Rehellinen kulutus L/100km

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja napa »

E606 kirjoitti:eipä paljoa kulutus kiinosta jos on fyrkkaa ajaa mesellä!!! :lol:
tuntuu olevan 2 eri porukkaa, jotka mersulla ajelee :roll: toiset ajelee nuukuuttaan ja toiset ei kai tiedä mitä rahoillaan tekisi...

itse sain oman "kulutustutkimuksen" tänään valmiiksi tuolla omalla 200E:llä ja tulos oli 5.9 ltr/100 km, ajot ihan normaalia (mun normaalia, eli ei turhia ohituksia ja nopeus max. 80 km/h), eikä mitään erityistä pihistelyä, niin kaupunkia, maantietä kuin turvesuota ja metsäautotietä mahtui mukaan... tähän otantaan ei kyllä ne kovat pakkaset enää päässeet vaikuttamaan, vaan tuollaisessa nolla kelissä lähinnä mentiin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
woke
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja woke »

napa kirjoitti:
E606 kirjoitti:eipä paljoa kulutus kiinosta jos on fyrkkaa ajaa mesellä!!! :lol:
tuntuu olevan 2 eri porukkaa, jotka mersulla ajelee :roll: toiset ajelee nuukuuttaan ja toiset ei kai tiedä mitä rahoillaan tekisi...

itse sain oman "kulutustutkimuksen" tänään valmiiksi tuolla omalla 200E:llä ja tulos oli 5.9 ltr/100 km, ajot ihan normaalia (mun normaalia, eli ei turhia ohituksia ja nopeus max. 80 km/h), eikä mitään erityistä pihistelyä, niin kaupunkia, maantietä kuin turvesuota ja metsäautotietä mahtui mukaan...
Et oo tosissas :shock: Tuollaiset kulutuslukemat vanhalle mesellä vaatii todellakin erityistä pihistelyä. Tokko aivan tosiakaan. Millaisiin kulutuslukemiin sää pääsisit jollakin nykyautolla, joka oikeesti vie vähän. Varmaan litralla sata kilsaa :D
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
E606
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja E606 »

woke kirjoitti:
napa kirjoitti:

itse sain oman "kulutustutkimuksen" tänään valmiiksi tuolla omalla 200E:llä ja tulos oli 5.9 ltr/100 km, ajot ihan normaalia (mun normaalia, eli ei turhia ohituksia ja nopeus max. 80 km/h), eikä mitään erityistä pihistelyä, niin kaupunkia, maantietä kuin turvesuota ja metsäautotietä mahtui mukaan...
Et oo tosissas :shock: Tuollaiset kulutuslukemat vanhalle mesellä vaatii todellakin erityistä pihistelyä. Tokko aivan tosiakaan. Millaisiin kulutuslukemiin sää pääsisit jollakin nykyautolla, joka oikeesti vie vähän. Varmaan litralla sata kilsaa :D

siitä on varmaan ruoste syöny peltejä vähemmäksi jos se 200E niin pieniruokanen on! :mrgreen:
ML320 V6 w163 2001.
exät...
E 300 Turbodiesel w210 99. (forced)
BMW 530iA V8 e34 93.
300 D (stt turbo) w123 84.
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

pihistäminen olis sitä, että auto sammutetaan jopa liikennevaloihin, jos niiden valojen rytmiin ei saa vauhtiaan sovitettua jne.

en minä mielestäni edes ajele mitenkään erikoisesti :roll: on vain aikoinaan oppinut ennakoimaan ja ajotyylistä on turhan revittelyt jääneet pois :roll: lisäksi osaa hyödyntää ruiskun fuelcut ominaisuudet, eikä lepuuta jalkaa kaasulla turhaan moottorijarrutuksissa, aika paljon tuossa tietysti on matkaa (70% arviolta), mutta tuo otanta on sellaiselta mun normaali ajolta, niin tietää ainakin itse mitä auton pitäis kuluttaa, jos se on kunnossa...

ulkopaikkakuntalaisille tiedoksi, että täällä ei sitten ole niitä mäkiä, joten ne ei paljoa kulutukseen pääse vaikuttamaan :D ja tiet on suhteellisen suoria ja hiljaisia...

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
E606
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

tosiaan, sielläpäin on aika tasaista ja lämmintä. täälläpäin kun joutuu vaaroja kiikkumaan -40 asteessa niin kyllä viisarit alkaa heilumaan.
ML320 V6 w163 2001.
exät...
BMW 530iA V8 e34 93.
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

E606 kirjoitti:tosiaan, sielläpäin on aika tasaista ja lämmintä. täälläpäin kun joutuu vaaroja kiikkumaan -40 asteessa niin kyllä viisarit alkaa heilumaan.
jep, on se ihan eriasia ajella esim. keskisuomessa tai lähteä 3 tietä etelään, kun parkanon jälkeen on yhtä nousua tampereelle :D

ruiskun tuossa kyllä putsailin ja lopulta jouduin sen vaihtamaan "uuteen" (otin sen siitä laatikkovikaisesta 200E:stä), kun sitä pientä nypyä en saanut ikinä pois kokonaan sillä alkuperäisellä ke-jetillä :? niin ja bensana on ollut 98E, ja sytkälle tehty kaikki kikat millä sais max. ennakot... mutta muuten ihan vakio, eli löytyy katti (toimivakin vielä), sellainen taloudelliseksi viritetty auto siis kyseessä... virittäminen ei aina siis ole sitä hurjastelua varten :wink: tai tässä kai pitäis käyttää termiä herkistelty auto... no, samahan se on dieseleissäkin, eli sopivasti pumppua manipuloimalla saadaan kulutusta alennettua...

99 GLS saabin sain aikoinaan menemään 8 ltr/100 km ja sitä pidin hyvänä saavutuksena, se auto kulutti kuitenkin ostettaessa n. 20 ltr/100 km :? (kaasuttimien neulat aivan loput ja muutakin häikkää löytyi...)

E606
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

napa kirjoitti:
E606 kirjoitti:tosiaan, sielläpäin on aika tasaista ja lämmintä. täälläpäin kun joutuu vaaroja kiikkumaan -40 asteessa niin kyllä viisarit alkaa heilumaan.
jep, on se ihan eriasia ajella esim. keskisuomessa tai lähteä 3 tietä etelään, kun parkanon jälkeen on yhtä nousua tampereelle :D

ruiskun tuossa kyllä putsailin ja lopulta jouduin sen vaihtamaan "uuteen" (otin sen siitä laatikkovikaisesta 200E:stä), kun sitä pientä nypyä en saanut ikinä pois kokonaan sillä alkuperäisellä ke-jetillä :? niin ja bensana on ollut 98E, ja sytkälle tehty kaikki kikat millä sais max. ennakot... mutta muuten ihan vakio, eli löytyy katti (toimivakin vielä), sellainen taloudelliseksi viritetty auto siis kyseessä... virittäminen ei aina siis ole sitä hurjastelua varten :wink: tai tässä kai pitäis käyttää termiä herkistelty auto... no, samahan se on dieseleissäkin, eli sopivasti pumppua manipuloimalla saadaan kulutusta alennettua...

99 GLS saabin sain aikoinaan menemään 8 ltr/100 km ja sitä pidin hyvänä saavutuksena, se auto kulutti kuitenkin ostettaessa n. 20 ltr/100 km :? (kaasuttimien neulat aivan loput ja muutakin häikkää löytyi...)

no niin on jooo.
sieläpäin liikun vain työajokilla joten edelän kulutus on aivan sama, ei tartte ite ostaa.
mulla oli kans joskus saab.
99 saab vm82. kulutus oli isohko mutta pieneni kun vaihto sen zenithin kaasuttimen tupla webereihin ja muuttui se saabikin pirteämmäksi.
ML320 V6 w163 2001.
exät...
BMW 530iA V8 e34 93.
specialsmith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja specialsmith »

napa kirjoitti:
Ja vielä lisäsin silmäniskun perään, ettei tule väärinkäsityksiä... Ei tässä maassa kellään rahaa ylimääräistä ole, ja jos on, se ohjataan valtion kassaan. Kenenkään ei kannata jeesustella ajavansa mersulla, koska se on kaikkein halvin vaihtoehto. Kyllä se taitaa autonhankinta olla tasapainottelua vaa'alla, jossa toista vaakakuppia painaa mukavuus, turvallisuus ja luotettavuus (jotkin muut seikat riippuen yksilöstä*) ja toista kuppia alas vetää kustannukset. Jos kuka tahansa tässä puntaroinnissa päätyy hankkimaan johtotähden, ei varmasti ole laittanut hän kaikkia painojaan tuonne "kustannuskuppiin". Tarkoitan, hän selvästi osaa antaa arvoa turvallisuudella, ajomukavuudelle ja tyylillekin. Ei tällä henkilöllä ainut prioriteetti ole mahdollisimman alhaiset kustannukset. Jos kustannukset halutaan minimoida, ostetaan 14 vuotta vanha italialainen 500 eurolla ja ajetaan sillä kaks vuotta käyttäen korjauksiin toinen 500€. Kun kilometrejä kertyy 30 kkm/ vuosi, voi jokainen päätellä, ettei yksi kilometri enää tuolla pihistelyllä paljon maksanut. Alle 15 eurosenttiä, uskoisin.

Itse ajan mersulla, koska se on mukavaa. 8)

*auton ostaja
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

minä taas ostin mersun 500 eurolla, kun se on nykyään oikeasti halvin auto pitää... ja on vielä sellainen jota voi itse korjata tarvittaessa (siis jos niihin korjauksiin tulee tarvetta)

minä laitan samaan vaakakuppiin, kustannukset, luotettavuuden ja mukavuuden ja päädyin vanhaan w124 mersun :D ja vielä ehdottomasti bensamersuun...

lisäksi w124 on sama rengaskoko kuin emännän rellussa, niin saa sitten ajella tuolla mersulla nuo rellun vanhat renkaat loppuun jne.

toiset vaihtoehdot olis olleet vanha bemari tai sierra ja sierraan en sovi/se tuntuu epämukavalta ja vanha bemari taas ei muuten vain innosta, kun ei ne tahtonut uutenakaan olla kovin hyvässä huudossa (ne + 20 vuotta vanhat mallit)

E606
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

minäkin olen ostanut mesen sen takia kun löytyi sopivalla hinnalla hyväkuntoinen ja vähänajettu yksilö. korjaukset on ollut edullisia(uus webasto,Ilmastointi,taakse helat,ilmastoinnin ohjainpaneli,abs tunnistin etupenkkiin)--kaikki meni Delta auton piikkiin...:D

sen jälkeen ei olekaan mitään tarttenu korjata.
dieselin saa firman kortilla edullisesti.

joten jos on fyrkkaa ostaa mersu, niin ei paljoa kulutus kiinosta!
ML320 V6 w163 2001.
exät...
BMW 530iA V8 e34 93.
Petromax
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Joo,eipä tuo ole halpaa mersun vakuutuksetkaan.Tuntuu kuuluvan vähän kalliimpaan luokkaan.Jos sitten haetaan hyviä puolia,niin ainakin korjauskulut w124 malliin melko edullisia.Väittäisin,että pidemmän päälle aika edullinen auto kuiteskin.Aina saa myydessään vielä jotain.

Välillä oli siinä pari 150e koslaa.Täytyy kyllä sanoa,että saman matkan niilläkin ajaa,mitä vähän kallimmalla menopelillä.Ei haittaa pienet kolhut ja voi ottaa tielle jäädessään kilvet kainaloon.Mitä siten turvallisuuteen tulee,niin aika onho olo tuli ajaessa.Tuntui,että istuu tuulilasilla.....
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
woke
Mersumies
Mersumies

napa kirjoitti:pihistäminen olis sitä, että auto sammutetaan jopa liikennevaloihin, jos niiden valojen rytmiin ei saa vauhtiaan sovitettua jne.

en minä mielestäni edes ajele mitenkään erikoisesti :roll: on vain aikoinaan oppinut ennakoimaan ja ajotyylistä on turhan revittelyt jääneet pois :roll: lisäksi osaa hyödyntää ruiskun fuelcut ominaisuudet, eikä lepuuta jalkaa kaasulla turhaan moottorijarrutuksissa, aika paljon tuossa tietysti on matkaa (70% arviolta), mutta tuo otanta on sellaiselta mun normaali ajolta, niin tietää ainakin itse mitä auton pitäis kuluttaa, jos se on kunnossa...

ulkopaikkakuntalaisille tiedoksi, että täällä ei sitten ole niitä mäkiä, joten ne ei paljoa kulutukseen pääse vaikuttamaan :D ja tiet on suhteellisen suoria ja hiljaisia...
Sun kannattais varmaan osallistua johonkin taloudellisuusajokilpailuun. Menestys olisi taattu. Kuullostaa että mikä tahansa mersu menee uskomattoman pienellä kulutuksella sun ajotyylillä. :)
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
E606
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

rikki sen pitäis olla jos se ei yhtään kuluttais.
ML320 V6 w163 2001.
exät...
BMW 530iA V8 e34 93.
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

woke kirjoitti:
Sun kannattais varmaan osallistua johonkin taloudellisuusajokilpailuun. Menestys olisi taattu. Kuullostaa että mikä tahansa mersu menee uskomattoman pienellä kulutuksella sun ajotyylillä. :)
kyllä ne taloudellisuusajo miehet ajaa vielä paljon pihimmin, kuin minä... luultavasti päästelisivät 4 ltr/100 km tuolla mun 200E:llä, eli vielä 2 litraa pois kulutuksesta... vaikka onhan tässä tietysti melkein koko ikänsä tuota taloudellisuus ajoa tullut harrastetuksi :D

woke
Mersumies
Mersumies

"miten te muuten luulette mun pääseen 300E:llä alle 7 kulutukseen ja 200E:llä alle 6 :wink: kyllä siinä joutuu hieman itse näitä polttoaineita valmistamaan/parantelemaan..."

Kerroit napa tällaista juttua tuolla e10 topicissa. Minkälaista polttoainetta sulla on sinnä 200E:ssä :shock:
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

woke kirjoitti:"miten te muuten luulette mun pääseen 300E:llä alle 7 kulutukseen ja 200E:llä alle 6 :wink: kyllä siinä joutuu hieman itse näitä polttoaineita valmistamaan/parantelemaan..."

Kerroit napa tällaista juttua tuolla e10 topicissa. Minkälaista polttoainetta sulla on sinnä 200E:ssä :shock:
ihan se normaali, eli 98E pohjana ja pikkuisen asetonia mukana, joskus saattaa vähän marinolia lirahtaa mukaan, mutta se oli enemmän silloin, kun putsailin paikkoja... enemmän mä olen tuon 300 kanssa tuota polttoainetta tutkinut...

seuraavaksi pitää alkaa kokeilemaan, kuinka paljon voi vettä lisätä bensaan, ennen kuin se alkaa vaikuttamaan käyntiä huonontavasti :P ja tämä toimii sitten vain kesällä...

Laffi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Laffi »

napa kirjoitti: seuraavaksi pitää alkaa kokeilemaan, kuinka paljon voi vettä lisätä bensaan, ennen kuin se alkaa vaikuttamaan käyntiä huonontavasti :P ja tämä toimii sitten vain kesällä...
Ja sitten vois kokeilla kuinka paljon voi päästää ilmaa renkaista, ennen kuin hallittavuus huononee, tai kuinka paljon voi laseja sotkea ennen kuin se alkaa vaikuttaa näkyvyyttä huonontavasti.
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja roiala »

napa kirjoitti:
woke kirjoitti:"miten te muuten luulette mun pääseen 300E:llä alle 7 kulutukseen ja 200E:llä alle 6 :wink: kyllä siinä joutuu hieman itse näitä polttoaineita valmistamaan/parantelemaan..."

ihan se normaali, eli 98E pohjana ja pikkuisen asetonia mukana, joskus saattaa vähän marinolia lirahtaa mukaan, mutta se oli enemmän silloin, kun putsailin paikkoja... enemmän mä olen tuon 300 kanssa tuota polttoainetta tutkinut...

seuraavaksi pitää alkaa kokeilemaan, kuinka paljon voi vettä lisätä bensaan, ennen kuin se alkaa vaikuttamaan käyntiä huonontavasti :P ja tämä toimii sitten vain kesällä...
Hei, siehän olet ollut edelläkävijä kun olet lisäillyt tuota etanolia (marinolia) jo ennen kuin muut hoksivatkaan :wink:

Tuo vesihän on vitsi eikös mutta jos joku nyt siihenkin vielä ryhtyisi niin veden kannalta kannattaa huomioida että se ei sekoa tai ainakaan pysy sekaisin bensan kanssa eli kertyy sitten tankkiin tai suotimeen ja dieselissä olisi turmiollinen pumpulle.

Mikäs tuon asetonin merkitys on? Tarvitsee muuten kaveriksi tuon alkoholin liuetakseen hyvin/sekoittuakseen (mutta sitähän on ollut jo maailman sivu noissa bensoissa, kumma hässäkkä syntyi kun sitä nyt lisättiin 5->10%). Eli minkä bensiinin ominaisuuden parantamista haet tuolla asetonilla :shock:

No, hatunnoston arvoinen suoritus kuitenkin päästä noilla autoilla tuollaisiin kulutuslukemiin jatkuvasti "normaaliajossa" varsinkin jos pörrää vielä suollakin sekä metsäautoteillä jne vähääkään.

Minäkin pääsin nyt alle seiskan (6,8) tuolla diiseli rohjolla viime tankillisellla. Tuntuu että sillä kulutus on optimissaan noin 85-90 km/h nopeuksissa, jos siitä laskee niin tarvitsisi hakea vissiin jo nelosta (ainakin nyt siis tässä kunnossa kun nuo suuttimet on), rupeaa nopeastikin menemään "tukkoon".
300td -91, manuaali.
P4si
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja P4si »

Laffi kirjoitti:
napa kirjoitti: seuraavaksi pitää alkaa kokeilemaan, kuinka paljon voi vettä lisätä bensaan, ennen kuin se alkaa vaikuttamaan käyntiä huonontavasti :P ja tämä toimii sitten vain kesällä...
Ja sitten vois kokeilla kuinka paljon voi päästää ilmaa renkaista, ennen kuin hallittavuus huononee, tai kuinka paljon voi laseja sotkea ennen kuin se alkaa vaikuttaa näkyvyyttä huonontavasti.

:D :D :lol: :lol: Kiitos hyvästä aamunaurusta! Päivä lähtee mukavammin käyntiin! :lol:

On se napa kyllä viisas mies! Ei voi kuin ihailla! :shock: :shock:

Omaa ajokkia en saa menemään alle 9 l/100km millään (nyt talvella). Uusin tankkaus E10:llä on menossa par" aikaa, mittarissa vasta 230km, mittarin neula matkaa silmämääräisesti samaa vauhtia alaspäin kuin 98:lla ajaessa. Ei ole myöskään nykinyt, eikä mitään muutakaan muutosta huomattavissa kaasun käyttäytymisessä. Toinen tankillinen perään ja jos ei kulutuksessakaan muutosta, siirryn E10 bensaan.
-96 C220 Elegance Automaatti
Kakkosautona Nissan Primera SportDeck 1.6 -04
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

napa kirjoitti:

eikös se kulutus putoa vieläkin jos laitat pienemmän tankin siihen....vaikka 20L :shock: :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

roiala kirjoitti:Eli minkä bensiinin ominaisuuden parantamista haet tuolla asetonilla :shock:
ensisijaisesti sitä, ettei se sotkisi paikkoja, kuten tämä nyky bensa tahtoo tehdä, eli toimii myös säilöntäaineena bensalle... aika epäilevästi itse suhtauduin myös niihin asetoni juttuihin, kun niistä ensikertaa kuulin, mutta ei ole pahaa sanottavaa nyt, kun on itse testaillut... yhtä hyvää/säilyvää bensaa ei kyllä tunnu saavan tehtyä kotikonstein, mitä se vanha lyijyllinen oli :cry:

suurin vaikutus kulutukseen on luultavasti siinä, että asetoni/ksyleeni/marinol seos on putsannut suuttimet (miksei myös määräjakajan) lähes uuden veroisiksi ja sumu on nyt taas sellainen kuin kuuluukin, eli hienojakoinen... joka varmasti näkyy kulutuksessa... ja siihen ehkä koko asetonin kulutusta alentava maine perustuu :roll:

P4si
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja P4si »

Näistä jutuista innostuneena tarviikin pölliä vaimon kynsilakanpoistoaineet ja kaataa ne tankkiin! :idea:

Mitähän tekis Listerine suuvesi? Siinä violetissa oli muistaakseni alkoholia :idea:

Ja Andy räjäyttää lian, miksei silläkin sais sitten lisätehoja :idea:

Kloriitti vois olla kans... jne. jne. :!:
-96 C220 Elegance Automaatti
Kakkosautona Nissan Primera SportDeck 1.6 -04
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

P4si kirjoitti:Näistä jutuista innostuneena tarviikin pölliä vaimon kynsilakanpoistoaineet ja kaataa ne tankkiin! :idea:
kynsilakanpoistoaine ei ole 100% asetonia... mutta kyllä näitä aseton ja ksyleeni kokeiluja on tehty ympäri maailmaa, suomessa nyt on onneksi tähän asti ollut niin laadukasta bensaa, että ei ole ollut pakko turvautua tälläisiin poppakonsteihin, mutta koska nyt vaikuttaa siltä, että ne alkaa tosissaan tehdä tuolla nesteellä "petroolista" bensaa (eli huonolaatuista bensaa, jonka oktaanit korotetaan viinalla siihen vaadittuun), niin pitää vähän valmistautua tulevaan...

JeremyH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

napa kirjoitti:suomessa nyt on onneksi tähän asti ollut niin laadukasta bensaa, että ei ole ollut pakko turvautua tälläisiin poppakonsteihin, mutta koska nyt vaikuttaa siltä, että ne alkaa tosissaan tehdä tuolla nesteellä "petroolista" bensaa (eli huonolaatuista bensaa, jonka oktaanit korotetaan viinalla siihen vaadittuun), niin pitää vähän valmistautua tulevaan...
Petrooli on bensiiniä raskaampi jae, eli siitä kannattaa mielummin tehdä huonoa dieseliä, kuin bensaa.
Viina-bensaan sotketaankin sitten kevyempiä litkuja jotka haihtuu tankista pois vaikket ajaisikaan :wink:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Ville500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

No on täällä kovat kulutukset.. omassa 300se 12v pelkkä maantieajo jotain 9,5l/100km, sellaista satasen vauhtia pääasiassa..
Eikä muijakaan pääse 200te:en kanssa kaupunkiajossa alle 9l! Tosin epäilin sitäkin!
Lipsanen
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Kerran päässy alle 9ltr/100km,normaali 9-10ltr. Kuukauden työmatkakulutus on noin 190ltr.Kai sitä halvemmallakin pääsis :D
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Petromax
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Tulee mieleen muutaman vuoden takaa juttu,mitä pikkuveli sanoi.Aamun pikkutunneilla oltiin tulossa jostakin
....masta ja liikkeellä mopolla.Bensa oli niin vähissä,että ei sillä olisi kotiin päässyt.Onneksi repussa oli pullo keskipöhköä ja se tankkiin.....
Minä olin kyllä koko ajan sitä mieltä,että eihän se voinut tuolla käydä...
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
woke
Mersumies
Mersumies

Ensimmäisen tankin kulutus tuolla E220T:llä 9,6. Semmosta maantiepainotteista seka-ajoa. Nuo maantieajotkin 35km:n mittaisia pätkiä pääasiassa satasen vauhtia. Kylmästarttejakin on paljon, koska lohkolämmittimen vastus on rikki. Etukäteen ajattelin, että varmaan kympin tienoilla pyörii keskikulutus ja nyt jo eka tankilla alle kympin :-) Täytyy päivittää tietoa kunhan dataa kertyy pidemmältä ajalta.
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
JuCCiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JuCCiS »

woke kirjoitti:Ensimmäisen tankin kulutus tuolla E220T:llä 9,6. Semmosta maantiepainotteista seka-ajoa. Nuo maantieajotkin 35km:n mittaisia pätkiä pääasiassa satasen vauhtia. Kylmästarttejakin on paljon, koska lohkolämmittimen vastus on rikki. Etukäteen ajattelin, että varmaan kympin tienoilla pyörii keskikulutus ja nyt jo eka tankilla alle kympin :-) Täytyy päivittää tietoa kunhan dataa kertyy pidemmältä ajalta.
Onkos sulla woke automaggi vai itte hämmennettävää mallia? Tuota omaa 220E hakiessa tulomatkalla keskikulutus oli 7.7 litraa, tankissa oli 98E5 bensiiniä. Matkaa Tuusulasta Juukaan kerty pikkusen auki 550 kilsaa ja noin 400 kilsaa oli isoa valtatietä, nopeus pyöri aika pitkälti satasen pinnassa. Välillä tosin tuli kokeiltua ohituskiihtyvyyttä aika ronskilla kaasulla 8)
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
woke
Mersumies
Mersumies

JuCCiS kirjoitti:
woke kirjoitti:Ensimmäisen tankin kulutus tuolla E220T:llä 9,6. Semmosta maantiepainotteista seka-ajoa. Nuo maantieajotkin 35km:n mittaisia pätkiä pääasiassa satasen vauhtia. Kylmästarttejakin on paljon, koska lohkolämmittimen vastus on rikki. Etukäteen ajattelin, että varmaan kympin tienoilla pyörii keskikulutus ja nyt jo eka tankilla alle kympin :-) Täytyy päivittää tietoa kunhan dataa kertyy pidemmältä ajalta.
Onkos sulla woke automaggi vai itte hämmennettävää mallia? Tuota omaa 220E hakiessa tulomatkalla keskikulutus oli 7.7 litraa, tankissa oli 98E5 bensiiniä. Matkaa Tuusulasta Juukaan kerty pikkusen auki 550 kilsaa ja noin 400 kilsaa oli isoa valtatietä, nopeus pyöri aika pitkälti satasen pinnassa. Välillä tosin tuli kokeiltua ohituskiihtyvyyttä aika ronskilla kaasulla 8)
Automaatti on. Niin kumpi sulla on? Joo tosiaan mulla tohon eka tankilliseen oli kuiten taajamapyörittelyäkin ainaki 150km:ä. Varmasti maantiellä pääsee kahdeksan nurkille ja allekkin. Itsellä tulee seurailtua kulutusta ja joka tankkauksen laitan ylös tankkaus.com:iin.
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Vastaa Viestiin