W208 käyntiongelmat
W208 käyntiongelmat
Elikkäs kyseessä vm. -98 oleva CLK mersu 230K ja erittäin suuret käyntiongelmat. Eli käyntiin lähtee kelistä kuin kelistä ja pyörii sitä korkeaa joutokäyntiä ihan kuin kuuluukin ilman mitään ongelmia kunnes ecu pudottaa moottorin normaalille tyhjäkäynnille. pyörii aivan kuin kolmella pytyllä ja alkaa tyhjäkäynti heijaamaan 200-700 välillä ja välistä sammuu kokonaan. turbo lähtee peliin mukaan aivan oikeassa kaasuläpän asennossa mutta muuten aivan kuin kaasun painamisella ei olisi käyntiin mitään vaikutusta eli ei reagoi mitenkään kaasuun ei tukehdu eikä mitään mutta ei vaan kierrokset nouse. ennen tätä totaalista tilttiä auto jätti pari kertaa tien päälle kun tuli tuo sama ongelma mutta pääsi kuitenkin nykimällä pihaan asti ja seuraavana päivänä kun laittoi tulille niin ei taaskaan mitään ongelmaa. Tulpat uusasin ja ilmamäärämittarin kuumalangan putsasin sekä kaikki moottorin sähköliittimet öljysin muuta en ole vielä ehtinyt tekemään. Veikkauksia mikä todennäköisesti olisi vikana? onko itsellänne samanlaisia ongelmia ollut? ei viitsisi turhaan testereissä autoa käyttää kun joutuu sinne viemään hinurilla sen jos vain ongelma ratkeaisi muuten.
Re: W208 käyntiongelmat
Merkkikorjaamossa lukivat vikakoodit ja ilmamassamittarihan se kenkkuili siellä. auto on kuin uudestaansyntynyt uuden mittarin ansiosta.
Re: W208 käyntiongelmat
Moro. Kyseessä on täysin sama auto, vieläpä samaa vuosimallia. Eli CLK 230 K vm. -98. Itellä ollu semmosta ongelmaa, että autossa on yhtäkkiä laskenu kierrokset alas. Kun kaasua on painanut vähän yli pintakaasun niin auto on laskenut siis kierrokset alas. Vikaa on ilmennyt silloin tällöin. Viime aikoina ei vikoja, mutta pelottaa jos jättää tielle kun ajelee keskellä maantietä. Oliskohan syynä tuo sama ilmamassamittari?
Joskus myös painaessa kaasun pohjaan, auto on vain nykinyt tai ei ole lähtenyt liikkeelle täydellä kaasulla, vaan kiihtynyt hitaasti, mutta silti isoilla kierroksilla.
Tänään vaihdelaatikko jäi 4 vaihteelle, eli 5 ei mennyt päälle kuin vasta uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Onkohan mahdollista korjata vain jollain säädöllä vai onko vikaa?
Joskus myös painaessa kaasun pohjaan, auto on vain nykinyt tai ei ole lähtenyt liikkeelle täydellä kaasulla, vaan kiihtynyt hitaasti, mutta silti isoilla kierroksilla.
Tänään vaihdelaatikko jäi 4 vaihteelle, eli 5 ei mennyt päälle kuin vasta uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Onkohan mahdollista korjata vain jollain säädöllä vai onko vikaa?
Re: W208 käyntiongelmat
mullakin oli vaihteiden kanssa ongelmia kun tuo ilmamassamittari meni, tai ei toisaalta ollu mutta tuntu että laatikko pelaa päin peetä kun sieltä koneesta ei vaan vetoja tullu. veikkaisin sullakii tuota ilmamassamittaria viaks tai sitte on jompikumpi puola tullut tiensä päähän.