
CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Amkki taitaa olla melko oiva kampe siis kutitteluun, eihän nuo saksassa enää järin kalliitakaan ole. 

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Internetin ihmeellisessä maailmassa näyttäs olevan myynnissä ohjelmointilaite. kwp2000.
Tekeekö moisella vehkeellä mitään muutaku että saan auton sekasi
2000 valmista lastutus ohjelmaa
Tekeekö moisella vehkeellä mitään muutaku että saan auton sekasi

2000 valmista lastutus ohjelmaa

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jonkun verran varoitellut noista valmiista lastusta...jarnox kirjoitti:Internetin ihmeellisessä maailmassa näyttäs olevan myynnissä ohjelmointilaite. kwp2000.
Tekeekö moisella vehkeellä mitään muutaku että saan auton sekasi![]()
2000 valmista lastutus ohjelmaa
niilä jotkut saanneet ECU:n siihen tilaan että päätyy tohon
keittiön pöydälle elvytettäväksi

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Nyt on "tuikutetulla" sportcoupella paineltu vissiin viikko menemään. Mukavastihan se kulkee vakioon verrattuna. Silti 330i bemarin jälkeen tuntuu ettei toi mee mihinkään. Onneksi sentään alentunut kulutus kompensoi kulkupuolen laskua
Käyttöauto tää on, mutta silti puheet turbon vaihdosta alkaa rassaamaan unettomina öinä
Mahtaiskos tämmönen olla sopiva ratkaisu:
http://cgi.ebay.de/Turbolader-Turbo-Mer ... 2c5aae35ea" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten tuo veto tuolla muttuu? Alkaako vetämään kunnolla vielä 3000r jälkeenkin. Nyt kyllä kiihtyy kivasti kaupunkinopeuksista ylöspäin, mutta motarilla on aneemista, kun lähtee raottelemaan läppää +120km/h nopeuksista...


http://cgi.ebay.de/Turbolader-Turbo-Mer ... 2c5aae35ea" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten tuo veto tuolla muttuu? Alkaako vetämään kunnolla vielä 3000r jälkeenkin. Nyt kyllä kiihtyy kivasti kaupunkinopeuksista ylöspäin, mutta motarilla on aneemista, kun lähtee raottelemaan läppää +120km/h nopeuksista...
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Tuo on alipainekellolla varustettu.
Sinun autossasi ahdin on sähköohjattu.
Silloin on helpompi laittaa sellainen ahdin, joka on tarkoitettu E270cdi, korimalli W211, 177hv.
Silloin tulee valmiiksi sähköohjattuna, muuten em kaltainen.
Siis, vaikkapa tuollainen.
Veto jatkuu pidemmälle ja vähän lisääntyykin, vakiosuuttimet riittää melkolailla tarkkaan kahteensataan.
Tuo on alipainekellolla varustettu.
Sinun autossasi ahdin on sähköohjattu.
Silloin on helpompi laittaa sellainen ahdin, joka on tarkoitettu E270cdi, korimalli W211, 177hv.
Silloin tulee valmiiksi sähköohjattuna, muuten em kaltainen.
Siis, vaikkapa tuollainen.
Veto jatkuu pidemmälle ja vähän lisääntyykin, vakiosuuttimet riittää melkolailla tarkkaan kahteensataan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikä/kuka olisi paras ohjelmoija Etelä-Pohjanmaalla?
Autona w211 280cdi v6 7G-tronic.
Ei olisi tarkoitus mitään "tusina" ohjelmaa laittaa.
Autona w211 280cdi v6 7G-tronic.
Ei olisi tarkoitus mitään "tusina" ohjelmaa laittaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Itse kyselisin samaa. Tuppaa tuo tuikku olemaan vähä liian kaukana täältä satakunnasta..
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Pitkä matka on suhteelinen juttu... kannatta ehkä laitta joku paikka ja säde miltä hakee apuja,
esim vaasata, outokummusta, ajelejevat vartavasten tohon kuusen alle 5-6h sivu,
toisille taas tunnin ajo on niin pitkä matkka että ennemin haluavat kaluston tulevan paikaan päälle
esim vaasata, outokummusta, ajelejevat vartavasten tohon kuusen alle 5-6h sivu,
toisille taas tunnin ajo on niin pitkä matkka että ennemin haluavat kaluston tulevan paikaan päälle
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Ei se ole pakko tänne periferiaan asti ajella.
Eikä tänne tieten kukaan mielellään tulekkaan.
Kyllä niitä on mahdollisuuksia eri puolilla Suomea.
Sähköpostilla ne ohjelmat liikkuu.
Ei se ole pakko tänne periferiaan asti ajella.
Eikä tänne tieten kukaan mielellään tulekkaan.

Kyllä niitä on mahdollisuuksia eri puolilla Suomea.
Sähköpostilla ne ohjelmat liikkuu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mulle voi laittaa yv:ä kuka ohjelmoi, Kokkola-Kuopio-Jyväskylä-Tampere-Turku sisäpuolelta.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Me laitellaan täällä vaasassa tuikun lastuja... Paljon myös satakuntalaiset ajelleet tänne tai me sinne 
Ihan tallissa, ei tarvi aina kuusen alla palella

Ihan tallissa, ei tarvi aina kuusen alla palella

LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex

W209 CLK 30CDI AMG -ex


- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Löytyykös PK-seudulta paikkaa joka softaisi 270cdi:n? Kyseessä 04 vm ja mittarissa kaks ja puol.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
PK seudulla useitaputukiffeli kirjoitti:Löytyykös PK-seudulta paikkaa joka softaisi 270cdi:n? Kyseessä 04 vm ja mittarissa kaks ja puol.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Saiskos edes yhden nimeltä?CDI203 kirjoitti:PK seudulla useitaputukiffeli kirjoitti:Löytyykös PK-seudulta paikkaa joka softaisi 270cdi:n? Kyseessä 04 vm ja mittarissa kaks ja puol.

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tosahan noita on esim foorumin sponssorin linkissäputukiffeli kirjoitti:Saiskos edes yhden nimeltä?CDI203 kirjoitti:PK seudulla useitaputukiffeli kirjoitti:Löytyykös PK-seudulta paikkaa joka softaisi 270cdi:n? Kyseessä 04 vm ja mittarissa kaks ja puol.
http://www.voimaa.com/toimipisteet.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
CDI203 kirjoitti:Tosahan noita on esim foorumin sponssorin linkissä
http://www.voimaa.com/toimipisteet.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Mjaahas. Vai että siis voimaa.com on ihan järkipaikka hoitaa tehonlisäys? Jostain ihmeen syystä olen pitänyt paikkaa ennakkoasenteisesti tehonlisäysten ostosteeveenä, ja siten aina ajatellut koko mestan ihan huuhaana.

Mites noi tuikun softat. Kuka niitä laittelee pk-seudulla? Ei kai voimaa.comi?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Itsellä kanssa olis kohta ehkä ajankohtaista hommata joku ohjelma tuohon tulevaan w203 200cdi manuaali. Edellisen kiessin käytin karalalla jyväskylässä, homma toimi paremmin ku hyvin. Mutta tutun virma kyllä edustaa tuota voimaa.comia tuossa 20km päässä. Hänen palvelu kyllä himottais kanssa.
Missä tämä herra tuikku tarkalleen touhuaa ja miten homma käytännössä toimii?
Missä tämä herra tuikku tarkalleen touhuaa ja miten homma käytännössä toimii?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jyväskylässä on yks firma mikä 300€ hoiti just vastaavan kaarani koodauksen, hyväksi tuli. En millään muista nimeä, palataan virkeänä aamulla asiaan...mikok kirjoitti:Itsellä kanssa olis kohta ehkä ajankohtaista hommata joku ohjelma tuohon tulevaan w203 200cdi manuaali. Edellisen kiessin käytin karalalla jyväskylässä, homma toimi paremmin ku hyvin. Mutta tutun virma kyllä edustaa tuota voimaa.comia tuossa 20km päässä. Hänen palvelu kyllä himottais kanssa.
Missä tämä herra tuikku tarkalleen touhuaa ja miten homma käytännössä toimii?
Taikasana google: http://www.motest.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
hyvä että homma hoitui suositellusa paikassa...Poppamies kirjoitti:Jyväskylässä on yks firma mikä 300€ hoiti just vastaavan kaarani koodauksen, hyväksi tuli. En millään muista nimeä, palataan virkeänä aamulla asiaan...mikok kirjoitti:Itsellä kanssa olis kohta ehkä ajankohtaista hommata joku ohjelma tuohon tulevaan w203 200cdi manuaali. Edellisen kiessin käytin karalalla jyväskylässä, homma toimi paremmin ku hyvin. Mutta tutun virma kyllä edustaa tuota voimaa.comia tuossa 20km päässä. Hänen palvelu kyllä himottais kanssa.
Missä tämä herra tuikku tarkalleen touhuaa ja miten homma käytännössä toimii?
Taikasana google: http://www.motest.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tännehän voisi joku kertoa että mitkä on oikean lastun ja "tusinalastun" erot...
Kaikki ei kuitenkaan jaksa lukea kaikkia aiheita ja postauksia läpi, eikä välttämättä osaa lukea rivienvälistä. Sitähän ei kuitenkaan missään suoraan sanota.
Tämä on vaan sellainen aihe mistä ei kukaan lastuttaja/koodaaja viitsi huudella ettei ketään suutu.
Eli nyt joku asiastatietäväpuolueetonpellepeloton, suu puhtaaksi ja tsemppiä
Kaikki ei kuitenkaan jaksa lukea kaikkia aiheita ja postauksia läpi, eikä välttämättä osaa lukea rivienvälistä. Sitähän ei kuitenkaan missään suoraan sanota.
Tämä on vaan sellainen aihe mistä ei kukaan lastuttaja/koodaaja viitsi huudella ettei ketään suutu.
Eli nyt joku asiastatietäväpuolueetonpellepeloton, suu puhtaaksi ja tsemppiä

LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex

W209 CLK 30CDI AMG -ex


Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tässä näyttää olevan perustietoa
http://www.ommekaniikka.fi/etusivu/valm ... chiptuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja löytyy ohjelma asiakkaan toiveen mukaan.
http://www.ommekaniikka.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Paikka Riihimäellä
http://www.ommekaniikka.fi/etusivu/valm ... chiptuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja löytyy ohjelma asiakkaan toiveen mukaan.
http://www.ommekaniikka.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Paikka Riihimäellä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Itseäni kiinnostaisi eri tekijän ohjelmissa olevat erot kans tulevaisuutta ajatellen...
Yleisesti että miten esim. ohjelma eroaa kun kyseessä on automaatilla oleva auto.
Eri tekijöiden ohjelmissa tuntuu olevan aikamoisia eroja esim. kaasunvastaavuuden suhteen. Minkälainen ohjelma sitten on paras esim. jos haluaa saada auton maantiekulutusta laskettua?
eli siis jos maantiejossa ahdot ovat tosi alhaalla ja kiihdyttäminen vaatii turbon herättelyä niin onko tämä taloudellisempaa vrt että turbo olisi mukana heti kaasuun koskiessa?
Yleisesti että miten esim. ohjelma eroaa kun kyseessä on automaatilla oleva auto.
Eri tekijöiden ohjelmissa tuntuu olevan aikamoisia eroja esim. kaasunvastaavuuden suhteen. Minkälainen ohjelma sitten on paras esim. jos haluaa saada auton maantiekulutusta laskettua?
eli siis jos maantiejossa ahdot ovat tosi alhaalla ja kiihdyttäminen vaatii turbon herättelyä niin onko tämä taloudellisempaa vrt että turbo olisi mukana heti kaasuun koskiessa?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Polkimen vastamisen voi säädellä tarpeen mukaanJolle kirjoitti:Itseäni kiinnostaisi eri tekijän ohjelmissa olevat erot kans tulevaisuutta ajatellen...
Yleisesti että miten esim. ohjelma eroaa kun kyseessä on automaatilla oleva auto.
Eri tekijöiden ohjelmissa tuntuu olevan aikamoisia eroja esim. kaasunvastaavuuden suhteen. Minkälainen ohjelma sitten on paras esim. jos haluaa saada auton maantiekulutusta laskettua?
eli siis jos maantiejossa ahdot ovat tosi alhaalla ja kiihdyttäminen vaatii turbon herättelyä niin onko tämä taloudellisempaa vrt että turbo olisi mukana heti kaasuun koskiessa?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Manuaalivaihteisessa enemmän syötön rajoitteita.Jolle kirjoitti:Itseäni kiinnostaisi eri tekijän ohjelmissa olevat erot kans tulevaisuutta ajatellen...
Yleisesti että miten esim. ohjelma eroaa kun kyseessä on automaatilla oleva auto.
Eri tekijöiden ohjelmissa tuntuu olevan aikamoisia eroja esim. kaasunvastaavuuden suhteen. Minkälainen ohjelma sitten on paras esim. jos haluaa saada auton maantiekulutusta laskettua?
eli siis jos maantiejossa ahdot ovat tosi alhaalla ja kiihdyttäminen vaatii turbon herättelyä niin onko tämä taloudellisempaa vrt että turbo olisi mukana heti kaasuun koskiessa?
Ainoa syöttömäärän ja kulutuksen suhteen oikeasti testattu ohjelma on se vakio.
Kulutuksen säästöistä puhuttaessa liikutaan kyllä aika vaarallisilla alueilla.
Teho/vääntö lisääntyy vaan syöttömäärää nostamalla, jos kulutus pienenee, siihen on muut syyt, mutta kyllä se joissain tilanteissa tottakin on.
Helpoiten kulutus pienenee autoa pienentämällä.
Paras ja paras .... kysymys ei ole ihan paras.
Tarpeeton ahtopaineen ylläpito nostaa kulutusta.
Mutta parantaa kaasupolkimen vastetta, kun moottoriin menee koko ajan ylimääräistäkin ilmaa, joka mahdollistaa syöttömäärän nousun heti.
Vakio ohjelma on aika hyvä kompromissi asian suhteen ...
Jos säästö polttoaineen kulutuksessa on ainut kriteeri ohjelman muutokseen, niin ehken suosittelisin miettimään ensin tarkkaan.
Muuten aiheesta olen jo tähänkin topiikkiin kirjoittanut niin paljon, että kaikkiin edellämainuttuihin kysymyksiin kyllä vastaus löytyy.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mites näissä mersuissa on nuo hiukkassuodattimet. Jostain autoistahan ne poistetaan ja jotenkin koodataan pois pelistä. Samaten egr venttiilin toimitaa muutetaan. Kuuluukos samat temput näihin cdi moottoreihin?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
täältä varmaan löytyy tietäjää että miten pystyis testaamaan rail painesäätimen toimivuuden? olenko ymmärtänyt oikein että ohjataan 0-12v ja jos puhaltaa päähän ja antaa napoihin 12v niin pitäisi ilman mennä läpi?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuossa edellä tuli hyviä kommentteja kulutuksesta. Itsekin olen miettinyt pitäisikö autoa ohjelmoida vai ei. Omassa mielessäni on kaksi asiaa:
- jos normaaliajossa kulutus laskisi, niin se olisi tietysti hyvinkin kannatettavaa
- jos tietyissä erikoistilanteissa saatavilla olisi enemmän tehoa/vääntöä, niin siitäkin voisi olla iloa.
Kuitenkaan en halua lisää tehoa, jos hintana on kulutuksen nousu normaaliajossa. Tai jos on odotettavissa hankaluuksia katsastuksessa tms.
- jos normaaliajossa kulutus laskisi, niin se olisi tietysti hyvinkin kannatettavaa
- jos tietyissä erikoistilanteissa saatavilla olisi enemmän tehoa/vääntöä, niin siitäkin voisi olla iloa.
Kuitenkaan en halua lisää tehoa, jos hintana on kulutuksen nousu normaaliajossa. Tai jos on odotettavissa hankaluuksia katsastuksessa tms.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Joissain mersuissa on hiukkassuodatin.
Sen toimintaan pystyy monella tapaa vaikuttamaan ohjelmalla.
Voi vaikka poistaa.
Aivan miten on tarvetta, tai halua.
Sama pätee egr-venttiiliin.
Hiukkassuodattimen poisto kaikkien siihen liittyvien toimintojen kanssa ohjelmasta, sekä suodattimen fyysillinen poisto pakoputkesta on yksi varma keino laskea kulutusta.
Mutta se ei liity siihen, että minä tai kukaan muukaan tuunaaja kykenisi niin kamalan erinomaisen ohjelman tekemään.
Vaan se liittyy siihen, että kun todellakin kaikki ko. aiheeseen ohjelmasta deaktivoidaan, niin mm. puhdistuspoltot jää poikkeen, millä on suora vaikutus kulutukseen, heti.
Jos ohjelma ei aivan kurja ole, niin ei se kyllä kulutusta lisääkkään.
Sellaisille alueille, joita kaikissa normaaleissa ajotilanteissa käytetään, ei tarvi koskea.
Jos ohjelma on sinne päinkään, niin kaikissa cdi-mersuissa kun on oppiva automaatti, niin se hetikohta oppii huomioimaan lisääntyneen väännön ja pyrkii sitten kaikissa tilanteissa käyttämään suurempaa vaihdetta/pienempiä kierroksia.
Tällä on kulutukseenkin myönteisiä vaikutuksia, mikäli kuljettaja ei "ulosmittaa" parantunutta suorituskykyä, vaan ajelee suunnilleen, kuten ennenkin.
Mutta kuten ymmärrätte, tässä ei mistään maatakaatavista eroista kunnossa olevissa autoissa puhuta.
Raipaineanturin ohjausjännite on välillä 0-5V, samoin säätimen.
Joissain mersuissa on hiukkassuodatin.
Sen toimintaan pystyy monella tapaa vaikuttamaan ohjelmalla.
Voi vaikka poistaa.
Aivan miten on tarvetta, tai halua.
Sama pätee egr-venttiiliin.
Hiukkassuodattimen poisto kaikkien siihen liittyvien toimintojen kanssa ohjelmasta, sekä suodattimen fyysillinen poisto pakoputkesta on yksi varma keino laskea kulutusta.
Mutta se ei liity siihen, että minä tai kukaan muukaan tuunaaja kykenisi niin kamalan erinomaisen ohjelman tekemään.
Vaan se liittyy siihen, että kun todellakin kaikki ko. aiheeseen ohjelmasta deaktivoidaan, niin mm. puhdistuspoltot jää poikkeen, millä on suora vaikutus kulutukseen, heti.
Jos ohjelma ei aivan kurja ole, niin ei se kyllä kulutusta lisääkkään.
Sellaisille alueille, joita kaikissa normaaleissa ajotilanteissa käytetään, ei tarvi koskea.
Jos ohjelma on sinne päinkään, niin kaikissa cdi-mersuissa kun on oppiva automaatti, niin se hetikohta oppii huomioimaan lisääntyneen väännön ja pyrkii sitten kaikissa tilanteissa käyttämään suurempaa vaihdetta/pienempiä kierroksia.
Tällä on kulutukseenkin myönteisiä vaikutuksia, mikäli kuljettaja ei "ulosmittaa" parantunutta suorituskykyä, vaan ajelee suunnilleen, kuten ennenkin.
Mutta kuten ymmärrätte, tässä ei mistään maatakaatavista eroista kunnossa olevissa autoissa puhuta.
Raipaineanturin ohjausjännite on välillä 0-5V, samoin säätimen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
0V=ei painetta 5V maxs paine kun sitä anturilata mittailee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Temicin miehillä ei ole ollut faktoreita miettiessä paljoa mielikuvitusta
.
400cdi:n pumppu pystyy siis koviin paineisiin, eikös paawossa ole sama pumppu nyt?
400:n ahtimet on GT1749V, mutta mitkä on siipikoot, kun niitäkin on pienempää ja isompaa versiota. Onko kukaan mittaillut?

400cdi:n pumppu pystyy siis koviin paineisiin, eikös paawossa ole sama pumppu nyt?
400:n ahtimet on GT1749V, mutta mitkä on siipikoot, kun niitäkin on pienempää ja isompaa versiota. Onko kukaan mittaillut?