Missä mersussa suurin vakioturbo?
Missä mersussa suurin vakioturbo?
Niin, mistä mallista löytyy suurin perinteinen hukkaportti turbo? Ihtellä on nyt W123 300D turbo jossa on paikoillaan orkkis kkk k26 turbo. Syötöt on säädetty täysille Mynä-dieselin toimesta ja cooleri asennetaan keväällä kun auto otetaan liikenteeseen talvisäilöstä. Pakopaineista mulla ei oo mitään hajua mutta ahdot on toistaiseksi vakiot, tarviikohan niistä edes olla huolissaa tällä kokoonpanolla? Eipä tuolla oo päässy edes kunnolla koittaan että tuleeko savua kun aina testi-ajolla oli joko liian pimeää tai liukasta
. Miten ne edes menee nuo kkk:n numeroinnit kun tuossa on k26 ja W124 turbossa k24 ja väyrysessä tais olla k14-2 gatalookien mukaan?

auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: Missä mersussa suurin vakioturbo?
Ainakin actros tulee ensimmäisenä mieleen, mutta taitaa mersu tehdä työkonemoottoreitakin niissä vois olla isompiakin.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Niin joo, unohin tarkentaa vielä että henkilöautossa
.

Mulla on W124:ssä 320 CDI:n ahdin, jota ohjataan ahtopaineella hukkaportillisen tapaan. Riittää noin 270 hevosen tehoon.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
3.5litraisessa OM603ssa on ihan kohtalaisen kokoinen hyrrä.
Garretin T03sta joku versio.
Pakopuoli huomattavasti suurempi kuin kolmelitrasen hyrrässä.
Garretin T03sta joku versio.
Pakopuoli huomattavasti suurempi kuin kolmelitrasen hyrrässä.
Tuohan voisi olla just passeli mun käyttötarkoituksiin. Täytyypä alkaa kattoon josko tuommonen jostain kävelisi vastaan.