superturbotus osa 2

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Sultzi kirjoitti:Kaverilla on bemarin keulilla 606 kanssa se 450x300x76mm kenno muistaakseni. Max. tehot tähän asti harisella 612hv. Eli hyvin pienempikin tuntuu riittävän, ei aina tarvi olla koko keulan kokonen välttämättä :lol:

Kyllä minäkin mun vanhalla bensakoneessa pääsin samoihin tehoihin. Eli 521hv Heikkilällä. :wink: (joojoo vitsivitsi)

Mun näkemys on että sen coolerin vaikutus heräämiseen on suuri. Ei tahdo puhaltaa turboa hereille, kun imuilma lämpenee. Nimenomaan siinä alkukaasutuksessa.
[url=http://www.500whp.net]500whp.net[/url]
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Hyvältä kuulerilta kai vaajitaa muutaki ku isoo kokoo.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Solmurauta kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:
jeemu kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Kaverilla on bemarin keulilla 606 kanssa se 450x300x76mm kenno muistaakseni. Max. tehot tähän asti harisella 612hv. Eli hyvin pienempikin tuntuu riittävän, ei aina tarvi olla koko keulan kokonen välttämättä :lol:
Max penkitetty hp lukemako kertoo kuulerin toimivuue ?
Kertoo, yksiselitteisesti :)
Tehkääpä joskus testi sillä hyvällä ja halvalla: vaikkapa 5 kunnon vetoa penkissä peräjälkeen, laskeeko tehot sitä mukaa kun vedot lisääntyy.

Ei laskenut,aina oli nousujohteista. Enemmänkin oli vetoja kun 5. Tosin siellä on Paljon parempi ilmanvaihtokin=puhallus kuin joissain takakylien jokkispenkkipaikoissa :D
kinuski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 03.08.2007 14:45

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja kinuski »

peltsi_racing kirjoitti:lueskelin vähä taas eri projekteja tos ja pitäs mennä cooleri kauppaan. että riittääkö 500hv ihen motonetin kiinan coolerit?? ja mitä koko luokkaa pitäs olla.. mulla meinaa on 2 scanian cooleria et kennoa piisaa mut kukas sen mulle hitsais ja tekis niin että se ois hyvä ja mitä se tulisi maksamaan koska nuo kiinan coolerit aika halpoja. ja toinen mikä askarruttaa on paine kotelo. ajattelin tehdä vakiosta ja siis 606 turbo kone hitsuutanko siihen vakio reijän ympärille isomman putken lähöks ( ja tietty isonnan sitä reikää) vai pitääkö tehä jonkinlainen levike siihen sivulle..ja kytkin kauppaa pitäs mennä taas ja nyt aattelin jopa sijoittaa ja ostaa ihan asetelman. lukasin jotain juttua että 750Nm 55hv tehoilla ollut M3 bemarin asetelma ja nelilapainen sintteri se kuulostaisi ainakin halvalta paketilta mutta tuleeko se sitten pitämään??? ja onko M5 asetelmas eroa? tämmösiin asioihin kun saisi vähä jelppiä näin aluks. ajattelin huomenna nostaa jo koneen heppiin ja tehä lootan sekä koneen kannakkeet ja jos veis laippa värkkejä teetätykseen.
Ootko kysyny suolahen jäähytintehtaalta valmistaisivatko cooleria?? Ja kuinka suolaseen hintaan :)
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja jeemu »

laineracing kirjoitti:
Solmurauta kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:
jeemu kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Kaverilla on bemarin keulilla 606 kanssa se 450x300x76mm kenno muistaakseni. Max. tehot tähän asti harisella 612hv. Eli hyvin pienempikin tuntuu riittävän, ei aina tarvi olla koko keulan kokonen välttämättä :lol:
Max penkitetty hp lukemako kertoo kuulerin toimivuue ?
Kertoo, yksiselitteisesti :)
Tehkääpä joskus testi sillä hyvällä ja halvalla: vaikkapa 5 kunnon vetoa penkissä peräjälkeen, laskeeko tehot sitä mukaa kun vedot lisääntyy.

Ei laskenut,aina oli nousujohteista. Enemmänkin oli vetoja kun 5. Tosin siellä on Paljon parempi ilmanvaihtokin=puhallus kuin joissain takakylien jokkispenkkipaikoissa :D
Ei vissii puhuta yleisesti kuulereista tai niitte hyvyyestä/ ominaisuuksista, vaan jostain autosta mikä penkitetty jossain misä hyvä tuuletus?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

joo itekkin muistelin että tosta M5 kytkin asetelmasta oli puhe joskus et siitä tulis hyvä.. täytyypä tilata maanantaina semmoinen ja sintteri.... ja jos sitä sit sukeltais motonetin ihmeelliseen mailmaan ostaa cooleri ja flektit.. kumpis o parempi kahella pienellä vai yhdellä isolla flektillä? 2 pientä vois ehkä mahtua paremmin vaik mielestäni kone huonees viel hyvinki tilaa 8)
johtaja: Antti Peltomäki
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

ja en oo vaivannu jäähytin tehdasta :) entiä ees tekevätkö yksityis tilauksia.
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja esko »

itelleni olen ainakin teettänyt mittojen mukaan ja voin teettää lisääkin jos tarvetta on ........ tai voi kysyä esim raatikaiselta, aikasempiin versioon jotka teetin ks paikassa, olin tyytyväinen................. :wink:
superturboa alkaen 2003
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja jeemu »

esko kirjoitti:itelleni olen ainakin teettänyt mittojen mukaan ja voin teettää lisääkin jos tarvetta on ........ tai voi kysyä esim raatikaiselta, aikasempiin versioon jotka teetin ks paikassa, olin tyytyväinen................. :wink:
Onko kuvaa minkä näköne pilli nois aihiois on mistä se tekee?
Missäs imulämmöt huitelee?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

minkähintasia coolerit ois? ja tuol kävin kattoo jonku cossu/superi projektia nii aika nätisti keulalle istu 450x400x76 et jollain aika lähelle noilla mitoilla.
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja napa »

peltsi_racing kirjoitti:minkähintasia coolerit ois? ja tuol kävin kattoo jonku cossu/superi projektia nii aika nätisti keulalle istu 450x400x76 et jollain aika lähelle noilla mitoilla.
eikös niitä uusia kiinancoolereita saa satasella :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Toi 450x400 on kyllä hyvä koko Mersuun. Satasella sitä ei varmaa vielä saa, mut edukkaitaha noi
on kyl
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja antti_k »

jeemu kirjoitti:
esko kirjoitti:itelleni olen ainakin teettänyt mittojen mukaan ja voin teettää lisääkin jos tarvetta on ........ tai voi kysyä esim raatikaiselta, aikasempiin versioon jotka teetin ks paikassa, olin tyytyväinen................. :wink:
Onko kuvaa minkä näköne pilli nois aihiois on mistä se tekee?
Missäs imulämmöt huitelee?
Tuosta sissää
Kuva

Ja tuosta ulos
Kuva

Tuo on raatikaisella teetetty 2008. Sitä en tiiä onko hyvä vai huono :lol:
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

ny o motonetin cooleri hallilla ja makso etusetelillä jonku 120e.. ja kaverilta löyty hyllystä tommonen turbo ku holset H1E noin 65mm pakosella ja 53mm kompural. onko kellään kokemuksia ahtimesta?! se vissii on hx 40 seuraava koko ylöspäin jos oikein ymmärsin. ja mistäs kannattais tilata tuommonen bmw m5 asetelma? ajattelin soittaa huomenna björk motorsportille ja kysyä hintaa mut mitä ne muualla maksaa? ja jumalauta et tarviisin kipeästi sitä mynäpumppua ku rupee pikkuhiljaa muut hilppeet olee :D
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

BMW merkkiliikkeestä kannattas kysyä asetelmaa, kuulopuheiden mukaan on siellä kaikkein halvin :wink: .
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja jeemu »

jari_w123 kirjoitti:BMW merkkiliikkeestä kannattas kysyä asetelmaa, kuulopuheiden mukaan on siellä kaikkein halvin :wink: .
Luulen että vaatii jo Race asetelmaa
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

joo racea kyllä eli pitää olla melkee kilpa-auto hiluja myyvä liike.
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

täältä löytyis valmis tuommonen race kytkinpaketti vauhtipyörineen...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Noni, siitä bolt on setti, eikä räjähä kintuille rankemmasakaa rääkis.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

kyllä kiinnostaa laitoinkin jo YV :) tuli pieniä syyläri ongelmia ku ajattelin asentaa väyrysen syylärin tohon mutta se on automaatista joten siinä on öljynlauhdutin nii eipä mahukkaa keulaa :) nyt pitäs ettiä jostain ihan manuaali lootalla oleva väyrynen josta syylärin saisi tai sit 300d 124..
johtaja: Antti Peltomäki
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

oisko kellään tietoa mistä sais ostettua alumiini syylärin? ainut paikka mistä ees löysin oli US parts ja siel ei ollu hinnastoa.. ja kyseinen turbo mitä kaveri kauppas kävin katsomassa ja aivan varmasti on liian pieni. joten ostaisin jos jollain on hx40/hx40 super ja saan uuden 750e joten elkää ainakaa sillä hintaa käytettyä tarjotko :)
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja kynsi »

peltsi_racing kirjoitti:joo itekkin muistelin että tosta M5 kytkin asetelmasta oli puhe joskus et siitä tulis hyvä.. täytyypä tilata maanantaina semmoinen ja sintteri.... ja jos sitä sit sukeltais motonetin ihmeelliseen mailmaan ostaa cooleri ja flektit.. kumpis o parempi kahella pienellä vai yhdellä isolla flektillä? 2 pientä vois ehkä mahtua paremmin vaik mielestäni kone huonees viel hyvinki tilaa 8)

Ajatko autolla talvellakin, nimittäin ei se asetelma siitä sintteristä hyvää tee. Aivan paska ajaa sintterillä liukkaalla.
[url=http://www.500whp.net]500whp.net[/url]
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

en usko et ajan täl mut on mulla tos toises sintteri ja 100% lukko nii tottunu jo liukkailla ajaa ei enää ees huomaa et ois mitenkää huono :)
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja jeemu »

kynsi kirjoitti:
peltsi_racing kirjoitti:joo itekkin muistelin että tosta M5 kytkin asetelmasta oli puhe joskus et siitä tulis hyvä.. täytyypä tilata maanantaina semmoinen ja sintteri.... ja jos sitä sit sukeltais motonetin ihmeelliseen mailmaan ostaa cooleri ja flektit.. kumpis o parempi kahella pienellä vai yhdellä isolla flektillä? 2 pientä vois ehkä mahtua paremmin vaik mielestäni kone huonees viel hyvinki tilaa 8)

Ajatko autolla talvellakin, nimittäin ei se asetelma siitä sintteristä hyvää tee. Aivan paska ajaa sintterillä liukkaalla.
Joittenki mielestä koko sintteri + jäykkä asetelma o paska, oli kesä eli talavi. Itellä/muijalla ei ollu ongelmia selvitä talaven yli tollasella setupilla.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja napa »

riippuu niin koneesta, onko sintteri huono, vai siedettävä... alaväännötön bensakone + sintteri on tunnetusti mainio yhdistelmä :P

sierrassa 6 lapainen sintteri ja sachs raceasetelma taas tuntuu ihan järkevältä (kone 2.9 ltr vapari hyvällä alaväännöllä...)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja BTriker »

-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

joopa joo koko päivä tuhlattu syylärin etsimiseen ja hinnoissahan on eroa vitusti on soitettu us-partsille tongittu ebay läpi siellä ois halpoja mut ei löydy mittoja... ja kuten on tiedos ollukkin ei ihmisiin pysty luottaa joten pihas makaa ilman konetta väyrys mersu jolla piti olla ostaja mutta ei olekkaan nii saa tulla ostamaan lopun auton 2000e tai 1500e ilman lootaa ja 1000e ilman lootaa ja perää.. toivottavasti ostaja löytys. sais kyhnyä tilata mynäpumppu ku ei tunnu käytettyä löytyvän.
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
maKe|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: To 29.10.2009 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Mmmm...mielenkiintoinen värkki tulossa tänne Äänekosken esikaupunkiin. :lol:

Ei sattumoisin siinä sun romu väykyssä sattus olemaan leder sitzeneitä? Ei tahdo oikein napata tuo kangas matsku enää omassa pirssissä.
Tomorrow's answers today

Toyota JZX100 Chaser Tourer V -99
Husaberg FS 570 -11

Ex:
W210 290Td -97
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

äänekoski on suolahden esi kaupunki :D mut joo jospa tuo joskus liikkuis vaa nii mikä ettei :)
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1098515" onclick="window.open(this.href);return false;

tuolta löytyy myynti ilmoitus
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
maKe|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: To 29.10.2009 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Etsintä senkun jatkukoon. Mun tuurilla en tule ikinä löytämään setaniin sisustaa. :cry:
Tomorrow's answers today

Toyota JZX100 Chaser Tourer V -99
Husaberg FS 570 -11

Ex:
W210 290Td -97
Vastaa Viestiin