W201 2.0 -> 2.0 Megasquirt + turbo
W201 2.0 -> 2.0 Megasquirt + turbo
Noniin eli täs on nyt 7 vuotta omistettu tommonen -89 vm. 190 2.0 kaasarivehje ja nyt on vihdoin saatu auto pajalle osiks. Ulkokuori on jo päivitetty niin pitkälle kun sitä nyt aiotaan tehdä. Ja nyt olis vuorossa konehuone. Ja tän projektin tarkotus on nimenomaan kokeilla ja säätää omia juttuja aivan omaksi huviksi, eikä tehdä mitään 800hv kilpuria, vaan lähinnä jonkinnäkönen räppäilyvehje tonne kylille. Vaihteisto ja perä tulee olemaan vakiot niin kauan ku kestää, eli ei kovin kauaa jos ton vehkeen nyt saa toimimaan.
Suunnitelmissa olis fiilailla siihen Megasquirtti ja turbo. Imusarjan teen todennäkösesti ite, kuin myös pakosarjan ja kaiken muun mitä nyt ite helposti voi tehdä. Turbo on tommonen joku random Garretin VNT ahdin Sprinteristä (laitan ihan kokeilumielessä, jos ei toimi hommataan joku "kunnollinen" ahdin) VNT ohjaus olis suunnitelmissa toteuttaa painekellolla (ei hajua toimiiko se, mutta kokeillaan) Suuttimiks oon ajatellu Nissan 200sx:ssä olleita 370cc suuttimia, koska duunikaverilla olis myynnissä semmoset ja ne on suhteellisen lähellä sopivaa kokoa? Vakio kansipahvilla mennään. Kaasuläppä löytyy 58mm, sekin ilmeisesti suht hyvän kokonen. Muita hilppeitä hommailen täs pikkuhiljaa ku pääsen eteenpäin. Mut nyt pitäis ensin saada tää lohko kasattua.
Projekti on nyt siinä vaiheessa et kone on purettu aivan atomeiks ja nyt pitäis sitte alkaa pähkäilemään puristussuhteen laskemista. Eli paksumman kansipahvin oon haudannu toistaseksi, koska ilmeisestikin paksumpi pahvi sekottaa nokkaketjun jaon vähäsen? Mulla olis duunissa mahdollisuus sorvata männistä pois pikku siivu, mut oon nyt täs pähkäilly et kuinka paljon siitä pitäis ottaa kamaa veks? Aion kokeilla alkuun ainaki vakiomännillä tän kikottimen kanssa. Vakionahan tossa on ollu 9,1 mutta mitään oon lukenu ni turbovehkeissä se puristuksen laskeminen tekee ihan hyvää. Ilmeisesti jossain 8,5 paikkeilla olis semmonen hyvä lukema. Laakerit ja stefat laitan tottakai uudet alakertaan. Ja vakiomännänrenkaat, tosin pöntöt hoonaan uudestaan.
Suunnitelmissa olis fiilailla siihen Megasquirtti ja turbo. Imusarjan teen todennäkösesti ite, kuin myös pakosarjan ja kaiken muun mitä nyt ite helposti voi tehdä. Turbo on tommonen joku random Garretin VNT ahdin Sprinteristä (laitan ihan kokeilumielessä, jos ei toimi hommataan joku "kunnollinen" ahdin) VNT ohjaus olis suunnitelmissa toteuttaa painekellolla (ei hajua toimiiko se, mutta kokeillaan) Suuttimiks oon ajatellu Nissan 200sx:ssä olleita 370cc suuttimia, koska duunikaverilla olis myynnissä semmoset ja ne on suhteellisen lähellä sopivaa kokoa? Vakio kansipahvilla mennään. Kaasuläppä löytyy 58mm, sekin ilmeisesti suht hyvän kokonen. Muita hilppeitä hommailen täs pikkuhiljaa ku pääsen eteenpäin. Mut nyt pitäis ensin saada tää lohko kasattua.
Projekti on nyt siinä vaiheessa et kone on purettu aivan atomeiks ja nyt pitäis sitte alkaa pähkäilemään puristussuhteen laskemista. Eli paksumman kansipahvin oon haudannu toistaseksi, koska ilmeisestikin paksumpi pahvi sekottaa nokkaketjun jaon vähäsen? Mulla olis duunissa mahdollisuus sorvata männistä pois pikku siivu, mut oon nyt täs pähkäilly et kuinka paljon siitä pitäis ottaa kamaa veks? Aion kokeilla alkuun ainaki vakiomännillä tän kikottimen kanssa. Vakionahan tossa on ollu 9,1 mutta mitään oon lukenu ni turbovehkeissä se puristuksen laskeminen tekee ihan hyvää. Ilmeisesti jossain 8,5 paikkeilla olis semmonen hyvä lukema. Laakerit ja stefat laitan tottakai uudet alakertaan. Ja vakiomännänrenkaat, tosin pöntöt hoonaan uudestaan.
Re: W201 2.0 -> 2.0 Megasquirt + turbo
Tässä nyt vähän jotain kuvamateriaalia, tosin ei vielä nyt mitään kovin järkevää kamaa.
http://kuvablogi.com/blog/32709/1/
Ei onneks oo vähäpäästönen. Taitaa ola ihan viimesiä kaasarivehkeitä mitä on tehty. Ja ensimmäisiä noilla isoilla kylkimuoveilla.
omistat sitten hyvän tuurin
itellä on viimeisiä ei vähäpäästöisiä dieseleita niin voi vähän kiusata

itellä on viimeisiä ei vähäpäästöisiä dieseleita niin voi vähän kiusata

w201 om605
Juu onneks tuli tommonen rotisko joskus ostettua
On siihen ahdinta heti alusta lähtien haaveiltu mut nyt vasta on taloudellinen tilanne siinä mallissa et voi edes yrittää + kyseinen rassi ei oo enää käyttöautona eli saa rauhassa ropaa sitä. Vähän nyt jännittää et saako tota koskaan toimimaan, mut toisaalta oon suunnitellu näin et viimeistään kesällä 2012 toi olis ajossa. Tietysti yritetään saada se jo tänä vuonna ajoon, mut ei nyt kyllä näytä siltä et se olis nipussa viel tänä vuonna. Mut tehdään rauhassa ni eiköhän siitä hyvä tuu.

Noniin tänään piti sorvata mäntiä, mutta taidan haudata sen idean. Iskin mukin kiinni sorviin ja sorvi päälle...no sehän vipotti siinä ku mikäki. Pienen mittaustuokion jälkeen totesin, että männän alapää ei olekaan pyöreä
ajattelin et onkohan toi mäntä nyt jotenki antautunu, mutta tulos toistui muidenki kohdalla. Eli siis onkos noi tosiaan ton malliset vai onks ne vaan vuosien saatossa väsähtäny soikeeks? Jos näin on ni sit täytyy mietiskellä jotain muita vaihtoehtoja...

mäntä on varmaan lähes kaikissa moottoreissa vähän soikea ja lisäks vielä pikkasen kartio. niin vähän, ettei sitä silmällä näe, mutta vaikka työntömitalla eron jo huomaa. luulis kuitenkin, ettei ne nyt niin soikeat ole, etteikö niitä sorviin saa sen verran suoraan kiinni, että vois päästä ottaa siivun pois? koitas laittaa joku rätti, tai paperia männän ja leukojen väliin, sitten kiristät hennosti kiinni, kuitenkin sillain, että pysyy, kun laittaa sorvin pyötiin. sit sorvi käyntiin pienille kierroksille. sitten varovasti tönäät jollakin muovisella, puisella tms. kalikalla männän suoraan. laitat siis terän tilalle jonkun sopivan kalikan ja sillä oikaset männän. sitten vaan leuat kiinni ja sorvaan. tollain ite saanu kalikoita suoraan, jos on ollu muuten vaikeuksia. tossa vaan pitää olla varovainen, ettei se mäntä lennä leukojen välistä siinä kohtaa kun sitä työntää suoraan.. voi mennä äkkiä mäntä roskis kuntoon.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Joo siis puhutaan alle 1mm soikeudesta kuitenki mut sen verran kuitenki et ihan ilman mitään jippoja se on hankala saada siihen suoraan. Mutta toi rätti/paperi-idea kuulostaa erittäin toimivalta ratkasulta, joten kokeilen sitä huomenissa josko sen sais sen verran siihen tähtäiltyä suoraks et saa sen pikkusiivun pois.
kietaset hiomapaperin mänän ympäri ja purista pakkaa kiinni mutta elä ihmeessä aja kok männänlakea alemmas puristusta jos tiputat niin jätä reunoille tavarraa nimittäin palje alue menee perseelleen ja ongelmia tulee lisää
yksistä männistä(hupailu tuunaus moottori) otin helmat sorvilla siittä tapin alta pois, tosin moottori oli fordin ja tiedossa oli jo valmiiksi että männät on soikeat ja kartiot mutta kyllä ne siihen sorviin sopi kun jaksoi kokeilla useampaan kertaan että olisko se nyt suorassa.. sellainen pitkän kappaleen sorvaus tuki värkki on hyvä siinä asennuksessa apuna..
Jos tehotavoitteet on jossain reilussa 200hv:ssä niin 9.1:1 puristussuhde on sellaisenaan aivan hyvä, samaten VNT ahtimen heittäisin suosiolla samantien mäkeen ja joku parempi ahdin tilalle.
ysin puristus suhde piisaa pumppu bensalla hyvin 250hv/l
terve.
minä rakentelin 5 vuotta sitten 2.0l ruiskusta turbopelin.
ruiskuna oli megaruutta ja ahtimena joku garret to3 to4 sekasotku. mulla oli siinä 0.5 bar ahdoilla 210 hv ja 330 nm vääntöä. sillon ku olin penkissä niin ei ahtoja voinu nostaa enempää kun toi kakku loppus suuttimista. veikkaisin että noi 370 suuttimet olis ihan ok johonkin 250 hepan hujakoille ittellä oli muistaakseni 290 suuttimet.
koitin kerran 550 suuttimilla ja ahdoiksi ruuvattiin 1.2 bar ja kyllä tuntus lentävän. mulla oli siinä vakio männät ja sitten kaveri tilasi veholta jonkun afrikan vientimallin kannentiivisteen joka oli hieman paksumpi. eli oikeestaan mentiin vakiopuristuksilla. mun oli alunperin ruiskukone joten käytin vakio imusarjaa josta porasin suuttimien reiät hieman isommiksi jolloin sain sähköset siittimet paikalles. kaasuläpäksi vaihdoin jonkun bemarin olisko ollut e36 korisesta ja 325 mallista. kansi ja alakerta olivat siis täysin vakiot mutta läpikäydyt. 2.6l malliin sopivankuparikytkinlevyn hommasin mopo-sportista ja makso varmaan 120€ mutta sehän ei sopinut vauhtipyörään eikä kytkinasetelmaan koska muistaakseni halkaisija oli eri. hommasin 2.6l vauhtipyörän ja sitten kytkin asetelmaksi tuli (muistaakseni) w124 300 24v mallin paineasetelma. laatikko oli vakio 4 lovinen joita sit tahtosvähän hajoilla.... ainakin 3 vaihteet niistä hajos kaikista. perä kesti kyllä ja aikast paljon sitä suditeltiin...
kampiakelin hihnapyörään tehtiin kolot että saatiin hall anturilletiedot. ei ollut mikään kauhean paha rojekti mutta aikaa meni kun kaikki tehtiin itse tietysti. ja pakosarja oli myös omaa tekoa. ajoin autolla n12tkm ja moottorin puolella ei ollut ongelmia. myin auton 3v sitten nuorelle miehelle jonnekin helsingin suuntaan ja vissii nykyään on keula kunnolla läjässä. toiv kertomuksesta apua
minä rakentelin 5 vuotta sitten 2.0l ruiskusta turbopelin.
ruiskuna oli megaruutta ja ahtimena joku garret to3 to4 sekasotku. mulla oli siinä 0.5 bar ahdoilla 210 hv ja 330 nm vääntöä. sillon ku olin penkissä niin ei ahtoja voinu nostaa enempää kun toi kakku loppus suuttimista. veikkaisin että noi 370 suuttimet olis ihan ok johonkin 250 hepan hujakoille ittellä oli muistaakseni 290 suuttimet.
koitin kerran 550 suuttimilla ja ahdoiksi ruuvattiin 1.2 bar ja kyllä tuntus lentävän. mulla oli siinä vakio männät ja sitten kaveri tilasi veholta jonkun afrikan vientimallin kannentiivisteen joka oli hieman paksumpi. eli oikeestaan mentiin vakiopuristuksilla. mun oli alunperin ruiskukone joten käytin vakio imusarjaa josta porasin suuttimien reiät hieman isommiksi jolloin sain sähköset siittimet paikalles. kaasuläpäksi vaihdoin jonkun bemarin olisko ollut e36 korisesta ja 325 mallista. kansi ja alakerta olivat siis täysin vakiot mutta läpikäydyt. 2.6l malliin sopivankuparikytkinlevyn hommasin mopo-sportista ja makso varmaan 120€ mutta sehän ei sopinut vauhtipyörään eikä kytkinasetelmaan koska muistaakseni halkaisija oli eri. hommasin 2.6l vauhtipyörän ja sitten kytkin asetelmaksi tuli (muistaakseni) w124 300 24v mallin paineasetelma. laatikko oli vakio 4 lovinen joita sit tahtosvähän hajoilla.... ainakin 3 vaihteet niistä hajos kaikista. perä kesti kyllä ja aikast paljon sitä suditeltiin...

kampiakelin hihnapyörään tehtiin kolot että saatiin hall anturilletiedot. ei ollut mikään kauhean paha rojekti mutta aikaa meni kun kaikki tehtiin itse tietysti. ja pakosarja oli myös omaa tekoa. ajoin autolla n12tkm ja moottorin puolella ei ollut ongelmia. myin auton 3v sitten nuorelle miehelle jonnekin helsingin suuntaan ja vissii nykyään on keula kunnolla läjässä. toiv kertomuksesta apua

w203 c320
slammed: Juu kiitoksia kertomuksesta, just tämmösiä kaipailen. Kokemuksia ja eri kokoonpanoja sun muuta.
Juu tosta VNT ahtimesta ni tosiaan niitä on tossa nurkissa useempi ni kokeillaan ja tuhotaan ne ja mahdollisesti jotain muuta ennen ku uskon et ne ei toimi
Oon kuullu ihan menestyksekkäistä asennuksista esim. Honda 1100XX (ei nyt vastaavasta ahtimesta, mutta VNT ahtdin kuitenki kyseessä) niin hirvittäviä teholukemia ja ei ole rakennettu kaupassa käyntiä varten. Joten en kyl suostu uskomaan niitten huonoutta ennen ku itse olen kokeillu. Jos ne kestää pyörässä ni miksi ei autossa?
pakko kokeilla. Hehe.
Se on sitte eri asia et miten sen saa toimimaan, mutta on semmonen idea nyt päässä et tekisin sen ohjauksen painekellon avulla. Eli jos sen sais säädettyä niin, että pikkasen ku jenkaa alkaa tulee koneeseen ni se pikkuhiljaa alkaa lyömään ahtoja -> painekello avaa ahtojen nousun myötä siipiä auki -> kello aukoo siipiä vielä lisää kunnes ne on täysin auki. Ei mitään hajua toimiiko tommonen, mutta kokeilemalla selviää. Ja tosin tän kokeiluunki on vielä sen verran pitkä matka et ei oo ihan tän päivän juttuja.
Eli siis periaatteessa oon tekemässä semmosta "sikailuvehjettä" en todellakaan jaksa alkaa mitään luotettavaa käyttistä tekemään, ku sellanen jo löytyy. Ja iltojen täytteeks tosiaan tätä ollaan tekemässä. Ja vaikka sen nyt sit joskus saa "valmiiksi" niin tuskin se siihen sitte jää, koska uusia ideoita tulee varmasti jatkuvalla syötöllä.
Juu tosta VNT ahtimesta ni tosiaan niitä on tossa nurkissa useempi ni kokeillaan ja tuhotaan ne ja mahdollisesti jotain muuta ennen ku uskon et ne ei toimi

Se on sitte eri asia et miten sen saa toimimaan, mutta on semmonen idea nyt päässä et tekisin sen ohjauksen painekellon avulla. Eli jos sen sais säädettyä niin, että pikkasen ku jenkaa alkaa tulee koneeseen ni se pikkuhiljaa alkaa lyömään ahtoja -> painekello avaa ahtojen nousun myötä siipiä auki -> kello aukoo siipiä vielä lisää kunnes ne on täysin auki. Ei mitään hajua toimiiko tommonen, mutta kokeilemalla selviää. Ja tosin tän kokeiluunki on vielä sen verran pitkä matka et ei oo ihan tän päivän juttuja.
Eli siis periaatteessa oon tekemässä semmosta "sikailuvehjettä" en todellakaan jaksa alkaa mitään luotettavaa käyttistä tekemään, ku sellanen jo löytyy. Ja iltojen täytteeks tosiaan tätä ollaan tekemässä. Ja vaikka sen nyt sit joskus saa "valmiiksi" niin tuskin se siihen sitte jää, koska uusia ideoita tulee varmasti jatkuvalla syötöllä.
Tuolla Turbo-osastolla löytyy juttuja myös bensamersujen ahtamisesta ja muutoskatsastuksesta, tosin niukasti verrattuna dieseleihin, käytä hakutoimintoa. Tuossa allekirjoitukseni linkissä on myös vähän turbotarinaa.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Tomant: Juu oonki tota sun turbojuttua lukenu suht ahkerasti. Kyl tää mun homma nyt on suhteellisen selvä, mut aina on jotain pientä fiilaamista. Toi katsastushomma selvis jostain topicista ainaki sen verran, että jos nyt tohon 2.6:een vertaa ni mun ei tartteis vaihdella tohon ku etujarrut + vakaaja (olettaen, että katsastussedät on myötämielisiä)
Männistä suristelin pois 1,1mm iha huvin ja urheilun vuoks. Vielä täytyis vaa'an kanssa kattoa, että ne olis suhteellisen samoissa painoissa ja vähän "kiillotella" ne männän laet ettei kaikki karsta ja sonta tartu heti siihen pintaan ku tauti. Seuraavaks pitäis hoonailla pytyt ja alkaa tilailee laakereita ja männänrenkaita, et saa ton alakerran nippuun ja pääsee kannen kimppuun.
Männistä suristelin pois 1,1mm iha huvin ja urheilun vuoks. Vielä täytyis vaa'an kanssa kattoa, että ne olis suhteellisen samoissa painoissa ja vähän "kiillotella" ne männän laet ettei kaikki karsta ja sonta tartu heti siihen pintaan ku tauti. Seuraavaks pitäis hoonailla pytyt ja alkaa tilailee laakereita ja männänrenkaita, et saa ton alakerran nippuun ja pääsee kannen kimppuun.
tuossa mäntien sorvaamisessa mennään yleensä ojasta allikkoon, kun menetetään se paljealue... kyllä 9:1 puristukset hyvällä paljealueella kuitenkin olis ollut parempi, kuin 8:1 ilman paljealuetta, sen merkitys on niin suuri...
jos kerran megaa olet laittamassa, niin olisit vain säädellyt sytkään miedommat ennakot ahdoille
mitään kovia tehoja, kun ei kuitenkaan voi vakio männillä ja veiveillä edes haaveilla, niin lopputulos olis luultavasti ollut parempi, ilman niiden mäntien sorvailua
toki jos nyt olen oikein ymmärtänyt, niin ei tätä konetta kuitenkaan kovin vakavamielisesti olla rakentamassa, joten tuskin tuolla asialla nyt loppupeleissä sitten kovin suurta merkitystä lienee...
jos kerran megaa olet laittamassa, niin olisit vain säädellyt sytkään miedommat ennakot ahdoille

toki jos nyt olen oikein ymmärtänyt, niin ei tätä konetta kuitenkaan kovin vakavamielisesti olla rakentamassa, joten tuskin tuolla asialla nyt loppupeleissä sitten kovin suurta merkitystä lienee...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Hyviä kuvia projektista! Harvemmin näkee tuota M102-konetta työn alla.KalleL kirjoitti:Tässä nyt vähän jotain kuvamateriaalia, tosin ei vielä nyt mitään kovin järkevää kamaa.
Millaista vauhtipyörää ja kytkintä aiot käyttää?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51

Toi sorvaus nyt meni lähinnä näin et männät oli kädessä ja sorvi vieressä
Hajoilee jos hajoilee...sit on hyvä syy laittaa jotain uusiks.
Ja tosta kytkimestä en nyt osaa viel sanoo..en oo sitä miettiny sen enempää. Uus sinne tulee jokatapauksessa ku toi vanha levy ja asetelma oli ihan lopussa. Pitäis joku ilta jaksaa tutkia, että mimmosia palikoita tonne saa sopimaan. Ton oman vauhtipyörän saisin kyllä töissä sorvattua ja hiottua, mutta en sit tiiä mimmosia asetelmia siihen saa ruuvattua kiinni. Toi alkuperänen kytkin ku on kovin vaatimattoman näkönen
Ton voimansiirto-osion oon nyt päättäny pitää vakiona...se on sitte helppo jälkeenpäin muuttaa. 4-vaihteinen laatikko tulee varmuudella räjähtämään, perän kesto on arvotus ja vetarit ei todennäkösesti kestä. Mulla on kyllä varalla tommonen w124 250D automaatin perä, välityksestä ei mitään hajua ku mötikkä ei oo vielä mulla. Vetaritki ajattelin siitä ottaa vaikka ne ei vissiin tohon mun kotteroon sovikaan, mut jos joku joskus tarvii ni pitää ne pelastaa romisreissulta ku ovat arvotavaraa.

Ja tosta kytkimestä en nyt osaa viel sanoo..en oo sitä miettiny sen enempää. Uus sinne tulee jokatapauksessa ku toi vanha levy ja asetelma oli ihan lopussa. Pitäis joku ilta jaksaa tutkia, että mimmosia palikoita tonne saa sopimaan. Ton oman vauhtipyörän saisin kyllä töissä sorvattua ja hiottua, mutta en sit tiiä mimmosia asetelmia siihen saa ruuvattua kiinni. Toi alkuperänen kytkin ku on kovin vaatimattoman näkönen

Ton voimansiirto-osion oon nyt päättäny pitää vakiona...se on sitte helppo jälkeenpäin muuttaa. 4-vaihteinen laatikko tulee varmuudella räjähtämään, perän kesto on arvotus ja vetarit ei todennäkösesti kestä. Mulla on kyllä varalla tommonen w124 250D automaatin perä, välityksestä ei mitään hajua ku mötikkä ei oo vielä mulla. Vetaritki ajattelin siitä ottaa vaikka ne ei vissiin tohon mun kotteroon sovikaan, mut jos joku joskus tarvii ni pitää ne pelastaa romisreissulta ku ovat arvotavaraa.
-
- Vakiokalustoa
slammed kirjoitti:terve.
myin auton 3v sitten nuorelle miehelle jonnekin helsingin suuntaan ja vissii nykyään on keula kunnolla läjässä. toiv kertomuksesta apua
Vaaleen sininen? Tais joku mummu pukata pihalta Yariksella eteen. Hyvin se puhku, mutta kemppiperä oli tehny takakelkasta aika selevää kauraa. P*rkeleen rasittava ajettava sen kytkimen ja perän kans, sai rääkätä rengasta pikkusen enempi ku tarviisi, niin lähöissä ku mutkissaki. Oliko Audista pensatukki, mistä mallista?
Kytkimen kanssa tuli eräs visio. Kattelin tossa töissä uudenkarheen Sprinterin kytkintä ja laatikkoa, ja se akseli näyttää kovin saman kokoselta mikä tossa mun nelivaihteisessa lootassaki on...liekö sitte sopiva. Muistaakseni siinä oli 26 spooria ja se oli about sama halkasijaltaan....tai sitte 28mm. En oo omaa laatikkoa jaksanu kaivaa tosta varastosta.
Lohkoon pitäis viel raapia ne hoonit uusiks sinne putkiin, mut on ollu vähän inspiraation puutetta täs lähiaikoina. Lohkon ajattelin ihan keljuilun vuoks maalata kirkkaan punaseks
Duunikaverilta olisin ostelemassa dumpin, suuttimet ja bensapaineen säätimen. Dumppi on joku Bailey motorsport (myydään briteissä, eiköhän aja asiansa), suuttimet oli ne nissanin säxän 370 suuttimet ja toi bensapaineensäädin oli joku ihan kunnollinen, merkkiä en nyt muista kirveelläkään. Mut näyttää siltä et tota osaa alkaa kerääntymään pikkuhiljaa.
Lohkoon pitäis viel raapia ne hoonit uusiks sinne putkiin, mut on ollu vähän inspiraation puutetta täs lähiaikoina. Lohkon ajattelin ihan keljuilun vuoks maalata kirkkaan punaseks

Duunikaverilta olisin ostelemassa dumpin, suuttimet ja bensapaineen säätimen. Dumppi on joku Bailey motorsport (myydään briteissä, eiköhän aja asiansa), suuttimet oli ne nissanin säxän 370 suuttimet ja toi bensapaineensäädin oli joku ihan kunnollinen, merkkiä en nyt muista kirveelläkään. Mut näyttää siltä et tota osaa alkaa kerääntymään pikkuhiljaa.
- sepulaakeri
- Mersumies
onnea röjektille!
oletko mega puolta miettinyt kuinka pitkälle, et millä setillä? perus ms1 v2.2, hukkakipunalla vai mitä on mielessä?
oletko mega puolta miettinyt kuinka pitkälle, et millä setillä? perus ms1 v2.2, hukkakipunalla vai mitä on mielessä?
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Tämmönen näyttäis tuolla olevan tarjolla http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=45
Näyttää mielenkiintoselta, koska tossa näyttääpi olevan melkosen paljon tota nippeliä ja nappelia mukana ei tartteis joka palikkaa metsästellä. Saishan ton tietty huokeempaan hintaan jos ton laatikon viel juottelis ite, mut on vaan semmonen tunne ettei jaksa
muutenki jo vaikka mitä valmistettavaa palikkaa ni on se kiva jotain edes saada valmiina.
Näyttää mielenkiintoselta, koska tossa näyttääpi olevan melkosen paljon tota nippeliä ja nappelia mukana ei tartteis joka palikkaa metsästellä. Saishan ton tietty huokeempaan hintaan jos ton laatikon viel juottelis ite, mut on vaan semmonen tunne ettei jaksa

mielestäni kannattaisi ostaa ainakin MS2 v3(+välikaapeli ja relekortti) = mulla olis sellainen ylimääräisenä
->hiukan oman mainostusta ->http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1111968
425€ olis megalla hintaa,
->hiukan oman mainostusta ->http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1111968
425€ olis megalla hintaa,
Ajattelin mennä ihan tolla MS2 v2.2:lla. Ihan riittävä mun tarkotuksiin ja tossa paketissa kun tulee noi anturit sun muut oheishilppeet ni niiden osalta pääsee vähän helpommalla.
Lohko on nyt hoonattu, hinkattu, jynssätty ja siitä tuli nyt sitte kiiltävän musta ku oli lähin maaliputeli. Seuraavana olis tarkotus hommata alakerran laakerit ja männänrenkaat et sais noita rojuja vähän nippuun.
Toi jakopää on pistäny mietityttämään. En oikeen oo löytäny kaksrivisen ketjun rattaita, kettinkii kyl löytyy ja laahaimia, mutta kampuran, nokan ja väliakselin rattaita ei oikeen löydy mistään!! Vai enkö osaa hakee vaan
ku ei niitä vanhojakaan sinne kehtais laittaa...
Lohko on nyt hoonattu, hinkattu, jynssätty ja siitä tuli nyt sitte kiiltävän musta ku oli lähin maaliputeli. Seuraavana olis tarkotus hommata alakerran laakerit ja männänrenkaat et sais noita rojuja vähän nippuun.
Toi jakopää on pistäny mietityttämään. En oikeen oo löytäny kaksrivisen ketjun rattaita, kettinkii kyl löytyy ja laahaimia, mutta kampuran, nokan ja väliakselin rattaita ei oikeen löydy mistään!! Vai enkö osaa hakee vaan

Takapakkia hieman.. Männäntapin lukkorenkaita laittaessa kuului: Tsi tsing.....kling kling kling ja lukkorengas katosi johonki. Nyt täytyis uutta metsästellä jostain...uusia ei vissiin mistään saa.. Ei kenelläkään sattuis olemaan ylimääräsiä??
- sepulaakeri
- Mersumies
tosta megasta sen verran et laitat sitte minkä prossun tahansa, laita laudaksi vähintää se v3.0, on paremmat suojakset yms. ja ei tartte kikkailla niin paljon ja tulis vähä varmempi peli.
nimimerkillä: harmittaa hieman laitoin v2.2:sen
mitäs ongelmia sulla on sitten ollut, itse olen 5 autoon laittanut tuon v2.2 enkä ole törmännyt mihinkään itse megasta/sen piirilevystä johtuvaan ongelmaansepulaakeri kirjoitti:tosta megasta sen verran et laitat sitte minkä prossun tahansa, laita laudaksi vähintää se v3.0, on paremmat suojakset yms. ja ei tartte kikkailla niin paljon ja tulis vähä varmempi peli.

300E:n megaan on lisäksi tungettu käytännössä kaikki mahdolliset lisäominaisuudet, mitä siihen saa, poiskukien ilokaasut, mutta ne siihen vois vielä laittaa, niin sais ohjata vaikka remmiahtimeen liittyviä juttuja sillä

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
- sepulaakeri
- Mersumies
no sinä kuulut näemmä niihin jotka tietävät justiinsa mitä tekevät, sillä ne on sulla toiminu. onhan se hyvä lauta myöskin mutta tuossa 3.0 on paremmat suojaukset, piiri levy muutenkin kehittyneempi, varsinkin komponenttien sijoittelut järkevämmät.