vito W639 moottorin lämpö
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
vito W639 moottorin lämpö
Moi
Paljonko pitäis moottorin lämmön olla? Minulla ScanGauge näyttää n. 70-75, vaikka oli eberi päällä!
Minusta tuo on liian alhainen.
Ainakin "foku":lla on scangauge. Mitä lämmöt sinulla tai muilla??
Ja autohan oli allekirjoituksen vito 111 cdi -04
Paljonko pitäis moottorin lämmön olla? Minulla ScanGauge näyttää n. 70-75, vaikka oli eberi päällä!
Minusta tuo on liian alhainen.
Ainakin "foku":lla on scangauge. Mitä lämmöt sinulla tai muilla??
Ja autohan oli allekirjoituksen vito 111 cdi -04
--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
Re: vito W639 moottorin lämpö
Moi !
"Moottoritie nopeuksissa nousee kyllä 80-82-asteeseen, mutta kun nopeudet laskee niin tippuu aika nopeasti 65-75 välille.
Nämä siis kun on ollut vielä pakkasia, eberi ei ole tällöin ollut ajossa päällä.
Kannattais varmaan vaihtaa se termari, kun niissä on kuulemma ollut paljon vikoja.
Kaverilla on CDI 270 -04 ja oli kysynyt vehosta "oikeita" moottorinlämpöjä, niin oli sanottu 65-80 välillä kaikki on normaalia ?!
T:Foku
PS. Oletko tutustunut scangaugen ominaisuuksiin tarkemmin esim. vikakoodeihin ja xgaugeen ? Itse en ole niihin syventynyt, mutta kerro vaikka privalla jos
sulla on enemmän tietoa.
"Moottoritie nopeuksissa nousee kyllä 80-82-asteeseen, mutta kun nopeudet laskee niin tippuu aika nopeasti 65-75 välille.
Nämä siis kun on ollut vielä pakkasia, eberi ei ole tällöin ollut ajossa päällä.
Kannattais varmaan vaihtaa se termari, kun niissä on kuulemma ollut paljon vikoja.
Kaverilla on CDI 270 -04 ja oli kysynyt vehosta "oikeita" moottorinlämpöjä, niin oli sanottu 65-80 välillä kaikki on normaalia ?!
T:Foku
PS. Oletko tutustunut scangaugen ominaisuuksiin tarkemmin esim. vikakoodeihin ja xgaugeen ? Itse en ole niihin syventynyt, mutta kerro vaikka privalla jos
sulla on enemmän tietoa.
Vito 111CDI-2,7/34K pitkä
Automaatti
Vm. 2004
***************************************
Suzuki GSX-R 1000 K4
Automaatti
Vm. 2004
***************************************
Suzuki GSX-R 1000 K4
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
Re: vito W639 moottorin lämpö
Ei ole ScanGaugesta vielä kokemusta, kun on ollut vasta viikon kiinni vitossa...
Mutta muutkin cdi koneiden omistajat voisivat kertoa moottorilämmöistään...
Lähinnä toivoisin kulutuksen pienenevän, vienyt pahimmillaan 13 l / 100 km!! (tosin tämän talven kovat pakkaset ja paljon tyhjäkäyntiä...)
Nyt mennyt 8,2 pienimmillään! Tässä kun pysyisi!!
Mutta lämpö silti n. 73 normiajossa... Vanha c-mersu kun pitää lämmöt yli 80 vaikka oli 35 pakkasta

Mutta muutkin cdi koneiden omistajat voisivat kertoa moottorilämmöistään...
Lähinnä toivoisin kulutuksen pienenevän, vienyt pahimmillaan 13 l / 100 km!! (tosin tämän talven kovat pakkaset ja paljon tyhjäkäyntiä...)
Nyt mennyt 8,2 pienimmillään! Tässä kun pysyisi!!
Mutta lämpö silti n. 73 normiajossa... Vanha c-mersu kun pitää lämmöt yli 80 vaikka oli 35 pakkasta


--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
Re: vito W639 moottorin lämpö
Moro,
Mulla ei ole ScanGaugea, mutta tankkausten ja kilometri seurannalla oon päässy vitolla n. 7l/100.
Mulla ei ole ScanGaugea, mutta tankkausten ja kilometri seurannalla oon päässy vitolla n. 7l/100.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Re: vito W639 moottorin lämpö
Moi !
Melko pienellä menee ? Onko minkälaista ajoa (maantie / kaupunki) ?
T:Foku
Melko pienellä menee ? Onko minkälaista ajoa (maantie / kaupunki) ?
T:Foku
Vito 111CDI-2,7/34K pitkä
Automaatti
Vm. 2004
***************************************
Suzuki GSX-R 1000 K4
Automaatti
Vm. 2004
***************************************
Suzuki GSX-R 1000 K4
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
Re: vito W639 moottorin lämpö
Moro
7 sadalle kuulostaa kyllä tosi pieneltä, mutta hyvä jos joku pääsee niin vähällä
Olen itse haaveillut ohjelmoinnista, kun tuo 110hp on aika vähän bussi-malliin. Tuskin sillä kulutus tippuu, mutta ei kait tuo nousekaan, kun ei tarttis aina kaasupohjassa kiihdytellä

7 sadalle kuulostaa kyllä tosi pieneltä, mutta hyvä jos joku pääsee niin vähällä


Olen itse haaveillut ohjelmoinnista, kun tuo 110hp on aika vähän bussi-malliin. Tuskin sillä kulutus tippuu, mutta ei kait tuo nousekaan, kun ei tarttis aina kaasupohjassa kiihdytellä


--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
Re: vito W639 moottorin lämpö
Taika lienee siinä, että en enää ajele sataakahtakymppiä. Puhun paljon puhelimessa ajaessa, ja matka-ajassa en säästä kuin muutaman minuutin, ja toisaalta kulutuksessa litran.
Sanoisin, että 60% matka-ajoa ja loput kaupungissa.
Sitten kun tylsistyn tulee posoteltua lujempaa.
Mulla siis on kans bussi malli, mutta yksin ajelen pääasiassa.
Tuohon ohjelmointiin sanon sen verran, että mullakin kun on jo 400 000 tullu täyteen, niin vaihdelaatikon kesto mietityttää..
Sanoisin, että 60% matka-ajoa ja loput kaupungissa.
Sitten kun tylsistyn tulee posoteltua lujempaa.
Mulla siis on kans bussi malli, mutta yksin ajelen pääasiassa.
Tuohon ohjelmointiin sanon sen verran, että mullakin kun on jo 400 000 tullu täyteen, niin vaihdelaatikon kesto mietityttää..
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
Re: vito W639 moottorin lämpö
Tuli nyt viikonloppuna testattua nopeuden vaikutusta kulutukseen. ScanGaugen mukaan kantatie (85 kmh) kulutus 8,2. Moottoritie nopeus 125 kmh kulutus 13,5!!!!!
Eli aika nopeuden nosto lisäsi kulutusta TOSI paljon!!!
Eli aika nopeuden nosto lisäsi kulutusta TOSI paljon!!!
--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80