Tarttis mahdollisesti heittää uutta alustaa tohon wanhukseen... ajattelin punkalla teettää hiukan madaltavat jouset ja sit tarttis jotkut hyvät iskarit... löytyisköhän bilsteinilta...? ja joku osaa/viitsii suositella jotain paikkaa mistä noita iskareita kannattaisi mahdollisesti kysellä...
-kiitos-
-tuti-
w114/115 iskarit
w114/115 iskarit
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
Bilsteiniä ei mahda suomesta saada. Mie olen saanut vastaukses ettei suomen maahantuojalta saa. Kaiketi niitä vois saada ulkomailta tilaamalla, ainakin bilsteinin kotisivuilta malli löytyy. Tiesti 123:n löytyis.. Ja rahamies ostais Konin iskarit, 150€ kipale!
Itse arvelin katella jos sais 123 iskarit käymään. Takaiskari on samankaltainen, hieman eroa ehkä vaimennuksessa. Mutta erillaiset etuiskarit.Niissä on erillainen alakiinnitys, mutta se ei välttämättä ois ongelma. Saattais kiinnitys onnistua läpipulteilla.. Pitää viikonloppuna tarkistaa vielä iskareiden pituudet, sehän ratkaisee aika paljon. Painoiltaan 123 ja 115 on aika likellä, niin luulis vaimennuksen olevan aika sama.
Joku viisaampi vois kertoa enemmän..
Itse arvelin katella jos sais 123 iskarit käymään. Takaiskari on samankaltainen, hieman eroa ehkä vaimennuksessa. Mutta erillaiset etuiskarit.Niissä on erillainen alakiinnitys, mutta se ei välttämättä ois ongelma. Saattais kiinnitys onnistua läpipulteilla.. Pitää viikonloppuna tarkistaa vielä iskareiden pituudet, sehän ratkaisee aika paljon. Painoiltaan 123 ja 115 on aika likellä, niin luulis vaimennuksen olevan aika sama.
Joku viisaampi vois kertoa enemmän..
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Eikö muka uutta Bilsteinia löydy Suomesta? No ohho... oletteko kysyneet KL-Varaosista? Tai Venetmäeltä? Monihan tuo osia suoraan Saksasta tms.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1226
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Iskareiden hintoja
W115:een käy W123:n takaiskarit, mutta etuiskarit ilmeisesti eivät. Kävin kyselemässä hintoja...
NeoBestillä (ex-Veho)
- etuiskarit n.178€/kpl
- takaiskarit n.163€/kpl
molemmat tilaustavaraa ja valmistajasta ei tietoa (sanoivat alkuperäisiksi, mutta niitäkin on monia...)
KL-varaosat
- etuiskarit 130€/kpl
- takaiskarit 60€/kpl
etuiskarit tilaustavaraa, valmistaja Bilstein
Semmosta.
Eli löytyy jos löytyy "pätäkkää". Löytyisikö Saksasta tai suoraan Bilsteinin tehtaalta halvemmalla?
(Muita merkkejä en vielä ehtinyt kysellä)
NeoBestillä (ex-Veho)
- etuiskarit n.178€/kpl
- takaiskarit n.163€/kpl
molemmat tilaustavaraa ja valmistajasta ei tietoa (sanoivat alkuperäisiksi, mutta niitäkin on monia...)
KL-varaosat
- etuiskarit 130€/kpl
- takaiskarit 60€/kpl
etuiskarit tilaustavaraa, valmistaja Bilstein
Semmosta.

Eli löytyy jos löytyy "pätäkkää". Löytyisikö Saksasta tai suoraan Bilsteinin tehtaalta halvemmalla?
(Muita merkkejä en vielä ehtinyt kysellä)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Viikonloppuna tutkin 123 ja 115 etuiskarien eroja, 123 on hieman lyhempi ja alakiinnitys erillainen. Pituus ei haittaa ja alakiinnityksen saa vaihdettua vanhasta 115 iskarista. Rälläkällä niittaukset auki ja kiinnike läpipultilla kiinni. Kiinnityksen holkit ovat samankokoiset joten se ei jää väljäksi, pultti kiristää vain ettei kiinnike purkaannu. Joten 123 bilsteinit on motonetissä jotain 55€ kipale, eli rakentamalla säästää.
Jos ei halua rakentaa etuiskareita, niin ostaa Monroen tai Kybin iskarit. Hinnat liikkuvat paikasta riippuen 50-100€ välillä, kannattaa vähän kysellä. Molempia saa korkeapainekaasuina, eli ihan hyvät ovat.
Itse päädyin tekemään risteytyksen ja ihan hyvät tuli. Iskareiksi joudun tyytymään bilteman kaasuihin, sattuu olemaan ylimääräisenä tallin nurkassa ja projektin budjetti tahtoo jo muutenkin karata käsistä.
Onko kellä kokemusta matalampien jousien teettämisestä, miten käytännössä homma toimii, tuleeko millaiset ja mitä se lysti maksaa? Kuitenkin kun pitää eteen vahvemmat jouset hommatta kun tulee tuo 280E 115:een.
Jos ei halua rakentaa etuiskareita, niin ostaa Monroen tai Kybin iskarit. Hinnat liikkuvat paikasta riippuen 50-100€ välillä, kannattaa vähän kysellä. Molempia saa korkeapainekaasuina, eli ihan hyvät ovat.
Itse päädyin tekemään risteytyksen ja ihan hyvät tuli. Iskareiksi joudun tyytymään bilteman kaasuihin, sattuu olemaan ylimääräisenä tallin nurkassa ja projektin budjetti tahtoo jo muutenkin karata käsistä.
Onko kellä kokemusta matalampien jousien teettämisestä, miten käytännössä homma toimii, tuleeko millaiset ja mitä se lysti maksaa? Kuitenkin kun pitää eteen vahvemmat jouset hommatta kun tulee tuo 280E 115:een.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'