Airmaticin madaltaminen

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Rytkönen kirjoitti:kärsiikö noita tankoja/anturia jotka vaikuttaa siihen korkeuteen ottaa irti noin vain jos auto on lennossa vai rupeeko heti herjaamaan jotakin vikaa ?

jos kokeilis vähän muuttaa noitten tankojen pituuksia :)
Jos korkeutta on tarkoitus muuttaa maltillisesti niin kannattaa käyttää testeriä. Testerillä sen melkein joutuu joka tapauksessa lopuksi säätämään.
Rytkönen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 29.10.2010 18:15
Paikkakunta: pohojammaa

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Rytkönen »

jaahah...näitä juttuja on tässä tullut luettua mutta ei nyt oikein ole selvennyt tää systeemi... :)

toiset sanoo jotta tehdä ns.prikka virityksiä/tankojen pituuksia muuttelemalla säätää ite ..

mikäs siinä on sitten syynä jotta pitäis säätää testerillä lopuksi?

ja mitä eroa siinä on säätääkö loppu viimein testerillä vai jollakin muulla tavalla? ..käsittääkseni näitä lukiessa niin ei mitään eroa

ois mukava saada sellasta varmaa tietoa joka on tehnyt ite tolla tanko säädöllä korkeuden muutosta..esim sen jotta tohtiiko niitä ottaa irti sielä vai ei?ja mitä muuta kandee ottaa huomioon ym.ym..

toki ainahan se on mahdollinen jotta menee ja säätää testerillä..mutta mutta..

jos kukaan viitti tietoa jakaa niin..laittaa vaikka yv:llä viestiä jos ei tänne kaikkien nähtäville viitti laittaa :D
s211 320 cdi avantgarde
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Rytkönen kirjoitti:jaahah...näitä juttuja on tässä tullut luettua mutta ei nyt oikein ole selvennyt tää systeemi... :)

toiset sanoo jotta tehdä ns.prikka virityksiä/tankojen pituuksia muuttelemalla säätää ite ..

mikäs siinä on sitten syynä jotta pitäis säätää testerillä lopuksi?

ja mitä eroa siinä on säätääkö loppu viimein testerillä vai jollakin muulla tavalla? ..käsittääkseni näitä lukiessa niin ei mitään eroa

ois mukava saada sellasta varmaa tietoa joka on tehnyt ite tolla tanko säädöllä korkeuden muutosta..esim sen jotta tohtiiko niitä ottaa irti sielä vai ei?ja mitä muuta kandee ottaa huomioon ym.ym..

toki ainahan se on mahdollinen jotta menee ja säätää testerillä..mutta mutta..

jos kukaan viitti tietoa jakaa niin..laittaa vaikka yv:llä viestiä jos ei tänne kaikkien nähtäville viitti laittaa :D
Eikö foorumi ole sitä varten että tänne kommentoidaan eikä kyräillä yksityisviestien takana silloin kun ei mistään henkilökohtaisista asioista ole kyse?

Oma mielipiteeni on tähän se että kohtuullisen muutoksen voi tehdä kummalla tahansa tavalla, testerillä tehtynä se on vaan paljon vaivattomampaa. Testeri ei anna tehdä rajatonta muutosta mutta toisaalta liian iso muutos antureiden asentoa muuttamalla tarkoittaa sitä että jousituksen ääriasennoissa anturit menevät suunnitellun alueen yli (toki pelivaraa sielläkin on).

Antureista säätäminen on silloin ainoa tapa jos testeriä ei ole käytettävissä. Siinä vaan voi mennä aikaa että saa tarkalleen samat säädöt kummallekin puolelle sekä etu/taka tasapainon kohdalleen. Siksi sanoin että tuon trimmaamisen mielellään jättää testerillä tehtäväksi vaikka tankoja muuteltaisiinkin mutta ei sitä pakko ole testerillä loppuun viedä.

Kuinka agressiivista alustan pudotusta olet hakemassa?
Rytkönen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 29.10.2010 18:15
Paikkakunta: pohojammaa

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Rytkönen »

ilman muuta täälä keskustelua asiasta kaikkien nähtävillä niin ei tarttisi kaikkien kysyä samaa asiaa uudestaan ja uudestaan ..monessa viesti ketjussa niin vain on mitä näitä nyt on tässä tullut katteltua :)

no tota nyt on vaikia sanoa kuinka paljon laskisi jokusen senttiä näin yhtäkkiä ajateltuna..."sopivasti" se mikä näyttää hyvältä niin siihen sitte..

mitä tarkotat tasapainoilla..eikö se tuu tasapainoo suoraa jos säätä joka kulmasta yhtä palio ja mittaa keskiöstä kaaren reunaan ennen ja jälkeen toimenpiteen..vai oonko käsittänyt väärin? :roll:
Viimeksi muokannut Rytkönen, To 10.03.2011 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
s211 320 cdi avantgarde
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja terokoo »

Rytkönen kirjoitti:jaahah...näitä juttuja on tässä tullut luettua mutta ei nyt oikein ole selvennyt tää systeemi... :)

toiset sanoo jotta tehdä ns.prikka virityksiä/tankojen pituuksia muuttelemalla säätää ite ..

mikäs siinä on sitten syynä jotta pitäis säätää testerillä lopuksi?

ja mitä eroa siinä on säätääkö loppu viimein testerillä vai jollakin muulla tavalla? ..käsittääkseni näitä lukiessa niin ei mitään eroa

ois mukava saada sellasta varmaa tietoa joka on tehnyt ite tolla tanko säädöllä korkeuden muutosta..esim sen jotta tohtiiko niitä ottaa irti sielä vai ei?ja mitä muuta kandee ottaa huomioon ym.ym..

toki ainahan se on mahdollinen jotta menee ja säätää testerillä..mutta mutta..
jos kukaan viitti tietoa jakaa niin..laittaa vaikka yv:llä viestiä jos ei tänne kaikkien nähtäville viitti laittaa :D
anturit auki vaan ja teet viritykset sinne niin pääset alas ja saat just mieluisan.ei noista staarin madalluksista oo mihinkään.mulla ainakaan ei silmää miellyttänyt 19 eikä 20 tuumasilla se korkeus minkä koneella sai vielä tallennettua.eikä tarvi käyttää misään kun molemmin puolin paat saman verran tavaraa väliin.ja takaahan säätyykin ihan sitä liukukiskoa liikuttelemalla.anturia voit vapaasti pyöritellä tahi ottaa vaikka kouraan.ei aiheuta mitään ongelmaa.yksinkertaista ja ennen kaikkee helppoo auton madaltamista näissä.ei kannata tehdä turhaan helposta asiasta vaikeeta.huomaat kyllä kun perehdyt asiaan.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

terokoo kirjoitti: anturit auki vaan ja teet viritykset sinne niin pääset alas ja saat just mieluisan.ei noista staarin madalluksista oo mihinkään.mulla ainakaan ei silmää miellyttänyt 19 eikä 20 tuumasilla se korkeus minkä koneella sai vielä tallennettua.eikä tarvi käyttää misään kun molemmin puolin paat saman verran tavaraa väliin.ja takaahan säätyykin ihan sitä liukukiskoa liikuttelemalla.anturia voit vapaasti pyöritellä tahi ottaa vaikka kouraan.ei aiheuta mitään ongelmaa.yksinkertaista ja ennen kaikkee helppoo auton madaltamista näissä.ei kannata tehdä turhaan helposta asiasta vaikeeta.huomaat kyllä kun perehdyt asiaan.
Mitä koneella saa tallennettua :?:
saa talennetua
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja terokoo »

CDI203 kirjoitti:
terokoo kirjoitti: anturit auki vaan ja teet viritykset sinne niin pääset alas ja saat just mieluisan.ei noista staarin madalluksista oo mihinkään.mulla ainakaan ei silmää miellyttänyt 19 eikä 20 tuumasilla se korkeus minkä koneella sai vielä tallennettua.eikä tarvi käyttää misään kun molemmin puolin paat saman verran tavaraa väliin.ja takaahan säätyykin ihan sitä liukukiskoa liikuttelemalla.anturia voit vapaasti pyöritellä tahi ottaa vaikka kouraan.ei aiheuta mitään ongelmaa.yksinkertaista ja ennen kaikkee helppoo auton madaltamista näissä.ei kannata tehdä turhaan helposta asiasta vaikeeta.huomaat kyllä kun perehdyt asiaan.
Mitä koneella saa tallennettua :?:
saa talennetua

liekö sitten käyttäjässä vika mutta staarilla ei saanut tallennettua muistiin korkeutta joka meni rajojen ulkopuolelle.eli sai laskettua vaikka maahan mutta kun kaapelit irrotti niin auto palautu takasin alkupisteeseen.eikös täällä muillakin ollu samanlaista ongelmaa..? nyt kun on pudotettu enemmän noilla omilla virityksillä niin aina kun carsoftilla luen muistia niin joka kerta löytyy airmaticista että etu vasen/oikea ja taka airmatic ongelma.en muista koodia tahi selitystä mutta saa kuitattua pois,palaa kuitenki aina takasin ku anturit varmaan kertoo että liian alhaalla ollaan.mutta käytännössä ei tunnu olevan merkitystä.eikä auto ole ees mitenkään erikoisen tontissa.tosta avattaresta saa huonosti selkoa mutta korkeus on kuitenki tuo mitä tossa kuvassa on...
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja terokoo »

niin ja saahan tolla carsoftillakin hienosti käyteltyä tota kompuraa.eli etu vasen/oikee ja taka saa säädettyä erikseen mutta ei saa tallennettu muutoksia.on muuten kauhee pelivara noissa tolpissa!kokeilin ajaa ne ääri ylä ja ala asentoon :D oli villin näköstä kateltavaa... :shock:
Rytkönen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 29.10.2010 18:15
Paikkakunta: pohojammaa

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Rytkönen »

missä tuola takana on se justka josta saa ns huijjattua tota systeemiä?yritin tossa äsken vähän kattella mutta ei nyt pikaisesti kyllä tullut silmää..

edessähän on toi tanko justka siinä ei mitää ihmeellistä...mutta mutta mikä systeemi tuola takana oikein on..jos joku viittis valaista :D

aivan niinku oisin kattonut jostakin kuvasta jotta se ois kallistuksen vakaajan tangossa..takapäässä on vain yksi anturi josta se säädetään?vai? :roll:
s211 320 cdi avantgarde
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Rytkönen kirjoitti:missä tuola takana on se justka josta saa ns huijjattua tota systeemiä?yritin tossa äsken vähän kattella mutta ei nyt pikaisesti kyllä tullut silmää..

edessähän on toi tanko justka siinä ei mitää ihmeellistä...mutta mutta mikä systeemi tuola takana oikein on..jos joku viittis valaista :D

aivan niinku oisin kattonut jostakin kuvasta jotta se ois kallistuksen vakaajan tangossa..takapäässä on vain yksi anturi josta se säädetään?vai? :roll:
taka pääsä on vain yksi anturi (ABC alustassa 2)
taisi olla lähellä kiinni justiinsa kalistuksen vakaajassa toisesta päästä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Rytkönen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 29.10.2010 18:15
Paikkakunta: pohojammaa

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Rytkönen »

CDI203 kirjoitti:
Rytkönen kirjoitti:missä tuola takana on se justka josta saa ns huijjattua tota systeemiä?yritin tossa äsken vähän kattella mutta ei nyt pikaisesti kyllä tullut silmää..

edessähän on toi tanko justka siinä ei mitää ihmeellistä...mutta mutta mikä systeemi tuola takana oikein on..jos joku viittis valaista :D

aivan niinku oisin kattonut jostakin kuvasta jotta se ois kallistuksen vakaajan tangossa..takapäässä on vain yksi anturi josta se säädetään?vai? :roll:
taka pääsä on vain yksi anturi (ABC alustassa 2)
taisi olla lähellä kiinni justiinsa kalistuksen vakaajassa toisesta päästä


no niin ..katoin just apparin puolelta eli se on sitten vissiinkin kuskin puolella...täytyypä kattoa uudestaa kun menee tallille :)
s211 320 cdi avantgarde
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Rytkönen kirjoitti: no niin ..katoin just apparin puolelta eli se on sitten vissiinkin kuskin puolella...täytyypä kattoa uudestaa kun menee tallille :)
perämurikan vieressä ahtaasa kolossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja terokoo »

CDI203 kirjoitti:
Rytkönen kirjoitti: no niin ..katoin just apparin puolelta eli se on sitten vissiinkin kuskin puolella...täytyypä kattoa uudestaa kun menee tallille :)
perämurikan vieressä ahtaasa kolossa
jep!perämurikan oikeella puolella ylhäällä.kympin kanta pultissa.
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

Nyt kun on etupään antureita muutettu prikoilla niin lisääntyykö säätövara myös tietokoneella säädettäessä..? Autohan jo itsessään tippui kun laittoi palikkaa väliin.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Coupe* kirjoitti:Nyt kun on etupään antureita muutettu prikoilla niin lisääntyykö säätövara myös tietokoneella säädettäessä..? Autohan jo itsessään tippui kun laittoi palikkaa väliin.
Jos alkuperäisenä alustaa saa laskettua vaikka 2cm, jolla jää muistiin. Niin nyt kun olet säätänyt antureita, niin saat koneella laskettua vielä sen 2cm. Nyt kun sulla on antureiden paikkaa muutettu, niin nyt "aloitus korkeus" josta alkaa madaltamaan lisää, on matalammalla.
Vastaa Viestiin