Vihreät jarrut. EBC Green Stuff
Vihreät jarrut. EBC Green Stuff
Kun alla pyörii vinhasti vanteet uudet, ei niitä viitsisi kokoajan hinkata puhtaaksi.
Eli, kukaan kokeillut noita Greenstuff-paloja? Tiedossa on, että eivät kovin hyvin kestä kovaa ajoa, joku oli jo kerennyt jarrylevyt tuhota, maahantuojan tietoa tämä.
Lähinnä tuo "pölyttömyys" kiinnostaa. Eli niistä paloista yksimonta sitä pölyä tulee, mutta ns pölyttömyys taitaa olla enemmänkin likaamattomuutta, eli ei sisällä oljyä, lähtee helpommin irti..? Mutta yksi monta, eihän siintä ole mitään hyötyä siinä tapauksessa, että likaantuvat samalla tavalla mutta puhdistus on vaan helpompaa.
Eli, kukaan kokeillut noita Greenstuff-paloja? Tiedossa on, että eivät kovin hyvin kestä kovaa ajoa, joku oli jo kerennyt jarrylevyt tuhota, maahantuojan tietoa tämä.
Lähinnä tuo "pölyttömyys" kiinnostaa. Eli niistä paloista yksimonta sitä pölyä tulee, mutta ns pölyttömyys taitaa olla enemmänkin likaamattomuutta, eli ei sisällä oljyä, lähtee helpommin irti..? Mutta yksi monta, eihän siintä ole mitään hyötyä siinä tapauksessa, että likaantuvat samalla tavalla mutta puhdistus on vaan helpompaa.
Viimeksi muokannut pt, Ti 16.05.2006 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
SECciin tehtiin täysi jarruremontti talvella. Alle pantiin uudet Turbo Groove etulevyt ja EBC:n vakio takalevyt.

Paloiksi tuli eteen Green stuffit ja taakse Black Stuffit (myös kevlar-palat).

Jarrusatulat ja letkut uusittiin. Nesteenä käytettiin EBC:n kamaa.

Satulat, männät ja palat pinnoitettiin Techlinen kamoilla.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
Kokonaisuus on toimiva ja miellyttävä ajossa. Jarrut eivät nappaa herkästi kiinni mutta jarrutustehoa löytyy aiempaa enemmän. Käytös on edelleen hyvin paljon alkuperäisen kaltaista.
Green stuff -paloja on käytetty jo muutaman vuoden ajan pk-seudun taksiliikenteessä lähinnä Mersuissa ja Bemareissa, enkä ole niistä vielä pahaa kuullut sanottavan. Pölyäminen on olennaisesti vähäisempää kuin alkuperäisillä paloilla. Pöly on minulla irronnut pelkällä painepesulla vanteista.
Tärkeätä palojen vaihtoa suunnitellessa on miettiä kokonaisuuden toimivuutta. Jos vain eteen vaihtaa Green stuff -palat, odotettavissa on ongelmia. Takapalat ovat silloin edelleen alkuperäiset ja heikon kitkakertoimen omaavat, joten auton jarrut muuttuvat hyvin etupainotteisiksi, mikä rasittaa kaikkia etujarrujen komponentteja. Jos siis siirryt kevlar-palojen käyttäjäksi, vaihda sekä etu- että takapalat samalla.
Vain Black ja Green stuff -palat ovat arkikäyttöön soveltuvia. Niitä ei pidä käyttää rajussa rata-ajossa. Rata-ajossa käytetään siihen erikseen suunniteltuja Red, Blue ja Yellow stuff paloja. Paloja on vaihdettava kisavehkeissä jatkuvasti käyttötarkoituksen mukaan. Kisapaloja ei saa käyttää kadulla, sillä ne alkavat toimia vasta tietyn käyttölämpötilan saavutettuaan.
http://www.ebcbrakes.fi/
Jälleenmyyjänä toimii Helsingissä esim. taksi 1292 HKI Kuljetusliike M. Larha, markku.larha@welho.com, 044-4041292.

Paloiksi tuli eteen Green stuffit ja taakse Black Stuffit (myös kevlar-palat).

Jarrusatulat ja letkut uusittiin. Nesteenä käytettiin EBC:n kamaa.

Satulat, männät ja palat pinnoitettiin Techlinen kamoilla.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
Kokonaisuus on toimiva ja miellyttävä ajossa. Jarrut eivät nappaa herkästi kiinni mutta jarrutustehoa löytyy aiempaa enemmän. Käytös on edelleen hyvin paljon alkuperäisen kaltaista.
Green stuff -paloja on käytetty jo muutaman vuoden ajan pk-seudun taksiliikenteessä lähinnä Mersuissa ja Bemareissa, enkä ole niistä vielä pahaa kuullut sanottavan. Pölyäminen on olennaisesti vähäisempää kuin alkuperäisillä paloilla. Pöly on minulla irronnut pelkällä painepesulla vanteista.
Tärkeätä palojen vaihtoa suunnitellessa on miettiä kokonaisuuden toimivuutta. Jos vain eteen vaihtaa Green stuff -palat, odotettavissa on ongelmia. Takapalat ovat silloin edelleen alkuperäiset ja heikon kitkakertoimen omaavat, joten auton jarrut muuttuvat hyvin etupainotteisiksi, mikä rasittaa kaikkia etujarrujen komponentteja. Jos siis siirryt kevlar-palojen käyttäjäksi, vaihda sekä etu- että takapalat samalla.
Vain Black ja Green stuff -palat ovat arkikäyttöön soveltuvia. Niitä ei pidä käyttää rajussa rata-ajossa. Rata-ajossa käytetään siihen erikseen suunniteltuja Red, Blue ja Yellow stuff paloja. Paloja on vaihdettava kisavehkeissä jatkuvasti käyttötarkoituksen mukaan. Kisapaloja ei saa käyttää kadulla, sillä ne alkavat toimia vasta tietyn käyttölämpötilan saavutettuaan.
http://www.ebcbrakes.fi/
Jälleenmyyjänä toimii Helsingissä esim. taksi 1292 HKI Kuljetusliike M. Larha, markku.larha@welho.com, 044-4041292.
Viimeksi muokannut Taxana, Pe 11.06.2004 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Joo, talvivanteet on sellaista tummaa metallia ja ihmettelin että miten ne ei likaanni laisinkaan, mutta sitten noi Monoblockit, voi hitto, parissa päivässä on etuvanteet mustina, ja tämä kevyessä ajossa... Vähemmänkin voisi pölyttää, tosi on.PT kirjoitti:Eli vanteet on vahattu kahteen kertaan KultaGlymillä, eli lika kyllä lähtee irti, ja se pesu ei tuota tuskaa, vaan se että sitä likaa kertyisi viellä vähemmän, ei tarvisi niin nopeasti pestä..
Taxana: on muuten tyylikkään levyt, on tarkoitus omaan uusia järeämmät jarrut vaikka noi nykyiset on vuoden vanhat, paljonkos levyt maksoi ja entä mistä satulat?
Tuskin löydät mistään vähemmän pölyäviä paloja.PT kirjoitti:Eli vanteet on vahattu kahteen kertaan KultaGlymillä, eli lika kyllä lähtee irti, ja se pesu ei tuota tuskaa, vaan se että sitä likaa kertyisi viellä vähemmän, ei tarvisi niin nopeasti pestä..
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Uritetut levyt olivat hieman arvokkaan puoleiset, ainaskin jos on tottunut saamaan valurautaiset aiemmin viidelläkympillä / pari. Kts. EBC:n sivuilta hinnastosta osviittaa. Muut osat eivät olleet järkyttävän hintaisia. Tämä oli ns. köyhän miehen update; tätä enempää jarrujärjestelmää ei voi oikein alkuperäisosia hyödyntämällä parantaa, vaan seuraava askel olisi koko jarrujärjestelmän vaihto esim. AMG:n erikoissarjoihin, hinnat alkaen 3000 egee monimäntäisillä satuloilla.Mauri H. kirjoitti:
Taxana: on muuten tyylikkään levyt, on tarkoitus omaan uusia järeämmät jarrut vaikka noi nykyiset on vuoden vanhat, paljonkos levyt maksoi ja entä mistä satulat?
Etusatulat ovat Merteilistä ja takasatulat ASR-autoon ovat Helsingin varaosakeskuksesta. Molemmat tehdaskunnostettuja paketteja.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Joo, omaan ongelmaksi muodostuu se että riittävän tehokkaat järkevästi saatavat levyt / satulat on 320:sestä, 500:sen satulat on niin isot että tarvii uudet vanteet pienemmällä offsetilläTaxana kirjoitti:Uritetut levyt olivat hieman arvokkaan puoleiset, ainaskin jos on tottunut saamaan valurautaiset aiemmin viidelläkympillä / pari. Kts. EBC:n sivuilta hinnastosta osviittaa. Muut osat eivät olleet järkyttävän hintaisia. Tämä oli ns. köyhän miehen update; tätä enempää jarrujärjestelmää ei voi oikein alkuperäisosia hyödyntämällä parantaa, vaan seuraava askel olisi koko jarrujärjestelmän vaihto esim. AMG:n erikoissarjoihin, hinnat alkaen 3000 egee monimäntäisillä satuloilla.Mauri H. kirjoitti:
Taxana: on muuten tyylikkään levyt, on tarkoitus omaan uusia järeämmät jarrut vaikka noi nykyiset on vuoden vanhat, paljonkos levyt maksoi ja entä mistä satulat?
Etusatulat ovat Merteilistä ja takasatulat ASR-autoon ovat Helsingin varaosakeskuksesta. Molemmat tehdaskunnostettuja paketteja.

Mutta ehkä 320:sen satulat ja noi levyt olisi ihan hyvä paketti, nykyisissäkin tehoa on mutta aina voisi olla enemmänkin.
Tietoa kaivataan: onko 320 TE:ssä jäähdytetyt takalevyt, muistelen että on !!!!!
Viimeksi muokannut Mauri H., Pe 11.06.2004 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sepä se..Taxana kirjoitti:Tuskin löydät mistään vähemmän pölyäviä paloja.PT kirjoitti:Eli vanteet on vahattu kahteen kertaan KultaGlymillä, eli lika kyllä lähtee irti, ja se pesu ei tuota tuskaa, vaan se että sitä likaa kertyisi viellä vähemmän, ei tarvisi niin nopeasti pestä..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Mäkin vähän harkitsin ensin viissatasen jarruja, mutta niitäpä ei -yllätys - yllätys- oikein saanut mistään "lainaksi" koesovittelua varten.
Jos käytät kolmekakskymppisen satsia ja päivität siihen EBC:n palikat niin en oikein usko, että olisit tyytymätön lopputulokseen.
No mutta hei! Mitäs jos Mauri käyttäisit sittenkin viissatkun jarruja ja Spacereita vanteissasi? Tuleeko liian ulos vai pitäisikö samalla vaihtaa viissatkun etulokarit ja levittää takaa?
Jos käytät kolmekakskymppisen satsia ja päivität siihen EBC:n palikat niin en oikein usko, että olisit tyytymätön lopputulokseen.
No mutta hei! Mitäs jos Mauri käyttäisit sittenkin viissatkun jarruja ja Spacereita vanteissasi? Tuleeko liian ulos vai pitäisikö samalla vaihtaa viissatkun etulokarit ja levittää takaa?
Viimeksi muokannut Taxana, Pe 11.06.2004 14:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Kiitos rohkaisusta, täytyy samalla vaihtaa ne jarruletkut teräspunoksellisiin, ja nesteet kanssa.Taxana kirjoitti:Mäkin vähän harkitsin ensin viissatasen jarruja, mutta niitäpä ei -yllätys - yllätys- oikein saanut mistään "lainaksi" koesovittelua varten.
Jos käytät kolmekakskymppisen satsia ja päivität siihen EBC:n palikat niin en oikein usko, että olisit tyytymätön lopputulokseen.
Teräspunosletkut on mun mielestä yliarvostettuja. Niissä tuppaa olemaan hengenvaarallinen tyyppivika: teräspunoksen ja kiinnitysholkin yhtymäkohdasta alkaa murtuma, jota ei välttämättä paljain silmin havaitse. Punoksia on jatkuvasti vahdittava silmä kovana ja jotkut teräspunosletkujen valmistelevat suosittelevat vaihtoa jopa vuoden välein!Mauri H. kirjoitti:
Kiitos rohkaisusta, täytyy samalla vaihtaa ne jarruletkut teräspunoksellisiin, ja nesteet kanssa.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Ahaa, no tuokin on hyvä tietää. Kannattanee siis pitää uusia kumiletkuja vielä hankintalistalla.Taxana kirjoitti:Teräspunosletkut on mun mielestä yliarvostettuja. Niissä tuppaa olemaan hengenvaarallinen tyyppivika: teräspunoksen ja kiinnitysholkin yhtymäkohdasta alkaa murtuma, jota ei välttämättä paljain silmin havaitse. Punoksia on jatkuvasti vahdittava silmä kovana ja jotkut teräspunosletkujen valmistelevat suosittelevat vaihtoa jopa vuoden välein!Mauri H. kirjoitti:
Kiitos rohkaisusta, täytyy samalla vaihtaa ne jarruletkut teräspunoksellisiin, ja nesteet kanssa.
Alunperin ovat ilmeisesti olleet ihan normaalit, korvattu jälkeenpäin kahdella mallilla jäähdytettyjä levyjä (with ventilation < F 323055, less ventilation > F 323056). EPC tarjoaa 320:seen myös W210:n levyjä A2104230612 ja toteaa samaan hengenvetoon "Not used".Mauri H. kirjoitti:Tietoa kaivataan: onko 320 TE:ssä jäähdytetyt takalevyt, muistelen että on !!!!!

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
No onhan mahdollisimman hankalaa...Pasi M. kirjoitti:Alunperin ovat ilmeisesti olleet ihan normaalit, korvattu jälkeenpäin kahdella mallilla jäähdytettyjä levyjä (with ventilation < F 323055, less ventilation > F 323056). EPC tarjoaa 320:seen myös W210:n levyjä A2104230612 ja toteaa samaan hengenvetoon "Not used".Mauri H. kirjoitti:Tietoa kaivataan: onko 320 TE:ssä jäähdytetyt takalevyt, muistelen että on !!!!!
Kävin tallissa katsomassa ja jäähdytetyt on takana, kyseessä facelift E320T -94, (F282499). Siis vahvistaa Pasi M:n tutkimuksen tulokset.Pasi M. kirjoitti:Alunperin ovat ilmeisesti olleet ihan normaalit, korvattu jälkeenpäin kahdella mallilla jäähdytettyjä levyjä (with ventilation < F 323055, less ventilation > F 323056). EPC tarjoaa 320:seen myös W210:n levyjä A2104230612 ja toteaa samaan hengenvetoon "Not used".Mauri H. kirjoitti:Tietoa kaivataan: onko 320 TE:ssä jäähdytetyt takalevyt, muistelen että on !!!!!
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Kiitos, pitääkin alkaa metsästämään sitten 320:sen satuloita.Matti R kirjoitti:Kävin tallissa katsomassa ja jäähdytetyt on takana, kyseessä facelift E320T -94, (F282499). Siis vahvistaa Pasi M:n tutkimuksen tulokset.Pasi M. kirjoitti:Alunperin ovat ilmeisesti olleet ihan normaalit, korvattu jälkeenpäin kahdella mallilla jäähdytettyjä levyjä (with ventilation < F 323055, less ventilation > F 323056). EPC tarjoaa 320:seen myös W210:n levyjä A2104230612 ja toteaa samaan hengenvetoon "Not used".Mauri H. kirjoitti:Tietoa kaivataan: onko 320 TE:ssä jäähdytetyt takalevyt, muistelen että on !!!!!
No mutta, eihän kahden vuoden hauduttelu aika ole liian pitkä, eihän..
Vihdoinkin laitettu palat tilaukseen (no joo, 2 viikkoa sitten) ja tilausvahvistus tuli saatteella "Tehdastilaus, toimitusaika 3viikkoa->" eli jos oikein hyvin käy, niin noita paloja ikinä saada..
Levyt laitoin tilaukseen kuitenkin Vehosta. Luultavasti EBC:n omat levyt olisi toiminut palojen kanssa paremmin (tai voisi olettaa), mutta tuli nyt sitten sorruttua orginellilevyihin. Hintaeroa ei oikeastaan ole.
Ja samaan konkurssiin tuli uudet renkaat (ne sentään tuli inhimillisessä ajassa) ja H&R:n jouset, jotka nekin, yllätys yllätys, meni tehdastilaukseen, joten eipä viellä olla liian innoissaan.
Vihdoinkin laitettu palat tilaukseen (no joo, 2 viikkoa sitten) ja tilausvahvistus tuli saatteella "Tehdastilaus, toimitusaika 3viikkoa->" eli jos oikein hyvin käy, niin noita paloja ikinä saada..
Levyt laitoin tilaukseen kuitenkin Vehosta. Luultavasti EBC:n omat levyt olisi toiminut palojen kanssa paremmin (tai voisi olettaa), mutta tuli nyt sitten sorruttua orginellilevyihin. Hintaeroa ei oikeastaan ole.
Ja samaan konkurssiin tuli uudet renkaat (ne sentään tuli inhimillisessä ajassa) ja H&R:n jouset, jotka nekin, yllätys yllätys, meni tehdastilaukseen, joten eipä viellä olla liian innoissaan.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: Vihreät jarrut. EBC Green Stuff
nooh, harkinnassa nämät green stuffit, haluisin vähempi jarrupölyä... mitäs ootte mieltä, onko lisäkokemuksia tullut ?
Re: Vihreät jarrut. EBC Green Stuff
124:ssa on nyt toinen kierros menossa. Mielestäni vaihtoväli on pidempi kuin tavallisilla tarvikepaloilla. Pito on myös parempi. Kyllä näistäkin jarrupölyä lähtee, mutta toki vähemmän kuin tavallisista.
211:een on myös Green Stuffit hyllyssä odottamassa seuraavaa jarrupalojen vaihtoa.
211:een on myös Green Stuffit hyllyssä odottamassa seuraavaa jarrupalojen vaihtoa.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: Vihreät jarrut. EBC Green Stuff
eli uskallat suositella vakipalojen tilalle ? mitäs tuommoinen kierros maksaa, katselin että noin 110e palat eteen ja taakse (uk).
Saa tuommoiseen hintaan ollakkin vähintään tuplat kestoa...
Saa tuommoiseen hintaan ollakkin vähintään tuplat kestoa...
Re: Vihreät jarrut. EBC Green Stuff
epk kirjoitti:eli uskallat suositella vakipalojen tilalle ?
Täältäkin kannatusta nuolle paloille

On poljintuntuma heti paljon herkempi, itsellä kokemusta kahdesta loppuun ajetusta green stuff sarjasta (etu+taka). Nykyään red stuffit koska rata-ajoa välillä nykyisellä kulkuneuvolla.. ja ulkoimailta tilatessa säästää aika paljon hinnassa.. eikä oo edes kalliit jos saa 110e:llä täyden sarjan..
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: Vihreät jarrut. EBC Green Stuff
EBC jarruosia kannattaa tilata esim. http://www.brakes4u.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolme kertaa olen tilannut paloja kyseisestä firmasta ja aina on ollut oikea tuote ja nopea toimitus. Red stuff palat ovat kyllä alkuperäispaloihin verraten täysin eri planeetalta ja hintaakaan ei paljon enempää tule. Toimivat hyvin myös normaalissa katukäytössä.
Kolme kertaa olen tilannut paloja kyseisestä firmasta ja aina on ollut oikea tuote ja nopea toimitus. Red stuff palat ovat kyllä alkuperäispaloihin verraten täysin eri planeetalta ja hintaakaan ei paljon enempää tule. Toimivat hyvin myös normaalissa katukäytössä.
ML 55 AMG -02
W210 430 Avantgarde -98
Mazda 626 2.0 SDX HT coupe -82 (mr projekti)
Ex. S211 320 CDI 7-G -06
W210 430 Avantgarde -98
Mazda 626 2.0 SDX HT coupe -82 (mr projekti)
Ex. S211 320 CDI 7-G -06
Re: Vihreät jarrut. EBC Green Stuff
http://www.camskill.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; , tuolta näyttäis halvimalla saavan palat ( kuten renkaatkin
)
