tervehdys!
kevään kolkutellessa ovea olis kiinnostusta ottaa taas väyrynen ajoon joka on seisoskellut tallissa viime kesästä saakka,kun ei pakkia enää löydy automaattiloorasta ..uutta laatikkoa tarttis ruveta hakemaan mutta missä mersuissa tätä samaa looraa on sitten ollut,autohan on siis w210 320e bensa -96(suora6)..laatikko on 4v EI sähköinen eli vissiin 722,3(?)..mitä eroja noissa 722,3:ssa sitten on ja löytyykö mersujen automaateista joku numerosarja kyljestä missä mainitaan se tarkka malli?ainakin kahta 4v mallia on ollu tarjolla lähistöllä mutta epäilen niiden sopivuutta,w124 250d ja c180 autoista ..
Jonze kirjoitti:Ei kai sitä uutta lootaa tartte vaihtaa, pakkimännän tiiviste riittää.
kyllähän se pakkimännän(tai tiivisteen) vaihtokin taitaa töineen ihan mukavasti maksaa,kun käsittääkseni täytyy koko laatikko purkaa vaihdon takia,vai??..ja jos sen purkaa niin varmaan olis järkevintä silloin vaihdella vähän muutakin ..onkos täällä foorumilla kukaan itse tuota mäntää vaihdellut,tai ylipäätään purkanut tullaista automaattia
Ei sitä tarvi purkaa ku sen verran, että ottaa etupäästä kannen irti öljypumppuineen, niin pakkimäntään pääsee käsiksi. Tällä foorumilla on joskus nähty kuviakin operaatiosta. Huomattavasti halvempaa kuin laatikon täysremppaus, mutta iso kustannus on tietysti laatikon irrotus ja takaisinlaitto, muutaman tunnin työ yhteensä.
Jonze kirjoitti:Ei sitä tarvi purkaa ku sen verran, että ottaa etupäästä kannen irti öljypumppuineen, niin pakkimäntään pääsee käsiksi. Tällä foorumilla on joskus nähty kuviakin operaatiosta. Huomattavasti halvempaa kuin laatikon täysremppaus, mutta iso kustannus on tietysti laatikon irrotus ja takaisinlaitto, muutaman tunnin työ yhteensä.
jaahas jaahas..missäs nuo kuvat nyt mahtavat olla,en ainakaan löytänyt ..olis kuitenkin ihan mukava jos joku osais/jaksais hiukan valaista että missä mesessä samanlaisia laatikoita esiintyy ja onko kaikki 722.3 samanlaisia ..olis vielä vähän aikaa miettiä mitä teen ton auton kanssa,että ostanko käytetyn laatikon vai alanko purkamaan tota vanhaa..
Jonze kirjoitti:Ei sitä tarvi purkaa ku sen verran, että ottaa etupäästä kannen irti öljypumppuineen, niin pakkimäntään pääsee käsiksi. Tällä foorumilla on joskus nähty kuviakin operaatiosta. Huomattavasti halvempaa kuin laatikon täysremppaus, mutta iso kustannus on tietysti laatikon irrotus ja takaisinlaitto, muutaman tunnin työ yhteensä.
Ja sitte sekin vielä, että käytetyssä laatikossa voi tulla sama vika vastaan milloin vain, jos ei sitten ole kunnostettu laatikko.
Jos nyt välttämättä meinaat vaihtolaatikkoa katella, niin varmista ensin oliko loota 722.3 vai mikä. Niissä on eroja. Laatikon tyypin saat selville huoltokirjasta, tai jos sitä ei ole, niin syöttämällä auton VIN-koodin (se WDB-alkuinen) tuonne itänaapurin katalookiin: http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false;. Sieltä sitte kohta Auto transmission niin tyyppi selviää.
Jonze kirjoitti:Ja sitte sekin vielä, että käytetyssä laatikossa voi tulla sama vika vastaan milloin vain, jos ei sitten ole kunnostettu laatikko.
Jos nyt välttämättä meinaat vaihtolaatikkoa katella, niin varmista ensin oliko loota 722.3 vai mikä. Niissä on eroja. Laatikon tyypin saat selville huoltokirjasta, tai jos sitä ei ole, niin syöttämällä auton VIN-koodin (se WDB-alkuinen) tuonne itänaapurin katalookiin: http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false;. Sieltä sitte kohta Auto transmission niin tyyppi selviää.
tottahan toki sekin vaara on että uusi käytetty laatikko leviää käsiin heti asennuksen jälkeen ..mitä eroja niissä 722.3;ssa sitten on ..momentinmuunnin,kytkin akseli,looran kiinnitys,kardaanin kiinnitys,vai
Ihan varma en ole, mutta tietääkseni lootan ja kardaanin kiinnityksissä on eroa. Ja venttiilikoneistossa ainakin on. Asiaa paremmin tuntevat voinevat vahvistaa. Nuo 250D:n ja C180:n lootat eivät ainakaan passaa, niissä on nimittäin 722.4.
Todennäköisimmin passaa loota, joka on otettu vastaavanlaisen koneen perästä, tässä tapauksessa M104-koneen. Aika samantapainen loota löytyis varmaankin esim. W124 300E-24:stä.
Jonze kirjoitti:Ihan varma en ole, mutta tietääkseni lootan ja kardaanin kiinnityksissä on eroa. Ja venttiilikoneistossa ainakin on. Asiaa paremmin tuntevat voinevat vahvistaa. Nuo 250D:n ja C180:n lootat eivät ainakaan passaa, niissä on nimittäin 722.4.
Todennäköisimmin passaa loota, joka on otettu vastaavanlaisen koneen perästä, tässä tapauksessa M104-koneen. Aika samantapainen loota löytyis varmaankin esim. W124 300E-24:stä.
juu noissahan oli tuo pikkulaatikko 722.4,ja omassa tosiaan 722.3 ku tarkistin vielä tolla vin-koodilla....niin tuo laatikko ilmeisesti käyttäytyy eri tavalla jos venttiilikoneistossa on eroja,vaihtokohdat yms.jos oon oikein ymmärtäny ..mistään dieseleistä (esim.320cdi) ei varmaan sitten kanssa sovi
Joo, näin on. Vaihtokohdat erilaiset, vaihtojen laatu erilainen jne., vaikka säätääkin noita kyllä voi. Se on kuitenkin lähtökohta, että bensakoneen jatkoksi bensakoneeseen tarkoitettu laatikko.
Edelleenkin suosittelisin vanhan laatikon pakkimännän tiivisteen vaihtoa. Jos saat itse laatikon irrotettua ja asennettua, niin ammattilainen vaihtaa pakkimännän tiivisteen hetkessä, halpa remontti. Jos taas sinulla ei ole mahdollisuuksia irrottaa laatikkoa itse, niin yhtä kallista on vaihtolaatikon irrotus/asennus kuin vanhan laatikonkin.