S350TD lämpenee liikaa, sisälle ei tule lämpöä.
S350TD lämpenee liikaa, sisälle ei tule lämpöä.
Edellisen ongelman kun sai korjattua niin uusi tuli heti perässä. Tällä kertaa vuorossa lämmöt.
Eli moottori lämpenee aivan liikaa. Mittari menee lähelle 120 astetta jonka jälkeen ei kyllä enää uskalla käyttää ollenkaan. Ei edes ajossa jäähdy.
Outoa tässä on se, ettei sisälle tule ollenkaan lämpöä vaikka kaikki letkut ovat about yhtä kuumia. Myös hyttiin menevä ja sieltä tuleva.
Vesípumppu on vaihdettu eikä toi oikein termostaattivialtakaan vaikuta? Nesteitä ei katoa eikä näytä olevan öljyäkään seassa (ei kansi/pahvi?). Sisäkennokin on huuhdeltu.
Alkaa usko loppuu ton vehkeen kanssa... bensaa ja tikkuja ihan just. Kohta joku saa halvalla Mersun
Eli moottori lämpenee aivan liikaa. Mittari menee lähelle 120 astetta jonka jälkeen ei kyllä enää uskalla käyttää ollenkaan. Ei edes ajossa jäähdy.
Outoa tässä on se, ettei sisälle tule ollenkaan lämpöä vaikka kaikki letkut ovat about yhtä kuumia. Myös hyttiin menevä ja sieltä tuleva.
Vesípumppu on vaihdettu eikä toi oikein termostaattivialtakaan vaikuta? Nesteitä ei katoa eikä näytä olevan öljyäkään seassa (ei kansi/pahvi?). Sisäkennokin on huuhdeltu.
Alkaa usko loppuu ton vehkeen kanssa... bensaa ja tikkuja ihan just. Kohta joku saa halvalla Mersun
W140 500SEL, W124 260E ja Volkkari
Re: S350TD lämpenee liikaa, sisälle ei tule lämpöä.
Kuulostaa siltä et jäähdytysjärjestelmässä olis ns. ilmalukko. Koita ilmata järjestelmää uudestaan. Ota lämppäriltä tuleva letku irti ja koita saada neste kiertämään. On toki mahdollista että kansipahvi on palanut. Tekeekö normaalia suurempaa painetta ylävesiletkuun?
C124 300CDT
C124 250CD
C124 250CD
Re: S350TD lämpenee liikaa, sisälle ei tule lämpöä.
Ei kerää normaalia kovempaa painetta.
Oiskohan myös mahdollista, että uusi vesipumppu on jotenki viallinen? Kun ennen pumpun vaihtoa mitään lämpöhuolia ei ollut.
Oiskohan myös mahdollista, että uusi vesipumppu on jotenki viallinen? Kun ennen pumpun vaihtoa mitään lämpöhuolia ei ollut.
W140 500SEL, W124 260E ja Volkkari
Re: S350TD lämpenee liikaa, sisälle ei tule lämpöä.
Vesi ei kierrä, jossain on tukos. Vesipumppu voisi kai tuhoutua, jos jäähdytysneste on jäässä ja autoa käynnistetään.
Pakkasella jäätukos tekee myös nuo oireet, jos jokin letku tms. pääsee jäätymään.
Kai siellä voisi olla myös sähköinen kiertovesipumppu, mutta sen rikkoutuminen tuskin tekee noin pahoja oireita.
Väärin päin oleva termostaatti ei myöskään pitäisi estää lämmön tulemista sisälle.
Pakkasella jäätukos tekee myös nuo oireet, jos jokin letku tms. pääsee jäätymään.
Kai siellä voisi olla myös sähköinen kiertovesipumppu, mutta sen rikkoutuminen tuskin tekee noin pahoja oireita.
Väärin päin oleva termostaatti ei myöskään pitäisi estää lämmön tulemista sisälle.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: S350TD lämpenee liikaa, sisälle ei tule lämpöä.
- Ei ole ollut nesteet jäässä.
- Sähköinen kiertovesipumppu toimii silloin tällöin ja siitä lähtevä letku on muita reilusti viileämpi ellei kylmä. Miten vaikuttaa asiaan?
- Itse vesipumppuakin tuli tutkittua niin kyllä se ehjä on
- Termostaatti oli oikeinpäin, eikä uudenkaan asennus vaikuttanut asiaan. Ei myöskään termarin poistaminen kokonaan.
- Ilmausta on kokeiltu yli- ja alipaineella eikä vieläkään tule sisälle mitään ja auton lämmöt on taivaissa. Onko näissä joku oma konsti ilmaamisessa?
Kellään mitään ideoita?
Ei kauheesti kiinnostais alkaa irottaa kantta. Varsinkin jos sekin on sitten loppujen lopuks turhaa...
- Sähköinen kiertovesipumppu toimii silloin tällöin ja siitä lähtevä letku on muita reilusti viileämpi ellei kylmä. Miten vaikuttaa asiaan?
- Itse vesipumppuakin tuli tutkittua niin kyllä se ehjä on
- Termostaatti oli oikeinpäin, eikä uudenkaan asennus vaikuttanut asiaan. Ei myöskään termarin poistaminen kokonaan.
- Ilmausta on kokeiltu yli- ja alipaineella eikä vieläkään tule sisälle mitään ja auton lämmöt on taivaissa. Onko näissä joku oma konsti ilmaamisessa?
Kellään mitään ideoita?
Ei kauheesti kiinnostais alkaa irottaa kantta. Varsinkin jos sekin on sitten loppujen lopuks turhaa...
W140 500SEL, W124 260E ja Volkkari
Re: S350TD lämpenee liikaa, sisälle ei tule lämpöä.
Nouseeko se lämpömittari tasaisesti sinne punaselle vai pomppaako kerralla?
Mulla oli ex 350ssä sellaista vikaa että lämpömittari hiipi joskus itsestään ylös ja napakka nyrkin isku kojelautaan mittariston päälle tiputti taas lämpömittarin normaali lukemiin.
Alkaako puhaltaa sisälle lämmintä jos nykäset lämmönsäätö venttiileiltä johtoliittimen irti? Sitten vaikka jollain ruuvimeisselin perällä tms pari napakkaa napautusta niihin venttiileihin. Voi olla jumissakin ne venttiilit.
Koneeseen reippaasti kierroksia että vesipumppu jaksaa painaa ilmat pois.
Mulla oli ex 350ssä sellaista vikaa että lämpömittari hiipi joskus itsestään ylös ja napakka nyrkin isku kojelautaan mittariston päälle tiputti taas lämpömittarin normaali lukemiin.
Alkaako puhaltaa sisälle lämmintä jos nykäset lämmönsäätö venttiileiltä johtoliittimen irti? Sitten vaikka jollain ruuvimeisselin perällä tms pari napakkaa napautusta niihin venttiileihin. Voi olla jumissakin ne venttiilit.
Koneeseen reippaasti kierroksia että vesipumppu jaksaa painaa ilmat pois.
Re: S350TD lämpenee liikaa, sisälle ei tule lämpöä.
Nousee ihan lämmön mukaan...
Täytynee kokeilla tota venttiilien naputtamista
Täytynee kokeilla tota venttiilien naputtamista
W140 500SEL, W124 260E ja Volkkari
Re: S350TD lämpenee liikaa, sisälle ei tule lämpöä.
Onkohan sulla sellainen vesipumppu jossa on muovi siivet.On ollut tapauksia että siipi halkeaa ja pelkkä akseli pyörii ja vesi ei tosiaan kierrä.Senkin voi testata että ottaa jonkin pumpun läheltä letkun irti ja kierrättää moottoria,vaikka eihän se neste siellä kierrä jos sisälle ei tule kuumaa jos kertovesipumppukin pelaa.Lämpö vain kerääntyy kanteen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S350TD lämpenee liikaa, sisälle ei tule lämpöä.
...lankun on joskus joutunut ajamaan AIVAN järjettämän jyrkkään mäkeen että on saannut kennon kiertoon
Re: S350TD lämpenee liikaa, sisälle ei tule lämpöä.
Vesipumpussa on metallisiivet ja kyllä pumppu tuntuu pyörittävän mehuja paikasta toiseen.
Täytyy tänään varmaan mennä leikkimään Veikka Gustafssonia johonki mäkeen ton värkin kanssa
Täytyy tänään varmaan mennä leikkimään Veikka Gustafssonia johonki mäkeen ton värkin kanssa
W140 500SEL, W124 260E ja Volkkari
Re: S350TD lämpenee liikaa, sisälle ei tule lämpöä.
Auto kunnossa. Sähköinen vesipumppu oli tukkeutunut jostain ihme syystä... jotain ihme möhnää täynnä.
Purin ja puhdistin sen + järjestelmän kunnollinen huuhtelu. Nyt toimii niinku pitää
Purin ja puhdistin sen + järjestelmän kunnollinen huuhtelu. Nyt toimii niinku pitää
W140 500SEL, W124 260E ja Volkkari
Re: S350TD lämpenee liikaa, sisälle ei tule lämpöä.
Olisiko lisätty vääränlaista jäähdytinnestettä ja se olisi sakkautunut puuroksi?
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: S350TD lämpenee liikaa, sisälle ei tule lämpöä.
Ei ainakaan mun aikana. Edellisestä en sitten tiedä
W140 500SEL, W124 260E ja Volkkari
Re: S350TD lämpenee liikaa, sisälle ei tule lämpöä.
Ei tuo sähköisen vesipumpun pumppaamattomuus kyllä selitä koneen liiallista lämpenemistä.
Sen virtaama ei riitä jäähdyttämään konetta kelien lämmetessä ja samalla kun komentosiltaa ei tarvi enää lämmittää.
Sen virtaama ei riitä jäähdyttämään konetta kelien lämmetessä ja samalla kun komentosiltaa ei tarvi enää lämmittää.
Re: S350TD lämpenee liikaa, sisälle ei tule lämpöä.
Jotkut aikoinaan eteen sattunut tapaus kun jäähdytin paikkus aine oli kaadettu kuumaan koneeseen niin oli jäähdytin tukkeutunut ja jälki oli sellaista muovista puolukkapuuroa jokapaikassa joka oli kovettunut ja jäähdytys teho katosi täysin.siksi suosin pelkästään jäähdytin korjaamoa tai uutta jäähdytintä tai/jos saisi ennenvanhaan saatavia sokeri paloja jotka olivat harmaita kuutioita jotka siirsivät lämpöä käytön jälkeenkin.
nykyään ne taitavat olla sellaisia haulikonhauleja ruskeessa kastikkeessa,tölkissä.
nykyään ne taitavat olla sellaisia haulikonhauleja ruskeessa kastikkeessa,tölkissä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S350TD lämpenee liikaa, sisälle ei tule lämpöä.
Muistaakseni sähköinen pumppu kierrättää vain lämmityslaitteen nesteitä.
Pääkierto jäähdyttimeen hoituu varsinaisella vesipumpulla.
Sähköisen pumpun tukos kyllä kylmentää matkustamon, muttei sen kai pitäisi ylikuumentaa moottoria.
Varminta olisi huolella huuhdella koko jäähdytysjärjestelmä soodan kanssa ja tarkistaa
vesijohtovedellä, että vesi virtaa kunnolla. Siiten voisi laittaa uudet nesteet, mieluiten tislatulla vedellä.
Soodaa pannaan 4-5 % veteen, vedet moottoriin ja annetaan moottorin käydä kunnolla kuumaksi ja sitten huuhdellaan.
Pääkierto jäähdyttimeen hoituu varsinaisella vesipumpulla.
Sähköisen pumpun tukos kyllä kylmentää matkustamon, muttei sen kai pitäisi ylikuumentaa moottoria.
Varminta olisi huolella huuhdella koko jäähdytysjärjestelmä soodan kanssa ja tarkistaa
vesijohtovedellä, että vesi virtaa kunnolla. Siiten voisi laittaa uudet nesteet, mieluiten tislatulla vedellä.
Soodaa pannaan 4-5 % veteen, vedet moottoriin ja annetaan moottorin käydä kunnolla kuumaksi ja sitten huuhdellaan.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: S350TD lämpenee liikaa, sisälle ei tule lämpöä.
Noissa 3.5:ssa koneissa -95:sta eteen on päin isompi 72mm siipipyörällä oleva vesipumppu ja vanhemmissa 68mm.
Elikkä kannattaa tarkistaa pumpun siipipyörän mitat ennen kuin ostaa pumpun. Itse tilasin kl:tä pumpun joka piti sopiman 91-98 vuosimalleihin.
Huomasin sitten vanhan pumpun irrotettuani että pumput on erilaiset. Lohkossa oleva pumpun pesä on pumppukohtainen eli pumput ei käy ristiin.
Elikkä kannattaa tarkistaa pumpun siipipyörän mitat ennen kuin ostaa pumpun. Itse tilasin kl:tä pumpun joka piti sopiman 91-98 vuosimalleihin.
Huomasin sitten vanhan pumpun irrotettuani että pumput on erilaiset. Lohkossa oleva pumpun pesä on pumppukohtainen eli pumput ei käy ristiin.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"