Sultzi kirjoitti:Kaverilla on bemarin keulilla 606 kanssa se 450x300x76mm kenno muistaakseni. Max. tehot tähän asti harisella 612hv. Eli hyvin pienempikin tuntuu riittävän, ei aina tarvi olla koko keulan kokonen välttämättä
Kyllä minäkin mun vanhalla bensakoneessa pääsin samoihin tehoihin. Eli 521hv Heikkilällä. (joojoo vitsivitsi)
Mun näkemys on että sen coolerin vaikutus heräämiseen on suuri. Ei tahdo puhaltaa turboa hereille, kun imuilma lämpenee. Nimenomaan siinä alkukaasutuksessa.
Sultzi kirjoitti:Kaverilla on bemarin keulilla 606 kanssa se 450x300x76mm kenno muistaakseni. Max. tehot tähän asti harisella 612hv. Eli hyvin pienempikin tuntuu riittävän, ei aina tarvi olla koko keulan kokonen välttämättä
Max penkitetty hp lukemako kertoo kuulerin toimivuue ?
Kertoo, yksiselitteisesti
Tehkääpä joskus testi sillä hyvällä ja halvalla: vaikkapa 5 kunnon vetoa penkissä peräjälkeen, laskeeko tehot sitä mukaa kun vedot lisääntyy.
Ei laskenut,aina oli nousujohteista. Enemmänkin oli vetoja kun 5. Tosin siellä on Paljon parempi ilmanvaihtokin=puhallus kuin joissain takakylien jokkispenkkipaikoissa
peltsi_racing kirjoitti:lueskelin vähä taas eri projekteja tos ja pitäs mennä cooleri kauppaan. että riittääkö 500hv ihen motonetin kiinan coolerit?? ja mitä koko luokkaa pitäs olla.. mulla meinaa on 2 scanian cooleria et kennoa piisaa mut kukas sen mulle hitsais ja tekis niin että se ois hyvä ja mitä se tulisi maksamaan koska nuo kiinan coolerit aika halpoja. ja toinen mikä askarruttaa on paine kotelo. ajattelin tehdä vakiosta ja siis 606 turbo kone hitsuutanko siihen vakio reijän ympärille isomman putken lähöks ( ja tietty isonnan sitä reikää) vai pitääkö tehä jonkinlainen levike siihen sivulle..ja kytkin kauppaa pitäs mennä taas ja nyt aattelin jopa sijoittaa ja ostaa ihan asetelman. lukasin jotain juttua että 750Nm 55hv tehoilla ollut M3 bemarin asetelma ja nelilapainen sintteri se kuulostaisi ainakin halvalta paketilta mutta tuleeko se sitten pitämään??? ja onko M5 asetelmas eroa? tämmösiin asioihin kun saisi vähä jelppiä näin aluks. ajattelin huomenna nostaa jo koneen heppiin ja tehä lootan sekä koneen kannakkeet ja jos veis laippa värkkejä teetätykseen.
Ootko kysyny suolahen jäähytintehtaalta valmistaisivatko cooleria?? Ja kuinka suolaseen hintaan
Sultzi kirjoitti:Kaverilla on bemarin keulilla 606 kanssa se 450x300x76mm kenno muistaakseni. Max. tehot tähän asti harisella 612hv. Eli hyvin pienempikin tuntuu riittävän, ei aina tarvi olla koko keulan kokonen välttämättä
Max penkitetty hp lukemako kertoo kuulerin toimivuue ?
Kertoo, yksiselitteisesti
Tehkääpä joskus testi sillä hyvällä ja halvalla: vaikkapa 5 kunnon vetoa penkissä peräjälkeen, laskeeko tehot sitä mukaa kun vedot lisääntyy.
Ei laskenut,aina oli nousujohteista. Enemmänkin oli vetoja kun 5. Tosin siellä on Paljon parempi ilmanvaihtokin=puhallus kuin joissain takakylien jokkispenkkipaikoissa
Ei vissii puhuta yleisesti kuulereista tai niitte hyvyyestä/ ominaisuuksista, vaan jostain autosta mikä penkitetty jossain misä hyvä tuuletus?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
joo itekkin muistelin että tosta M5 kytkin asetelmasta oli puhe joskus et siitä tulis hyvä.. täytyypä tilata maanantaina semmoinen ja sintteri.... ja jos sitä sit sukeltais motonetin ihmeelliseen mailmaan ostaa cooleri ja flektit.. kumpis o parempi kahella pienellä vai yhdellä isolla flektillä? 2 pientä vois ehkä mahtua paremmin vaik mielestäni kone huonees viel hyvinki tilaa
itelleni olen ainakin teettänyt mittojen mukaan ja voin teettää lisääkin jos tarvetta on ........ tai voi kysyä esim raatikaiselta, aikasempiin versioon jotka teetin ks paikassa, olin tyytyväinen.................
esko kirjoitti:itelleni olen ainakin teettänyt mittojen mukaan ja voin teettää lisääkin jos tarvetta on ........ tai voi kysyä esim raatikaiselta, aikasempiin versioon jotka teetin ks paikassa, olin tyytyväinen.................
Onko kuvaa minkä näköne pilli nois aihiois on mistä se tekee?
Missäs imulämmöt huitelee?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
minkähintasia coolerit ois? ja tuol kävin kattoo jonku cossu/superi projektia nii aika nätisti keulalle istu 450x400x76 et jollain aika lähelle noilla mitoilla.
peltsi_racing kirjoitti:minkähintasia coolerit ois? ja tuol kävin kattoo jonku cossu/superi projektia nii aika nätisti keulalle istu 450x400x76 et jollain aika lähelle noilla mitoilla.
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
esko kirjoitti:itelleni olen ainakin teettänyt mittojen mukaan ja voin teettää lisääkin jos tarvetta on ........ tai voi kysyä esim raatikaiselta, aikasempiin versioon jotka teetin ks paikassa, olin tyytyväinen.................
Onko kuvaa minkä näköne pilli nois aihiois on mistä se tekee?
Missäs imulämmöt huitelee?
Tuosta sissää
Ja tuosta ulos
Tuo on raatikaisella teetetty 2008. Sitä en tiiä onko hyvä vai huono
ny o motonetin cooleri hallilla ja makso etusetelillä jonku 120e.. ja kaverilta löyty hyllystä tommonen turbo ku holset H1E noin 65mm pakosella ja 53mm kompural. onko kellään kokemuksia ahtimesta?! se vissii on hx 40 seuraava koko ylöspäin jos oikein ymmärsin. ja mistäs kannattais tilata tuommonen bmw m5 asetelma? ajattelin soittaa huomenna björk motorsportille ja kysyä hintaa mut mitä ne muualla maksaa? ja jumalauta et tarviisin kipeästi sitä mynäpumppua ku rupee pikkuhiljaa muut hilppeet olee
kyllä kiinnostaa laitoinkin jo YV tuli pieniä syyläri ongelmia ku ajattelin asentaa väyrysen syylärin tohon mutta se on automaatista joten siinä on öljynlauhdutin nii eipä mahukkaa keulaa nyt pitäs ettiä jostain ihan manuaali lootalla oleva väyrynen josta syylärin saisi tai sit 300d 124..
oisko kellään tietoa mistä sais ostettua alumiini syylärin? ainut paikka mistä ees löysin oli US parts ja siel ei ollu hinnastoa.. ja kyseinen turbo mitä kaveri kauppas kävin katsomassa ja aivan varmasti on liian pieni. joten ostaisin jos jollain on hx40/hx40 super ja saan uuden 750e joten elkää ainakaa sillä hintaa käytettyä tarjotko
peltsi_racing kirjoitti:joo itekkin muistelin että tosta M5 kytkin asetelmasta oli puhe joskus et siitä tulis hyvä.. täytyypä tilata maanantaina semmoinen ja sintteri.... ja jos sitä sit sukeltais motonetin ihmeelliseen mailmaan ostaa cooleri ja flektit.. kumpis o parempi kahella pienellä vai yhdellä isolla flektillä? 2 pientä vois ehkä mahtua paremmin vaik mielestäni kone huonees viel hyvinki tilaa
Ajatko autolla talvellakin, nimittäin ei se asetelma siitä sintteristä hyvää tee. Aivan paska ajaa sintterillä liukkaalla.
peltsi_racing kirjoitti:joo itekkin muistelin että tosta M5 kytkin asetelmasta oli puhe joskus et siitä tulis hyvä.. täytyypä tilata maanantaina semmoinen ja sintteri.... ja jos sitä sit sukeltais motonetin ihmeelliseen mailmaan ostaa cooleri ja flektit.. kumpis o parempi kahella pienellä vai yhdellä isolla flektillä? 2 pientä vois ehkä mahtua paremmin vaik mielestäni kone huonees viel hyvinki tilaa
Ajatko autolla talvellakin, nimittäin ei se asetelma siitä sintteristä hyvää tee. Aivan paska ajaa sintterillä liukkaalla.
Joittenki mielestä koko sintteri + jäykkä asetelma o paska, oli kesä eli talavi. Itellä/muijalla ei ollu ongelmia selvitä talaven yli tollasella setupilla.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
joopa joo koko päivä tuhlattu syylärin etsimiseen ja hinnoissahan on eroa vitusti on soitettu us-partsille tongittu ebay läpi siellä ois halpoja mut ei löydy mittoja... ja kuten on tiedos ollukkin ei ihmisiin pysty luottaa joten pihas makaa ilman konetta väyrys mersu jolla piti olla ostaja mutta ei olekkaan nii saa tulla ostamaan lopun auton 2000e tai 1500e ilman lootaa ja 1000e ilman lootaa ja perää.. toivottavasti ostaja löytys. sais kyhnyä tilata mynäpumppu ku ei tunnu käytettyä löytyvän.