulla. 240D:ssä oli taas sama iskunpituus kuin 220D:ssä mutta isommat männät. Ei tuolla 5hv erolla pystärin suorituskyky vielä urheilulliseksi muutu.Leka kirjoitti:Ihan pakko vähän viilata: 220 D:t olivat 60 heppasilla koneilla. Mitään kovin kummoista eroa ei sen aikaseen 55 hv:n 200 D:n ollut "Laveampi vääntöalue"Jani Haataja kirjoitti:Itsekkin epäilisin tuota vuosimalli/korimalli yhdistelmää mutta joskus oli yhdellä tutulla W115 käyttöönottovuodelta -77, eli ei olisi aivan mahdoton ajatus että tuokin yksilö olisi otettu pari vuotta myöhemmin käyttöön. Suorituskyvystä ja kestävyydestä sen verran on tietoa kun itsellä oli W123 220D. 65hv eli potkua on vähän enemmän kuin 200D:ssä ja ei kovin paljoa vähempää kuin 240D:ssä, tosin ajossa huomaa eron molempiin ja koneen kestävyys taitaa olla normaalia mersuluokkaa, mun edellisessä oli reilu 700 tkm mittarissa ennen kuin koneremontti tuli ajankohtaiseksi, sekin vain sen takia kun alipainepumpun laakeri meni sököksi ja ampui haulet moottoriin.vai miten se ero ilmaistiin. 240 D:hen ero oli jo tuntuvampi. W123 220 D poistui 3/ -79 tuotannosta tarpeettomana, kun helmikuussa 200 D:n tehot nostettiin samaan 60 hv:n lukemaan.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mutta juu, oli kone sitten kiinni pystärissä tai W123:ssa niin kestävyyden kanssa tuskin ongelmia tulee. Ei näitä ajamalla kuluteta loppuun.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Kulutuksesta:
Pääsiäislomareissu (>600km) + hieman kaupunkipyöritystä kolmen hengen kuormalla ja peräloosteri täynnä tavaraa 220D (3.69 perällä tosin) vei 8.4 l/100km. Ei ihan hirveän huono tulos ottaen huomioon millainen kaasujalka meikäläisellä on...
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Mie en saanu kertaakaan menemään alle 10. Tosin kulutus oli sama taajamassa ja maantiellä. Koneremontin jälkeen olisi pitemmällä matkalla voinut mennäkkin mutta auto oli silloin velipojalla ja se ajoi aika lyhyitä matkoja ja enimmäkseen kaupungissa ja kuulemma kulutus oli silloinkin tasan 10.
Tämä 240D menee sekalaisessa ajossa 7-7,5 tuntumaan, maantiellä reilu 50 km päivä ja taajamassa 5-10 km päivä...
Tämä 240D menee sekalaisessa ajossa 7-7,5 tuntumaan, maantiellä reilu 50 km päivä ja taajamassa 5-10 km päivä...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Eiköhän se kaasujalka ole suunnilleen kaikilla W115/W123 200D/220D/240D kuskeilla aika lailla samanlainen. Täytyy olla vasemman jalan kengässä korokepohja, kun tuo oikea on niin tottunut olemaan nilkka suorana!Olli Lajunen kirjoitti:Ei ihan hirveän huono tulos ottaen huomioon millainen kaasujalka meikäläisellä on...
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: hinta?
Ruosteettomasta halpa hinta mutta mätiä saa ilmaiseksi.wishy kirjoitti:oisko paha hinta 300e tuollaisesta mersusta? ei ole kilvissä mutta pitäisi mennä kilpiin kun vain vie katsastukseen. vuosimalli oli sittenki -76
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/