
w202 om605
w202 om605
Tervehdys kaikki foorumilaiset! Olisi semmosta kysyttävää että mikä olisi hinnaltaan ja tehonlisäykseltään paras seuraava viritys kun tommosesta c250TD:stä on kyse, johon on ennestään laitettu Karalan lastu, isompi välijäähdytin sekä vapari? Onko kellään kokemusta mistään lastun "muokkaamisesta" ja olisiko siitä hyötyä enää tuolla vakio turbolla? 

Re: w202 om605
Vakio ahtimella tuskin kannattaa Mikan lastua alkaa vaihtelee. Tuo ahdin on erittäin pieni ja se on siinä rajoittavana tekijänä. Jos jotain haluaa tehdä, on ahtimen vaihto edessä välittömästi. Oikein mitoitettu ahdin, putki jne. saa ohjelmoimalla pumpusta irti 240-250 hv.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: w202 om605
selvä juttu, olisko korvausahtimeksi sitten hyvä om606 vakioahdin vai pitäisikö sen olla vieläkin isompi jotta saisi noi tehot irti? ja mites on sitten automaattilaatikon keston suhteen, että meneekö sekin sitte vahvistettavaksi?
Re: w202 om605
Minkä ikäinen ja paljonko ajettu tuo sun autos on, eli kumpi vaihdelaatikko siinä on. Jos tuossa on tuo 5-vaihteinen sähkölaatikko, niin silloinkuin tuota on huollettu kunnolla, ei ne tehot, jotka vakipumpusta saa, ole vielä tuolle laatikolle liikoja. Siis kaikkihan saa rikki, riippuu vaan siitä, miten sitä käyttää ja huoltaa. Nuo alkaa olla jo siinä iässä, että jos ei ole oikein luotettavaa tietoa auton historiasta, se voi mennä rikki vaikka kotipihassa seistessä.
Tuossa meidän C:ssä on se pikkuisen rontti 200 hv ja muistaakseni 365 Nm ja sillä on nyt ajettu noilla setupeilla 4 vuotta ja 60 tkm, eikä tuossa ole ollut mitään ongelmaa niin voimasiirrossa, kuin moottorissakaan. Ahtimena tuossa on MasterPowerin pikkuahdin (nyt en muista tyyppiä) ja Mikan tekemä ohjelma. Yhtenä esimerkkinä hyvin tehdystä ohjelmasta, se ei ole koko historian aikana mennyt kertaakaan vikatilaan. Mutta erittäin mukavahan tuo muuten on, varsinkin kun se on meillä naisen ajossa, näppärä käsitellä ja tuo on ikäisekseen kohtuu hyvillä tehdas optiolla.
Tuossa meidän C:ssä on se pikkuisen rontti 200 hv ja muistaakseni 365 Nm ja sillä on nyt ajettu noilla setupeilla 4 vuotta ja 60 tkm, eikä tuossa ole ollut mitään ongelmaa niin voimasiirrossa, kuin moottorissakaan. Ahtimena tuossa on MasterPowerin pikkuahdin (nyt en muista tyyppiä) ja Mikan tekemä ohjelma. Yhtenä esimerkkinä hyvin tehdystä ohjelmasta, se ei ole koko historian aikana mennyt kertaakaan vikatilaan. Mutta erittäin mukavahan tuo muuten on, varsinkin kun se on meillä naisen ajossa, näppärä käsitellä ja tuo on ikäisekseen kohtuu hyvillä tehdas optiolla.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: w202 om605


tuossa tuloksia. 7mm ppd sähköpumppu, masterpower 52mm kompuralla ja 54 turbiinilla oleva ahdin, isompi välijäähytin, 3" putki. ahtoja ei saatu millään tuon päälle ja tehoa jäi uupumaan, syyksi paljastui myöhemmin vakio ilmansuodattimen ahtaus. niin ja karalalla ohjelmoitu.
Re: w202 om605
auto on vuosimallia -96 ja huollettu aina ajallaan, laatikko on 4-vaihteinen ja kilometrejä löytyy nyt 245tkm. Selvä homma, eli turbo menee sit vaihtoon jos ja kun tota vielä laittelee, mutta pitääkö paljonkin säädättää sit turbon vaihdon jälkeen?