M 103 hyytyy
M 103 hyytyy
Kone hyytyy kierroksiin eikä nosta niitä isommaksi, vapaalla nostaa kierroksia kaasu pohjassa tai vähän painettuna kovin vaivaisesti. (kaasun asennolla ei väliä)
Vaiva kesti noin 30sek. ja alkoi noin 2km:n ajon jälkeen.(kone 60 asteinen)
Tyhjäkäynti on ok.
Tuntuisi bensan saanti ongelmalta.
Vaiva ilmestyi kuin tyhjästä kylmällä koneella.
Onko tähän ongelmaan kellään ratkaisua/ kokemuksia?
Vaiva kesti noin 30sek. ja alkoi noin 2km:n ajon jälkeen.(kone 60 asteinen)
Tyhjäkäynti on ok.
Tuntuisi bensan saanti ongelmalta.
Vaiva ilmestyi kuin tyhjästä kylmällä koneella.
Onko tähän ongelmaan kellään ratkaisua/ kokemuksia?
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
240 D aut. -80
E 320 T -94
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: M 103 hyytyy
millon vaihdettuiteite kirjoitti:Kone hyytyy kierroksiin eikä nosta niitä isommaksi, vapaalla nostaa kierroksia kaasu pohjassa tai vähän painettuna kovin vaivaisesti. (kaasun asennolla ei väliä)
Vaiva kesti noin 30sek. ja alkoi noin 2km:n ajon jälkeen.(kone 60 asteinen)
Tyhjäkäynti on ok.
Tuntuisi bensan saanti ongelmalta.
Vaiva ilmestyi kuin tyhjästä kylmällä koneella.
Onko tähän ongelmaan kellään ratkaisua/ kokemuksia?
bensansuodatin?
ilmansuodatin?
95%:lla varmuudella lamda-anturi ei worki.iteite kirjoitti:Polttoainepumppu, suodatin, jakajankansi, pyörijä, syt. johdot, tulpat ja ilmanputsari vaihdettu syksyllä.(10000km sitten).
Ihmetyttää 30sek. vika ja sitten taas toimii kuin ennenkin.
Veholla yli 200 eur. Muualla hieman yli 100 euroa. Biltemalla 70 euroa. Ostaisin sen tuolta muualta.
/Jo vain
300 SE
Jos tuo anturi ei pelitä,niin näkyykö vika esim.testerissä?ainakin päästöarvot täytyisi olla aika sekaisin,eikös.jo vain kirjoitti:95%:lla varmuudella lamda-anturi ei worki.iteite kirjoitti:Polttoainepumppu, suodatin, jakajankansi, pyörijä, syt. johdot, tulpat ja ilmanputsari vaihdettu syksyllä.(10000km sitten).
Ihmetyttää 30sek. vika ja sitten taas toimii kuin ennenkin.
Veholla yli 200 eur. Muualla hieman yli 100 euroa. Biltemalla 70 euroa. Ostaisin sen tuolta muualta.
/Jo vain
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
/Jo vain[/quote]
Jos tuo anturi ei pelitä,niin näkyykö vika esim.testerissä?ainakin päästöarvot täytyisi olla aika sekaisin,eikös.[/quote]
Seos oli autossani vastaavan käyntihäiriön tapauksessa hieman liian rikkaalla.
x11 liittimestä mitaten nokkakulmamittarin lukema ei moottori täysin lämpimänä vaihdellut (oskilloinut) n. -/+ 10 prosenttia kuten lukeman pitäisi.
Nokkakulmamittarin + piuha kiinni x11-liittimen 3-napaan ja - piuha 2-napaan joka on sama kuin auton maa ja eikun tarkastelemaan.
/Jo vain
Jos tuo anturi ei pelitä,niin näkyykö vika esim.testerissä?ainakin päästöarvot täytyisi olla aika sekaisin,eikös.[/quote]
Seos oli autossani vastaavan käyntihäiriön tapauksessa hieman liian rikkaalla.
x11 liittimestä mitaten nokkakulmamittarin lukema ei moottori täysin lämpimänä vaihdellut (oskilloinut) n. -/+ 10 prosenttia kuten lukeman pitäisi.
Nokkakulmamittarin + piuha kiinni x11-liittimen 3-napaan ja - piuha 2-napaan joka on sama kuin auton maa ja eikun tarkastelemaan.
/Jo vain
300 SE
Mun mielestä lambda joko toimii tai ei.
Ei selitä miksi 20-30sekunnin kuluttua toimii taas kun enkeli.
Lambdan ohjaama elekrohydraulinen bensapaineensäätimen säätö on vain hienosäätöä, en usko että se pystyy kyyristämään koko norsumoottorin.
Joku kirjoitti vastaavasta viasta aikaisemmin niin ajattelin että jos se olis saanu selville mistä johtuu.
Taidan laittaa jäänestoa tankkiin ja hanaaa.
Ei selitä miksi 20-30sekunnin kuluttua toimii taas kun enkeli.
Lambdan ohjaama elekrohydraulinen bensapaineensäätimen säätö on vain hienosäätöä, en usko että se pystyy kyyristämään koko norsumoottorin.
Joku kirjoitti vastaavasta viasta aikaisemmin niin ajattelin että jos se olis saanu selville mistä johtuu.
Taidan laittaa jäänestoa tankkiin ja hanaaa.

(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
240 D aut. -80
E 320 T -94
Niin vielä kokeilin laittaa N:lle ja lappulattiaan kun vika iski, otti kaikki 3000rpm.
Kun painaa kaasua niin ainut mitä tapahtuu on, että economy mittari menee pohjaan punaiselle.
Ai että vihloo.(rupee kuullostaan mun korvissa kirosanalta toi M103+aut+kat)

Kun painaa kaasua niin ainut mitä tapahtuu on, että economy mittari menee pohjaan punaiselle.
Ai että vihloo.(rupee kuullostaan mun korvissa kirosanalta toi M103+aut+kat)



(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
240 D aut. -80
E 320 T -94
Veholla eivät tunnustaneet vaihtaneensa kohdalleni sattuneen samankaltaisen käyntihäiriöongelman poistamiseksi muuta kuin lamda-anturin.iteite kirjoitti:Mun mielestä lambda joko toimii tai ei.
Ei selitä miksi 20-30sekunnin kuluttua toimii taas kun enkeli.
Lambdan ohjaama elekrohydraulinen bensapaineensäätimen säätö on vain hienosäätöä, en usko että se pystyy kyyristämään koko norsumoottorin.
Joku kirjoitti vastaavasta viasta aikaisemmin niin ajattelin että jos se olis saanu selville mistä johtuu.
Taidan laittaa jäänestoa tankkiin ja hanaaa.
Oire oli:
Puolilämpimästä käynnistämisen jälkeen moottori "sakkasi" talousmittari män pohjaan, n. reilun puolen minuutin ....minuutin kaasun vipsuttelun jälkeen ongelma poistui ja kaikki toimi ilman ongelmia seuraavaan puolilämpimänä käynnistämiseen asti. Kylmästä käynnistettäessä ongelmaa ei yleensä esiintynyt. Pakokaasujen CO-pitoisuus oli n. kaksi kertaa yli sallitun 1,6.
Jos lamda-anturi ei toimi niin lukema x11-liittimestä mittaillen ei oskilloi lamdaluupissa olevalle systeemille (täysin kuumalle moottorille) kuten pitäisi.
Kohdallani lukema ei oskilloinut.
/Jo vain
300 SE
Mistä löytyy helpoiten nuo lambdan johdot,siis jonkinlainen liitoskohtaiteite kirjoitti:Kokeilin ja irroitin lambdan johdot niin kone ei enää hyytynyt, kävi tosin aika laihalla.(co. 0,00%)
Vaihdoin lambdan, tuntuu toimivan. (toistaiseksi)![]()

ettei tarvi könytä auton alle.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Ainakin minun pirssissä liitos oli vänkärin puolen lattiamaton alla. Kolme johtoa, kaksi valkoista mennee lämmittimeen ja yks (musta?) ohjausyksikölle.Make kirjoitti:Mistä löytyy helpoiten nuo lambdan johdot,siis jonkinlainen liitoskohtaiteite kirjoitti:Kokeilin ja irroitin lambdan johdot niin kone ei enää hyytynyt, kävi tosin aika laihalla.(co. 0,00%)
Vaihdoin lambdan, tuntuu toimivan. (toistaiseksi)![]()
![]()
ettei tarvi könytä auton alle.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
2 johtoa lämmittimeen?JuhaK kirjoitti:Ainakin minun pirssissä liitos oli vänkärin puolen lattiamaton alla. Kolme johtoa, kaksi valkoista mennee lämmittimeen ja yks (musta?) ohjausyksikölle.Make kirjoitti:Mistä löytyy helpoiten nuo lambdan johdot,siis jonkinlainen liitoskohtaiteite kirjoitti:Kokeilin ja irroitin lambdan johdot niin kone ei enää hyytynyt, kävi tosin aika laihalla.(co. 0,00%)
Vaihdoin lambdan, tuntuu toimivan. (toistaiseksi)![]()
![]()
ettei tarvi könytä auton alle.
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Oikeastaan ne eivät mene mihinkään mihinkään lämmittimeen, vaan lambda on lämmitetty.Kimmo S. kirjoitti:2 johtoa lämmittimeen?JuhaK kirjoitti:Ainakin minun pirssissä liitos oli vänkärin puolen lattiamaton alla. Kolme johtoa, kaksi valkoista mennee lämmittimeen ja yks (musta?) ohjausyksikölle.Make kirjoitti:Mistä löytyy helpoiten nuo lambdan johdot,siis jonkinlainen liitoskohtaiteite kirjoitti:Kokeilin ja irroitin lambdan johdot niin kone ei enää hyytynyt, kävi tosin aika laihalla.(co. 0,00%)
Vaihdoin lambdan, tuntuu toimivan. (toistaiseksi)![]()
![]()
ettei tarvi könytä auton alle.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport