Kaasupoljin

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Kaasupoljin

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

KL:ään soitin ja kuulemma W126:een käy sama poljin, kun W124:een. Minulla oli päinvastaista tietoa ja jonkinsortin muistikuvakin asiasta.

Veholla W126:n poljin maksoi 14€ KL:ssä W124:n poljin 12€.

Kohta lähdetään tarkastamaan tilanne. Yli vuoden kärsin rikkinäisestä polkimesta, noin pienn rahan tähden :cry: ...
No kohta taas hymyilyttää ja kaasunpainamiseenkin saa kadonneen tatsin takaisin.
Saattaa muuten vaikuttaa polttoaineen kulutukseenkin, kun ajosta tulee vähemmän nykivää.
Avatar
Timo K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 11.03.2003 22:41
Paikkakunta: Hollola

Re: Kaasupoljin

Viesti Kirjoittaja Timo K. »

W126 kirjoitti: Saattaa muuten vaikuttaa polttoaineen kulutukseenkin, kun ajosta tulee vähemmän nykivää.

Laita siihen ässään alumiininen poljinsarja :shock: , niin ero Koljan vehkeeseen kasvaa jälleen. :lol:
Koneella on koneen tahti
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Mikä ero?

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ei meidän vehkeissä oo vielä todettu mitään eroa???

Puolueellista, sanon mä. Saakelin bensamiehet.

Missä on Flosse kun dieselmies kaipaa tukea :!:
Matti N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:34
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Matti N »

-
Viimeksi muokannut Matti N, Pe 18.03.2011 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Bensaa sen olla pitää

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Olen viimepäivät keskittynyt bensavehkeen autuuden todistamiseen. Huomasin, että aikaisempi linjani oli liikaa noille bensakuskeille. Otetaan nyt vaikka Mr Bensa (Kaapo). Hän on kovaa vauhtia hankkimassa diesel-kuljetinta.

Tässähän menee diesel-autoilijan etuoikeus ihan harakoille, kun kaikki muutkin kohta ajavat dieselillä!

Kyllä bensa rules :D
Terveisin
Tero
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Bensaa sen olla pitää. Aivan!

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

dieselflosse kirjoitti:Terve!

...otetaan nyt vaikka Mr Bensa (Kaapo). Hän on kovaa vauhtia hankkimassa diesel-kuljetinta.
Hyvä veli, muista ottaa huomioon, etten aio missään tapauksessa luopua raikkaan, ravitsevan, puhtaan sekä tahraamattoman bensiinin lumovoimasta 8) . W126 jää taloon ja diesel saa sijaa vain siksi, että pitkille työtaipaleille ässä on bensiinimoottoreineen sangen ylitehoinen ja kuiskaavana kulkijana tuudittaa kuljettajansa valheelliseen vauhtisokeuden huumaan :wink: .

Diesel siis pienentää ylimääräisen voiman kuristamisen myötä myös ylinopeussakkojen riskiä ja pitää ajossa mielen vireänä. Ja kaiken hyvän lisäksi toimintasäde / tankkaus lienee tasaisessa matka-ajossa 1000 km luokkaa :D Ja kukapa sitä tahmeilla naftamittareilla useammin viitsisi vieraillakaan.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Polkimesta

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Uusi poljin makso sen 12€ ja sama käy myös W124:ään.

Jännä huomio:
Polkimen rungossa on W126:n varaosakoodi ja kumissa W123:n
Eli kumi on tehty alunperin W123:een ja runko W126:een. W124 on sitten käyttänyt samoja.

Hyvää plvelua oli taas KL:sä. pääsin Back-stagelle kattelemaan W126:n varaosa-CD:tä ja etsimään oikeanlaisia kiinnikkeitä muovihelmojen kromilistoihin....löytyihän ne, mutta 3 viikon toimitusaika....En tilannut.
käytän vielä kerran liimaa irvistävään listaan :)

poljin on huippu. Ajamiseen tuli ihan erilainen fiilis ja kenkäkään ei kulu enään keskeltä.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: Polkimesta

Viesti Kirjoittaja PM »

W126 kirjoitti:Hyvää plvelua oli taas KL:sä. pääsin Back-stagelle kattelemaan W126:n varaosa-CD:tä ja etsimään oikeanlaisia kiinnikkeitä muovihelmojen kromilistoihin....löytyihän ne, mutta 3 viikon toimitusaika....En tilannut.
käytän vielä kerran liimaa irvistävään listaan :)
Sää kun kattelit niitä varaosatietoja, niin:
a) mitäs noi kiinnikkeet maksoi
b) paljon niitä tarvitaan koko autoon
c) paljonkos niitä muovilistojen kiinnikkeitä menee koko autoon ja paljon maksoi
d) olikos niitä kromilistoja vielä saatavana
e) miten muuten on noiden varaosien kanssa, saako nykyäänkin lähes kaikkea vielä tilaamalla?

Olis tässä parin viikon päästä tarkoitus aloittaa samanmoinen projekti tuon lotjan kanssa, jonka sää jo tuolle omalles suoritit. Luulenpa vaan, ettei noilla vanhoilla kiinnikkeillä enää paljoa tee sen jälkeen, kun ne kerran repii irti. Ainakin ne muovihelmojen kiinnikkeet oli aivan valmista tavaraa, kun yhtä listaa kerran hieman raotin.

Muutenkin vihjeitä ja ohjeita otetaan vastaan koskien tuota projektia. Että miten se kannattais tehdä, että sais parhaimman ja siisteimmän lopputuloksen. Esim. tuota etulokaria ei varmaan kannata alkaa paljoa enää korjaileen, vaan iskee siihen uuden korjauspellin. Vai kannattaisko etsiä kuitenkin hyväkuntoista alkup. osaa jostain purkaamolta; eikös noiden tarvikeosien kanssa ole ollut jotain sopivuusongelmia?
Samaan syssyyn tuon ulkoisen ehostuksen kanssa tarvii varmaan vaihtaa taas tuo laturi ja vesipumppu sekä takavalot. Eipä tuo laturikaan kestänyt kuin vuoden päivät; nyt laakeri huutaa ja kitisee siihen malliin, että oksat pois. Vesipumppu on ilmeisesti hajoamassa pikapuoliin, sillä se on vuotanut jo useamman kuukauden ajan. Molemmat takavalot on kohtalaisilla säröillä, joten nekin menee vaihtoon. On kohtalaisen tyyriit nuo takalamppujen lasit, joten tarvii varmaan jostain ostaa ne käytettynä. Tietenkin jos jostain sais jotkin tyylikkäät tuningmallit, niin vois vaikka harkita vaihtoa sellaisiin... :wink:

Tietenkin nyt on oiva mahdollisuus harrastaa myös jotain muutakin pienimuotoista tuningia samalla, joten hyviä ehdotuksia otetaan vastaan. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Polkimesta

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Sää kun kattelit niitä varaosatietoja, niin:
a) mitäs noi kiinnikkeet maksoi
b) paljon niitä tarvitaan koko autoon
c) paljonkos niitä muovilistojen kiinnikkeitä menee koko autoon ja paljon maksoi
d) olikos niitä kromilistoja vielä saatavana
e) miten muuten on noiden varaosien kanssa, saako nykyäänkin lähes kaikkea vielä tilaamalla?


a) En kysynyt hintaa...tyhmäkun olin. Mutta itse hain vaan niitä päihin tulevia kiinnikkeitä, joissa on mukana ruuvi. Ne normaalit painonapit ei ainakaan montaakymmentä senttiä ole kappaleelta.
b) pieniä painonappeja listan yläreunaan muistaakseni S-malliin 18kpl.
isoja painonappeja alareunaan 22kpl. Sitten 4kpl niitä ruuvillisia. ja 4kpl semmosia, missä on väkänen.
Ihan varma en ole vain 99%.
c) yläreunassa samat kiinnikkeet pitää myös kromilistaa paikallaan.
d) Listoja saa kanssa tilaamalla.
e)Saa. Kannattaa aina kysyä Veholta ja KL:stä. KL on edelleen hitusen halvempi, mutta käyttää kuitenkin alkuperäisosia. Toimitusajat saattaa olla pidemmät.
Vastaa Viestiin