Star C3 vai C4?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Star C3 vai C4?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

vitontähti kirjoitti:tuota keltähän sais tuoreen *-softan?? laittakaa vaikka yv:tä...
Ei ehkä väliä mutta tuorrein/uusin ei aina ole parsa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti:
vitontähti kirjoitti:tuota keltähän sais tuoreen *-softan?? laittakaa vaikka yv:tä...
Ehkä ei ole parsa mutta tuorein yhdessä sopivan tai sopivien vanhempien kanssa on aika hyvä vaihtoehto.

Mitäs versioita itselläsi olisi tarjolla?
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Ehkä ei ole parsa mutta tuorein yhdessä sopivan tai sopivien vanhempien kanssa on aika hyvä vaihtoehto.

Mitäs versioita itselläsi olisi tarjolla?
Tällä hetkellä ei mitään(kaikki omassa käytössä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

CDI203 kirjoitti: Tällä hetkellä ei mitään(kaikki omassa käytössä)
OK, minulla omassa käytössä olevan version (versiot) saa kyllä "non-profit & educational" käyttöön. Ei tarvitse ostaa tuplahintaista testeriä pelkän softan takia. :roll:
vitontähti
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja vitontähti »

http://www.uobd2.com/wholesale/mb-star- ... -2106.html" onclick="window.open(this.href);return false;

oisko toi järkihintai setti?? ei pitäis jäädä pahan hintaseks vaikka tulee tulli + alvi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

vitontähti kirjoitti:http://www.uobd2.com/wholesale/mb-star- ... -2106.html

oisko toi järkihintai setti?? ei pitäis jäädä pahan hintaseks vaikka tulee tulli + alvi
Multiplexerin tietojen perusteella (1xRS232 to RS485 Cable, 1x Serial adapter cable) tuo vaikuttaa samalta laitteelta jota tässä threadissa referoitiin jotain $280 hinnalla, tässä multiplexerin hinta erikseen myytynä $449. Läppärissä ei varmaan ole Skandinäppäimistöä mutta diagnoosikäytössä se ei haittaa eikä EPC:llä, ei paljon WIS:in käytössäkään.
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ES »

Onkos jollakulla kokemusta T30 kovalevyn vaihtamisesta isompaan? Eihän tuota olisi pitänyt hankkiakaan, kun kerran VMwarea käyttää. Mutta kuitenkin.

Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa, miten isoa kovoa T30 tukee uusimmalla BIOS-päivityksellä, mutta ei tunnu löytyvän. Miten se vaihto oikein pitäisi tehdä, vai onko se levy oltava jotenkin IBM-yhteensopiva? Täydellisesti kopioitu partitiokaan ei pelaa.

T30 muuten nielaisee helposti 2GB RAM:ia, jos joku on siitä kiinnostunut.
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

ES kirjoitti:Onkos jollakulla kokemusta T30 kovalevyn vaihtamisesta isompaan? Eihän tuota olisi pitänyt hankkiakaan, kun kerran VMwarea käyttää. Mutta kuitenkin.

Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa, miten isoa kovoa T30 tukee uusimmalla BIOS-päivityksellä, mutta ei tunnu löytyvän. Miten se vaihto oikein pitäisi tehdä, vai onko se levy oltava jotenkin IBM-yhteensopiva? Täydellisesti kopioitu partitiokaan ei pelaa.

T30 muuten nielaisee helposti 2GB RAM:ia, jos joku on siitä kiinnostunut.
Itse olen käyttänyt 160 GB:n kovalevyjä T30:ssä. Isompia en ole hankkinutkaan, Lenovon tukisivuilta varmaan löytyy tieto kovalevyn maksimikoosta ja varmaan joku IT-ekspertti tietää sen ulkoa.

Kovalevyn vaihto onnistuu heittämällä jos se kovalevy on IBM T30:lle tehty. Jos XP:stä (Windowsista) on kyse niin lisenssin pitää olla corporate-mallia tai muuten sen joutuu uusimaan/uudistamaan. Jos kovalevy on jostain muusta koneesta niin se ei välttämättä buuttaa ollenkaan T30:ssä kun oikeita kovalevyajureita (mikä lie oikea termi) ei löydy. Tuohon auttaa vähän jos kovalevyn valmistelee edellisessä koneessa niin että siellä on useampia ajureita asennettuna. Microsoftin sivuilta löytyy joitakin ohjeita.
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ES »

Kiitos tiedoista. Ei buuttaa ollenkaan. Levyllä on tarkka kopio vanhan kovon partitiosta, eli lisenssijutut ok, mutta ilmeisesti on ajuriongelma. Pitää jatkaa tästä haeskelua.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ES »

Väliaikatiedotus (disclaimer): Olen tilannut Kiinasta Starin C3 uusimmilla herkuilla, online päivitys ja sillee. OBDresource oli toimittaja. 1. kovalevy oli paskana, toinen toimii. Niillä on kyllä hyvä tuki siellä, jos lontoo taipuu. Eräs aamu meni siinä chattaillessa kiinamimmin kanssa, tai mistäs minä tiedän onko sillä ehkä munatkin, mutta nimestä päätellen.

Kommunikaatio noiden kanssa on meikäläisittäin vähän hankalaa, mutta kyllä se siitä. Ne puhuu kyllä ihan hyvääkin lontoota, mutta jotenkin ei sitä samaa ku härmälääset. Pitää selittää monta kertaa. Työn puolesta jo tuttua.

Asentuu kyllä hyvin pöytäkoneeseenkin, jossa käyttis on W7. Ei tietenkään toimi, kun ei ole RS-porttia, mutta softa pelaa. Autoon en ole kokeillut vielä. Tämä nyt tiedoksi erityisesti Rumilukselle, ilmeisesti ne "fit all"- sovellukset pelaa. Tämä ainakin, mutta eihän tämä halpis ollutkaan. 850 taalaa ja alvithan voi itse valita, jos osaa.

Sitä tietysti ajetaan VMwarella. Joten ei kai sillä koneella tosiaan voi olla mitään väliä. Olen vähän miettinyt linuxia, mitenhän olis?

Nämä minun nykyiset ongelmani johtuvat siitä, että olen kusipää. Toimisi tuo jo ulkoisella kovalevyllä, mutta oli huono kokemus sellaisesta jo ekan kanssa. Enkä halua riiputtaa ylimääräistä kamaa mukana. Joten päätin, että kovo vaihtuu ja sinne tulee kaikki. Nyt sitten painin tämän kanssa. Nämä on yleensä työvoittoja.

Täällä ei sitten, Rumilus, mitään tietoja salailla, se on varma. Kaiken minkä tiedän, kerron, mutta se on kyllä pirun vähän.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
simppa80
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

ES kirjoitti:Väliaikatiedotus (disclaimer): Olen tilannut Kiinasta Starin C3 uusimmilla herkuilla, online päivitys ja sillee. OBDresource oli toimittaja. 1. kovalevy oli paskana, toinen toimii. Niillä on kyllä hyvä tuki siellä, jos lontoo taipuu. Eräs aamu meni siinä chattaillessa kiinamimmin kanssa, tai mistäs minä tiedän onko sillä ehkä munatkin, mutta nimestä päätellen.

Kommunikaatio noiden kanssa on meikäläisittäin vähän hankalaa, mutta kyllä se siitä. Ne puhuu kyllä ihan hyvääkin lontoota, mutta jotenkin ei sitä samaa ku härmälääset. Pitää selittää monta kertaa. Työn puolesta jo tuttua.

Asentuu kyllä hyvin pöytäkoneeseenkin, jossa käyttis on W7. Ei tietenkään toimi, kun ei ole RS-porttia, mutta softa pelaa. Autoon en ole kokeillut vielä. Tämä nyt tiedoksi erityisesti Rumilukselle, ilmeisesti ne "fit all"- sovellukset pelaa. Tämä ainakin, mutta eihän tämä halpis ollutkaan. 850 taalaa ja alvithan voi itse valita, jos osaa.

Sitä tietysti ajetaan VMwarella. Joten ei kai sillä koneella tosiaan voi olla mitään väliä. Olen vähän miettinyt linuxia, mitenhän olis?

Nämä minun nykyiset ongelmani johtuvat siitä, että olen kusipää. Toimisi tuo jo ulkoisella kovalevyllä, mutta oli huono kokemus sellaisesta jo ekan kanssa. Enkä halua riiputtaa ylimääräistä kamaa mukana. Joten päätin, että kovo vaihtuu ja sinne tulee kaikki. Nyt sitten painin tämän kanssa. Nämä on yleensä työvoittoja.

Täällä ei sitten, Rumilus, mitään tietoja salailla, se on varma. Kaiken minkä tiedän, kerron, mutta se on kyllä pirun vähän.
Eikös se WMwarella ajettava ole hidas ja epävakaampi systeemi? Tuo ohjelman asentaminenhan ei ole mitenkään ongelmallinen. Ihan varmasti saa asennettua kaikkiin koneisiin joissa tarpeeksi kovalevytilaa, mutta se että se sitten lähtee oikeasti kommunikoimaan purkin / auton kanssa on toinen asia.. Onko tuo 850 taalan purkki sitten varmasti sitä parasta a-luokkaa? Saitkuvat purkin sisältä sähköpostilla tai jotain?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mikäli haluaa ajaa windows7 / 64 bit systeemissä niin VmWare on käytännössä ainoa vaihtoehto. Muutoin vaikkapa XP natiivi asennus on näiden ohjelmien kannalta parempi, mutta monilla on tarve ajaa myös muita softia samassa koneessa.

Kyllä se kohtuu hyvin tuntuu toimivan tuo VmWare, ainakin jos kone jossa ajetaan on nykyaikainen, laskentakapasiteettia ja muistia piisaa. 4GB varmaan on minimi millä kannattaa lähetä liikkeelle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

ES kirjoitti: Nämä minun nykyiset ongelmani johtuvat siitä, että olen kusipää. Toimisi tuo jo ulkoisella kovalevyllä, mutta oli huono kokemus sellaisesta jo ekan kanssa. Enkä halua riiputtaa ylimääräistä kamaa mukana. Joten päätin, että kovo vaihtuu ja sinne tulee kaikki. Nyt sitten painin tämän kanssa. Nämä on yleensä työvoittoja.
Selventäisitkö mikä projektin ajatus oli? Ymmärtäisin että tarkoitus on ajaa nykyistä läppäriäsi entisellään uudella isommalla kovalevyllä ja sitten siirtää se WMVare image sille läppärin omalle kovalevylle mutta Star'ia ajettaisiin edelleen VMWarella. Tässä tapauksessahan itse Star ohjelmapaketin kanssa ei tarvitse tehdä mitään kunhan kopio imagen (ellei softiin ole käytetty jotain kopiosuojausohjelmia) ja käynnistää sen uudesta paikasta.

Sitä ennen pitää saada se oma PC heräämään sillä uudella kovalevyllä ja se on ihan oma ongelmansa, ei liity mitenkään MB:n diagnoosijuttuihin. Kummastakohan tässä ongelmassa oli kyse?

PS. jos kyse oli siitä että PC:n alkuperäisen levyn tiedot on kaikki kopioitu uudelle, isommalle kovalevylle niin ongelma voisi olla siitä että tuo on tehty väärillä työkaluilla ja koko boot-sektori on jäänyt kopioimatta.
hharri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja hharri »

Itse ajan C3 staria Thinkpad X31:llä. Näppärän pieni ja solid kone. Käyttöjärjestelmänä linux ja XP:tä ja C3:a ajan Virtualbox virtuaalikoneessa. Läppärissä ei itsessään ole sarjaporttia, mutta telakointiasemassa on. Systeemi pelittää hyvin, vaikka ei ole kuin 1G muistia, kovalevy on 160G. Kovalevy oli tosin liian iso BIOS:lle, mutta linuxhan ei sitä käytä joten hyvin toimii. Systeemi saattaisi nopeutua muistia lisäämällä, mutta vielä ei ole ollut tarvetta.
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Toi mun 4GB suositus oli siis windows7 käytölle, se nappaa jo itsessään sen ekan gigan niin että rouskutus vain käy.
Lisää tietoa: www.skg.fi
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ES »

DBFI kirjoitti:Selventäisitkö mikä projektin ajatus oli? Ymmärtäisin että tarkoitus on ajaa nykyistä läppäriäsi entisellään uudella isommalla kovalevyllä ja sitten siirtää se WMVare image sille läppärin omalle kovalevylle mutta Star'ia ajettaisiin edelleen VMWarella. Tässä tapauksessahan itse Star ohjelmapaketin kanssa ei tarvitse tehdä mitään kunhan kopio imagen (ellei softiin ole käytetty jotain kopiosuojausohjelmia) ja käynnistää sen uudesta paikasta.

Sitä ennen pitää saada se oma PC heräämään sillä uudella kovalevyllä ja se on ihan oma ongelmansa, ei liity mitenkään MB:n diagnoosijuttuihin.
Juuri näin, läppäriin isompi kovalevy ja vanha käyttis kaikkineen sille kopioituna ja VM-image päälle VMware on siellä jo asennettuna ja toimii ulkoisella levyllä. Tämä ongelma liittyy tosiaan kovalevyn kopiointiin, en saa isoa buuttaamaan läppärissä. Ainakaan toistaiseksi. On kopioitu EASYUS-softalla ja pitäisi olla buuttisektorikin kopioitu, vaan en tiedä.

Uusi kovalevy on tosin 320GB, en tiedä onko siinä jo raja ylitetty, tietoa tuosta en ole hakemisesta huolimatta löytänyt. 160GB riittäisi vallan mainiosti, mutta ei ollut niitä nyt verkkokaupassa. Tilaamalla saisi ajan kanssa.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ES »

simppa80 kirjoitti:Onko tuo 850 taalan purkki sitten varmasti sitä parasta a-luokkaa? Saitkuvat purkin sisältä sähköpostilla tai jotain?
Mistä sen tietää, mää mitään kuvia saanu. Riskillä tilasin.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ES »

hharri kirjoitti:Itse ajan C3 staria Thinkpad X31:llä. Näppärän pieni ja solid kone. Käyttöjärjestelmänä linux ja XP:tä ja C3:a ajan Virtualbox virtuaalikoneessa. Läppärissä ei itsessään ole sarjaporttia, mutta telakointiasemassa on. Systeemi pelittää hyvin, vaikka ei ole kuin 1G muistia, kovalevy on 160G. Kovalevy oli tosin liian iso BIOS:lle, mutta linuxhan ei sitä käytä joten hyvin toimii. Systeemi saattaisi nopeutua muistia lisäämällä, mutta vielä ei ole ollut tarvetta.
Kiitos, tämä oli hyvä tieto, saatan harkita. Vähän vierastan linuxia, koska en tunne sitä ollenkaan.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

ES kirjoitti: Juuri näin, läppäriin isompi kovalevy ja vanha käyttis kaikkineen sille kopioituna ja VM-image päälle VMware on siellä jo asennettuna ja toimii ulkoisella levyllä. Tämä ongelma liittyy tosiaan kovalevyn kopiointiin, en saa isoa buuttaamaan läppärissä. Ainakaan toistaiseksi. On kopioitu EASYUS-softalla ja pitäisi olla buuttisektorikin kopioitu, vaan en tiedä.

Uusi kovalevy on tosin 320GB, en tiedä onko siinä jo raja ylitetty, tietoa tuosta en ole hakemisesta huolimatta löytänyt. 160GB riittäisi vallan mainiosti, mutta ei ollut niitä nyt verkkokaupassa. Tilaamalla saisi ajan kanssa.
Lenovon sivuilla ei sanottu mikä on maksimikoko kovalevylle, puhuvat vain niistä mitä eri koneversioiden mukana on saanut aikanaan ostaa. Thinkpad foorumilla sanottiin pariinkin kertaan rajaksi 320 GB joten tuon levysi pitäisi toimia:
And T30 can take up to max. 320GB PATA/IDE hard drives.

Vähän epäilen että syyllinen olisi tuo kovalevyn kopiontiohjelma. Joskus kokeilin itse ottaa backupin EASYUS-softilla eikä se oikein toiminut. Oliko siellä joku "sector-by-sector" vaihtoehto jolla onnistui mutta silloinkin vähän vaihtelevasti.

Jos saat sen läppärin buuttaamaan USB-muistilta niin voin "lainata" softaa jolla saat kopioitua sen kovalevyn kunhan saat molemmat kovalevyt kiinni samaan koneeseen (T30:lle ja vastaaville on sellainen kovalevykelkka aika kätevä, CD-aseman paikalle laitetaan telakka toiselle kovalevylle, itse asiassa itse käytän lähes pelkästään tuota kelkkaa ainoana kovalevynä koneessa).

En kyllä ymmärrä miksi kannattaisi ajaa softaa VMWarella jos käytössä on "aito T30". Ei kai tuota konetta oikeasti ole tarkoitus käyttää muuhun työhön jolloin natiivi asennus olisi tehokkaampi ja toimivampikin. Mutta kyllä tuo kovalevyn vaihtokin jotenkin pitäisi onnistua.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

simppa80 kirjoitti: Eikös se WMwarella ajettava ole hidas ja epävakaampi systeemi? Tuo ohjelman asentaminenhan ei ole mitenkään ongelmallinen. Ihan varmasti saa asennettua kaikkiin koneisiin joissa tarpeeksi kovalevytilaa, mutta se että se sitten lähtee oikeasti kommunikoimaan purkin / auton kanssa on toinen asia.. Onko tuo 850 taalan purkki sitten varmasti sitä parasta a-luokkaa? Saitkuvat purkin sisältä sähköpostilla tai jotain?
Kuvat valmistajan webbisivuilta näyttävät kyllä hyviltä vaikka ulkopuolen kuvista ei koskaan voi ihan varma olla eikä toimitettu tuotekaan aina vastaa sitä mitä myyntisivuilla esitetään. En kyllä epäile tätä liikettä vaikka en tunne ketään joka sieltä olisi laitteen ostanut. Olisi kyllä mukava varmistaa mistä laitteesta on kyse jos muutkin foorumilaiset innostuvat tuon tilaamaan. Tosin likimain tuolla hinnalla saa saman laitteen suomalaisesta liikkeestä josta aiemmin oli puhetta (varmaan useammastakin liikkeestä) eikä tarvitse huijata tullia (eikä ottaa siihen liittyviä riskejä).
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Tuo 320 mb kovalevyn koko liitty siihen mikä Bios versio on käytössä kannataa lada uusin bios koneeseen niin sen jälkeen sen pitäisi ymmärtää
tuota 320 mb levyä kovalevyn monistamiseen ohjelma no1 on goast sillä saa täydellisen kopion kovalevystä toiselle se tekee jopa partioinin
jos on eri partitioita . tuo linuxin wmvare on huomattavasti nopeampi kuin windows versiossa ja vielä ubuntu buuttaa aikalailla nopeammin kuin
nuo Windowsit Tosin w7 on hieman nopeampi kuin xp
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ES »

DBFI kirjoitti:Jos saat sen läppärin buuttaamaan USB-muistilta niin voin "lainata" softaa jolla saat kopioitua sen kovalevyn kunhan saat molemmat kovalevyt kiinni samaan koneeseen (T30:lle ja vastaaville on sellainen kovalevykelkka aika kätevä, CD-aseman paikalle laitetaan telakka toiselle kovalevylle, itse asiassa itse käytän lähes pelkästään tuota kelkkaa ainoana kovalevynä koneessa).

En kyllä ymmärrä miksi kannattaisi ajaa softaa VMWarella jos käytössä on "aito T30". Ei kai tuota konetta oikeasti ole tarkoitus käyttää muuhun työhön jolloin natiivi asennus olisi tehokkaampi ja toimivampikin. Mutta kyllä tuo kovalevyn vaihtokin jotenkin pitäisi onnistua.
Saan kyllä molemmat levyt kiinni samaan koneeseen ja ne olivatkin W7-koneessa, jossa kopioin.

Voisihan se olla XP:lle asennettukin, mutta onnistuukos se asennus tuosta VM-imagesta jotenkin? Muuta ei ole.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ES »

arska10 kirjoitti:Tuo 320 mb kovalevyn koko liitty siihen mikä Bios versio on käytössä kannataa lada uusin bios koneeseen niin sen jälkeen sen pitäisi ymmärtää
tuota 320 mb levyä kovalevyn monistamiseen ohjelma no1 on goast sillä saa täydellisen kopion kovalevystä toiselle se tekee jopa partioinin
jos on eri partitioita . tuo linuxin wmvare on huomattavasti nopeampi kuin windows versiossa ja vielä ubuntu buuttaa aikalailla nopeammin kuin
nuo Windowsit Tosin w7 on hieman nopeampi kuin xp
"Uusin" BIOS on ja ghoastilla olen kokeillut, ei vaan toiminut.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

ES kirjoitti: "Uusin" BIOS on ja ghoastilla olen kokeillut, ei vaan toiminut.
Tosi outo juttu. Minulla oli yksi T30 jossa yksi tietty 160 Gigan kovalevy ei buutannut siinä kovalevyn oikeassa paikassa mutta samainen kovalevy buuttasi siitä DVD-aseman telakasta. En muista kovalevyn tyyppiä mutta ihan vastaava taas buuttasi tuossa koneessa siitä oikeasta kovalevyslotista.

Jos olisit lähempää niin voisit kokeilla minun kovalevylläni, tai päinvastoin voisin kokeilla sinun kovalevyäsi toisessa koneessa.

Se natiivi asennus ei varmaan onnistu tuon VMWare paketin pohjalta mutta tuon oman kovalevyn kopiolla tietenkin toimii kun se on natiivisti XP:n päälle asennettu. Kannattaa nyt kuitenkin laittaa se VMWare paketti keinolla tai toisella toimimaan jos jos se on riittävän nopea ja stabiili niin sehän riittääkin.
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ES »

DBFI kirjoitti:
ES kirjoitti: "Uusin" BIOS on ja ghoastilla olen kokeillut, ei vaan toiminut.
Tosi outo juttu. Minulla oli yksi T30 jossa yksi tietty 160 Gigan kovalevy ei buutannut siinä kovalevyn oikeassa paikassa mutta samainen kovalevy buuttasi siitä DVD-aseman telakasta. En muista kovalevyn tyyppiä mutta ihan vastaava taas buuttasi tuossa koneessa siitä oikeasta kovalevyslotista.

Jos olisit lähempää niin voisit kokeilla minun kovalevylläni, tai päinvastoin voisin kokeilla sinun kovalevyäsi toisessa koneessa.

Se natiivi asennus ei varmaan onnistu tuon VMWare paketin pohjalta mutta tuon oman kovalevyn kopiolla tietenkin toimii kun se on natiivisti XP:n päälle asennettu. Kannattaa nyt kuitenkin laittaa se VMWare paketti keinolla tai toisella toimimaan jos jos se on riittävän nopea ja stabiili niin sehän riittääkin.
Joo, kokeilen tässä vielä EASYUS DiskCopylla, poltin buuttaavan CD:n. Katsotaan, kerron tuloksen. Levyn kopioinnissa sen vian nyt täytyy olla.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
jysi
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jysi »

Linux live-CD koneeseen http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download" onclick="window.open(this.href);return false; ja sillä on helppoa kopioida mikä tahansa käyttöjärjestelmä levyltä toiselle. Jos kopioidaan vaikkapa sisäiseltä levyltä /dev/sda ulkoiselle USB-levylle /dev/sdb

ensin boottisektori ja partitiotaulukko:
dd if=/dev/sda of=/dev/sdb bs=512 count=1

Tässä välissä kannattaa resetoida kopioinnin kohdelevy käyttämällä USB-piuha välillä irti.

sitten partitio(t), ykkönen näin:
dd if=/dev/sda1 of=/dev/sdb1

Lopuksi jollakin partitiomanagerilla (Win-ympäristössä vaikkapa se EASEUS) laajennetaan partitio koko levyn kokoiseksi

EDIT: piti olla bs=512 jos kopioidaan myös partitiotaulukko, muuten bs=446
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ES »

Kiitti.

Latasin tuon ihan varmuuden vuoksi ja pitää kokeilla seuraavaksi noin. Nyt on kopiointi menossa Disk Copy:lla ja aikaa palaa. T30:ssä ei ole kuin USB1 ja se on tolkuttoman hidas. Minulla on kyllä siinä myös PCMCIA-USB2 adapteri, mutta jostain syystä tuo kovalevy ei siinä tykkää toimia. Kone alkaa naksuttaa ja jumittaa.

Eihän tässä enää mene neljääkään tuntia ja sitten voi kokeilla kuinka pieleen nyt meni. Tuo Disk Copy on kyllä myös linux-pohjainen. Luin myös, että sillä on joku vastaavassa tilanteessa onnistunut.

Ja voihan tuon Ubuntun vaikka asentaa, vaikka olen siitä kyllä aivan pihalla. Kai sekin ihmisen opittavissa on.

Niin, kokeilin ensin tässä W7-koneessa, mutta tämä jumiintui sen Disk Copyn buutattua. Läppärissä se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Mikä tuo disk copy on aivan kaikki diskcopyt eivät osaa kopioida tuota boosektoria oiken niin ei varmasti boottaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ES »

arska10 kirjoitti:Mikä tuo disk copy on aivan kaikki diskcopyt eivät osaa kopioida tuota boosektoria oiken niin ei varmasti boottaa
EASYUS Disk Copy 2.3. Tuolla kuulemma on onnistuttu ja oire ollut sama, kuin minulla, eli vilkkuva kursori eikä muuta.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Tuo nyt viitais siihen että sulla ei ole aktiivista paritiota käytössä pitäis saada formatoitua se levy ja asentaa aktiivinen partitio siihen
Asenna siihe vaikka joku vindows miniasenuksilla niin se formatoi tuon levyn ja laitaa tuon partition aktiiviseksi.
Vastaa Viestiin