M 103 hyytyy

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
iteite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 07.01.2004 19:55
Paikkakunta: Helsinki

M 103 hyytyy

Viesti Kirjoittaja iteite »

Kone hyytyy kierroksiin eikä nosta niitä isommaksi, vapaalla nostaa kierroksia kaasu pohjassa tai vähän painettuna kovin vaivaisesti. (kaasun asennolla ei väliä)
Vaiva kesti noin 30sek. ja alkoi noin 2km:n ajon jälkeen.(kone 60 asteinen)
Tyhjäkäynti on ok.
Tuntuisi bensan saanti ongelmalta.
Vaiva ilmestyi kuin tyhjästä kylmällä koneella.
Onko tähän ongelmaan kellään ratkaisua/ kokemuksia?
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: M 103 hyytyy

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

iteite kirjoitti:Kone hyytyy kierroksiin eikä nosta niitä isommaksi, vapaalla nostaa kierroksia kaasu pohjassa tai vähän painettuna kovin vaivaisesti. (kaasun asennolla ei väliä)
Vaiva kesti noin 30sek. ja alkoi noin 2km:n ajon jälkeen.(kone 60 asteinen)
Tyhjäkäynti on ok.
Tuntuisi bensan saanti ongelmalta.
Vaiva ilmestyi kuin tyhjästä kylmällä koneella.
Onko tähän ongelmaan kellään ratkaisua/ kokemuksia?
millon vaihdettu
bensansuodatin?
ilmansuodatin?
Avatar
iteite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 07.01.2004 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja iteite »

Polttoainepumppu, suodatin, jakajankansi, pyörijä, syt. johdot, tulpat ja ilmanputsari vaihdettu syksyllä.(10000km sitten).
Ihmetyttää 30sek. vika ja sitten taas toimii kuin ennenkin.
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
jo vain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 01.10.2003 19:31

Viesti Kirjoittaja jo vain »

iteite kirjoitti:Polttoainepumppu, suodatin, jakajankansi, pyörijä, syt. johdot, tulpat ja ilmanputsari vaihdettu syksyllä.(10000km sitten).
Ihmetyttää 30sek. vika ja sitten taas toimii kuin ennenkin.
95%:lla varmuudella lamda-anturi ei worki.

Veholla yli 200 eur. Muualla hieman yli 100 euroa. Biltemalla 70 euroa. Ostaisin sen tuolta muualta.

/Jo vain
300 SE
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

jo vain kirjoitti:
iteite kirjoitti:Polttoainepumppu, suodatin, jakajankansi, pyörijä, syt. johdot, tulpat ja ilmanputsari vaihdettu syksyllä.(10000km sitten).
Ihmetyttää 30sek. vika ja sitten taas toimii kuin ennenkin.
95%:lla varmuudella lamda-anturi ei worki.

Veholla yli 200 eur. Muualla hieman yli 100 euroa. Biltemalla 70 euroa. Ostaisin sen tuolta muualta.

/Jo vain
Jos tuo anturi ei pelitä,niin näkyykö vika esim.testerissä?ainakin päästöarvot täytyisi olla aika sekaisin,eikös.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
jo vain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 01.10.2003 19:31

Viesti Kirjoittaja jo vain »

/Jo vain[/quote]
Jos tuo anturi ei pelitä,niin näkyykö vika esim.testerissä?ainakin päästöarvot täytyisi olla aika sekaisin,eikös.[/quote]

Seos oli autossani vastaavan käyntihäiriön tapauksessa hieman liian rikkaalla.

x11 liittimestä mitaten nokkakulmamittarin lukema ei moottori täysin lämpimänä vaihdellut (oskilloinut) n. -/+ 10 prosenttia kuten lukeman pitäisi.

Nokkakulmamittarin + piuha kiinni x11-liittimen 3-napaan ja - piuha 2-napaan joka on sama kuin auton maa ja eikun tarkastelemaan.

/Jo vain
300 SE
Avatar
iteite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 07.01.2004 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja iteite »

Mun mielestä lambda joko toimii tai ei.
Ei selitä miksi 20-30sekunnin kuluttua toimii taas kun enkeli.
Lambdan ohjaama elekrohydraulinen bensapaineensäätimen säätö on vain hienosäätöä, en usko että se pystyy kyyristämään koko norsumoottorin.
Joku kirjoitti vastaavasta viasta aikaisemmin niin ajattelin että jos se olis saanu selville mistä johtuu.
Taidan laittaa jäänestoa tankkiin ja hanaaa. :twisted:
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
Avatar
iteite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 07.01.2004 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja iteite »

Niin vielä kokeilin laittaa N:lle ja lappulattiaan kun vika iski, otti kaikki 3000rpm.
Kun painaa kaasua niin ainut mitä tapahtuu on, että economy mittari menee pohjaan punaiselle.
Ai että vihloo.(rupee kuullostaan mun korvissa kirosanalta toi M103+aut+kat)
:twisted: :twisted: :twisted:
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Kylläpä kuulostaa tutulle... :?
Omaan vika tuli alkuksi silloin tällöin, mutta nyt tuntuu että kokoajan menee kone puuduksissa. Joskus lyhyt nykäys, että hevoset palavaat kehiin, mutta sitten puutuu taas...
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Yksi mahdollisuus olisi, että sytytyksen ohjausyksikkö tai puola olisi tullut tiensä päähän.
Saattavat lämmetessään alkaa pätkiä :roll:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
jo vain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 01.10.2003 19:31

Viesti Kirjoittaja jo vain »

iteite kirjoitti:Mun mielestä lambda joko toimii tai ei.
Ei selitä miksi 20-30sekunnin kuluttua toimii taas kun enkeli.
Lambdan ohjaama elekrohydraulinen bensapaineensäätimen säätö on vain hienosäätöä, en usko että se pystyy kyyristämään koko norsumoottorin.
Joku kirjoitti vastaavasta viasta aikaisemmin niin ajattelin että jos se olis saanu selville mistä johtuu.
Taidan laittaa jäänestoa tankkiin ja hanaaa. :twisted:
Veholla eivät tunnustaneet vaihtaneensa kohdalleni sattuneen samankaltaisen käyntihäiriöongelman poistamiseksi muuta kuin lamda-anturin.
Oire oli:
Puolilämpimästä käynnistämisen jälkeen moottori "sakkasi" talousmittari män pohjaan, n. reilun puolen minuutin ....minuutin kaasun vipsuttelun jälkeen ongelma poistui ja kaikki toimi ilman ongelmia seuraavaan puolilämpimänä käynnistämiseen asti. Kylmästä käynnistettäessä ongelmaa ei yleensä esiintynyt. Pakokaasujen CO-pitoisuus oli n. kaksi kertaa yli sallitun 1,6.

Jos lamda-anturi ei toimi niin lukema x11-liittimestä mittaillen ei oskilloi lamdaluupissa olevalle systeemille (täysin kuumalle moottorille) kuten pitäisi.
Kohdallani lukema ei oskilloinut.

/Jo vain
300 SE
Avatar
iteite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 07.01.2004 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja iteite »

Kokeilin ja irroitin lambdan johdot niin kone ei enää hyytynyt, kävi tosin aika laihalla.(co. 0,00%)
Vaihdoin lambdan, tuntuu toimivan. (toistaiseksi) :lol: :lol:
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
jo vain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 01.10.2003 19:31

Viesti Kirjoittaja jo vain »

iteite kirjoitti:Kokeilin ja irroitin lambdan johdot niin kone ei enää hyytynyt, kävi tosin aika laihalla.(co. 0,00%)
Vaihdoin lambdan, tuntuu toimivan. (toistaiseksi) :lol: :lol:
Jo vain .... :D
300 SE
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

iteite kirjoitti:Kokeilin ja irroitin lambdan johdot niin kone ei enää hyytynyt, kävi tosin aika laihalla.(co. 0,00%)
Vaihdoin lambdan, tuntuu toimivan. (toistaiseksi) :lol: :lol:
Mistä löytyy helpoiten nuo lambdan johdot,siis jonkinlainen liitoskohta :shock:
ettei tarvi könytä auton alle.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Make kirjoitti:
iteite kirjoitti:Kokeilin ja irroitin lambdan johdot niin kone ei enää hyytynyt, kävi tosin aika laihalla.(co. 0,00%)
Vaihdoin lambdan, tuntuu toimivan. (toistaiseksi) :lol: :lol:
Mistä löytyy helpoiten nuo lambdan johdot,siis jonkinlainen liitoskohta :shock:
ettei tarvi könytä auton alle.
Ainakin minun pirssissä liitos oli vänkärin puolen lattiamaton alla. Kolme johtoa, kaksi valkoista mennee lämmittimeen ja yks (musta?) ohjausyksikölle.
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

JuhaK kirjoitti:
Make kirjoitti:
iteite kirjoitti:Kokeilin ja irroitin lambdan johdot niin kone ei enää hyytynyt, kävi tosin aika laihalla.(co. 0,00%)
Vaihdoin lambdan, tuntuu toimivan. (toistaiseksi) :lol: :lol:
Mistä löytyy helpoiten nuo lambdan johdot,siis jonkinlainen liitoskohta :shock:
ettei tarvi könytä auton alle.
Ainakin minun pirssissä liitos oli vänkärin puolen lattiamaton alla. Kolme johtoa, kaksi valkoista mennee lämmittimeen ja yks (musta?) ohjausyksikölle.
2 johtoa lämmittimeen?
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Kimmo S. kirjoitti:
JuhaK kirjoitti:
Make kirjoitti:
iteite kirjoitti:Kokeilin ja irroitin lambdan johdot niin kone ei enää hyytynyt, kävi tosin aika laihalla.(co. 0,00%)
Vaihdoin lambdan, tuntuu toimivan. (toistaiseksi) :lol: :lol:
Mistä löytyy helpoiten nuo lambdan johdot,siis jonkinlainen liitoskohta :shock:
ettei tarvi könytä auton alle.
Ainakin minun pirssissä liitos oli vänkärin puolen lattiamaton alla. Kolme johtoa, kaksi valkoista mennee lämmittimeen ja yks (musta?) ohjausyksikölle.
2 johtoa lämmittimeen?
Oikeastaan ne eivät mene mihinkään mihinkään lämmittimeen, vaan lambda on lämmitetty.
Vastaa Viestiin