190 2.5 dieselpumppu vuotaa! apua KIIRE katsastukseen!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Arttu.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: To 19.03.2009 17:39
Paikkakunta: Lammi

190 2.5 dieselpumppu vuotaa! apua KIIRE katsastukseen!

Viesti Kirjoittaja Arttu. »

En haulla löytäny niin tein uuden..

Elikkäs kun pumpun päältä lähtee syöttöputket ja ne tulee pumppuun kiinni sellassiin "elementteihin" ja näiden elementtien välistä vuotaa jokaisesta! :shock: tarvis jonkun näkösen erikoistyökalun että sen elementin sais auki ja näkis et mitä sen alla on.. eli kyselisin onko kellään kokemusta onko niiden alla jotkut tiivisteet mitkä vois vuotaa tms. ja millä helv*tillä ne saa auki kun ei omista kyseistä erikoistyökalua?

Ihme kyllä auton käyntiin tämä ei ole vaikuttanut millään tavallla
:shock:

ja tosiaan kiire olis päästä katsastamaan! kiitos neuvoista jo etukäteen :)
henkkah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 29.03.2008 18:28
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja henkkah »

O-rengas/renkaita sielt ainakin löytyy,jos esim. rikkinäinen pumppu niin
ne lukitukset joilla ne "elementit" on kiinni,niin niistä pellinpaloista saa
kun laittaa 2 tai 3 päälletyste hitsaa ne toisiinsa ja siihen jonku varren millä vääntää.Näin ainakin itse tein.Joltain diisseli pajalta tietenkin vois löytyä oikea avain.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2309
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...ei kai nyt sentään ala jokaisesta samaan aikaan vuotamaan :shock: ...ettei nyt vaan valuta jostain putkia pitkin :?: ...suuttimien paaluu letkut (letku) poikki :?: ...O renkaat (rengas) :?:
henkkah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 29.03.2008 18:28
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja henkkah »

Ittellä vuoti ykkösen suutinputki pumpun päältä niin oli koko lohkon kylki ja pumppu märkä. :roll:
Avatar
Arttu.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: To 19.03.2009 17:39
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja Arttu. »

No ainakin kun puhaltaa sen kompuralla kuivaks ja laittaa auton käymään niin neljään ensimmäiseen ilmestyy samantien diisseliä? Ensin aattelin että yks vuotaa ja siitä valuu niihin muihin muttakun löpö ilmestyy ihan samaan aikaan kaikkiin neljään.. viides ei kostu ollenkaan :?:

Voihan se olla että vaan yks vuotaa mutta vaihtaa sinne ne kaikki O-renkaat niin eipä oo sitten enää ihmettelistä :) Ja saan varmaan tutulta sen erikoistyökalun lainaan niin ei tartte noita kiinnikkeitä tuhota :)
Avatar
Arttu.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: To 19.03.2009 17:39
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja Arttu. »

Ja huomasin myös että sylinterien päässä olevat paluuletkut on sen verran haperot että täytynee nekin vaihtaa mutta se nyt ei oo paha homma!

Ei kukaan sattuisi tietään mistä mahtaisi löytää ton pumpun räjäytyskuvaa? :roll:
rinkkamikko
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 09.03.2011 09:55

Re: 190 2.5 dieselpumppu vuotaa! apua KIIRE katsastukseen!

Viesti Kirjoittaja rinkkamikko »

LUKITUS PRIKAT AUKI JA ITSE KÄYTIN 18MM LENKKI AVAINTA "ELEMENTTIEN"AVAAMISEEN (EI IHAN HYVÄ MUTTA TOIMII".O-RENKAAT VAIHTOON JA PAIKALLEEN.EI PAHA HOMMA VAIKKA ALUKSI NÄYTTI SILTÄ.LOPUKSI KIRISTIN ELEMENTIT LUKITUS PRIKKAA APUNA KÄYTTÄEN JA 17MM KIINTOAVAINTA.
Sape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 23.05.2005 09:07
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Re: 190 2.5 dieselpumppu vuotaa! apua KIIRE katsastukseen!

Viesti Kirjoittaja Sape »

Lukitusprikka irti ja sopivaan asentoon, sitten napautus vasaralla prikkaan ja aukeehan se, ei oo tiukassa.
Hae diisselikorjaamolta o-renkaat, harakirit ei kauaa kestä.
------------------------------------------
stoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 06.12.2010 20:15

Re: 190 2.5 dieselpumppu vuotaa! apua KIIRE katsastukseen!

Viesti Kirjoittaja stoni »

ite toissa päivänä vaihdoin samaiset tiivisteet ja oli kyllä niin tiukassa että napauttamalla ei olis lähteny auki...ite tein työkalun siihen...elis yksi lukitus irti ja heppaa siihen pitkän hylsyn, sitte vaa kääntää räikällä auki..lopuksi hioo hepit pois ja lukitus paikoilleen...kiristys momentti on sitte 3-4kg..ja o-renkaan koko on 15x2, tommoset tiivisteet on ainaski 606:ses..

ja muista ottaa varovasti se "hattu" pois siintä ettei jousi häviä :D
Vastaa Viestiin