Tervehdys
Ongelma on w201:sen 190E 1,8 ruiskun kylmäkäyknnistys,eli käynnistyy ja sammuu ,uudelleen käyntiin ja taas sammuu sama kolmannen kerran.Tämän jälkeen ei ongelmia,käy ja kukkuu normaalisti. Olen lukenu tätä palstaa ja todennut jotta vika saattaisi olla bensapumpun rele tai yj-rele,mutta saisko kuvat konehuoneesta jotta tietäisin missä ne releet on.
w201 kylmäkäynnistys
Re: w201 kylmäkäynnistys
YJ-rele löytyy akun takaa, sellanen kiiltävä about tulitikkuaskin kokoinen mötikkä, jossa päällä läpinäkyvä kansi ja 1 tai 2 sulaketta..
Näin ainakin W124, eiköhän myös tässä
Näin ainakin W124, eiköhän myös tässä

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: w201 kylmäkäynnistys
Kylmäkäynnistyssuutin saattaa olla tukossa. Minulla oli.koskj-d4 kirjoitti:Tervehdys
Ongelma on w201:sen 190E 1,8 ruiskun kylmäkäyknnistys,eli käynnistyy ja sammuu ,uudelleen käyntiin ja taas sammuu sama kolmannen kerran.Tämän jälkeen ei ongelmia,käy ja kukkuu normaalisti. Olen lukenu tätä palstaa ja todennut jotta vika saattaisi olla bensapumpun rele tai yj-rele,mutta saisko kuvat konehuoneesta jotta tietäisin missä ne releet on.
Re: w201 kylmäkäynnistys
jääkö käyntiin jos antaa vähän kaasua, vai oletko jo kokeillut...
kunnossa ollessaan nämä ei tarvitse, eikä saakkaan koskea kaasuun käynnistyksen aikana...
jos kaasun antaminen auttaa, niin vika olis sitten siinä tyhjäkäyntimoottorissa tai sen ohjauksessa...
kunnossa ollessaan nämä ei tarvitse, eikä saakkaan koskea kaasuun käynnistyksen aikana...
jos kaasun antaminen auttaa, niin vika olis sitten siinä tyhjäkäyntimoottorissa tai sen ohjauksessa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w201 kylmäkäynnistys
Onko tyhjäkäynti ihan normaali vaiko täristääkö? Entä, kun masiina sitten lopulta starttaa, niin nostaako tyhjäkäynnin korkeaksi vai laskeeko heti siihen n. 700rpm?
-91. 190E 2.3
- Grafenwalder
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: To 10.03.2011 17:46
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: w201 kylmäkäynnistys
Mulla tekee W201, -85, 2.0 Ke-Jetronikki juuri näin, täristää älyttömästi, melkein paikat irtoo hampaista, mutta kun saavuttaa normaali käyntilämpötilan käy tyhjäkäyntiä, korvakuulolla ainakin, reilusti yli sen 700.Perde kirjoitti:Onko tyhjäkäynti ihan normaali vaiko täristääkö? Entä, kun masiina sitten lopulta starttaa, niin nostaako tyhjäkäynnin korkeaksi vai laskeeko heti siihen n. 700rpm?
Eli mitä tehdä asian eteen?
190E 1985 2.0 Automatic (Ex)
190E 1986 2.0 Automatic
190E 1986 2.0 Automatic