Star C3 vai C4?
Re: Star C3 vai C4?
oonkohan minä nyt ymmärtänyt jotain väärin vai onko veskola vielä kivikaudella
ei 2006 jälkeen mersunkaan obd liittimestä löydy diagnostiikkaan muuta kuin can väylä
CAN
CAN-väylä on 2008 eteenpäin ainoa diagnostiikassa hyväksyttävä liityntä. Tai sitä kautta pitää kaikissa autoissa olla mahdollista lukea katsastuksessa esim. saastetiedot. Valmistajat saavat kyllä piilottaa omat syvällisemmät diagnostiikka linjansa edelleen miten haluavat. Tosin CAN-väylä on jo nykypäivänä niin laajalti käytössä autoissa että diagnostiikka tapahtuu todennäköisesti hyvin laajalti sitä kautta mutta valmistajien omat syvälliset tiedot ovat piiloitettu ei julkisten osoitteiden ja mahdollisesti jopa suojakoodien taakse.
CAN-väylä eroaa diagnostiikan osalta aiemmista siinä mielessä että se mahdollistaa CAN-väylällä kulkevan liikenteen kuuntelemisen ilman että johonkin tiettyyn moduliin väylällä otetaan yhteyttä ja varataan koko väylä diagnostiikkaan. CAN-väylä on myös tiedonsiirtonopeudeltaan huomattavasti vanhempia systeemejä nopeampi ja tietoliikenteen priorisointiin on myös varauduttu niin että tärkeimmät viestit (vaikkapa ABS:n tai Airbagien tärketä viestit) lähetetään ennen vähemmän tärkeitä (vaikka radion kanavatietojen näyttö mittariston infotaululla).
ei 2006 jälkeen mersunkaan obd liittimestä löydy diagnostiikkaan muuta kuin can väylä
CAN
CAN-väylä on 2008 eteenpäin ainoa diagnostiikassa hyväksyttävä liityntä. Tai sitä kautta pitää kaikissa autoissa olla mahdollista lukea katsastuksessa esim. saastetiedot. Valmistajat saavat kyllä piilottaa omat syvällisemmät diagnostiikka linjansa edelleen miten haluavat. Tosin CAN-väylä on jo nykypäivänä niin laajalti käytössä autoissa että diagnostiikka tapahtuu todennäköisesti hyvin laajalti sitä kautta mutta valmistajien omat syvälliset tiedot ovat piiloitettu ei julkisten osoitteiden ja mahdollisesti jopa suojakoodien taakse.
CAN-väylä eroaa diagnostiikan osalta aiemmista siinä mielessä että se mahdollistaa CAN-väylällä kulkevan liikenteen kuuntelemisen ilman että johonkin tiettyyn moduliin väylällä otetaan yhteyttä ja varataan koko väylä diagnostiikkaan. CAN-väylä on myös tiedonsiirtonopeudeltaan huomattavasti vanhempia systeemejä nopeampi ja tietoliikenteen priorisointiin on myös varauduttu niin että tärkeimmät viestit (vaikkapa ABS:n tai Airbagien tärketä viestit) lähetetään ennen vähemmän tärkeitä (vaikka radion kanavatietojen näyttö mittariston infotaululla).
Olet ihan oikeassa mutta eipäs tässä ole puhuttu mistään 2006-2010 mallin mersuista
Pikemminkin 1990 luvun.
mutta antaa asian olla, eipä tässä ole mitään enempää annettavaa kenellekkään. Kaikki menee turhaksi vääntämiseksi. Koittakaa saada vehkeet pelaamaan ja halvalla.

mutta antaa asian olla, eipä tässä ole mitään enempää annettavaa kenellekkään. Kaikki menee turhaksi vääntämiseksi. Koittakaa saada vehkeet pelaamaan ja halvalla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
veskola kirjoitti:Olet ihan oikeassa mutta eipäs tässä ole puhuttu mistään 2006-2010 mallin mersuistaPikemminkin 1990 luvun.
Miten niin turhaksi vääntämiseksi ?
Itse ainakin aikaisemmin kerroin 1996...2011 vuosimallisista Mersuista, joita pitäis päästä ronklaamaan.
Ei sitä ole ikäloppuna raakkina vielä kaikkia oppinut.

Viimeksi muokannut rumilus, Ma 14.02.2011 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
No mites niissä uusissa tuo starin liittäminen tapahtuu?
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
- CDI203
- Asiantuntija
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Samala tavalla kuin vanhemissa johto kiinni virta päälle auton mallin valinta,ES kirjoitti:No mites niissä uusissa tuo starin liittäminen tapahtuu?
E: ja jos on langaton malli lähetin kiinni autoon mallin valinta, kiroilua kun joku muu tekee jotain lähellä mikä saa yhteyden pätkimään,
kaivelln väli johto esiin ja aletaan hommin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

MA-PE 17-21

Tarkoitin, että yhäkö vaan sillä 232:lla?
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
Onhan sitä tässä aikaisemmin jotakin huuruista kerrottu.ES kirjoitti:No mites niissä uusissa tuo starin liittäminen tapahtuu?

Sinne rautaan taidetaan sovittaa sopivat softat ja ajurit...mahdollisesti jokin portin kautta sitten yritetään saada keskustelu tietokoneen ja auton ohjainlaitteiden välille.

Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Tovottavasti en loukkaa ketään mutta tämä on kyllä ollu mahtava keskustelu seurata kun "aikuiset" miehet kiistelee niinku pikku kakarat hiekkalaatikolla ja mikä aihe C3 vai c4. No joo sorruin tähän itekki ku pakkaspäivistä johtuen töissä taukoa. Sinänsä harmillista kun olen pitänyt tätä foorumia tosi hyvänä ja pidän kyllä vieläkin mutta tämä on kyllä jotenkin tiputtanut tasoa . Ei rumilus millään pahalla mutta kirjoitus tyylisi tai jokin siinä tuntuu hyökkäävältä mutta ehket sitä itse huomaa. Minä en kyllä enään oikein tahdo ymmärtää että mitä oikein haluat tietää. Itse kyllä ajattelen että jos staari toimii parhaiten t30 sellä niin mikä ettei sehän joutaa olla siellä tallissa. Mutta kun täältä ei kerta sinua tyydyttävää tietoa löydy joudut kai sen itse hankimaan kokeilu periaatteella ja toivottavasti kerrot sen myös meille.
klepe kirjoitti:Tovottavasti en loukkaa ketään mutta tämä on kyllä ollu mahtava keskustelu seurata kun "aikuiset" miehet kiistelee niinku pikku kakarat hiekkalaatikolla ja mikä aihe C3 vai c4. No joo sorruin tähän itekki ku pakkaspäivistä johtuen töissä taukoa. Sinänsä harmillista kun olen pitänyt tätä foorumia tosi hyvänä ja pidän kyllä vieläkin mutta tämä on kyllä jotenkin tiputtanut tasoa . Ei rumilus millään pahalla mutta kirjoitus tyylisi tai jokin siinä tuntuu hyökkäävältä mutta ehket sitä itse huomaa. Minä en kyllä enään oikein tahdo ymmärtää että mitä oikein haluat tietää. Itse kyllä ajattelen että jos staari toimii parhaiten t30 sellä niin mikä ettei sehän joutaa olla siellä tallissa. Mutta kun täältä ei kerta sinua tyydyttävää tietoa löydy joudut kai sen itse hankimaan kokeilu periaatteella ja toivottavasti kerrot sen myös meille.
Jaa että oikein rumilus taas asialla.

En kyllä ymmärrä hitustakaan, millä tavalla sanomiseni on hyökkäävää tai muuten kuvailemaasi sanomista.
Jos vähänkin olisit vaivautunut lukemaan aikaisempia juttuja, niin tulisit toisenlaiseen ajatuksiin...jos ymmärrät lukea niiden tietoviisaitten kommentteja asiasisällöstä.
Niinkuin olen kertonut, en ole ainoa asiasta kiinnostunut ja yritän palvella muidenkin kiinnostusta asiassa.
Tätä tietoa ei näyttänyt tulevan joka on ymmärrettevääkin, ei asioita paljasteta jos on oma lehmä ojassa.
Huvittavinta tämänkin topicin seurannassa on, että joidenkin mielestä asian vatvominen on turhaa. Miksi se on turhaa, siksi kun ei näytä kaikilla olevan osaamista alalta.
Toisaalta voisin kysyä, että onko moottoreiden viritteleminen turhaa, on, mutta kun keskenkasvuiset pojanjullikat haluaa pelehtiä hiekkalaatikolla.
Sinukin kommenttisi rumilus asiassa olisit voinut jättää kirjoittamatta, vaikka se näköjään on satuttanut sinun mielenrauhaa.
Asiasi henkilökohtaisuuksiin menemisellä ei palvele ketään muuta kuin sinua.
http://viewitem.eim.ebay.fi/MB-Star-C3- ... 98571/item" onclick="window.open(this.href);return false;
minkähän tuo olis
minkähän tuo olis
Tullekin se "50 Euron tarjous" (maksan 50€ jos osoittautuu laatulaitteeksi, jos ostaja maksaa saman vastakkaisessa tapauksessa), kaapeleista näkee että ei ole se "aito" laite. Hinnasta päätellen voisi kyllä olla hyvä mutta aina hinnasta ei voi paljoa päätellä (tai sitten tuon läppärin arvo on isompi kuin oletan).
Tuleepa tuolle läppärille hintaa n 600€ noita laitteita kun saa noin 350€ tuo Deliin 610 valmistus lopettettu jo 5v sitten
Tossa kyseisessä mallissa oli paljon emolevy vikoja
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Paikallisesta kirpputorilta saa Dell 610 sadan euron hintaan ja on kunnossa.arska10 kirjoitti:Tuleepa tuolle läppärille hintaa n 600€ noita laitteita kun saa noin 350€ tuo Deliin 610 valmistus lopettettu jo 5v sitten
Mulla olis T30:n, mistä Stari siihen halvalla? Tietysti hyvä stari... Mites tuo softan asentaminen onnistuu?
Minun mielipide, jonka olen jo usein tuonut täällä ilmi, on että älä kokeile itse asentaa ohjelmia.
Hyvä taitohan se olisi osata, mutta kun se vaatii ensikertalaiselta opiskelua aikalailla paljon.
Eli hommaa valmis testeripaketti, sellanen missä on T30:iin istuva kovalevy.
Mielellään sellanen paketti, jossa kaikki olisi suomenkielellä asennettu. Säästää katos sitä päänvaivaa...
Hyvä taitohan se olisi osata, mutta kun se vaatii ensikertalaiselta opiskelua aikalailla paljon.
Mielellään sellanen paketti, jossa kaikki olisi suomenkielellä asennettu. Säästää katos sitä päänvaivaa...
No joo varmasti, jos kohtuuhinnalla saa tuollaisen valmiin niin olisi hieno homma.Junnu kirjoitti:Minun mielipide, jonka olen jo usein tuonut täällä ilmi, on että älä kokeile itse asentaa ohjelmia.
Turha sitä on vaivaa nähdä itse, aika kuitenkin rajallista. Mutta en kuitenkaan ole 60-vuotias papparainen vaan kaveri joka on syntynyt tietokone sylissä ja kahlannut DOS-pohjaisista alkaen koneiden sielunelämää. Joten voisihan tuo onnistua itseltäkin. Englanniksi/Suomeksi ei oikeastaan ole väliä.
Mutta mistä ja mieluusti järkihinnalla.
Mutta en kuitenkaan ole 60-vuotias papparainen vaan kaveri joka on syntynyt tietokone sylissä
Eipäs nyt kumminkaan sorruta ikärasismiin. Tunnen montakin yli 60 v ylittänyttä kaveria joittenka kanssa saa lähteä nuoremmat nörtit mittailemaan taitojaan. Itsekkin puuhastelen aika usein käyttöjärjestelmien ja sovellusohjelmien parissa ihan vaan pysyäkseni kehityksen mukana.
Yksityisviesti
Eipäs nyt kumminkaan sorruta ikärasismiin. Tunnen montakin yli 60 v ylittänyttä kaveria joittenka kanssa saa lähteä nuoremmat nörtit mittailemaan taitojaan. Itsekkin puuhastelen aika usein käyttöjärjestelmien ja sovellusohjelmien parissa ihan vaan pysyäkseni kehityksen mukana.
Yksityisviesti
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
No joo siis en missään nimessä yleistä. Mikään bittiguru en ole itsekään. Mutta keskiverto 60-vuotias paappa karjalasta ei saa koneella ihmeitä tehtyä ja se on fakta mutta tämä tästä pysytään asiassa.sompio kirjoitti:Mutta en kuitenkaan ole 60-vuotias papparainen vaan kaveri joka on syntynyt tietokone sylissä
Yksityisviesti
Mitä pyydät T30 :stä ?suurii kirjoitti:Mulla olis T30:n, mistä Stari siihen halvalla? Tietysti hyvä stari... Mites tuo softan asentaminen onnistuu?
Ei se myynnissä ole. Sulattelen tässä enemmänkin ostanko siihen starin itselle. Mutta rumilus asustelet Liedossa niin eipä tässä pitkä matka Turkuun, jos sattuu jommallakummalla olemaan star niin onnistuu kyllä vikakoodien luvut.rumilus kirjoitti:Mitä pyydät T30 :stä ?suurii kirjoitti:Mulla olis T30:n, mistä Stari siihen halvalla? Tietysti hyvä stari... Mites tuo softan asentaminen onnistuu?
Jos vaan kyllästyt tuohon vanhanaikaiseen T30:seen, niin voisin hyvinkin ostaa sen hyvään perheeseen.suurii kirjoitti:Ei se myynnissä ole. Sulattelen tässä enemmänkin ostanko siihen starin itselle. Mutta rumilus asustelet Liedossa niin eipä tässä pitkä matka Turkuun, jos sattuu jommallakummalla olemaan star niin onnistuu kyllä vikakoodien luvut.rumilus kirjoitti:Mitä pyydät T30 :stä ?suurii kirjoitti:Mulla olis T30:n, mistä Stari siihen halvalla? Tietysti hyvä stari... Mites tuo softan asentaminen onnistuu?

Rumilus ei asu Liedossa, olen monikansallinen heiluja..asuinpaikkana Saksa ja Ruotsi....välillä myös Suomi.

Vielä ollaan pärjätty MB Carsoft 7.4 Multiplexerillä, mutta olisi helpompaa, kun voisi vähän syvällisemmin tutkia Mersujen sielunelämää muutenkin.

Sitten kun olet oikein kyllästynyt T30:seen, niin laita YV:llä rumilukselle viestiä.

Minulla olisi ylimääräinen sarjaportillinen XP-kannettava Dell D600 myynnissä mese.fi:ssa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
-
- Uusi tuttavuus
Olen täällä ostaa, erityistä testiä kuorma-auto, erittäin hyvä!
http://www.obd2club.com/best-quality-me ... p-242.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.obd2club.com/best-quality-me ... p-242.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Voitko tarkentaa miten määrittelet laitteen erittäin hyväksi? Tarkoitatko tuota linkin kuvissa olevaa laitetta joka selvästikin on se kiinalaisten itse suunnittelemilla piirilevyillä tehty laite. Voitko ottaa oman multiplexerisi piirilevyistä valokuvat tänne näytille?jukka yrjölä kirjoitti:Olen täällä ostaa, erityistä testiä kuorma-auto, erittäin hyvä!
Haen vaan sitä että tällaiseen threadiin on vähän turha laittaa kommenttia "tämä on hyvä" vaikka kommentti olisikin faktaa. Parempi laittaa teknistä tietoa ja muuta taustaa esille niin lukijat pystyvät sitten tekemään johtopäätöksensä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Eikös sen hyvyyden voi päätellä siitäkin jos riitävän moni sano että tämä on hyvä"käytänön kokemusten perusteela samaan tapaan kuin osto paikka"
(hyvä lienee sellainne joka toimi pitkään ja tekee sen mitä pitää, vaikka olisi kenen tekemä/suunitelema, koottu vaikka minkä laisista osista, näyttä vaikka miltä)
jos taas hakee mahdolisimman alkuperistä lähellä olevaa niin lista sisällä olevista komponenteista, niiten valmistajista ym
lienee tarpeen vertailtavaksi, vastaavan listaan alkuperäisestä(kuvasakin voi näyttä sisus ihan samallata paljon ja tarrkoja kuvia pitää napsia että kaikkista saa verrattua komponentien tiedot"melko pientä teksti niisä usein on"
(hyvä lienee sellainne joka toimi pitkään ja tekee sen mitä pitää, vaikka olisi kenen tekemä/suunitelema, koottu vaikka minkä laisista osista, näyttä vaikka miltä)
jos taas hakee mahdolisimman alkuperistä lähellä olevaa niin lista sisällä olevista komponenteista, niiten valmistajista ym
lienee tarpeen vertailtavaksi, vastaavan listaan alkuperäisestä(kuvasakin voi näyttä sisus ihan samallata paljon ja tarrkoja kuvia pitää napsia että kaikkista saa verrattua komponentien tiedot"melko pientä teksti niisä usein on"

MA-PE 17-21

MA-PE 17-21

Tämäkin kelpaa periaatteessa minulle. Aika harva vaan on ostanut monta laitetta ja todennut kaikki hyviksi (myyjän on vähän jäävi sanomaan mitään, vai ostaisitko minulta kaikki purkit jos sanon että "nämä on erittäin hyviä"?). Nuo mainitsemasi tarkat tiedot ovat hyviä ja antavat mahdollisuuden objektiiviseen vertailuun.CDI203 kirjoitti:Eikös sen hyvyyden voi päätellä siitäkin jos riitävän moni sano että tämä on hyvä"käytänön kokemusten perusteela samaan tapaan kuin osto paikka"
- CDI203
- Asiantuntija
DBFI kirjoitti:Tämäkin kelpaa periaatteessa minulle. Aika harva vaan on ostanut monta laitetta ja todennut kaikki hyviksi (myyjän on vähän jäävi sanomaan mitään, vai ostaisitko minulta kaikki purkit jos sanon että "nämä on erittäin hyviä"?). Nuo mainitsemasi tarkat tiedot ovat hyviä ja antavat mahdollisuuden objektiiviseen vertailuun.CDI203 kirjoitti:Eikös sen hyvyyden voi päätellä siitäkin jos riitävän moni sano että tämä on hyvä"käytänön kokemusten perusteela samaan tapaan kuin osto paikka"
Niissä tarkoissa tiedoissa on usein pieniä käytännön onkelmia pitäisi olla listata alkuperäisen purkin sisällöstä mitä sitten vertailee myyjän lähettämään listaan(jos suostuvat lähettämään) lisäksi usein on joistakin osista häivytetty kaikki tunnisteet,jukka yrjölä kirjoitti:Olen täällä ostaa, erityistä testiä kuorma-auto, erittäin hyvä!
Jos myyjänä sillä että sanot "nämä on erittäin hyviä" onnistut vakuttaman niin toki ostaisin

(tälläkin hetkellä on -3kpl menevät heti kun tulevat)
jukka yrjölän komenttisa erittäin hyvä, lienee kyseessä ostajan kommentista
ja jos mainutusta paikasta joku muu sattuu ostamaan,
sitten saman kommentin laittaa, voi sitten joku koittaa jotain päätellä "jos moni ostaja saa samasta paikasta hyvän voi siitä oletta että on hyvä paikka"
(sehän toki jokaisen ihan oma asia haluakko hankinta paikan kertoa jos kertoo ja "sitä ei kenenkään tarvitse kysellä"
tai yli päätään kertoa että on hankkinut ja missä/mihin käyttää)
aina kannattaa koittaa varmistaa että ei rahat menen hukkaan
MA-PE 17-21

MA-PE 17-21

Rumilusko hakee edelleen kuitenkin T30:stärumilus kirjoitti:Jos vaan kyllästyt tuohon vanhanaikaiseen T30:seen, niin voisin hyvinkin ostaa sen hyvään perheeseen.suurii kirjoitti:Ei se myynnissä ole. Sulattelen tässä enemmänkin ostanko siihen starin itselle. Mutta rumilus asustelet Liedossa niin eipä tässä pitkä matka Turkuun, jos sattuu jommallakummalla olemaan star niin onnistuu kyllä vikakoodien luvut.rumilus kirjoitti:Mitä pyydät T30 :stä ?suurii kirjoitti:Mulla olis T30:n, mistä Stari siihen halvalla? Tietysti hyvä stari... Mites tuo softan asentaminen onnistuu?![]()
Rumilus ei asu Liedossa, olen monikansallinen heiluja..asuinpaikkana Saksa ja Ruotsi....välillä myös Suomi.![]()
Vielä ollaan pärjätty MB Carsoft 7.4 Multiplexerillä, mutta olisi helpompaa, kun voisi vähän syvällisemmin tutkia Mersujen sielunelämää muutenkin.![]()
Sitten kun olet oikein kyllästynyt T30:seen, niin laita YV:llä rumilukselle viestiä.

Tuikutusta Oulun kuppeessa
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
- Uusi tuttavuus
tuota keltähän sais tuoreen *-softan?? laittakaa vaikka yv:tä...
Selaa taaksepäin tätä threadia ni eiköhän se vastaus löydyvitontähti kirjoitti:tuota keltähän sais tuoreen *-softan?? laittakaa vaikka yv:tä...

Tuikutusta Oulun kuppeessa