Mikä hyvä w126 automaattivaihteiston öljy?
Mikä hyvä w126 automaattivaihteiston öljy?
Heip !
Nyt kuh automaattiloota tulee remontista, niin mikähän mahtaisi
olla hinta/laatusuhteeltaan paras synteettinen dexron III öljy lootaan ?
Katselin Mobilin ATP-SHC synteettistä öljyä, mutta yllättäen purkin perässä lukikin Dexron II.. ja hinta oli yli 13 €/litra.
Kävin pikahuollossa ja minulle tarjottiin 7L Kendall
öljyä hintaan 50€, onko kokemuksia, tai parempia suosituksia ?
Mika
Nyt kuh automaattiloota tulee remontista, niin mikähän mahtaisi
olla hinta/laatusuhteeltaan paras synteettinen dexron III öljy lootaan ?
Katselin Mobilin ATP-SHC synteettistä öljyä, mutta yllättäen purkin perässä lukikin Dexron II.. ja hinta oli yli 13 €/litra.
Kävin pikahuollossa ja minulle tarjottiin 7L Kendall
öljyä hintaan 50€, onko kokemuksia, tai parempia suosituksia ?
Mika
ATF 220 mobiililla kuulemma vaihto tapahtuu terävästi joten jäi hyllyyn...Huolto keskus lintosella ylivieskassa tuumailivat niin tiedä sitten ...... ja laitoin total 42 näkyi olevan muistaakseni DEXRON III ja kävi mielessä jos olisi laittaisi seuraavalla kerralla mersun orkkikset mesen öljyt kokeeksi tuohon minun turbo giiseliin...
Vaihdon terävyys ei kylläkään johdu öljyn Dextron luokituksesta, vaan vaihteiston säädöistä.
Dextron III:tä vaihteistossa pitäneet kertovat talvisin vaihteiston olevan kylmänä "notkeampi" kun kahden tolpan öljyllä, muuta eroa en tiedä olevan käytännössä.
Mutta kyllä kaikki vaihteistot joita 60-96 vuosimallien Mercedes-Benzeistä löytyy, kelpuuttavat Dextron II:n sisällensä. Näin olisin minä mieltä asiasta, mutta toivottavasti Vaihteistospesialistimme JarkkoS vastannee laajemmin tähän keskusteluun.
Dextron III:tä vaihteistossa pitäneet kertovat talvisin vaihteiston olevan kylmänä "notkeampi" kun kahden tolpan öljyllä, muuta eroa en tiedä olevan käytännössä.
Mutta kyllä kaikki vaihteistot joita 60-96 vuosimallien Mercedes-Benzeistä löytyy, kelpuuttavat Dextron II:n sisällensä. Näin olisin minä mieltä asiasta, mutta toivottavasti Vaihteistospesialistimme JarkkoS vastannee laajemmin tähän keskusteluun.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Niimpä niin mutta mites ne säädöt muuttuisi jos vaihtaa öljymerkkejä ja vaihto muuttuu erilaiseksi mutta tiedä sitten... automaatti on paras V8 perässä!!!! pihassa kolme automaattia joista kaksi jenkkiä ja yksi nykivä turbo dieseli mersu...esim.. vani alkoi esson öljyllä vaihtaan paremmin kun sellin... mersu on ollut niin vähän aikaa automaattina ettei ole kerinnyt testailla... mutta alipaineita, vaijeria ja pumpun kyljessä olevaa laatikon ohjaus systeemejä on säädelty...mutta mese nyki...... ja camarosta ei huomaa kun kiekkamittarista vaihdon....mutta kuitenkin mersu ajoautona paras...
Nojoo.
Tietysti jos verrataan mersun laatikkoa jenkkilootiin....
Jenkkiläisethän ovat tehneet automaatteja iät ja ajat, onhan se ihan eri asia.
Just tässä kävi yks 300D jossa laatikko luisti reippaasti.
Taisipa mennä "taikaruuvi" 3.5 kierrosta tiukemmalle ennenkuin luistot loppu.
Sitte vaihdettiin Dexron II:t eikä muuttunut mihinkään....
Saattoi se laatikko olla jo loppunsa edellä, mutta vielähän tuo meni...
Tietysti jos verrataan mersun laatikkoa jenkkilootiin....
Jenkkiläisethän ovat tehneet automaatteja iät ja ajat, onhan se ihan eri asia.
Just tässä kävi yks 300D jossa laatikko luisti reippaasti.
Taisipa mennä "taikaruuvi" 3.5 kierrosta tiukemmalle ennenkuin luistot loppu.
Sitte vaihdettiin Dexron II:t eikä muuttunut mihinkään....
Saattoi se laatikko olla jo loppunsa edellä, mutta vielähän tuo meni...
Joku mersupurkaamo??
MB club american nettisivuilta luettua oli se että mersu vaihtaa saksalaisen jämäkästi (kunhan vaan kestäis kauemmin kun mclaren) ja taas jenkki tasaisen pehmeästi ( kestää minkä kestää). Mulla mersu tekee just noin ja jenkit just noin. Kaikki on kestänyt kasassa aina.petska kirjoitti:Niimpä niin mutta mites ne säädöt muuttuisi jos vaihtaa öljymerkkejä ja vaihto muuttuu erilaiseksi mutta tiedä sitten... automaatti on paras V8 perässä!!!! pihassa kolme automaattia joista kaksi jenkkiä ja yksi nykivä turbo dieseli mersu...esim.. vani alkoi esson öljyllä vaihtaan paremmin kun sellin... mersu on ollut niin vähän aikaa automaattina ettei ole kerinnyt testailla... mutta alipaineita, vaijeria ja pumpun kyljessä olevaa laatikon ohjaus systeemejä on säädelty...mutta mese nyki...... ja camarosta ei huomaa kun kiekkamittarista vaihdon....mutta kuitenkin mersu ajoautona paras...
Laitoin W126een Pennzoil Dexron III:sta. Jäi turbiiniin öljyt sisälle kun en saanut proppua auki, vaihdoin siis vaan itse laatikkoon, sekä suodattimen tietysti.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Uskottelivat paikallisessa että ei nykyään oikein huonoja öljyjä tehdäkään -- ja pistivät meikän lootaan Dexron II:et.
NOilla jenkeillähän on omat kotkotuksensa, olikos se nyt Ford minkä tietynikäisiin laatikoihin oli oma keltainen öljynsä.
NOilla jenkeillähän on omat kotkotuksensa, olikos se nyt Ford minkä tietynikäisiin laatikoihin oli oma keltainen öljynsä.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Oliko punainen Mustang uudemmalla ruiskutekniikalla? Yksi kävi viime kesänä ja taisi olla sieltäpäin, muistelen.petska kirjoitti:Jarkko S kirjoitit vähän mutta asiaa... Tässä joiku aika sitten antoi yksi mustangi harrastaja minulle laatikko korjarin puhelin numeron kun oli käytellyt laatikkoa remontissa ja kyselin asiasta... oli ihan tyytyväinen taisi muuten olla teidän numeroita... epäili että isäsi... tai jotain
Isän puhno on 0400- 671 727, lie tuo?
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Juu, eli Haapajärveltä taisi olla hän kotoisin. Oikein makian näkönen konehuone oli Mussessapetska kirjoitti:Kyllä oli uudemmalla ruisku tekniikalla ja on muuten oulun näyttelyssä vappuna näytillä...

Oma rojektirassikin melkein saatiin käyntiin, mutta akku oli niin tyhjä ja akkulaturi niin pieni että jäi huomiseen kuitenkin. Eikä ole pitkä aika odotella yhtään... Vuoden osapuilleen odottanut että saisi siitä savut
